![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk niet. Ik wou gewoon zeggen dat er geen enkel excuus is om deze cijfers niet te kunnen bovenhalen. Als ze er niet zijn is dat m.i. een gevolg van ofwel verregaande incompetentie ofwel manifeste onwil ofwel beide. Take your pick ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kan je mij eens uitleg geven over datakubussen? ik werk in IT, het interesseert me wel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.hyperion.com/products/bi_platform/ http://www.applix.com/index.asp http://www.cognos.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Her is maar hoe je het effect van de vegrijzing berekend.
Puur demografisch wordt er in Vlaanderen een hogere gemiddelde leeftijd bereikt, maar als je uitrekent op hoeveel dat komt is dat betrekkelijk weinig. (iets méér dan 1 jaar méér levensverwachting: Info statbel.) Vanuit dit standpunt geeft dat hooguit een paar percenten. Dat de vergrijzing in Vlaanderen méér gaat kosten berust ook op een ander fenomeen, maar het is in sé een foute redenering. Walonië heeft een nog lagere tewerkstellingsgraad dan Vlaanderen. Een dopper die met pensioen gaat blijft een kost voor de staatskas Een werkende die met pensioen gaat wordt een kost. In Vlaanderen gaan relatief meer werkenden met pensioen en dus zal de vergrijzing een grotere kostenaangroei zijn. In werkelijkheid wordt in Vlaanderen de werkgelegenheid die vrijkomt door pensionering ook opnieuw ingevuld zodat de minder lagere tewerkstellingsgraad blijft, en hopelijk blijft dat in de toekomst zo. Dus heeft Vlaanderen draagkracht voor die vergrijzing en Wallonië niet.
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu, misschien weten bepaalde bedrijven dit omdat het voor hen relevant is (verzekeringsmaatschappijen bv), maar dit is voor belgie nog nooit het geval geweest tot enkele jaren terug ik denk trouwens dat de tabel structuur van een nationale db er redelijk ingewikkeld moet uitzien |
||
![]() |
![]() |