![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Wil je verkiezingen in het najaar | |||
| Ja, en ik heb de intentie om ook te gaan stemmen. |
|
22 | 31,43% |
| Ja, maar ik heb geen intentie om te gaan stemmen. |
|
0 | 0% |
| Neen, maar ik zou toch gaan stemmen. |
|
14 | 20,00% |
| Neen, ik zou ook niet gaan stemmen. |
|
3 | 4,29% |
| Neen, ik zou nog liever het parlement opblazen of dergelijks. |
|
4 | 5,71% |
| Ja, ik kijk er naar uit en zal zeker gaan stemmen. |
|
27 | 38,57% |
| Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe kom je daarbij ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is maar mijn eerste keer dat ik hier een poll start.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://www.gerolfannemans.org/3
|
|
|
#46 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 | ||
|
Gouverneur
|
Wat is eigenlijk het verschil tussen
Citaat:
Citaat:
Uit uw burgerrechten ontzet jong?
|
|
|
|
#48 |
|
Schepen
|
bah stemmen wat heeft dat voor zin zeg
een politieke poppenkast |
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Schepen
|
ik ga in elk geval stemmen op VB of NVA
Maar zeker niet op de linkse partijen die er toch geen moer van kennen |
|
|
|
|
#51 |
|
Schepen
|
verkiezingen helpen niks
Franstaligen moeten nu eens gaan beseffen dat ze niet zullen krijgen wat ze eisen de uitbreiding van brussel |
|
|
|
|
#52 |
|
|
Ik weet één ding héél zeker: ALS we naar verkiezingen gaan dit jaar, dan wordt de nota van Dirupo ook in Wallonië met de grond gelijk gemaakt. Of dacht hier iemand dat iedereen daar ging zeggen "stem niet op ons, maar op Elio!" ?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#53 |
|
Schepen
|
beter een cartel NVA en VB
|
|
|
|
|
#54 | |
|
|
Citaat:
Niet langer dan vorige week heeft de ganse plitieke meute zich over elkaar heenvallend geexcuseerd voor , en ontkend dat, zij het cordon héél even NIET zouden hebben toegepast... Maar het is het VB die dat wil...man man man... Nu on topic: De NVA staat nu evengoed buiten de lijnen, netjes langs het VB. De NVA heeft (omdat er geen cordon heerst rond die partij) een jaar lang bewezen waar het VB al dertig jaar achter is gekomen. Met die mensen kan je niet tot een ocmpromis komen zonder het gebruik van het machtsargument...als Wallonië centen wil zal ze ons onze rechten moeten teruggeven...
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar stel dat je toch gelijk zou hebben, dan is het toch maar de nva, die voldoende kiezers heeft weten te strikken, in combinatie met een programma dat niet kon verworpen worden door de beroepsverwerpers, op het juiste moment, met voldoende overtuiging om Vlaamse stemmen af te pakken van de oud-tsjeven (die er toch maar verraad mee pleegden) en van andere partijen ... enz. enz. die het doet. Leg je erbij neer, beste vriend, de conclusie is: - het Belang is een uitmuntende zweeppartij, helaas met een paar kleinere maar onoverkomenlijke onhebbelijkheden - de nva is de beleidspartij, die het zal waarmaken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 juli 2011 om 09:38. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
|
Citaat:
B/ Het is niet omdat de NVA vandaag niet meer doet dan wat wij Vlaams Nationalisten van die partij eisen/verwachten dat zij voor al het andere vrij zouden zijn van zonden C/ http://forum.politics.be/showthread.php?t=140421
|
|
|
#58 |
|
|
Never!
waarom? Nu halen we samen bijna 50% Ik weet heel zeker dat er een hele meute Blokkers en nog veel meer Niveanen niet voor zulk een eenheidsworst kunnen stemmen Meestal wegens principiële redenen. Apart kunnen we verschillende lijnen uitzetten. Het enige wat ik mis is een begin van samenwerking (al ware het slechts een aanzet tot gedogen) waardoor de Niveanen voor mijn part de status van democratische partij zou herwinnen. In die zin vond ik trouwens de (door mezelf gedeelde) euforie van Schooffie zeer gepast toen hij de dreiging herkende richting Belgofonië bij het tijdelijk doorbreken van het cordon.
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee omdat die niets zullen veranderen maar ik zou wel gaan stemmen indien verkiezingen gebeuren.
|
|
|
|
|
#60 |
|
Schepen
|
waarom stemmen?
Men luisterd toch niet naar de stem van de kiezer De kiezer in vlaanderen heeft voor NVA gekozenn en nu wil men onderhandelen zonder NVA, dan zie ik niet in waarom te gaan stemmen aangezien ze toch geen rekekning houden met de wil van de kiezer |
|
|