![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Volledig mee eens dat het hebben van meerdere huwelijken gelegaliseerd moet worden. Te weinig is 'liefde' gebaseerd op liefde en te veel op tradities en negatieve gevoelens als jaloezie, lijkt het vandaag. Als iemand wederzijdse liefde heeft met meerdere personen, dan hoeven die koppels geen beperkingen opgelegd te worden. Er is niets mis met liefde, dus bestraf het ook niet.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 29 juni 2011 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() @Effect: tenzij natuurlijk 2 (of 3) van uw liefkes u stante pede nodig hebben voor X Y of Z, tegelijkertijd.
Of dat 2 (3, ...) ervan zwaar ziek zijn en met kanker in het ziekenhuis liggen, en ge aan allebei hun bedden 24/7 aan hun zijde moet zitten waken. Ok ik geef toe, voor die 2de kunt ge ze misschien nog in 1 ziekenhuiskamer laten leggen, aangezien ze elkaar misschien toch al kennen. Maar ik ben dan ook niet tegen polygame relaties -dikwijls moet ge ook in het begin zowiezo verschillende vrouwen tegelijkertijd daten, voordat ge kunt inschatten dewelke echt langdurig bij uw past-, maar vooral tegen polygame huwelijken omdat dat toch nog op een hoger niveau staat. Dus ik vind: iedereen mag seks hebben met zoveel mensen als ze willen, en zoveel liefkes hebben; maar polygame huwelijken zullen in de praktijk meer kwaad dan goed brengen. EDIT: Citaat:
Dit wordt dus ook niet bestraft. Alleen moogt ge niet met al die mensen trouwen, maar als het échte liefde is zou het u geen moer mogen uitmaken dat ge niet wettelijk getrouwd zijt en gewoon in uw eigen liefdesbond leeft.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 29 juni 2011 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wil ook even dit citeren: Op basis van internationale verdragen en uitspraken van internationale organisaties bestaat er in toenemende mate consensus dat polygamie in strijd met het gelijkheidsbeginsel is. In de landen waar polygamie wordt toegestaan, is dit vaak aan mannen voorbehouden, er toe leidend dat vrouwen hun civiele en politieke rechten slechts beperkt kunnen uitoefenen.[11] Vanwege de discriminerende werking van polygamie verplicht het internationale recht landen om polygamie te verbieden. Eén van de internationale instrumenten die hier van belang is, is het VN Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van discriminatie van vrouwen. In de algemene aanbevelingen uit 1993 inzake dit Verdrag heeft het CEDAW-Comité expliciet naar de discriminerende werking van polygamie verwezen. Het comité stelt dat: “Polygame huwelijkssluiting is tegenstrijdig met het vrouwenrecht tot gelijkheid met de man, en kan zulke serieuze emotionele en financiële consequenties voor haar en haar nakomelingen hebben dat zulke huwelijken ontmoedigd en verboden dienen te worden.”[12] Het Committee on the Elimination of Discrimination Against Women (CEDAW), de Human Rights Council (HRC), het Committee on Economic, Social and Cultural Rights (CESCR) en het Committee on the Rights of the Child (CRC) hebben alle geconcludeerd dat polygamie in strijd is met het gelijkheidsbeginsel en het belang van het kind. http://nl.wikipedia.org/wiki/Polygam...e_Organisaties Kijk, toen Mohammed destijds de islam uitvond, had hij overtuigende argumenten nodig om met name mannen, die immers konden vechten, naar zijn ideologie te lokken. Één van die argumenten was om die kerels als beloning meerdere vrouwen in het vooruitzicht te stellen. Daarmee bewerkstelligde hij niet alleen dat vrouwen nog eens extra onderdrukt konden worden, maar ook dat er natuurlijk een chronisch tekort aan huwbare vrouwen ontstaat. Een probleem dat "eenvoudig" kon worden opgelost door op veroveringstocht te gaan om al die mannen die geen vrouw(en) hadden aan huwelijkspartner(s) te helpen. Tegelijkertijd kon hij op die manier ook zijn nieuwe ideologie verspreiden... Hier een kaartje van in welke landen veelwijverij bij wet toegestaan is: ![]() Dat is dus in zo goed als de hele islamitische wereld, aangevuld met landen met eengrote islamitische minderheid. Geen van alle zijn die landen toonbeelden van voorvechters van de mensenrechten en dergelijke zaken.
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is dezelfde discussie als bij homohuwelijk, een gewoon samenlevingscontract heeft verre van dezelfde betekenis. U heeft ook gelijk wanneer u zegt dat verschillende liefjes mij op hetzelfde moment nodig kunnen hebben. Doorgaans komt dit gewoon niet voor. Uiteraard hou ik dit in de hand door mijn aantal vaste relaties te beperken tot 2 of 3, aangezien het anders snel onhoudbaar wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw argument gaat dus totaal niet op wanneer men over atheïstische polygamie spreekt. Uiteraard heeft u wel gelijk bij polygygnie zoals bedreven in de moslimwereld. Vergelijk mij dus niet met een moslimfundamentalist wanneer u weet dat ik 2 vriendinnen heb die ieder hun eigen liefjes hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2-3 moet inderdaad nog wel haalbaar zijn. Citaat:
Maar behalve de wettelijke status van het huwelijk wordt u nog altijd niks essentieels ontzegd dus ik blijf bij mijn mening dat u dat dan maar genoeg moet vinden. Dan moet ge maar een creatievere & betekenisvollere manier vinden om uw eeuwige liefde te betuigen. Ge gaat u toch niet laten tegenhouden door wat de mainstream massa u oplegt? ![]() Zijt eens volwassen genoeg om zelf betekenis aan uw leven en liefde te geven ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar ik echter problemen mee heb, zelfs in jouw atheïstische versie, ik ben zelf atheïst overigens, is om zoiets bij wet toe te staan. Dat gaat in de praktijk een chaos worden. Men denke aan erfeniskwesties; wie gaat wat erven? Erft enkel de man als één van zijn vrouwen komt te overlijden, of erven de andere vrouwen ook? Wat met de boedelscheiding als één van de vrouwen besluit om een eind aan het experiment te maken? Wat met de kinderen? Hoe zit het met kindergeld en andere uitkeringen? Het gerecht zal overspoeld worden met allerlei aanslepende rechtszaken, op kosten van de samenleving welteverstaan. Maar goed, ik ben er stellig van overtuigd dat jouw versie en visie iets geheel anders zijn dan die van de topicopener, en daar ging het me om.
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het huwelijk gaat namelijk niet alleen over liefde maar over veel meer. Iets wat jou blijkbaar ontgaat. Het gaat over gemeenschappelijke doelstellingen, mede-verantwoordelijkheid, en gemeenschappelijk overlegde beslissingen. Hoe doe je dat met drie liefjes die er ieder nog een onwetende (of weten die gasten het wèl?) relatie op na houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Qua Don Juan... U moet beseffen dat ikzelf enerzijds zeer goed in de markt lig, en anderzijds enkel voor de meest aantrekkelijke meiden ga, zowel innerlijk als uiterlijk. Dat betekent dat mijn liefjes evenveel keuze hebben als ikzelf. Wij geven elkaar de kans om met andere mensen het bed te delen, zolang we er maar zijn voor elkaar wanneer we dat willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat zijn zoals gezegd mijn zaken en problemen niet. Ik voorspel je alleen dat je het deksel nog wel een aantal keer op de neus zult krijgen.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 29 juni 2011 om 14:44. Reden: spelfoutje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Paar weken geleden werd een manage a trois uitgelegd in een kinderprogramma op Nederland 3.
Een jonge gast had een relatie met 2 grieten. Die 2 grieten waren bi, en hadden met elkaar ook een relatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Ooit zal een dergelijk programma een non-issue zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is géén ik herhaal géén lichte influisteroefening om de sharia te laten accepteren, één man met twee grieten... twee, volgende keer vier. Maar dus niet één vrouw met twee bisexuele mannen hé? hoe komt dat toch? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 juni 2011 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik doelde hier niet op echte of vermeende ontrouw, maar gewoon op de behoefte die je nogal eens kan bekruipen, om op dat moment bij je liefje te zijn. Zoals gezegd, is dat verder mijn probleem niet, maar het jouwe. Ik heb in elk geval geen enkele behoefte aan een relatie met iemand die ik ten eerste met een ander, of meerdere anderen moet delen, en waar ik ten tweede een agenda bij nodig heb om te zien of het wel past. Dat begint mij veel te veel op een zakelijk contract te lijken, dan op liefde.
![]() |