Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2011, 20:36   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Schitterend....vroeger was de opwarming van de aarde, inflatie en vreemdelingenproblemen volledig de fout van het VB.
Potsierlijk dat nu alles de fout is van de NVA...

Als dat nog lang duurt ga ik hier moeten beginnen sympathiseren met de NVA want ik voel mij totaal verweesd als ik soms en ganse week zoek in de media zonder dat het VB aan de oorzaak ligt van één of andere ramp....
Bestaat het VB nog?

Het VB zegt toch hetzelfde als de NVA dus...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 20:40   #42
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Als je als als arbeider NVA stemt kan je evengoed uzelf een strop om de nek hangen.

De NVA wil het duitse model in vlaanderen, dwz.

- meer en langer werken
- minder loon
- minder pensioen
- werkloosheidsuitkeringen beperken in tijd
- minder uitgaven in geval van ziekte of ziekenhuisopname
Vul het lijstje verder aan AUB.

De armoede raakt zelfs de middenklasse in Duitsland! zij hebben nog steeds geen minimumloon. Sinds de vroege jaren 1970, hebben de inkomsten uit arbeid de tarieven ten opzichte van het nationale inkomen tot zinken gebracht. Het aantal banen met een laag inkomen is toegenomen en daarmee het aantal mensen die niet kunnen leven van hun verdiensten dit terwijl de rijkste groep in Duitsland steeds rijker aan het worden is.
je leest precies ook wat je wil lezen. puur links gekwezel

- meer en langer werken <<--- kunnen immers niet anders, anders helemaal geen pensioen
- minder loon <<--- waar heb je dit fabeltje gelezen, juist meer besparen op overheidsniveau zodat mensen niet meer belastingen moeten betalen
- minder pensioen <---- NVA wil juist de pensioenen veilig stellen voor de volgende generaties, anders geen pensioen meer.
- werkloosheidsuitkeringen beperken in tijd <--- niet meer dan normaal
- minder uitgaven in geval van ziekte of ziekenhuisopname <<---- heb je de verspilzucht al is gezien in deze sectoren?
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 20:44   #43
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Enig strategisch realpolitisch stemadvies voor een ethisch-conservatieve, economisch-progressieve Heel-Nederlander? Ik ben eindelijk stemgerechtigd.
Als ge NVA niks vindt (hoewel daar de enige Groot-Nederlanders zitten), zou ik zeggen CD&V zolang ze hunne Vlaamsgezinde vleugel niet gaan beginnen uitsluiten?
Maar puur op uw 3 eigenschappen is't natuurlijk moeilijk goed in te schatten hé.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 20:53   #44
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de NVA moeten wij harder en langer werken net zoals de Duitsers zullen wij dus ook moeten werken voor een hongerloon. Lonen van 400 euro zijn daar normaal???? Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de NVA hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen???? De NVA is een extreem rechtse kapitalistische partij naar mijn mening. Waarom?, dat zal ik u nu uitleggen. Waarom extreem? 75% van ons landje is in het bezit van de 11% rijkste...., 1% daarvan bezit 25% van onze rijkdom. De overige 25% moet dus verdeeld worden over 89% v/d bevolking! Dit is EXTREEM!, de verschillen zijn EXTREEM. De rijken worden steeds rijker, ze betalen steeds minder belastingen. Onze lonen krimpen en ze moeten nog meer krimpen, waarom? Om hen meer rijkdom te garanderen dus! Het gevolg van deze dalende lonen is dat ze ons pensioen (wat een uitgesteld loon is waar we zelf voor gewerkt hebben) niet meer gegarandeerd is. We zullen moeten werken tot ons 67ste om van ons uitgesteld loon te genieten. Ik weet dat ik dat met mijn huidig beroep niet zal halen, het is niet mogelijk om mijn beroep nu nog voor 35 jaar uit te oefenen. Het tempo ligt nu al hoog, mensen bij ons van 55 jaar zijn volledig leeg....doe daar nog eens 12 bij?

Onze senatoren en co moeten slechts 20 jaar werken om te genieten van een pensioen, zou ik in hun plaats zijn dan was ik er binnen 5 jaar vanaf. Het kapitalisme en onze nep democratie is ziek, het vergif wat onze samenleving verpest. Het zet mensen tegen elkaar op (vlamingen vs walen) om zelf buiten schot te blijven. Bij deze heb ik de bewijzen daarvan geleverd. Heb je er nog nodig?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
je leest precies ook wat je wil lezen. puur links gekwezel

- meer en langer werken <<--- kunnen immers niet anders, anders helemaal geen pensioen
- minder loon <<--- waar heb je dit fabeltje gelezen, juist meer besparen op overheidsniveau zodat mensen niet meer belastingen moeten betalen
- minder pensioen <---- NVA wil juist de pensioenen veilig stellen voor de volgende generaties, anders geen pensioen meer.
- werkloosheidsuitkeringen beperken in tijd <--- niet meer dan normaal
- minder uitgaven in geval van ziekte of ziekenhuisopname <<---- heb je de verspilzucht al is gezien in deze sectoren?
1 van de hoofdredenen dat onze pensioenen steeds moeilijker worden om uit te betalen, bovendien een reden die nooit ter sprake komt. Deze is dat onze lonen steeds krimpen ten opzichte van de megawinsten die onze patroons maken 'DIEFSTAL'. Als we het loon krijgen wat we verdienen en niet onder de vorm van bonussen, maaltijcheques en andere manieren om belasting te ontwijken, en zo de pensioenkas leeg te roven, dan is er voldoende ruimte om met zijn allen op een normale leeftijd in pensioen te gaan.

- de NVA wil de winsten van de patroons maximaliseren
- daarom moeten wij langer en harder werken
- meer loon is meer pensioen
- een zieke mens behandelen is geen verspilzucht, ziekenhuizen die onnodig scans nemen en zo de kosten opdrijven wel

Laatst gewijzigd door J.B good : 9 juli 2011 om 20:55.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 21:01   #45
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de NVA moeten wij harder en langer werken net zoals de Duitsers zullen wij dus ook moeten werken voor een hongerloon. Lonen van 400 euro zijn daar normaal???? Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de NVA hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen???? De NVA is een extreem rechtse kapitalistische partij naar mijn mening. Waarom?, dat zal ik u nu uitleggen. Waarom extreem? 75% van ons landje is in het bezit van de 11% rijkste...., 1% daarvan bezit 25% van onze rijkdom. De overige 25% moet dus verdeeld worden over 89% v/d bevolking! Dit is EXTREEM!, de verschillen zijn EXTREEM. De rijken worden steeds rijker, ze betalen steeds minder belastingen. Onze lonen krimpen en ze moeten nog meer krimpen, waarom? Om hen meer rijkdom te garanderen dus! Het gevolg van deze dalende lonen is dat ze ons pensioen (wat een uitgesteld loon is waar we zelf voor gewerkt hebben) niet meer gegarandeerd is. We zullen moeten werken tot ons 67ste om van ons uitgesteld loon te genieten. Ik weet dat ik dat met mijn huidig beroep niet zal halen, het is niet mogelijk om mijn beroep nu nog voor 35 jaar uit te oefenen. Het tempo ligt nu al hoog, mensen bij ons van 55 jaar zijn volledig leeg....doe daar nog eens 12 bij?

Onze senatoren en co moeten slechts 20 jaar werken om te genieten van een pensioen, zou ik in hun plaats zijn dan was ik er binnen 5 jaar vanaf. Het kapitalisme en onze nep democratie is ziek, het vergif wat onze samenleving verpest. Het zet mensen tegen elkaar op (vlamingen vs walen) om zelf buiten schot te blijven. Bij deze heb ik de bewijzen daarvan geleverd. Heb je er nog nodig?
Ga eens kijken in Griekenland liefje...daar hebben ze de Di Rupo's aan de macht gehouden en hun zin laten doen...
Oud 9 juli 2011, 21:03   #46
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Bestaat het VB nog?

Het VB zegt toch hetzelfde als de NVA dus...

dat is zoals Christus...die zegt, schijnt het, ook altijd hetzelfde als onze pastoor...
Oud 9 juli 2011, 21:10   #47
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat is zoals Christus...die zegt, schijnt het, ook altijd hetzelfde als onze pastoor...
Dat is dus onmogelijk.
Christus was er eerst
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 08:17   #48
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga eens kijken in Griekenland liefje...daar hebben ze de Di Rupo's aan de macht gehouden en hun zin laten doen...
Chouke ik ken Griekenland genoeg en als Europa zo verder gaat zal heel Europa een groot griekenland worden. Wie gaat de er nog consumeren als de lonen blijven krimpen? Naar waar gaan we onze rommel exporteren als we gaan concureren tegen elkaar en met zijn allen het duitse model gaan navolgen?
Oud 10 juli 2011, 08:31   #49
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
eigen volk eerst zeker?
Gij geeft natuurlijk eerst je boterhammen aan de bedelaars en armen in je omgeving en de restjes zijn voor je kinderen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 08:33   #50
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chouke ik ken Griekenland genoeg en als Europa zo verder gaat zal heel Europa een groot griekenland worden. Wie gaat de er nog consumeren als de lonen blijven krimpen? Naar waar gaan we onze rommel exporteren als we gaan concureren tegen elkaar en met zijn allen het duitse model gaan navolgen?
Misschien eerst eens de nota van Dirupette lezen? Dan kan je zien dat net H(Z)IJ het is die de arbeider nog maar eens in zijn zakken gaat zitten, ten voordele van de nietnutten...

Eerst weten waarover je klapt helpt gewoonlijk wel in een debat. Maar van inhoud heb ik in je berichten nog niets gemerkt..
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:29   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Misschien eerst eens de nota van Dirupette lezen? Dan kan je zien dat net H(Z)IJ het is die de arbeider nog maar eens in zijn zakken gaat zitten, ten voordele van de nietnutten...

Eerst weten waarover je klapt helpt gewoonlijk wel in een debat. Maar van inhoud heb ik in je berichten nog niets gemerkt..
"Dirupette" moet dat inhoud voorstellen?

Di Rupo is inderdaad ver (te ver) gegaan in zijn toegevingen om BDW te behagen.
Maar anderzijds is het niet de arbeider die een bedrijfswagen heeft of leeft van zijn dividenden of beursspeculaties.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:35   #52
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Lees eens uw eigen woorden, meer hoef ik hier eigenlijk niet aan vuil te maken. De wever heeft het trouwens nergens en NOOIT over de arbeiders hij heeft het over de middenklasse, zij met een stevig spaarboekje en de grote firma's. JIJ MOET EENS LEREN LUISTEREN!. Nergens en nooit spreekt hij over de arbeiders, daar hij heel goed weet dat hij met die woorden niet zomaar weg zal komen. De put die hij graaft, daar zal hij zelf invallen let op mijn woorden. BDW staat wankel!

Laatst gewijzigd door J.B good : 10 juli 2011 om 09:35.
Oud 10 juli 2011, 09:37   #53
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA zal het volk veel geld kosten, HEEEL VEEEL GELD!
argumenten jongen in plaats van dat gehuil en getier ,vertel eens waarom nv-a ons veel geld gaat kosten
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:40   #54
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja slimmerik in duitsland gaat het echt veel slechter dan in belgorokko
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:40   #55
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 van de hoofdredenen dat onze pensioenen steeds moeilijker worden om uit te betalen, bovendien een reden die nooit ter sprake komt. Deze is dat onze lonen steeds krimpen ten opzichte van de megawinsten die onze patroons maken 'DIEFSTAL'. Als we het loon krijgen wat we verdienen en niet onder de vorm van bonussen, maaltijcheques en andere manieren om belasting te ontwijken, en zo de pensioenkas leeg te roven, dan is er voldoende ruimte om met zijn allen op een normale leeftijd in pensioen te gaan.

- de NVA wil de winsten van de patroons maximaliseren
- daarom moeten wij langer en harder werken
- meer loon is meer pensioen
- een zieke mens behandelen is geen verspilzucht, ziekenhuizen die onnodig scans nemen en zo de kosten opdrijven wel
Nogmaals daarvoor moet je bij openvld zijn.
NVA is er voor de KMO deze hebben het dikwijls even moeilijk als de gewone burgers (gemiddeld zelfs moeilijker). Bekijk nogmaals de cijfers van het aantal KMO's die de boeken moeten toedoen en hou op met hen te vergelijken met multinationals

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 10 juli 2011 om 09:41.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:40   #56
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
argumenten jongen in plaats van dat gehuil en getier ,vertel eens waarom nv-a ons veel geld gaat kosten

Alles netjes lezen schatje, ik zal eerstkomend nog wat neerschrijven.
Oud 10 juli 2011, 09:42   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Is dat geen prietpraat? Bent U - toevallig - niet vergeten dat dit bovenop de werkloosheidsuitkering is?

Of vergis ik me?
Tuurlijk vergis je je !

In Duitsland (dat overigens miljoenen moet uitlenen aan Griekenland ....) moet de armste m/v zelf 400 € aan de patron geven, om verder gans de maand gratis voor niks te mogen werken !!
Zooooo erg is het daar !
Althans, volgens onze linkse broeders. Maar de Vlaming in het kieshokje weet wel beter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:43   #58
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alles netjes lezen schatje, ik zal eerstkomend nog wat neerschrijven.
Persoonlijke aanvallen = gebrek aan argumentatie.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:51   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens uw eigen woorden, meer hoef ik hier eigenlijk niet aan vuil te maken. De wever heeft het trouwens nergens en NOOIT over de arbeiders hij heeft het over de middenklasse, zij met een stevig spaarboekje en de grote firma's. JIJ MOET EENS LEREN LUISTEREN!. Nergens en nooit spreekt hij over de arbeiders, daar hij heel goed weet dat hij met die woorden niet zomaar weg zal komen. De put die hij graaft, daar zal hij zelf invallen let op mijn woorden. BDW staat wankel!
Wie werkt, onderneemt, spaart of belastingen betaalt.

Een arbeider werkt;
een arbeider spaart (voor zijn huisje, voor zijn auto ...
een arbeider betaalt belastingen (neem maar eens een arbeider met 1500 € netto: hoeveel wordt die afgeroomd - ten voordele van een niet-arbeidende levenslange werkloze ...?)

De mannekes van SPa en zeker de mannekes van Rood mogen zeveren zoveel ze willen: de arbeidende Vlaming heeft hen door en laat dat meer en meer blijken in het stemhokje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2011, 09:55   #60
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Nogmaals daarvoor moet je bij openvld zijn.
NVA is er voor de KMO deze hebben het dikwijls even moeilijk als de gewone burgers. Bekijk nogmaals de cijfers van het aantal KMO's die de boeken moeten toedoen en hou op met hen te vergelijken met multinationals
Mijn broer heeft eveneens zijn zaak moeten sluiten en nu is hij terug loontrekkende, ook hij ziet niet in hoe hij een zelfstandige er beter van zou worden als zijn klanten armer worden. Het economische egoïsme, met een romantische vleugel van historisch Vlaams-nationalisme is dus niet wat wij nodig hebben!

De belangrijkste vraag zal zijn of Bart De Wever bereid zou zijn om zijn nieuw verworven positie in de belangen van de Belgische heersende klasse te gebruiken. Als hij dit zoals nu duidelijk is niet doet, dan gaan we nog verder in een periode van voortdurende politieke crisis, met chaos en instabiliteit tegen de achtergrond van financiële speculanten zal hij op zoek gaan naar een nieuwe prooi! Die prooi dat is de werknemer! De ronde tafels die hij deed was niet met kleine zelfstandigen maar met middelgrote en grote ondernemers.

Het lijkt er dus sterk op dat De Wever er is om de Belgische heersende klasse te dienen. Door het land te verdelen wint deze klasse zowel in vlaanderen als in de walen! Onmiddellijk na de verkiezingen, toonde hij zich nochtans een sterke wil om tot een compromis te komen en hij benadrukte dat zijn partij geen voorstander was van het opsplitsen van het land op korte termijn.

Door het verspreiden van dit nationalisme, kan de overheid proberen hun bezuinigingen achter gesloten schermen door te voeren en zo een algemene confrontatie te vermijden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be