Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 22:43   #41
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
die kent de cijfers per land
vraag eens aan dexia of ze je cijfers voor vlaanderen en wallonie apart kunnen geven
Sorry maar ik doe niks anders dan datakubussen maken van financiële stromen, verkoopscijfers enz. Ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat elke grote onderneming in België u perfect kan vertellen wat elke regio opbrengt en kost. En de echt grote bedrijven kunnen zelfs de cijfers per verkoopspunt of kantoor geven met een paar klikken op een muisknop...

Misschien dat dat vroeger moeilijk was, maar met de informaticapaketten die daar de dag van vandaag voor bestaan is dat een koud kunstje. Bij Dexia ben ik nog niet geweest, maar hun sectorgenoten waar ik al wel bij ben geweest kunnen dit perfect. Het zou me héél erg verwonderen moest Dexia dit niet kunnen en indien dat zo is dan ziet de toekomst voor Dexia er héél slecht uit.
Denk je dat de fiscus of dezelfde software beschikt?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 22:49   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Denk je dat de fiscus of dezelfde software beschikt?

Waarschijnlijk niet. Ik wou gewoon zeggen dat er geen enkel excuus is om deze cijfers niet te kunnen bovenhalen. Als ze er niet zijn is dat m.i. een gevolg van ofwel verregaande incompetentie ofwel manifeste onwil ofwel beide. Take your pick
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 22:50   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
die kent de cijfers per land
vraag eens aan dexia of ze je cijfers voor vlaanderen en wallonie apart kunnen geven
Sorry maar ik doe niks anders dan datakubussen maken van financiële stromen, verkoopscijfers enz. Ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat elke grote onderneming in België u perfect kan vertellen wat elke regio opbrengt en kost. En de echt grote bedrijven kunnen zelfs de cijfers per verkoopspunt of kantoor geven met een paar klikken op een muisknop...

Misschien dat dat vroeger moeilijk was, maar met de informaticapaketten die daar de dag van vandaag voor bestaan is dat een koud kunstje. Bij Dexia ben ik nog niet geweest, maar hun sectorgenoten waar ik al wel bij ben geweest kunnen dit perfect. Het zou me héél erg verwonderen moest Dexia dit niet kunnen en indien dat zo is dan ziet de toekomst voor Dexia er héél slecht uit.
daar geloof ik dus niks van
kan je mij eens uitleg geven over datakubussen? ik werk in IT, het interesseert me wel
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 23:02   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
kan je mij eens uitleg geven over datakubussen? ik werk in IT, het interesseert me wel
Toch is het zo. Het systeem van datakubussen uitleggen is niet zo makkelijk om dat op een twee drie te doen. Als het je echt interesseert is het misschien beter dat je volgende links eens bekijkt

http://www.hyperion.com/products/bi_platform/

http://www.applix.com/index.asp

http://www.cognos.com/
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 23:11   #45
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Her is maar hoe je het effect van de vegrijzing berekend.

Puur demografisch wordt er in Vlaanderen een hogere gemiddelde leeftijd bereikt, maar als je uitrekent op hoeveel dat komt is dat betrekkelijk weinig. (iets méér dan 1 jaar méér levensverwachting: Info statbel.)
Vanuit dit standpunt geeft dat hooguit een paar percenten.

Dat de vergrijzing in Vlaanderen méér gaat kosten berust ook op een ander fenomeen, maar het is in sé een foute redenering.
Walonië heeft een nog lagere tewerkstellingsgraad dan Vlaanderen.
Een dopper die met pensioen gaat blijft een kost voor de staatskas
Een werkende die met pensioen gaat wordt een kost.
In Vlaanderen gaan relatief meer werkenden met pensioen en dus zal de vergrijzing een grotere kostenaangroei zijn.
In werkelijkheid wordt in Vlaanderen de werkgelegenheid die vrijkomt door pensionering ook opnieuw ingevuld zodat de minder lagere tewerkstellingsgraad blijft, en hopelijk blijft dat in de toekomst zo. Dus heeft Vlaanderen draagkracht voor die vergrijzing en Wallonië niet.
Oud 10 juni 2004, 00:47   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch is het zo. Het systeem van datakubussen uitleggen is niet zo makkelijk om dat op een twee drie te doen. Als het je echt interesseert is het misschien beter dat je volgende links eens bekijkt

http://www.hyperion.com/products/bi_platform/

http://www.applix.com/index.asp

http://www.cognos.com/
aha OLAP, ik dacht het al
nu, misschien weten bepaalde bedrijven dit omdat het voor hen relevant is (verzekeringsmaatschappijen bv), maar dit is voor belgie nog nooit het geval geweest tot enkele jaren terug

ik denk trouwens dat de tabel structuur van een nationale db er redelijk ingewikkeld moet uitzien
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be