Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2011, 08:38   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Zo niet, gelieve een kat een kat te noemen en uw godsdienstextremisme gescheiden te houden van uw racisme ten aanzien van Vlamingen.
Lol, zoveel fouten in 1 zin, moet ge kunnen.
Een atheïstische Vlaming een godsdienstextremist nemen die racistisch is tov zichzelf.

aw, moet pijn doen, zo fout zitten.
Oud 19 juli 2011, 09:02   #42
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve voorbeelden te geven van Vlaamse terroristische aanslagen, Vlaamse oproepen tot fysiek geweld, Vlaamse klopgroepen in grote steden, Vlaamse eremoorden...
Zo niet, gelieve een kat een kat te noemen en uw godsdienstextremisme gescheiden te houden van uw racisme ten aanzien van Vlamingen.
Ja maar je moet dat verstaan. Een atheist die moslimvrienden heeft die hem vertellen hoe mooi de islam wel is. Vandaar.
Oud 19 juli 2011, 09:04   #43
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ja maar je moet dat verstaan. Een atheist die moslimvrienden heeft die hem vertellen hoe mooi de islam wel is. Vandaar.
Juist dat noemen ze een moslimist

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:07   #44
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik neem mijn geloof heel serieus. Ik ben een praktiserende moslima en toch anti-extremisme. Hoe verklaar je dat?
Toch niet moeilijk ? Gij neemt enkel voor waar aan wat u aanstaat en al de rest van uw islamitische brontekstjes (als je die al kent) werp je weg. Gij flanst uw eigen religie/regeltjes in elkaar en plakt daar dan het woordje 'islam' op. Dat is dan voor u 'de islam' en die zogenaamde 'extremisten' die hun boekskes en 'profeet' mohammed beter volgen dan gij zijn dan volgens jou verkeerd.

Citaat:
Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder. http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Oud 19 juli 2011, 09:41   #45
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lol, zoveel fouten in 1 zin, moet ge kunnen.
Een atheïstische Vlaming een godsdienstextremist nemen die racistisch is tov zichzelf.

aw, moet pijn doen, zo fout zitten.
Dan hebt u een serieus Jekyll and Hyde syndroom want uw woorden op dit forum zijn absoluut niet verenigbaar met de manier waarop u zichzelf hierboven beschrijft.
De manier waarop u constant 'de Vlaming' met zoveel haat en gal op dit forum uitspuwt, doet ofwel vermoeden dat u geen Vlaming bent en uw racisme doet gelden ofwel dat u een Vlaming bent met serieuze complexen.

PS Een ware atheïst zou nooit ofte nimmer een godsdienst in al zijn extremen verdedigen zoals u constant meent te moeten doen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 10:37   #46
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dan hebt u een serieus Jekyll and Hyde syndroom want uw woorden op dit forum zijn absoluut niet verenigbaar met de manier waarop u zichzelf hierboven beschrijft.
De manier waarop u constant 'de Vlaming' met zoveel haat en gal op dit forum uitspuwt, doet ofwel vermoeden dat u geen Vlaming bent en uw racisme doet gelden ofwel dat u een Vlaming bent met serieuze complexen.
Eigenlijk ben ik Belg die vindt dat 'de Vlaming' beter kan.

Citaat:
PS Een ware atheïst zou nooit ofte nimmer een godsdienst in al zijn extremen verdedigen zoals u constant meent te moeten doen.
Kijk, daar zit uw fout.
Ik verdedig geen extremen, in tegendeel ik kaart ze aan.
Maar ik geloof in het voor eigen deur vegen.

Ik stel het extremisme hier ('hier' als in 'in onze gemeenschap') aan de kaak, en het is aan de gelovigen in het algemeen en de moslims in het bijzonder om hun extremisme aan te pakken.
Want wie even kritisch naar zichzelf (als 'Vlaming')durft te kijken, dan ziet ge al snel dat velen in hetzelfde bedje ziek zijn dan deze die ze menen te moeten bestrijden en zelfs erger.

Als iedereen voor zijn eigen deur veegt is heel het straat proper.
Ik gaan vegen voor iemands anders deur geeft hommeles.
Oud 19 juli 2011, 10:45   #47
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik stel het extremisme hier ('hier' als in 'in onze gemeenschap') aan de kaak, en het is aan de gelovigen in het algemeen en de moslims in het bijzonder om hun extremisme aan te pakken.
Want wie even kritisch naar zichzelf (als 'Vlaming')durft te kijken, dan ziet ge al snel dat velen in hetzelfde bedje ziek zijn dan deze die ze menen te moeten bestrijden en zelfs erger.
Kan je hier voorbeelden van geven en dan bedoel ik niet in de vorm van draden met comentaar maar reeele voorbeelden in de samenleving.

Laatst gewijzigd door gfpatch : 19 juli 2011 om 10:45.
Oud 19 juli 2011, 11:31   #48
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
U komt dus op voor extremistische moslims die geweld verheerlijken?

uhm als u het online niet gezien had, wie dan wel?
dus openlijke communicatie geniet steeds en ook ten allen tijde de voorkeur op censuur vanuit een angstreflex.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 11:35   #49
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ben ik Belg die vindt dat 'de Vlaming' beter kan.
Dat is een interessante uitspraak.

Citaat:
Kijk, daar zit uw fout.
Ik verdedig geen extremen, in tegendeel ik kaart ze aan.
Maar ik geloof in het voor eigen deur vegen.
De enige "extremen" die ik jou heb zien aankaarten, zijn Vlamingen die een eigen staat willen, en mensen die de onwerkbaarheid van de multiculturele maatschappij aan de kaak willen stellen. De echte extremisten heb ik jou nog helemaal nergens zien aankaarten, wel zien vergoeilijken.

Citaat:
Je laat je hier mooi kennen met het duidelijke onderscheid dat je zelf maakt tussen "onze gemeenschap" en "de moslims".
En dat voor iemand die ik telkens weer zie pleiten voor de multiculturele maatschappij en samenleven. Samenleven, beste Alboreto, betekent ook samen de problemen oplossen, maar dan ben jij opeens niet thuis, dan is het opeens iedere gemeenschap voor zich.
Er bestaat een speciaal woord voor zoiets, voor het ene zeggen maar het andere doen als puntje bij paaltje komt. Dat woord begint met hy-, en eindigt op -crisie.

Citaat:
Vanzelfsprekend is het de "Vlaming", en daar ben jij als "Belg" natuurlijk moreel ver boven verheven.
Dat jij als "Belg" en "wereldburger" feitelijk precies hetzelfde doet als waar je de "Vlaming" van beschuldigt, zullen we verder maar buiten beschouwing laten zeker?

Citaat:
Als iedereen voor zijn eigen deur veegt is heel het straat proper.
Ik gaan vegen voor iemands anders deur geeft hommeles.
Je profileert jezelf graag als "Belg", maar wanneer er voor eigen deur geveegd moet gaan worden, wil jij vreemd genoeg niet voor de Belgische deur, dat zijn dus alle inwoners van België; Vlamingen, Walen, en allochtonen waarvan een groot aantal moslims, gaan vegen, maar dan blijkt jouw eigen deur opeens de Vlaamse deur te zijn.

Is ook bij jou het hemd dan toch nader dan de rok, Alboreto? Of wil je wel de lusten, maar niet de lasten van de door jou gewenste multiculturele maatschappij?
Oud 19 juli 2011, 12:11   #50
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is rechts nooit voor een totale vrije meningsuiting geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waar dat volgens rechts niet kan. Oproepen tot of aanzetten tot moord bvb of oproepen tot geweld. Censuur vind voornamelijk plaats in linkse (communistische) en islamdictaturen/staten/kalifaten. Ook politieke correctheid is door communisten uitgevonden. Linkse censuur gaat immers veel verder dan enkel verbieden tot het aanzetten van geweld of moord. Politieke correctheid waar wij nu al enkele tientallen jaren mee te maken hebben. Zij willen immers beslissen hoe en wat mensen mogen denken. Mensen dingen door de strot duwen. Sinds men met de islamcul en haar apologeten/aanhangers te maken kreeg is er geen echte persvrijheid meer. In de plaats daarvan zijn de bange blanke journalisten verschenen.
Lang niet zo'n (grappige) onzin gelezen. Waar I&I wel niet goed voor is.
Oud 19 juli 2011, 12:24   #51
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Lang niet zo'n (grappige) onzin gelezen. Waar I&I wel niet goed voor is.
Dan zal het wel een peuleschil voor je zijn die "onzin" te weerleggen, neem ik aan.
Oud 19 juli 2011, 12:31   #52
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Kan je hier voorbeelden van geven en dan bedoel ik niet in de vorm van draden met comentaar maar reeele voorbeelden in de samenleving.
Discriminatie door immobilien, uitzendbureau's en bedrijven.
De haat die ik zie bij mensen tov hun medemens.
Het foldertje van het vlaams blok dat ik kreeg die me aanmaande Belgie te verlaten dat aantoont dat ze nog altijd de racistische partij zijn van ooit.
De wens van Wilders om de vrijheid van meningsuiting en godsdienst in te perken tot enkel deze die hij bepaalt.

Dat zijn er enkele uit de mouw geschud.
Oud 19 juli 2011, 12:32   #53
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het foldertje van het vlaams blok dat ik kreeg die me aanmaande Belgie te verlaten dat aantoont dat ze nog altijd de racistische partij zijn van ooit.
De wens van Wilders om de vrijheid van meningsuiting en godsdienst in te perken tot enkel deze die hij bepaalt.

Geen enkele effectieve geweldpleging dus.
En nu enkele voorbeelden van de andere kant graag.

Oud 19 juli 2011, 12:43   #54
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Ik zie ook veel haat bij mensen t.o.v. hun medemensen. Voornamelijk de haat van multiculturalisten t.o.v. degenen die vragen of het even wat minder kan, of het onderhand niet eens nodig is een eind te maken aan die zelfdestructieve waanzin.
En dan natuurlijk de haat van een bepaalde groep gelovigen die een levensgevaarlijke totalitaire ideologie aanhangen t.o.v. alles en iedereen die niet hun middeleeuwse visie en geloof delen.
Oud 19 juli 2011, 12:46   #55
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik zie ook veel haat bij mensen t.o.v. hun medemensen. Voornamelijk de haat van multiculturalisten t.o.v. degenen die vragen of het even wat minder kan, of het onderhand niet eens nodig is een eind te maken aan die zelfdestructieve waanzin.
En dan natuurlijk de haat van een bepaalde groep gelovigen die een levensgevaarlijke totalitaire ideologie aanhangen t.o.v. alles en iedereen die niet hun middeleeuwse visie en geloof delen.
daar wordt inderdaad veel te weinig aandacht aan besteed. Liever een winkelier aan de schandpaal nagelen dan eventjes stil te staan bij de daadwerkelijk moeilijkheden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:49   #56
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
²

Oud 19 juli 2011, 13:00   #57
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal het wel een peuleschil voor je zijn die "onzin" te weerleggen, neem ik aan.
Iemand die niet begrijpt dat geen enkele grote partij van de laatste decennia echt uitgesproken economische standpunten van een van de extremen heeft verkondigt, verkoopt onzin. Iemand die niet begrijpt dat economie en individuele vrijheid verschillende dingen zijn en zich bevinden op een andere as van het politieke spectrum, ja, daar lach ik eens mee.

Uitspraken als "Bij mijn weten is rechts nooit voor een totale vrije meningsuiting geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waar dat volgens rechts niet kan." zijn dan ook volledig uit de lucht gegrepen en werken - bij mij althans - enkel in op de lachspieren.
Oud 19 juli 2011, 13:05   #58
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Geen enkele effectieve geweldpleging dus.
Mooie poging tot minimalisering, maar die vlieger gaat niet op
Voorbeelden van geweldpleging kan ik u genoeg tonen, zowel bij allochtonen als autochtonen.
Oud 19 juli 2011, 13:08   #59
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Iemand die niet begrijpt dat geen enkele grote partij van de laatste decennia echt uitgesproken economische standpunten van een van de extremen heeft verkondigt, verkoopt onzin. Iemand die niet begrijpt dat economie en individuele vrijheid verschillende dingen zijn en zich bevinden op een andere as van het politieke spectrum, ja, daar lach ik eens mee.
Partijpolitiek is meer dan economie alleen. En economie kwam in de post die jij aanhaalde zelfs helemaal niet ter sprake. Ik snap daarom ook niet waarom je dat nu te berde brengt.

Citaat:
Uitspraken als "Bij mijn weten is rechts nooit voor een totale vrije meningsuiting geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waar dat volgens rechts niet kan." zijn dan ook volledig uit de lucht gegrepen en werken - bij mij althans - enkel in op de lachspieren.
Warrig verhaal, vind ik, want je verbindt die economische standpunten, die nota bene niet eens genoemd werden in de post die jij aanhaalde, opeens aan uitspraken over rechts en vrije meningsuiting.
Oud 19 juli 2011, 13:10   #60
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet moeilijk ? Gij neemt enkel voor waar aan wat u aanstaat en al de rest van uw islamitische brontekstjes (als je die al kent) werp je weg. Gij flanst uw eigen religie/regeltjes in elkaar en plakt daar dan het woordje 'islam' op. Dat is dan voor u 'de islam' en die zogenaamde 'extremisten' die hun boekskes en 'profeet' mohammed beter volgen dan gij zijn dan volgens jou verkeerd.
Neen, het is inderdaad niet moeilijk. Voor bepaalden onder ons schijnbaar wel.
Ik ontken geen enkel vers uit de Qoran. Ik praktiseer mijn geloof zo goed ik kan en dat houd in dat ik me in de eerste plaats integreer in mijn land, uiteraard door rekening te houden met mn geloof. Het is heel eenvoudig hoor. Een moslim draagt bij en bouwt samen met u aan de maatschappij waarin we samen leven en ondertussen geeft ieder van ons zich over aan de religie die hem/haar aanstaat. Dat kan toch geen probleem zijn?

Ik neem de Islam hoe die is en hoe die geopenbaard is. Je zal mij dan ook nooit horen zeggen dat ik 1 vers verloochen uit mijn boek. Bepaalde ahadith neem ik wel met een kilo zout, wat maar logisch is ook. Wat extremisten betreft, die mogen van mij doen wat ze willen zolang ze anderen maar geen onrecht aandoen.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be