![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Deze quote is een schoolvoorbeeld van het "wij-zij" denken.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is misschien niet gemakkelijk maar moeilijk zal ook maar moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() ![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp hen volkomen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Z'n pensioen bedraagt ongeveer 30% van z'n laatste loon. 3) Omdat er niet echt een Zilverfonds is, misschien? 4) Op dat vlak is er waarschijnlijk geen 'discriminatie'. Tenminste, dat is toch wat ik hoop. 5) Neen, eigenlijk vind ik dat iederéén zou moeten worden aangepord om 'zelfstandige' te worden, en dat het statuut van 'zelfstandige' voordeliger moet worden gemaakt. Alleen diegenen die wérkelijk niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen moeten worden geholpen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bart De Wever zou dat nooit kunnen, want het is politieke zelfmoord. Voor de N.VA'ers op dit forum, herhaal ik nog even wat een compromis precies is (misschien kun je het toevoegen aan je woordenboek, mocht het je interesseren). Citaat:
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of wat vond U van de Franstalige partijen in 2007 en de volgende jaren? ![]() Wat vindt U trouwens van de Franstalige partijen sinds 1830?... Franstalige partijen die een minderheid vormen... gesubsidieerd worden door de meerderheid... alles kunnen blokkeren... En als dank... onze taal en ons grondgebied niet respecteren... Let op... natuurlijk zijn alle Franstaligen niet zo... ------------------------------------------- En dat Vlaanderen (opnieuw) een links beleid opgedrongen krijgt... daar zal links natuurlijk niet wakker van liggen... En als ik zie wat onze toekomstige(?) eerste-minister - en zijn partij - van zijn gewest heeft gemaakt... begint mijn rechterhand te bibberen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
@de geïnteresseerden: http://video.canvas.be/panorama-1906...nsioen-te-doen 3) Zilverfonds is een buffer om het groeiend aantal gepensioneerden op te vangen. De staat put nog maar vanaf 2010 uit het Zilverfonds. Het is niet zo dat je vader een "extra toelage" kan krijgen uit het Zilverfonds, dat is niet het doel. Het doel is het waarborgen van het pensioen dat hij nu krijgt, dus het werkt wel. Wat niet wegneemt dat er voldoende middelen naar het Zilverfonds moeten gaan, en dringend! Maar nee, volgens een hoop N.VA stemmers moeten we eerst zoveel mogelijk defederaliseren, Vlaanderen gaat voor alles, ook het pensioen (en andere sociaal-economische thema's). 5) Als iedereen zelfstandige moet worden, dan moet ook iedereen zelf voldoende opzij zetten voor zijn pensioen. Geen slecht woord over zelfstandigen, maar zoals de naam het zelf zegt, je bent zelfstandig, dus je dopt zelf je boontjes, dus de staat komt minder tussen. Ik vind het een slecht idee, vooral omdat ik vermoed dat veel zelfstandigen te weinig opzij zetten en het dus later bekopen. Bijgedachte: Defederaliseren op zich zal trouwens (ik geef het je op een blaadje) in dit geval voor dubbel administratief werk zorgen en dus sowieso meer kosten, maar dat zeggen ze er niet bij. Voor alle duidelijkheid, pensioenen zijn federaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En aangezien je niet weerlegt dat Elio Di Rupo wel een poging doet, ben je het hier dan ook mee eens? Zo niet, ofwel weerleg je het met inhoudelijke argumenten, en dan hebben we een discussie, ofwel stop je met het vervuilen van deze thread, en dan ga je maar ergens anders kakken. Alvast bedankt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En U de rol van onze objectieve Koning niet in vraag stelt (BDW: kreeg 10 dagen en Elio?)... Ik zou met U wel graag onderhandelen... als ik in de positie van de Franstaligen mag zitten... met al hun grendelwetten enz. en met het besef dat stilstand voor mij 'vooruitgang' is... Ik zou U ongetwijfeld onder tafel spelen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De nota's van VDL en Beken vormen de basis, en daar heeft Di Rupo nu mee gewerkt. Dat zou De Wever nooit kunnen, omdat zijn achterban het nooit zal slikken. En hij moet het ook niet kunnen, want "niet toegeven" toont zijn vastberadenheid. Nogmaals: Een compromis is een zodanige voorkoming of beëindiging van een conflict, dat geen van de strijdende partijen voor 100% zijn/haar zin of gelijk heeft gekregen, maar dat voor beide partijen aanvaardbaar is. Het resultaat is voor de betrokken partijen dan weliswaar niet maximaal, dat wil zeggen niet het onderste uit de kan, maar omdat ieder zich er in kan verenigen wel optimaal, dat wil zeggen het best bereikbare. (nogmaals met dank aan wikipedia)
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 25 juli 2011 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat ze bijdragen in hun werkjaren kunnen ze nu gelukkig nog terugkrijgen bij hun pensioen. In jouw systeem kunnen ze dat niet. Sociale zekerheid is en blijft de beste verzekering tegen "pech in het leven".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mocht je toch nog to the point willen antwoorden, herlees dan even de vorige posts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is misschien 'onmogelijk' dat zijn pensioen niet méér bedraagt dan 30% van z'n laatste loon als werknemer, maar toch is het zo. Als 'zelfstandige' hield hij helaas niet echt genoeg over om nog veel voor z'n pensioen opzij te kunnen zetten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 juli 2011 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Na zijn industrieel beleid, waarvan de Waalse regering de concrete uitwerking wijselijk overlaat aan de bedrijven, mangelt het jammer genoeg aan economische bijsturing. Dat blijkt uit de manier waarop Elio Di Rupo in zijn formatienota de aanbevelingen van Europa en het IMF afschoot. We kunnen niet blijven stilstaan terwijl we de hete adem voelen, niet alleen van de financiële markten, ook van ambitieuze opkomende economieën. "Als de federale regering het juiste beleid voert" - in lijn met de genoemde aanbevelingen - "laat ik een deel van mijn institutionele agenda vallen", zei Bart De Wever (N-VA) in Trends. Daar was dus ruimte voor compromis.Lees hier het volledig artikel U hebt het nog altijd niet door dat dit land (of zijn gewesten) grondige hervormingen nodig heeft... die niet zo maar met oubollige compromissen maakbaar zijn... (maar met U zou ik wel graag compromissen sluiten ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 25 juli 2011 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
Ten eerste neem jij een opiniestuk over, waarmee je dus het zoeken naar argumenten verplaatst naar een externe. Dit artikel bespreekt wat het IMF effectief zei in haar rapport over België. Ik licht er enkele elementen uit: Citaat:
Ze moeten worden versterkt, maar daar hebben we eerst iets voor nodig, niet? Citaat:
Het is enkel de N.VA die deze problemen diep in de communautaire saus duwt, want dat is voor hen de enige manier om zich te kunnen profileren. Het IMF weerlegt in ieder geval de analyse die De Wever maakte in Der Spiegel (zie artikel). Verder: Citaat:
Ik zie echter hervormingen als middel voor vereenvoudiging, de N.VA neemt hervormingen als doel, zolang ze maar meer bevoegdheden voor Vlaanderen betekenen. Dat is volgens mij een fundamenteel verkeerd uitgangspunt. Citaat:
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 25 juli 2011 om 13:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hetzelfde rapport zegt volgens dit artikel wel totaal iets anders... ► De nota van formateur Elio Di Rupo schiet zwaar tekort. Dat bleek de voorbije dagen nog maar eens naar aanleiding van het rapport dat de OESO, de denktank van de groep van rijke landen, over ons land naar buiten bracht. ![]() Waarschijnlijk is het U ook nog niet opgevallen dat er 2 grondstromen zijn in dit land... Maar ja... compromissen... Weet U dat bepaalde 'Vlaamse' partijen reeds na dag 3 vonden dat er genoeg op tafel lag om een regering te vormen... ![]() En - als ik mag zeggen... van U - een nota afleveren zoals Elio dat kan mijn kleine van 3 jaar ook... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() @freelancer
België kan dan al een links beleid krijgen, Vlaanderen kan rechts zijn gang gaan. Er kan evenwel nog van alles gebeuren... |
![]() |
![]() |