![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Volg de apostelen en laat je vrouw en kinderen in de steek.
Ge moet er daarom niet op slaan hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De katholieken deden dat ook!... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de mannen in onze streken hebben voor zulk gedrag nooit een vrijbrief gekregen, niet van de wetgever en niet van mijnheer pastoor. Integendeel, het is strafbaar en niemand heeft veel respect voor " wijventoekkers " bij ons. En dat is het immense verschil met de islam, waar in de teksten duidelijk vermeld staat wanneer, en in welke mate een man zijn vrouw mag afranselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over heksen, in Vlaanderen, tot de dertiende en veertiende eeuw is het de kerk eraan gelegen van de oude tradities inzake het heidengeloof te bestrijden door het hekserij te noemen. Begrijp je, het is maar sinds de veertiende eeuw dat de heks geassocieerd wordt met de duivel. Het is dan ook vanaf dan dat de zaken uit de hand lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() er worden hier regelmatig mannen vrijgesproken voor het ombrengen van hun vrouw.
Dat geeft natuurlijk ook een verkeerd signaal i.v.m. partnergeweld ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() De kerk is een misogyne macho-organisatie die vrouwen alleen op het allerlaagste echelon toelaat, voornamelijk om leden bij te "maken".
Een dergelijke sexistische organisatie moest door de wet verboden worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2011 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, semantisch gezien is het ook correct die partner "aan de deur te zetten".
Ik ga niet ontkennen dat het de stoppen kan doen doorslaan om je zo bedrogen te voelen, maar ik ga er van uit dat een homo sapiëns in de 21ste eeuw niet de troglodiet moet uithangen.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gebruik van die namen geeft mannen het recht de stenen in de hand te nemen. Niet te groot, want dan is't spelleke te rap gedaan, en niet te klein, anders duurt het veel te lang. Oftewel, Eno2 heeft nog steeds een strak punt, evenals de topicstarter, religie als excuus voor partnergeweld is met moeite een slecht, onmenselijk excuus, en nooit een geldige reden.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn tegenwoordig betere manieren. Gewoon genoeg "bewijzen verzamelen" en een goeie advokaat op los laten bijvoorbeeld.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 juli 2011 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Dat denk ik er ook van. Geval per geval kan je waarschijnlijk een vrij duidelijk beeld schetsen van oorzaak gevolg. Partnergeweld wordt dikwijls van generatie op generatie door gegeven en getriggerd door financiële of ander stress situaties en/of genetische voorbepaaldheid. De macho Marokkaan die zijn vrouw wat kletsen geeft omdat volgens zijn visie van de Islam dat toegelaten is zal waarschijnlijk wel bestaan maar is eerder een curiosum net als de extreem rechtse NVA'er of VB'er die vindt dat hij het recht heeft zijn vrouw wat manieren te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien gaf ik de voorkeur aan een "minnelijke schikking" omwille van bepaalde dwingende specifieke omstandigheden buiten mijn wil. Bewijzen bij voorafgaande psychologische wreedheden vallen niet of moeilijk te verzamelen. Het is vooral een zaak van elkaar goed kennen, meer bepaald elkaars zwakke punten. Ik heb er zo bv 52 Heel zwakke en tere punten die mijn ex bijna allemaal kende en eigenlijk nog een aantal meer, die ze virtuoos betokkelde. Ik moem bv een propensie tot jaloersheid. Wie heeft die eigenlijk niet in zekere mate? Dat valt continu te bespelen door iemand met veel maatschappelijk succes en die zich met enthousiasme toelegt op dat soort wreedheden. Gaat gij daar mee naar de politie lopen? En zo x 52 ![]() Maar ze een toek geven, dat mag je niet ![]() Over financieel geweld gesproken: zij bracht de inkomsten binnen in die periode, ik was huisman ... en op een bepaald moment wou ze het zwartgeld dat ze van haar baas-minnaar kreeg (ongeveer een derde van haar inkomen) niet meer op de gemeenschappelijke rekening storten. Hoewel we een hypotheek af te betalen hadden en getrouwd waren met gemeenschap van bezit. Moest ik daar naar de politie voor lopen? ![]() Ik kan trouwens nog straffere provocaties vertellen, en ik ga dat ook misschien doen, als Marie daar naar nog eens naar vraagt ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juli 2011 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Ik kwam thuis en ze had een wagen van €50 000 volledig kapot gekrast" Vergist U niet maddox, sommige wijven verdienen al is een pets. En in den Belgique gaan ze er u heus ni voor opsluiten zenne. Niet dat ik mij geroepen voel vrouwen te slaan, ik kan situaties begrijpen waarin de man het uiteindelijk toch (voor mijn part) aan het rechte eind had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is trouwens een enorm verschil tussen een pets op de billen, en een paar toeken op'n oog. En dan natuurlijk , en dat geld voor mezelf, als ik sla, zijn er brokken indien de ontvanger van doorsnee postuur/constitutie/conditie is.
![]() |