![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Over Vermeersch en pedofilie, aldus wikipedia. Dit zijn stukken van wikipedia die gestaafd zijn met bronnen, die je kunt raadplegen in het wikipedia-artikel over Etienne Vermeersch.
In december 1979 pleitte hij naar aanleiding van de discussie rond de pedomusical Snoepjes om bepaalde vormen van pedofilie strafrechtelijk vrijuit te laten gaan en vond hij de publieke afkeuring en de strafrechtelijke beteugeling van pedofilie mateloos overtrokken. Zijn stellingname in deze kwestie kwam hem ook op kritiek te staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En? De man is filosoof en wordt betaald om over zulke problemen na te denken. Het staat je altijd vrij een coherent argument tegen zijn ideeën te formuleren. Voor zover ik weet hebben we hier helemaal geen éénkindpolitiek, eerder integendeel: we gooien nog steeds klauwen vol geld naar de veelkwekers, vrolijk op weg naar de 9 miljard. En heeft trouwens geen moer te maken met de kenmerken die hij toeschrijft aan sekten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was een extra aanvulling bij zijn gebrek aan charisma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Welke scans in welk bericht? (Ik neem aan dat je dat bedoeld met 'post')
Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 juli 2011 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nutteloze tijdvespilling !!!!
verplchtworden naaar iets gaanwat j nietinteresseert !!!! Citaat:
geldin mand rammen , welknoooit goed wordt besteeedt !!!! Was't enveloppetijd ,stak r niks in !!!!!!!! Heeeldie show ,n me niks bijgebracht ,enkel waaardeloze gewouwel !!!! En veplicht commini gaan ; awel , kspuugde inde kerk stiekem weer uiut !!!! http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...5&postcount=13 http://91.121.97.41/showpost.php?p=4469544&postcount=17
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 25 juli 2011 om 04:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eens zien. Enerzijds : Prof. dr. Etienne Vermeersch (°02-05-1934, Sint Michiels, België) studeerde Klassieke Filologie en Wijsbegeerte en promoveerde in 1965 aan de Rijksuniversiteit Gent met een thesis over de filosofische implicaties van de informatietheorie en de cybernetica. In 1967 werd hij aan dezelfde universiteit benoemd tot gewoon hoogleraar. Zijn leeropdracht omvatte algemene inleidingen tot de wijsbegeerte en de wetenschapsfilosofie, de wijsbegeerte in historisch perspectief en de studie van hedendaagse wijsbegeerte en wijsgerige antropologie, en de godsdienstgeschiedenis van het christendom. Zijn wetenschappelijk werk heeft betrekking op grondslagenonderzoek van de menswetenschappen, filosofische aspecten van het onderzoek over informatica en artificiële intelligentie en, recent meer en meer, algemeen maatschappelijke en ethische problemen, vooral op het gebied van bio-ethiek, milieufilosofie en de cultuurfilosofie. Hij leverde een niet geringe bijdrage tot de legalisering van abortus en vooral van euthanasie in België. Hij was vice-rector aan de Universiteit Gent van 1993 tot 1997. Hij was o.m. lid van de Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid, van de Raad van Bestuur van het Vlaams Interuniversitair Instituut voor Biotechnologie, van de MiNa-Raad en van de Federale Raad voor Wetenschapsbeleid was ook voorzitter van het Raadgevend Comite voor Bio-ethiek . Etienne Vermeersch publiceerde een tachtigtal artikels, een tiental lemmata in "Encyclopedie van de Wereldliteratuur", vele opiniestukken in kranten en tijdschriften, drie syllabussen van colleges die in eigen beheer werden uitgegeven, en een zestal boeken waaronder "Epistemologische inleiding tot een wetenschap van de mens" (1967), "Hedendaagse filosofie" (1970) en de bestseller: "De ogen van de Panda, een milieufilosofisch essay" (1988). Ter gelegenheid van zijn emeritaat verscheen het boek "Van Antigone tot Dolly" (1997), een keuze uit artikels uit zijn universitaire loopbaan. Professor Vermeersch is één van de meest vooraanstaande skeptici van België. Hij is stichtend lid van Skepp, de Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale. Reeds meer dan veertig jaar geeft hij lezingen en publiceert hij artikels over dit onderwerp. En anderzijds : ene Albrecht, een 18-jarige scholier die ... euh ja ... dat is het zo'n beetje. Verder commentaar is overbodig, me dunkt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 juli 2011 om 05:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mjah, dat zijn we wel gewoon van een fanatiekeling als Esperanza. Nog pathetischer is het dat als dat zielig geval waarschijnlijk zelf een een zestienjarig sulletje dat altijd denkt dat ie gelijk heeft. Of misschien ook nog mogelijk: een fundie-trol die de normale atheïsten op dit forum zoals Amon Re, die rede en beleefdheid kennen, een slechte naam wilt geven. Aangezien Esperanza eigenlijk veel wegheeft van een iets dommere versie van het stereotype tiener-atheïst, zou dat wel eens kunnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je niet akkoord bent met de visie van Vermeersch, weerleg die dan met steekhoudende argumenten , niet met wat debiele praat als "Vermeersch is een kwaadwillige idioot". Die onnozele aantijging zegt helaas meer over jou dan over Vermeersch. Probeer nog eens. Je mag beginnen met zijn definitie van een sekte te ontkrachten. Ik ben benieuwd wat je er gaat van terecht brengen. Het zal bitter weinig zijn...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 juli 2011 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Banneling
|
![]() Dat is jouw bericht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan er ook niet aan doen dat je niet leest en dan een hoop veronderstellingen maakt. Je weet weinig van mij, maar stelt je wel een hele hoop voor. Tot nu toe heb je ook nog steeds niet geargumenteerd. Als het op argumenten aankomt, loop je weg als een bange kip, zoals in mijn FVDW-draadje. Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 juli 2011 om 12:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() We zijn weer vriendelijk vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een sekte is niet wat Vermeersch zegt. Een veel betere naam is wat de gewone godsdienstwetenschappers er aan geven: schadelijke sektarische organisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() U ijvert dus voor een overbevolkte wereld waar de kinderen sterven van hongersnood zoals nu in de Hoorn van Afrika? Zolang het maar god's wil is zeker (of het nu die van Allah, Jahweh, Zeus of Quetzalquepopl is maar hierbij weinig uit zeker?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets te maken met eenderwelke godheid die je opnoemt. Was ik verplicht om te kiezen, zou ik ditmaal eerder voor Azentrouw opteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Semantische discussie. Het probleem ligt in het feit dat in het Nederlands dezelfde term gebruikt wordt zowel voor een "cult" als een "sect".
Een sekte [sect] is een religieuze, politieke of filosofische (afscheidings-)beweging. Een sekte [cult] wordt meestal pejoratief gebruikt en staat in het algemeen voor een groep met specifieke vreemde gewoonten. Vermeersch heeft het over een sekte in deze betekenis.
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Dat zijn denominaties of religieuze tradities.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 25 juli 2011 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |