Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 12:26   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Vraag dan de Franstalige Brusselaars wat hun mening is. 8)
Heb ik al gedaan.
Het antwoord : plutôt le Flamand, que l'Arabe. En dan zwijg ik nog maar over hun vrees voor een contaminatie van Brussel door l'état PS.
Van eentje kreeg ik zelf het volgende te horen : hij rekent op een snelle splitsing van het land, zodat hij zich snel tot Vlaming kan naturaliseren. Zijn kinderen gaan nu naar het NL onderwijs, en zelf is hij vlijtig NL aan het studeren. Het ergste dat deze Waalse Brusselaar (geboren en getogen in Charleroi, daarna 20 jaar in Brussel) vreest, is geassocieerd te worden met Wallonië en de maffiosi van de PS.
Die man is maar een onnozelaar volgens mij. Gelukkig dat de meeste Franstalige Brusselaars die reflexen niet hebben. Van Vlaanderen moeten ze niets weten. Het Vlaams Blok is het imago van Vlaanderen en dit imago hebben ze heel logisch helemaal niet graag. Hoeveel Franstalige ouders sturen hun kind naar Nederlandstalige scholen? Een minderheid. Volgens mij zouden al die Nederlandstalige scholen in Brussel al niet bestaan. Ze hebben daar niets te maken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:30   #42
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik vind Elio di Rupo een zeer goed politicus. Hij slaagt er in als vertegenwoordiger van een minderheid de meerderheid naar zijn pijpen te laten dansen en er nog dik te laten voor betalen ook!
Dat is zijn goed recht en zelfs zijn plicht tegenover ZIJN kiezers!
Het zijn ONZE labbekakken van onderhandelaars die hun job niet doen en weigeren de belangen van HUN kiezers te verdedigen!
Laten we ophouden de Walen aan te vallen en laten we onze pijlen richten op de "Eigen mini-sters eerst"!!!
Zéér juist, dat we eens beginnen met in ons vlaams parlement een aantal vertegenwoordigers te plaatsen die het been wél stijf durven te houden.
Oud 10 juni 2004, 12:33   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb ik al gedaan.
Het antwoord : plutôt le Flamand, que l'Arabe. En dan zwijg ik nog maar over hun vrees voor een contaminatie van Brussel door l'état PS.
Van eentje kreeg ik zelf het volgende te horen : hij rekent op een snelle splitsing van het land, zodat hij zich snel tot Vlaming kan naturaliseren. Zijn kinderen gaan nu naar het NL onderwijs, en zelf is hij vlijtig NL aan het studeren. Het ergste dat deze Waalse Brusselaar (geboren en getogen in Charleroi, daarna 20 jaar in Brussel) vreest, is geassocieerd te worden met Wallonië en de maffiosi van de PS.
Die man is maar een onnozelaar volgens mij. Gelukkig dat de meeste Franstalige Brusselaars die reflexen niet hebben. Van Vlaanderen moeten ze niets weten. Het Vlaams Blok is het imago van Vlaanderen en dit imago hebben ze heel logisch helemaal niet graag. Hoeveel Franstalige ouders sturen hun kind naar Nederlandstalige scholen? Een minderheid. Volgens mij zouden al die Nederlandstalige scholen in Brussel al niet bestaan. Ze hebben daar niets te maken.
Feit is dat de Vlaamse scholen uit hun voegen barsten, omdat het onderwijs er zoveel beter is. Zelfs allochtonen weten dat.
En alleen Vlaanderen beschikt over het nodige geld om Brussel te helpen. En geld is overal welkom zelfs in Brussel.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:33   #44
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Heb ik al gedaan.
Je zou ervan schrikken hoeveel franstaligen hun kinderen tegenwoordig naar het Nederlandstalig onderwijs sturen.
Blijkbaar willen de meesten dat hun kinderen voorbereid zijn als de splitsing er komt. Hoe dan ook, dit alleen alverraadt dat als ze moeten kiezen, ze op voorhand voor Vlaanderen kiezen en niet voor het achtergesteld gebied dat Wallonië heet.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:33   #45
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Heb deze morgen op Radio 1 een gesprek gehoord met 2 Engelsen die beter Nederlands praatten dan Di Rupo. Zegt véél over zijn solidariteit.

België stuurt aan op een splitsing, daar kunnen we ondertussen wel zeker van zijn.

En dan zal Di Rupo het met een String en wat Latex Wear minder moeten doen, PUNT!

Moest Stevaert nu eens terug in de horeca stappen en een homobar met gratis coupkes starten. Met Di Rupo als barman/paaldanser. 't Is maar een idee, hé.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 12:49   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je zou ervan schrikken hoeveel franstaligen hun kinderen tegenwoordig naar het Nederlandstalig onderwijs sturen.
Blijkbaar willen de meesten dat hun kinderen voorbereid zijn als de splitsing er komt. Hoe dan ook, dit alleen alverraadt dat als ze moeten kiezen, ze op voorhand voor Vlaanderen kiezen en niet voor het achtergesteld gebied dat Wallonië heet.
Nog liever emigreren dan kiezen voor een Vlaams Brussel. Mijn Van Dale-woordenboek heb ik al verbrand, uw taal compleet vergeten zal met de tijd komen.

En natuurlijk, wie zegt emigratie, betekent dat ik Nederlands niet meer zal spreken aangezien ik niet echt plan om naar Nederland te gaan leven. In de wereld ga je toch nergens met het Nederlands.
Oud 10 juni 2004, 13:03   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Zolang Brussel niet Vlaams wordt, steun ik de splitsing van België.
Laat ons tegenover Brussel eerlijk en realist zijn. Wij streven naar een tweetalig Brussel waar Franstaligen en Vlamingen veilig, welvarend en in vrede kunnen samenleven. Als de Vlamingen in Brussel het beste onderwijs aanbieden dan kan ook de rest. Maar steeds in wederzijdse eerbied en vrijheid.
Oud 10 juni 2004, 13:05   #48
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
België Barst!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Wow, heel originele post : Congrats.
Oud 10 juni 2004, 13:05   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nog liever emigreren dan kiezen voor een Vlaams Brussel. Mijn Van Dale-woordenboek heb ik al verbrand, uw taal compleet vergeten zal met de tijd komen.
En natuurlijk, wie zegt emigratie, betekent dat ik Nederlands niet meer zal spreken aangezien ik niet echt plan om naar Nederland te gaan leven. In de wereld ga je toch nergens met het Nederlands.
Everytime, ik heb zo de indruk dat je niet erg verdraagzaam zijt tegenover de Vlamingen.
Oud 10 juni 2004, 13:14   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Everytime, ik heb zo de indruk dat je niet erg verdraagzaam zijt tegenover de Vlamingen.
Waarom zou ik verdraagzaam zijn? Ze vallen constant de Franstaligen aan, komen altijd met hun anti-franstalige standpunten, enz.............
Oud 10 juni 2004, 13:24   #51
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Waarom zou ik verdraagzaam zijn? Ze vallen constant de Franstaligen aan, komen altijd met hun anti-franstalige standpunten, enz.............
Ben jij dan franstalig? Dan moet je hier de hypokriet niet komen uithangen. De franstaligen kappen constant op de Vlamingen. Het misprijzen voor die arrogante, brutale Vlamingen druipt eraf in de kranten en op de RTBF. Over de splitsing van BHL is de reaktie doorgaans : "Hoe durven ze?".
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 13:25   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
En ik spreek dan nog niet eens over de verengelsing!!

Al eens de bijdragen van de meeste jongeren in minder ernstige fora gelezen???
Ja.

En geloof mij, ik erger er mij mateloos aan, maar ik heb het opgegeven daar tegenin te gaan. De jongeren (waarik trouwens zelf bij hoor) worden gedurig geîndoctrineerd door het hele globalistische systeem. Naar mijn gevoel kan je de taalproblematiek niet loskoppelen van het essentiële politieke en economische systeem waarin we leven.
Oud 10 juni 2004, 13:41   #53
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

@topic titel: laat België maar barsten, dan kan er eindelijk werk worden gemaakt van de belastingsverlagingen die al die jaren al beloofd worden.

een zelfstandig Vlaanderen hoeft ook geen nadelige positie te hebben in de EU, en zou op vlak van inwoners precies halfweg de lidstaten komen..
Oud 10 juni 2004, 13:47   #54
Hingis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:

Ben jij dan franstalig? Dan moet je hier de hypokriet niet komen uithangen. De franstaligen kappen constant op de Vlamingen. Het misprijzen voor die arrogante, brutale Vlamingen druipt eraf in de kranten en op de RTBF. Over de splitsing van BHL is de reaktie doorgaans : "Hoe durven ze?".
Constant op de Vlamingen ? Maar gij ziet alles verkeerd, jongen. Arrogante en Brutale Vlamingen ? Ik heb dat nooit in de kranten gelezen hier in Wallonië. We strijden gewoon tegen de extremistische Flaminganten zoals het Vlaams Blok.
Als Waal heb ik totaal niets tegen Vlaanderen zelfs.
.
Oud 10 juni 2004, 13:51   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

niet alle flaminganten zijn walenhaters
Oud 10 juni 2004, 13:53   #56
Hingis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
niet alle flaminganten zijn walenhaters
Extremistische flaminganten... 'k weet wel dat er Flaminganten zijn die totaal geen Walenhaters zijn.
Oud 10 juni 2004, 14:30   #57
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niet correct/ Brussel is een multitalige stad én hoofdstad van Vlaanderen.
Vraag dan de Franstalige Brusselaars wat hun mening is. 8)
Op de taalrol is Brussel overwegend Franstalig ja, en zo ook daardoor de lingua Franca, maar binnen de vier muren van de eigen woning is het Frans echt niet de taal van 80% van de inwoners, daar lijkt het vooral Marokkaans, Turks, Chinees en alle andere exotische talen te zijn, met veel Frans ook, maar niet de 80% die op de politieke taalrol staat. Als de taalrol meer keuze zou toelaten zou het Nederlands geen pluimen laten, maar het Frans wel.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:40   #58
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoeveel Franstalige ouders sturen hun kind naar Nederlandstalige scholen? Een minderheid. Volgens mij zouden al die Nederlandstalige scholen in Brussel al niet bestaan. Ze hebben daar niets te maken.
De Vlaamse scholen in Brussel zitten vol anderstaligen en niet alleen de exotische vreemdelingen. De Franstalige Brusselaars, van origine Belg, sturen hun kinderen massaal naar het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.

En Franstalige Brusselaars hebben blijkbaar hun buitenlandse diplomas' liever door de Vlaamse overheid gelijkwaardig verklaard dan door hun eigen Franse Gemeenschap.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:54   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo Waarschuwt Voor Uiteenvallen Belgie!

Ik zou zeggen : eindelijk!! Weg met die dure en onnefficiënte mega-OCMW op onze rug. Vrijheid in ons beleid, zowel politiek, economisch als sociaal.

Als de Walen niks hebben en ook niks kunnen, dat ze maar bij Europa gaan bedelen. Vlaanderen heeft veel meer gegeven dan redelijk is. Het heeft ons land reeds honderden miljarden Euro's gekost.
Oud 10 juni 2004, 14:59   #60
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En volgens De Gucht gisteren op TV, moeten de Vlamingen de staatsschuld afbetalen, maar mogen Brussel en Wallonië verder schulden maken!!

Ik viel bijna achterover. Dus zou er hier meer kunnen verwezenlijkt worden. Ik dacht alleen nog maar aan de transfer van sociale zaken, maar wij worden dus NOG erger gemolken!!

Wel niet slim van De Gucht om dat nu publiek te maken. Of wil hij Verhofstadt een pad in de korf zetten???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be