Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2011, 09:03   #41
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan links nu echt niet beter
Neen Tot ze een inhoudelijk eerlijke discussie aangaan, ga ik gewoon zitten juichen
Nebur is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:16   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als mijn grote leider zegt dat Voka goed voor ons is, dan is dat zo
U bent een schoolvoorbeeld van een zeer kritische poster.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:16.
Het Oosten is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:20   #43
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent een schoolvoorbeeld van een zeer kritische poster.
Wallonië is al generaties lang afhankelijk van Vlaamse financiële steun. Vindt u dat nu eigenlijk zelf een normale situatie?
Oud 22 juli 2011, 09:24   #44
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat denkt U dat N-VA, dé partij van het patronaat zinnens zou geweest zijn ?
Op dit moment zou ik moest ik van NVA zijn voor niets minder gaan dan te besparen op België. België afschaffen is al een serieuze besparing.
alfa16vjtd is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:25   #45
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeer kort:

Beke speelt hoog spel.
Als hij er in lukt om, in weerwil van een genadeloze nva die vanuit de oppositie vrij mag en kan schieten, een propere splitsing van bhv, een behoorlijke staatshervorming èn een afdoende gezondheidsmaking van de staatsfinanciën te fabriceren, dan worden hijzelf en zijn partij voor jaren verder de meest succesvolle van de twee landen.

Als hij dit resultaat bereikt, in weerwil van de oppositie, maar vooral in weerwil van de ingesteldheid van de Franstaligen ...
Als, als ....
Denken Beke en zijn partij nu echt dat de Franstaligen zich bekeerd hebben? Dat de Franstaligen niet langer Vlaanderens grond, geld en cultuur willen ontnemen ???

Ik ben er gerust in.
Beke: 'CD&V haalt slag binnen'
Bekeren is een groot woord, maar ik denk wel dat ze inzage dat er geen alternatief meer was. Als ze ditmaal nogmaals het vertrouwen van de CD&V schaden is het met dit land gedaan. Dan wordt het onmogelijk om nog ooit een federale regering te vormen en is België virtueel dood. DE eisen die Beke op tafel legde zijn ongelooflijk hoog. Eerst een propere splitsing van BHV zonder noemenswaardige compensaties pas dan kan er gesproken worden over de staatshervorming en het sociaal economische en als dat allemaal rond is mogen diegene die het willen een regering vormen. Men zegt Vlaams nationalisten kunnen geen akkoorden sluiten, dat is de halve waarheid. Franstaligen willen ook geen akkoorden sluiten met Vlaams nationalisten. Geef ons het hoofd van BDW op een schaaltje en we zeggen ja. Dat is een kleine prijs want laat ons eerlijk zijn hij ambieert geen positie als minister in de federale regering. Laat hem burgemeester worden van Antwerpen en iedereen is tevreden. En er gaan nog koppen rollen, die van Maingain staat nu ook op het spel want met een propere splitsing van BHV is het met de FDF gedaan. Ik ben geen NVA'er maar heb wel bij de laatste verkiezingen op die partij gestemd. Maar ik heb dat altijd voorgesteld als een one shot, noodzakelijk op dat moment in de tijd. Ik heb het altijd beschouwt als een wrikijzer om vastgeroeste standpunten los te wrikken. Lijkt mij wel geslaagd. En voor de rest afwachten.
Oud 22 juli 2011, 09:31   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wallonië is al generaties lang afhankelijk van Vlaamse financiële steun. Vindt u dat nu eigenlijk zelf een normale situatie?
De bedoeling van deze staatshervorming slimme, is nu ook wel dat de gewesten zichzelf moeten leren bedruipen en responsabiliteit aankweken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:35.
Het Oosten is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:34   #47
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
De bedoeling van deze staatshervorming is nu ook wel dat de gewesten zichzelf moeten leren bedruipen en responsabiliteit aankweken.
Door Vlaanderen te verankeren aan Wallonië?
alfa16vjtd is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:36   #48
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer kort:

Beke speelt hoog spel.
Als hij er in lukt om, in weerwil van een genadeloze nva die vanuit de oppositie vrij mag en kan schieten, een propere splitsing van bhv, een behoorlijke staatshervorming èn een afdoende gezondheidsmaking van de staatsfinanciën te fabriceren, dan worden hijzelf en zijn partij voor jaren verder de meest succesvolle van de twee landen.

Als hij dit resultaat bereikt, in weerwil van de oppositie, maar vooral in weerwil van de ingesteldheid van de Franstaligen ...
Als, als ....
Denken Beke en zijn partij nu echt dat de Franstaligen zich bekeerd hebben? Dat de Franstaligen niet langer Vlaanderens grond, geld en cultuur willen ontnemen ???

Ik ben er gerust in.
De frustratie druipt er af, zwaar gegokt en verloren.

Beter een half ei dan een lege dop
hollande is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:37   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Door Vlaanderen te verankeren aan Wallonië?
'Verankeren' is zo'n groot woord. Ieder gewest zal op termijn voor het grootste stuk moeten instaan voor zijn inkomsten. Dat is de bedoeling van de het economisch luik van de staatshervorming. Binnen de staat België of course.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2011 om 09:38.
Het Oosten is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:39   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Verankeren' is zo'n groot woord. Ieder gewest zal op termijn voor het grootste stuk moeten instaan voor zijn inkomsten. Dat is de bedoeling van de het economisch luik van de staatshervorming. Binnen de staat België of course.
of course! Wie zou dat nu ooit in vraag durven stellen

hoe kleinburgerlijk conservatief is links eigenlijk geworden

Wat is er nu eigenlijk aan België waar je zo gehecht aan bent? De Mundial van 1986? Uw vergeelde foto van Koning Boudewijn?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 juli 2011 om 09:48.
Flippend Rund is offline  
Oud 22 juli 2011, 09:41   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van deze staatshervorming slimme, is nu ook wel dat de gewesten zichzelf moeten leren bedruipen en responsabiliteit aankweken.
En gaa geloeift da ?
Oud 22 juli 2011, 09:41   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

Daar ben je nu net mis, want dat "half ei" is veel duurder dan die lege dop.
Oud 22 juli 2011, 09:42   #53
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mooie woorden, enkel politici kunnen zoiets verzinnen zeker?
Oud 22 juli 2011, 09:45   #54
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om ons nadien nog meer te laten betalen voor rechten die we weer afgestaan hebben zeker.
alfa16vjtd is offline  
Oud 22 juli 2011, 10:15   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer kort:

Beke speelt hoog spel.

Als, als ....

Ik ben er gerust in.
Probeer de zaak toch eens een beetje te doorgronden. Ze hebben aan de Koning gevraagd om een beetje congé payé te krijgen. Heel de onderhandelingen zijn louter overzomeringsgezever.

Het standpunt van de meeste partijen blijft dat men een regering wil met de 2 grote overwinnaars, PS & N-VA. Hoewel bij Ecolo, PS en CdH het ook zonder N-VA mag zijn.

Er moet al iets heel ernstig gebeuren alvorens ze een regering maken. Momenteel is het gewoon de politiek der lafheid die heerst waarbij ze het liefste nog de zwarte piet naar de Koning toeschuiven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 juli 2011, 10:17   #56
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Probeer de zaak toch eens een beetje te doorgronden. Ze hebben aan de Koning gevraagd om een beetje congé payé te krijgen. Heel de onderhandelingen zijn louter overzomeringsgezever.

Het standpunt van de meeste partijen blijft dat men een regering wil met de 2 grote overwinnaars, PS & N-VA. Hoewel bij Ecolo, PS en CdH het ook zonder N-VA mag zijn.

Er moet al iets heel ernstig gebeuren alvorens ze een regering maken. Momenteel is het gewoon de politiek der lafheid die heerst waarbij ze het liefste nog de zwarte piet naar de Koning toeschuiven.
Als de koning de zwarte piet niet wou krijgen moest hij zich politiek ook niet uitgesproken hebben hé.
alfa16vjtd is offline  
Oud 22 juli 2011, 10:18   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een jaartje geleden stond er in de krant ook echt een artikel van een of andere Vlaamse nietsnut die speciaal naar Wallonië ging verhuizen omdat de VDAB in zijn eigen dorp te lastig deed over zijn aanhoudende werkloosheid. Misschien kan dit nog een goeie tactiek zijn om Wallonië te vervlaamsen
Heb je het hier over de zus van Bart De Wever ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 22 juli 2011, 10:18   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

Voor N-VA wordt het water en droog brood.

Als ze ernstig blijven mogen ze in de vlaamse regering blijven.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 10:21   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als de koning de zwarte piet niet wou krijgen moest hij zich politiek ook niet uitgesproken hebben hé.
De Koning draagt geen politieke verantwoordelijkheid. Deze wordt gedragen door de politiekers. Misschien proberen wraak te nemen door de regering Yves Leterme II te laten vallen ?

Oeps, deze is al meer dan anderhalf jaar geleden gevallen...

Oud 22 juli 2011, 10:22   #60
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb je het hier over de zus van Bart De Wever ?
wat is er van de zus van Bart De Wever misschien?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be