![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, we zijn het er dus over eens dat overheidstekorten slecht zijn en dat de daling van de staatsschuld een goede zaak is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Mag ik daarbij eens even een paar opmerkingen.
Over de staatsschuld heb ik al een ganse tijd ongeveer dezelfde vraag in de forumsessies. Blijkbaar komt het daarbij nauwelijks tot een debatje. Haal er eens de politicus uit die me kan tegenspreken ? Trouwens dat BNP, hoe wordt dat eigenlijk berekend. Was daar voor geen stuk wat natte vingerwerk bij ? Niet moelijk iets te laten dalen ten opzichte van een getal waarmee gefoefeld kan worden. WIE heeft die prestatie, als er dat al een is, geleverd ? Er zijn besparing geweest in de overheidsuitgaven, maar dat zijn voornamelijk dan in de werkingskosten. Er is bij de overheid geen personeel aan de deur gezet geweest of zo. Er is ook geen dopgeld teruggeschroeft of beperkt in de tijd, enz., enz. De overheid heeft ook nieuwe inkomsten gezocht. bedrijfsheffingen enz. Dus de overheid heeft vooral gezorgd voor dat primair saldo. Door de besparingen intern en daardoor minder uitgaven aan derden hebben ze eerder een negatieve invloed op dat BNP. WIE heeft dan gezorgt dat het BNP alsnog bereikt werd, ondanks economische recessie en daardoor nog een pak extra doppers ? Dat is niet de uitkeringsgerechtigde die voor zijn uitkering niets terug hoeft te doen. Dat zijn voornamelijk de werkenden in de privé, en dan nog voornamelijk de KMO-bedrijfsleiders en de zelfstandigen. De regering heeft er dus enkel een paar administratieve maatregelen getroffen en gaat daardoor met de pluimen lopen. De economie mocht de rest doen. Nochtans zou zo een regering andere dingen kunnen doen, zoals stimulansen voor extra privé-bedrijvigheid en om de werklozen beter in te passen in die bedrijvigheid. (zie ook voorbeeld in forumsessies.) Laat de regering maar juichen met "hun" resultaat. Het is niet meer dan de ruiter die met de eer wegloopt die eigenlijk het paard toekomt.
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat ze te weinig doen. Veel blabla en filibusteren over het migrantenstemrecht is niet bepaald een voorbeeldig beleid in volle economische recessie.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() @HD
BNP, het bruto nationaal product is een internationaal vastgelegde term, met vastgestelde berekeningswijze. Daar kan niet mee gesjoemeld. Ver van mij om de regeringspolitiek goed te keuren, maar zoals ik al stelde, het is een internationaal probleem. Voor vele Europese politici is het radicaal terugdringen van de openbare schuld een schrikbeeld. Thatcher heeft het destijds gedaan in GB. Dat heeft nog al wat nefaste gevolgen gehad, ook op lange termijn. Men vergeet te snel dat de Iron Lady, haar land op de rand van de revolutie had gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en voor zover parlementaire medewerkers niet voor de partij moeten werjken ( ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af waar we zonder andere culturen zouden staan: onze wetenschap en kennis is grotendeels op die van hun gebaseerd... Een klein beetje respect mag wel zeker. en ik ben het eigenlijk grondig beu te komen om zo'n protectionisme van "onze" economie te moeten aanzien, vraag mij af waar dat voor nodig is. In mijn ogen is het een vorm van egoïsme! Ik denk dat onze levensstandaard al goed genoeg is en dat we moeten stoppen met te leven op iemand anders zijn kosten, want geloof me, dat is wat we tot nu toe aan het doen zijn! ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() En wie was verantwoordelijk voor die enorme staatsschuld, was die er niet gekomen onder de regering Martens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sylvia, als technieker bekijk ik het misschien onmenselijk of onculturistisch.Maar kan je een uitkering krijgen van cultuur alleen, of vult dat de maag?
Maar probeer 1 van mijn uitspraken te weerleggen. De aardbevingen in Turkije , en het instorten van een Moskou's zwemparadijs hebben duidelijk aangetoond dat de bouwnijverheid in Turkije een corrupt zootje is, dat liever een lire in hun zak steekt dan een beetje te bekommeren om een mensenleven gered door het houden aan de bouwvoorschriften.Het lijken wel politici.([size=1]de uitzonderingen bevestigen deze vooroordelen[/size]) Landbouw, we hebben nu al bergen overschotten die we dumpen([size=1]en met wat geluk binnenkort gaan verwerken tot methanol-"bio"alternatief voor benzine[/size]) Wat gaat Turkije daar aan kunnen toevoegen? Of azen de lokale grootgrondbezitters op dezelfde idiote subsidies als wat "onze" boeren hier krijgen? Industrie. Welke industrie heeft Turkije die voldoet aan de hedendaagse milieu- en veiligheidseisen van Europa? Politiek. Dankzij of desondanks dat het leger de standpunten van Kemal Atäturk hardnekkig([size=1]en met reden[/size]) verdedigd steekt het Islamgerichte godsdienstig politiek beest regelmatig de kop op. Probeer dat maar eens te verkopen aan Europa. Ook militair/wereldpositie is Turkije net zowat het laatste land ik bij een Unie wil betrekken. 1000den kilometers onbewaakte grenzen, voornamelijk grenzend aan landen waar drugs en religieus geweld de voornaamste bezigheden zijn. Toffe partner he. Wat betreft de mensen in het hele land daar. Er zijn daar er heel veel goede mensen, maar diegenen die beslissen voor hen zitten in het enige stukje "modern" Turkije.En dat zijn politici.Die hebben maar 1 doel, hun eigen zakken vullen. Jef, de "echte" staatsschuld is begonnen tijdens de gouden jaren 60. Genoeg werk en geld voor iedereen.Laat ons maar megalomane projecten uitvoeren, de lonen voor ambtenaren en vooral politici torenhoog opjagen, het kan toch niet op. Tot die zandbakkiestanezen de olieprijs opjoegen tot zieke hoogten om hun eisen ivm migratie, godsdienst en voornamelijk Israël kracht bij te zetten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 januari 2005 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft als enige voordeel wel te voldoen aan de eisen van europa.Omdat ze die mee opgesteld hebben.
Als ik van Turkije zou zijn, wou ik er nog niet eens bij.Zo hard kontlikken om de kruimels te mogen hebben. Zo laag val ik niet.
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() het enige wa'k hier nog op kan zeggen is: we zijn hopeloos, tenzij we allemaal grondig veranderen...
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Daarnet straffe Hendrik aan het woord gehoord...
Bij het berekenen wordt blijkbaar ook rekening gehouden met de resultaten van bijvoorbeeld de Vlaamse regering en de gemeenten... Deze twee laatsten zouden erg positieve resultaten kunnen voorleggen die de slechtere resultaten van de federale regering "verduisteren".... En dan maar pluimen op hun hoed steken..... Nogmaals, met cijfers en tabellen kan je alles bewijzen. Het komt er alleen op aan om ze goed uit te leggen in je eigen voordeel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat kan worden gezegd is dat de steiging van het BNP tav de inflatie voorlopig nog vooruitloopt op deze desastreuze ontwikkeling. Maar nominaal heeft de staat vandaag meer schuld dan tijdens koninklijke kontlikker en slippendrager nummer één (geef ons wapens!) W Martens.
![]() |