![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En alleen Vlaanderen beschikt over het nodige geld om Brussel te helpen. En geld is overal welkom zelfs in Brussel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar willen de meesten dat hun kinderen voorbereid zijn als de splitsing er komt. Hoe dan ook, dit alleen alverraadt dat als ze moeten kiezen, ze op voorhand voor Vlaanderen kiezen en niet voor het achtergesteld gebied dat Wallonië heet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Heb deze morgen op Radio 1 een gesprek gehoord met 2 Engelsen die beter Nederlands praatten dan Di Rupo. Zegt véél over zijn solidariteit.
België stuurt aan op een splitsing, daar kunnen we ondertussen wel zeker van zijn. En dan zal Di Rupo het met een String en wat Latex Wear minder moeten doen, PUNT! Moest Stevaert nu eens terug in de horeca stappen en een homobar met gratis coupkes starten. Met Di Rupo als barman/paaldanser. 't Is maar een idee, hé.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En natuurlijk, wie zegt emigratie, betekent dat ik Nederlands niet meer zal spreken aangezien ik niet echt plan om naar Nederland te gaan leven. In de wereld ga je toch nergens met het Nederlands. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof mij, ik erger er mij mateloos aan, maar ik heb het opgegeven daar tegenin te gaan. De jongeren (waarik trouwens zelf bij hoor) worden gedurig geîndoctrineerd door het hele globalistische systeem. Naar mijn gevoel kan je de taalproblematiek niet loskoppelen van het essentiële politieke en economische systeem waarin we leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() @topic titel: laat België maar barsten, dan kan er eindelijk werk worden gemaakt van de belastingsverlagingen die al die jaren al beloofd worden.
een zelfstandig Vlaanderen hoeft ook geen nadelige positie te hebben in de EU, en zou op vlak van inwoners precies halfweg de lidstaten komen..
![]() |
#54 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Als Waal heb ik totaal niets tegen Vlaanderen zelfs. .
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alle flaminganten zijn walenhaters
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En Franstalige Brusselaars hebben blijkbaar hun buitenlandse diplomas' liever door de Vlaamse overheid gelijkwaardig verklaard dan door hun eigen Franse Gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo Waarschuwt Voor Uiteenvallen Belgie!
Ik zou zeggen : eindelijk!! Weg met die dure en onnefficiënte mega-OCMW op onze rug. Vrijheid in ons beleid, zowel politiek, economisch als sociaal. Als de Walen niks hebben en ook niks kunnen, dat ze maar bij Europa gaan bedelen. Vlaanderen heeft veel meer gegeven dan redelijk is. Het heeft ons land reeds honderden miljarden Euro's gekost. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() En volgens De Gucht gisteren op TV, moeten de Vlamingen de staatsschuld afbetalen, maar mogen Brussel en Wallonië verder schulden maken!!
Ik viel bijna achterover. Dus zou er hier meer kunnen verwezenlijkt worden. Ik dacht alleen nog maar aan de transfer van sociale zaken, maar wij worden dus NOG erger gemolken!! Wel niet slim van De Gucht om dat nu publiek te maken. Of wil hij Verhofstadt een pad in de korf zetten??? |
![]() |
![]() |