![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent een schoolvoorbeeld van een zeer kritische poster.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:16. |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wallonië is al generaties lang afhankelijk van Vlaamse financiële steun. Vindt u dat nu eigenlijk zelf een normale situatie?
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bekeren is een groot woord, maar ik denk wel dat ze inzage dat er geen alternatief meer was. Als ze ditmaal nogmaals het vertrouwen van de CD&V schaden is het met dit land gedaan. Dan wordt het onmogelijk om nog ooit een federale regering te vormen en is België virtueel dood. DE eisen die Beke op tafel legde zijn ongelooflijk hoog. Eerst een propere splitsing van BHV zonder noemenswaardige compensaties pas dan kan er gesproken worden over de staatshervorming en het sociaal economische en als dat allemaal rond is mogen diegene die het willen een regering vormen. Men zegt Vlaams nationalisten kunnen geen akkoorden sluiten, dat is de halve waarheid. Franstaligen willen ook geen akkoorden sluiten met Vlaams nationalisten. Geef ons het hoofd van BDW op een schaaltje en we zeggen ja. Dat is een kleine prijs want laat ons eerlijk zijn hij ambieert geen positie als minister in de federale regering. Laat hem burgemeester worden van Antwerpen en iedereen is tevreden. En er gaan nog koppen rollen, die van Maingain staat nu ook op het spel want met een propere splitsing van BHV is het met de FDF gedaan. Ik ben geen NVA'er maar heb wel bij de laatste verkiezingen op die partij gestemd. Maar ik heb dat altijd voorgesteld als een one shot, noodzakelijk op dat moment in de tijd. Ik heb het altijd beschouwt als een wrikijzer om vastgeroeste standpunten los te wrikken. Lijkt mij wel geslaagd. En voor de rest afwachten.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bedoeling van deze staatshervorming slimme, is nu ook wel dat de gewesten zichzelf moeten leren bedruipen en responsabiliteit aankweken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:35. |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beter een half ei dan een lege dop |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Verankeren' is zo'n groot woord. Ieder gewest zal op termijn voor het grootste stuk moeten instaan voor zijn inkomsten. Dat is de bedoeling van de het economisch luik van de staatshervorming. Binnen de staat België of course.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:38. |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe kleinburgerlijk conservatief is links eigenlijk geworden ![]() Wat is er nu eigenlijk aan België waar je zo gehecht aan bent? De Mundial van 1986? Uw vergeelde foto van Koning Boudewijn?
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 juli 2011 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gaa geloeift da ?
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben je nu net mis, want dat "half ei" is veel duurder dan die lege dop.
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mooie woorden, enkel politici kunnen zoiets verzinnen zeker?
#54 |
Minister-President
|
![]() Om ons nadien nog meer te laten betalen voor rechten die we weer afgestaan hebben zeker.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het standpunt van de meeste partijen blijft dat men een regering wil met de 2 grote overwinnaars, PS & N-VA. Hoewel bij Ecolo, PS en CdH het ook zonder N-VA mag zijn. Er moet al iets heel ernstig gebeuren alvorens ze een regering maken. Momenteel is het gewoon de politiek der lafheid die heerst waarbij ze het liefste nog de zwarte piet naar de Koning toeschuiven.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps, deze is al meer dan anderhalf jaar geleden gevallen...
|
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat is er van de zus van Bart De Wever misschien?