Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2011, 19:35   #41
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik vind het een regelrechte schande!
Maar blijkbaar blijft iedereen er zo rustig bij!!??!!
Als ik erover begin op 't werk is het enige wat je als respons nog krijgt:
"Ach, wat had je verwacht" of "'t zijn al dezelfde" of "pfff, ik ga niet meer stemmen"
Allemaal nogal gelaten, en dan sta ik daar met mijn woede...
Iemand een idee over een betoging?
Wordt er iets gefluisterd?
Hetzelfde hier toen ik het erover had met een paar mensen. Ik ben half kwaad en buiten een iemand zijn ze allemaal neutraal... Ze vinden het dus normaal dat bijvoorbeeld een partij met een groot aandeel van de stemmen niet eens in een komende regering zit.

Mij stoort het gebrek aan respekt voor demokratie en het feit dat er door deze situatie nooit eens rechtlijnige beslissingen genomen kunnen worden. Daardoor krijgen we dan halfslachtige resultaten in vele gevallen. En is het eigenlijk normaal dat we kranten openen en dingen moeten lezen over wie wie in de val gelokt heeft en welke zijde er voor het moment aan het winnen is? Als dat het politieke niveau is zouden ze beter eens de werkelijkheid onder ogen zien en tot een slotsom komen.

Als ik vergelijk met de zweedse politiek (waar ik vertrouwd mee ben) ziet men toch dat het al moeilijk genoeg is partijen onderling, zonder nog een extra laag problemen erboven Het resultaat is dat het allemaal toch precies iets efficienter verloopt daardoor.

PS Ik hoop echt dat er iets georganiseerd wordt of dat er een reaktie komt deze keer. Maar ja...
Niks is offline  
Oud 22 juli 2011, 19:37   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Das erover he Schoofzak.

N-VA is al vanaf dag één aan het zoeken om buitenspel te geraken.
Dat is pas erover.
Oud 22 juli 2011, 19:37   #43
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Das erover he Schoofzak.

N-VA is al vanaf dag één aan het zoeken om buitenspel te geraken.
We zullen zien of de kiezer er ook zo over denkt.
Oud 22 juli 2011, 19:38   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is hetgeen Gennez zegt hier zaligmakend ?
Di Rupo heeft gedaan hetgeen Gennez voorstelde.
Oud 22 juli 2011, 19:40   #45
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
2 muren af ? Eerder zijn schroevendraaier gepakt om zijn pot verf open te maken, lijkt m een betere vergelijking
Dan zal de verf opgedroogd zijn na de vakantie.
Oud 22 juli 2011, 20:48   #46
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

In een normaal land zou een partij als N-VA zeker in de regering zitten.
Oud 22 juli 2011, 21:24   #47
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Misschien wel een groot voordeel voor Beke, zo heeft hij 3 weken de tijd om de stekker uit die klucht te trekken.

En als ze dan de zwarte piet krijgen, dan is dat maar zo als ze een deel van afhakende kiezers nog willen behouden dan kunnen ze dat maar beter doen.
matthias999 is offline  
Oud 22 juli 2011, 21:58   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
1. N-VA staat nog altijd niet men 2 voeten in de oppositie.
2. CD&V staat nog altijd niet met 2 voeten in de coalitie.

Zelfs Wouter Beke zegt on-the-record dat hij niet veel vertrouwen heeft in de gesprekken maar hij ziet geen alternatief.
Inderdaad HEEFT hij geen alternatief meer nu. Hij heeft zich heel goed voor schut gezet en zit nu vast en moet nu gewoon ALLES slikken wat men gaat serveren. Ik weet niet wat hij gedacht heeft. Ik had verschillende scenario's klaar.

Ik denk dat Beke met het fundamentele probleem zat van te kiezen tussen de pest en de cholera. De pest, dat was het aanhangwagentje zijn van de N-VA. De cholera, dat was een Letermeke doen.

Hij heeft zich van de pest proberen te bevrijden, maar heeft de cholera betrapt. Hij dacht misschien van de takticus te zijn en de walen onderling ruzie te laten maken. Hij hoopte op een Non van de MR misschien. Maar die mannen hadden zijn goeiekoop spelleke door blijkbaar en hebben hem een laken van zijn eigen broek verkocht: "ja" zeggen als ge eigenlijk "nee" denkt. Het was blufpoker en Beke heeft verloren.

Hij is zijn "Vlaams" imago nu helemaal kwijt, hij is erger dan Leterme. Hij heeft nu de naam van de Vlaamse verrader. Voor zijn traditionele CVP aanhang zal dat niet erg zijn, maar de CD&V had nog een Vlaamsvoelende vleugel en die is er nu aan.
Hij kan niet meer terug naar zijn VL postuur dat hij 400 dagen heeft aangenomen met de N-VA. Elektoraal is hij nu zo goed als dood als hij nu niet met een vette vis naar huis komt.

Maar hij heeft ook zijn onderhandelingspositie tov van de Franstaligen naar de knoppen geholpen door verschillende keren eisen te stellen en die dan in te slikken. Als ge dat doet in een onderhandeling weet uwen tegenstrever direkt dat ge een slap boontje zijt en dat ge van U alles kunt bekomen.

Dus zit ons Beekske (en Vlaanderen met hem) in de patatten: hij kan niet meer terug want dan zijn het verkiezingen en hij wordt in de kipkap gedraaid, en als hij blijft zitten heeft hij zo goed als geen enkele eis meer te stellen. Hij zit daar, en zal moeten "ja" zeggen op gelijk welke rotte vis ze hem zullen voorschotelen.

Citaat:
Wat mij betreft heeft Elio Di Rupo nog steeds maar 5% �* 10% kans om te slagen als formateur. Meer heeft hij ook niet nodig omdat hij zijn werk doet met een "tant pis"-ingesteldheid.
Tot voor de kazakkendraaierij van Beke dacht ik dat ook. Maar nu geef ik het ruim 80% slaagkans. De Vlamingskes die daar zitten, zitten gevangen in hun eigen spel (enkel de SP.a heeft daar niet onder te lijden, die hun profiel van schotelvod is allang gekend en hun kiezers houden daarvan) en kunnen niks anders dan "ja" zeggen. Beke tot voor kort niet, maar heeft zich nu bij hen gerangeerd. En ze zijn als de dood voor verkiezingen. Ze moeten nu alles inslikken wat ze willen.

Je zou nog kunnen hopen op broedertwist aan de FR kant, maar die mannen zijn leper. Ze hebben nog maar zelden zo een opportuniteit gehad met de Vlamingen: 4 kleine negerkes die daar zitten te bibberen van de schrik en onderling niet overeen komen. Ik ben er zeker van dat de FR slim genoeg zijn om hun onderlinge verdeeldheid effe aan de kant te zetten om samen eens goed van die lekkere vette kluif die ze daar voor zich hebben, te profiteren.
Oud 22 juli 2011, 22:53   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Misschien wel een groot voordeel voor Beke, zo heeft hij 3 weken de tijd om de stekker uit die klucht te trekken.

En als ze dan de zwarte piet krijgen, dan is dat maar zo als ze een deel van afhakende kiezers nog willen behouden dan kunnen ze dat maar beter doen.
Maar is het u nog niet opgevallen dat er, in tegenstelling tot voordien, nergens enige spoor van een peiling te bespeuren valt.

Dat er hier sprake moet zijn van verborgen agenda's en dat er zich heel wat afspeelt achter de coulisse, lijd geen twijfel. Dat het paleis er voor een groot deel tussen zit, lijd al evenmin geen twijfel. Laten we het zo zeggen; het N-VA in een cordon steken was de ultieme droom van de andere partijen maar naar de publieke opinie was dat onverkoopbaar. Hier heeft de koning gezorgd voor een cordon rond het N-VA. En dat noemt zich een koning voor alle Belgen.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2011, 23:07   #50
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar is het u nog niet opgevallen dat er, in tegenstelling tot voordien, nergens enige spoor van een peiling te bespeuren valt.

Dat er hier sprake moet zijn van verborgen agenda's en dat er zich heel wat afspeelt achter de coulisse, lijd geen twijfel. Dat het paleis er voor een groot deel tussen zit, lijd al evenmin geen twijfel. Laten we het zo zeggen; het N-VA in een cordon steken was de ultieme droom van de andere partijen maar naar de publieke opinie was dat onverkoopbaar. Hier heeft de koning gezorgd voor een cordon rond het N-VA. En dat noemt zich een koning voor alle Belgen.
Koning der Walen.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be