![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() )
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 24 juli 2011 om 16:14. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarlijks een ambtenaar die zijn rechten nog niet afgedwongen heeft bij de rechtbank, een heuse discriminatie.
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° je lanceert een sector Know how en productie in energiezuinige technieken 2° je kunt zonder moeite het verbruik van de meeste huizen delen door tien zonder agalev te worden Huizen zijn 50% van ons energieverbruik. 3° ik denk dat stimuleren van consumptie waar consumenten heden ten dage chinese prullaria kopen vooral negatief is. IK kan mij niet inbeelden als je alle leefloners 100euro meer geld geeft, dat die 100euro hier in Belgie blijft plakken in onze industrie. Terwijl als je morgen iedereen 100euro meer doet investeren in energiezuinige technieken, met die arbeidsintensiviteit blijft het leeuwedeel van die inkomsten plakken in Belgie. Intern bezig, en in een tweede faze zal het geld wel externaliseren. Zolang iedereen maar rendabel bezig is. 4° En die deflatie van die oude huizen is op zichzelf niet erg. En die deflatie zal toch niet direct zichtbaar worden, want meeste mensen houden hun huizen wel meer dan een dag bij dankzij de gigantische notarislasten. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon omdat er in de ons omringende landen op totaal andere manieren word gebouwd. Daarnaast zit je met vraag en aanbod. In Frankrijk kan je huizen vinden die nog geen 50.000 Euro kosten, maar ver van de werkgelegenheid liggen. Op andere plaatsenkosten de huizen dan weer meer dan het dubbele van hier, omdat ze binnen bepaalde grenzen van steden liggen. Maar ook de nettolonen verschillen, waardoor je een andere verhouding krijgt tussen inkomen en onkosten voor de aankoop van een woning. De belastingen die de PS wil invoeren komen door het te kort uit het verleden en door het opengrenzenbeleid. Vaak word vergeten dat de dienstensector een sector is in privéhanden die door de overheid met belastinggeld word betaald. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De internationale crisis heeft over het (voorlopige) einde ervan beslist. De tering naar de nering zetten. Verantwoordelijkheid. Dat zijn een paar principes waarvoor ik op de nva gestemd heb, en nog zal stemmen. Citaat:
Ik zou het wel anders willen zien. Daarnaast vergis je je in de nva: het is zeker niet de bedoeling om de sociale zekerheid af te slanken, maar wel om ze betaalbaar te houden. Daarnaast is er de strijd tegen de profiteurs. Maar op dat vlak zeggen (maar doen????) alle partijen hetzelfde. Citaat:
(wat niet belet dat ik individueel van mening ben dat een openbare oproep even nefast is als een openbare krant, weekblad ... zou zijn: afschaffen dus. Maar ja, in het Vlaams parlement zijn we voorlopig nog een klein broertje). Energiebedrijf: de overheid is er om te sturen. Zeker en vast op vlak van energie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |