![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Allez dan, veul geluk aan het Vlaanderen van de grote overheid.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() brussel moet maar eens vervlaamst worden 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wij hebben alleen andere standpunten,en voor het ogenblik denk ik persoonlijk dat er andere en belangrijker dingen in de politiek aan bod moeten komen(dat is toch mijn persoonlijke mening) Maar u kan wel behoorlijk straf uit de hoek komen en vermits ik (niettegenstaande wat anderen ook denken )nog altijd vlaamse roots heb vind ik het doodnormaal om voor mijn eigenheid op te komen,u doet dat blijkbaar ook gezien uw post hieronder. doornroosje ------------------------------------------------------------------------------------ quote tomb Ik steun in het geval van een splitsing van Belgie de Brusselse onafhankelijkheid. Hoe meer van die pretentieuze Vlamingen die denken dat Brussel van hun is en dat ze ervoor betaald hebben ik tegenkom, hoe meer die keuze beaamd wordt. Het moet maar eens gedaan zijn met dat Vlaamse imperialisme, Brussel is Franstalig en die minderheid aan Vlomse pendelaars, die mag zich aanpassen, of ze mag opkrassen. ------------------------------------------------------------------------------------ nog eens tomb,ik ben niet voor splitsing,niet pretentieus,Brussel is niet van mij,en ik zeg niet tegen mensen dat ze moeten opkrassen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Overheidsjobs zullen er altijd zijn, de discussie ging er overigens niet over hoeveel dat er moeten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Tomb schreef :
Citaat:
Tomb, ik meen dat je je vergist ! Waarom ? -op dit ogenblik is men reeds de Vlaamse administratie gedeeltelijk aan het overbrengen naar Vlaanderen zélf; idem voor de Waalse; -moest het tot een scheiding komen, met een Brusselse dwergstaat voor gevolg, dan verhuizen vele maatschappelijke zetels, dus de vennootschapsbelasting, naar niet-Brusselse oorden. Ik hoop dat tegen die tijd de infrastruktuurwerken in de 'wereldstad' Antwerpen beëindigd zijn ! Dus : ... bij 2. Dat zijn allemaal dwergstaten die "draaien" op hun status : belastingsparadijs; vóórlopig toch nog ...
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet een probleem van de Franstaligen, want echte Franstaligen van Belgische origine zijn er niet werkloos, maar die vele mensen van buitenlandse oorsprong werd vroeger en nu nog wijs gemaakt dat kennis van het Frans volstaat... Voor bepaalde zaken wel, maar om aan werk te geraken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denk dat Brussel dan gaat verschieten. Trouwens Brussel zal nu nog wel belastingen genoeg vangen (onroerende vhf, belasting op tewerkstelling, vennootschapsbelasting...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En die Brusselaars? Wel ze mogen werken, maar helaas voldoen ze niet aan de eisen die de werkgever stelt, daarom pendelen zoveel Vlamingen en Walen naar Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En als we het over beslissingen nemen hebben: de echte beslissingen gebeuren niet in A'pen, niet in Brussel, evenmin, maar in het buitenland. Brussel is louter een centrale plaats om uw distributie of kantoor te plaatsen en staat chique op een naamkaartje. Maar er zijn een stijgend aantal bedrijven die zich verplaatsen naar de rand, in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Parlementslid
|
![]() Tomb schreef :
Citaat:
Er zijn inderdaad méér tweetalige Nederlandstalingen in Brussel, dan tweetalige Francophonen ! Deze laatsten, én niet alleen de vreemdelingen, zijn meestal ... ééntalig. Slechts één voorbeeld. Op dit ogenblik zijn er het Brusselse Gewest, circa 90.000 ingeschreven werkzoekende werklozen. Om aan werk te geraken moeten ze "bilingue" zijn. Volgens de "taalrol" kan dat aantal opgedeeld worden in : -89.990 van de Franse taalrol (ééntaligen ...) -10 van de Nederlandse taalrol (twéétaligen). Raar, maar waar !
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je hebt inderdaad het Engels nodig als handelstaal, daar zijn de Franstaligen ook niet de beste in. Wat niet wil zeggen dat ze het niet kunnen.
Maar om een product meerwaarde te geven moet het door iemand geconsumeerd worden en in de Beneluxmarkt is de taal van de gewone consument vooral het Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik noem u toch ook geen pretentieuze Brusselaar tomb. Ik veralgemeen niet,maar soms klaag ik wel aan. En volgens mij moet Belgie als land overleven,eerlijk samen verdienen en eerlijk samen verdelen,niet meer niet minder. Ik wil Brusselaars ,Walen,en Vlamingen samen Belg zien blijven en iedereen gelijk voor de wet,maar ja nu zal ik wat aan het dromen zijn zeker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Tomb schreef :
Citaat:
Tot circa 1976 : uitsluitend Frans. Daarna : Nederlands + Frans. Waarom ? Niet de Brusselse overheden, maar wel de Bruselse handelaren en ..., hebben zich snel aangepast aan : "Wiens brood men eet, diens taal men spreekt". Begrepen Tomb ?
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |