![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juli 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kijk via Telenet-digitaal en kan volgende BBC-zenders ontvangen : BBC 1, 2, 3 en 4, BBC Entertainment en BBC World. Er is nog een sportzender, maar die is niet gratis. BBC 3 en 4 kan je alleen s'avonds en gans de nacht ontvangen. BBC 4 is een echte aanrader voor wie van geschiedenis houdt en BBC Entertainment is zelfs Nederlands ondertiteld maar is niet erg interessant. Ik begrijp niet goed dat je deze zenders niet kan bekijken tenzij je woonplaats hier mee te maken heeft. Ik woon in Oost-Vlaanderen. Je kan misschien even contact opnemen met je provider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat u misschien op het verkeerde spoor zet is het feit dat ik ervoor uitkom dat ik helemaal gewonnen ben voor een nauwe samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen. En verder dat ik mij afzet tegen de zielige Ollander-haat van bepaalde Belgicisten op dit forum.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat de Belgische keuken zo mooi maakt is de combinatie en - toch - de relatieve 'eenvoud'. De Franse keuken wil zich nog weleens verliezen in teveel complexe gerechten. De Belgische keuken behoudt de smaak en de intentie en dringt vaak door tot de kern. Is veel subtieler. Daarnaast vind ik de eenvoudigste (streek)gerechten vaak de mooiste, mits de smaken goed afgewogen zijn. Ik heb in Gent een verrukkelijke waterzooi gegeten, meer moest dat niet zijn. Daarnaast, waar de Franse keuken vooral combinaties voert met wijnen, doet de Belgische dit met zowel wijnen als bieren. Neen, de Belgische keuken staat voor mij op een hoger plan dan de Franse, en die staat al hoog. Voor wat betreft de Nederlandse keuken: Ja, wij hebben wat dat betreft een achterstand maar zijn hard bezig die in te halen. Hoewel ik ook vind dat de oorspronkelijke Nederlandse keuken wordt onderschat. Je mag een culinaire prestatie natuurlijk niet afmeten aan de gerechten in een wegrestaurant (bakje appelmoes met kers) of een snackbar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Off Topic Het schijnt dat men bij Telenet voor alles en nog wat moet betalen. Is dit zo? Hoeveel kost het nu eigenlijk om bij Telenet digitale TV te laten installeren? Is Belgacom goedkoper? En wat is nu eigenlijk het verschil tussen Belgacom waar het beeld langs de telefoondraad komt en Telenet waar alles via de kabel komt? Ik vraag het aan u omdat u er meer van weet dan ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Nederlandse taal en literatuur zijn tamelijk onbekend, wat met het aantal sprekers te maken heeft. Daardoor worden beide enorm onderschat, ook in Vlaanderen (en Nederland). Wij Vlamingen laten kansen liggen door geen van beide serieus te nemen en door ons in te beelden dat we inmiddels onze achterstand op Nederland hebben ingelopen. ZO VER STAAN WE NOG NIET.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Resultaat: Een bloeiende provincie televisie die zich succesvol richt op de Vlaamse plattelands-meute, die je nog blij kunt maken met ondertiteld Amerikaans & wite Vlaemsche acteurs, maar totaal oninteressant is voor de nieuwe, vaak urbane, inwoners van vlaanderen. Keuze voor het geld ipv cultuur dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 juli 2011 om 13:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Qua uiteindelijke prijs zal er niet veel verschil zijn, maar vergelijken is aan te raden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |