Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 10:09   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Met de bus geraken ze ook aan het fort van Breendonk, als ze dan op voorhand een kleine studie maken weten ze ook wat er NA de oorlog gebeurde (dat vertellen ze je er niet zo graag)...
Voor de rest is het daar ene grote Auswitchtentoonstelling waarmee ze de gebeurtenissen in Breendonk deftig in de schaduw zetten...
Op die manier zijn ze goedkoper af en kunnen ze't zelf betalen van hetgeen ze ophalen in hun moskee, spaart weeral transactiekosten uit die ze anders kwijt zijn door het naar schimmige islamstrijders te sturen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 10:30   #42
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik pleit er ook voor om de 4-delige serie "HOLOCAUST" verplicht in de scholen uit te zenden. Lijkt me ook niet zo'n stinkend dure onderneming te zijn én geeft voldoende informatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_(televisieserie)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 juli 2011 om 10:31.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:44   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik dacht:'Goed idee!'
Maar toen las ik dat het enkel om een bezoekje ging.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 22:19   #44
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat de draad ondertussen enigzins uit de hand gelopen is, maar ik wil even noteren dat ik in de eerste post iets zie dat heel typisch is voor zoveel van dit soort posts. Het gaat om een man die zegt dat de holocaust duidelijk van een compleet andere orde is dan het Palestijns conflict en dat deze niet met elkaar vergeleken mogen worden, ook meldt hij dat dit conflict niet mag leiden tot antisemitisme. Verder veroordeeld hij haatacties in welke mate dan ook tegen welk volk dan ook. Hij wordt in deze uitspraken kennelijk gesteund door alle 18 Brusselse imams. Ze willen ter ondersteuning van deze boodschap een reis maken naar Auschwitz en nu is de man op zoek naar fondsen. En vervolgens wordt de nadruk dus gelegd op DIE VUILE MOSLIMS MAKEN SNOEPREISJES DIE ZEKER EN VAST WEER VAN ONZE BELASTINGCENTEN BETAALD GAAN WORDEN!!! EN HIJ VERGELIJK ANTISEMITISME NOG MET ISLAMOFOBIE OOK!!!

Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan een reisje van een aantal figuren, maar als je dat wel doet is het op zijn minst een beetje apart te noemen om dan enkel op die delen te focussen zonder het totaalplaatje te zien. Goed initiatief? Ik weet het niet. Slecht initiatief en weer een reden dat de islam kwaadaardig is? Nee, dat niet.

Maar hé, de beeldvorming verdraaien is ook een vak natuurlijk.
Oud 4 juli 2011, 22:25   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik zie dat de draad ondertussen enigzins uit de hand gelopen is,
Bij deze mijn excuses voor mijn aandeel daarin.
Oud 4 juli 2011, 22:32   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat de draad ondertussen enigzins uit de hand gelopen is, maar ik wil even noteren dat ik in de eerste post iets zie dat heel typisch is voor zoveel van dit soort posts. Het gaat om een man die zegt dat de holocaust duidelijk van een compleet andere orde is dan het Palestijns conflict en dat deze niet met elkaar vergeleken mogen worden, ook meldt hij dat dit conflict niet mag leiden tot antisemitisme. Verder veroordeeld hij haatacties in welke mate dan ook tegen welk volk dan ook. Hij wordt in deze uitspraken kennelijk gesteund door alle 18 Brusselse imams. Ze willen ter ondersteuning van deze boodschap een reis maken naar Auschwitz en nu is de man op zoek naar fondsen. En vervolgens wordt de nadruk dus gelegd op DIE VUILE MOSLIMS MAKEN SNOEPREISJES DIE ZEKER EN VAST WEER VAN ONZE BELASTINGCENTEN BETAALD GAAN WORDEN!!! EN HIJ VERGELIJK ANTISEMITISME NOG MET ISLAMOFOBIE OOK!!!

Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan een reisje van een aantal figuren, maar als je dat wel doet is het op zijn minst een beetje apart te noemen om dan enkel op die delen te focussen zonder het totaalplaatje te zien. Goed initiatief? Ik weet het niet. Slecht initiatief en weer een reden dat de islam kwaadaardig is? Nee, dat niet.

Als alle 18 Brusselse imams naar Auschwitz willen, kunnen ze hun reis zèlf wel bekostigen, denk je ook niet?

Bovendien hoef je niet helemaal naar Auschwitz om te zien of weten waartoe antisemitisme leidt, er zijn andere en goedkopere oplossingen waarvoor niet naar 'fondsen' gezocht hoeft te worden, ook dat kwam aan bod in de draad, heb je misschien overheen gelezen bovenbuur?

Als alle 18 Brusselse imams 't eens waren met die uitspraken, hoeven ze enkel maar in hun moskees te preken tègen 't weelderig tierende antisemitisme/jodenhaat in 'eigen' kringen!

De enige reden die ik kan bedenken, dat de heren imams naar Auschwitz willen, is zich nog dieper in de slachtofferrol wentelen en zich de rol van 'nieuwe joden' aan te meten!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 22:51   #47
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als alle 18 Brusselse imams naar Auschwitz willen, kunnen ze hun reis zèlf wel bekostigen, denk je ook niet?

Bovendien hoef je niet helemaal naar Auschwitz om te zien of weten waartoe antisemitisme leidt, er zijn andere en goedkopere oplossingen waarvoor niet naar 'fondsen' gezocht hoeft te worden, ook dat kwam aan bod in de draad, heb je misschien overheen gelezen bovenbuur?

Als alle 18 Brusselse imams 't eens waren met die uitspraken, hoeven ze enkel maar in hun moskees te preken tègen 't weelderig tierende antisemitisme/jodenhaat in 'eigen' kringen!

De enige reden die ik kan bedenken, dat de heren imams naar Auschwitz willen, is zich nog dieper in de slachtofferrol wentelen en zich de rol van 'nieuwe joden' aan te meten!
Gewoon door met een keppel op in hun eigen geïslamiseerde wijken te gaan rondlopen, is meer dan voldoende voor die imams om te zien en te voelen waartoe antisemitisme kan leiden.

En ik vermoed dat de reden die jij daar opnoemt wel eens de ware zou kunnen zijn.
Oud 4 juli 2011, 23:11   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al bij al denk ik dat de levenswijze van de polynesiërs van een heel andere orde is dan de Vlaamse zaak... deze verschillen mogen niet tot antipolynisme leiden...
Daarom zou ik een studiereis willen organiseren , een kleine drie weken in een mooi hotel op het strand daar zou me in deze overtuiging kunnen sterken...
Ik heb de steun van m'n gezinsleden dus die kunnen ineens mee de lokale fauna en flora bestuderen...

Kan ik dan nu ontvangen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 00:47   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Oud 8 juli 2011, 06:59   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Al bij al denk ik dat de levenswijze van de polynesiërs van een heel andere orde is dan de Vlaamse zaak... deze verschillen mogen niet tot antipolynisme leiden...
Daarom zou ik een studiereis willen organiseren , een kleine drie weken in een mooi hotel op het strand daar zou me in deze overtuiging kunnen sterken...
Ik heb de steun van m'n gezinsleden dus die kunnen ineens mee de lokale fauna en flora bestuderen...

Kan ik dan nu ontvangen???
Ik zou mij graag met heel mijn famile & vriendenkring aan dit lovenswaardig intiatief willen aansluiten, en deze reis- laat ons gerust polyni-vriendelijke bedevaart zeggen - met jullie meedoen. Bij deze wacht ik dan ook op mijn chéque, om de reis te bekostigen. Belastingbetalers, wij rekenen op jullie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be