Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 augustus 2011, 19:58   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat er zoveel haat in 1 mens kan zitten, je houdt het niet voor mogelijk hé? maar dat is nog een gematigde hoor.
Natuurlijk gebeurt het tegenovergestelde ook, nietwaar?
freelancer is offline  
Oud 4 augustus 2011, 20:00   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...ver-854393.php

Omdat hij het beste met de Vlamingen voor heeft...
Mooie analogie met Dr.Jeckyll/Mr.Hyde. Leuke stijlfiguren. Mooie lezersbrief. Knap.
Jammer dat 92% van de vlaemen dit niet zullen kunnen smaken, want echtens-en-techtnes hij is te malin voor hen die Bart.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 4 augustus 2011, 20:10   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat er zoveel haat in 1 mens kan zitten, je houdt het niet voor mogelijk hé? maar dat is nog een gematigde hoor.
Dat is inderdaad mogelijk, ook al omdat de Walen een anti-Vlaamse pers hebben, en de Vlamingen ook.
Oud 4 augustus 2011, 20:28   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind het ne goeien brief, de Vlamingen hebben dat nodig zo'n brieven.
Ik vind ook dat die brief ongeveer juist beschrijft wat de Vlamingen inderdaad willen. Gene zever met die die veel kosten en niks opbrengen. Hij snapt het tenminste !

Ik kon daar eigenlijk niks verwijtends in vinden hoewel het waarschijnlijk wel zo bedoeld was. Da's inderdaad het soort Vlaanderen waar we naartoe willen zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2011 om 20:28.
patrickve is offline  
Oud 5 augustus 2011, 05:37   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dit is dus de mening van de gematigde Waal. Wat zou de extremistische waal zoal denken over de sales Flamins?
Mestkevers? Charlatans? Geestelijk Gehandicapten?
U blijft mijmeren over de gloriedagen van het Vlaams Blok ?
Henri1 is offline  
Oud 5 augustus 2011, 05:52   #46
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Zo zie je maar hoe dat die mannen beginnen denken op den duur.
Oud 5 augustus 2011, 07:54   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt duidelijk niet veel te vertellen over de boodschap van monsieur Maget. Een tekst die voor u nogal "gênant" is?
Oud 5 augustus 2011, 10:46   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het is al goed dat er met de N-VA iets moois is beginnen groeien. Nu nog wachten tot het groot is.
Overigens Charlatan = Bart de Wever (dixit den kleinen Toebak), Geestelijk gehandicapten = alle Vlaams-Nationalisten (dixit waal Herman De Croot).
fonne is offline  
Oud 6 augustus 2011, 12:11   #49
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=31

Te moelijk Henri om inhoudelijk te reageren ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 6 augustus 2011, 12:22   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik stel vast dat :
1. Mijn kennis van de franse taal te slecht is om zonder hulpmiddelen die tekst te lezen. Op mijn werk wordt vooral de nederlandse taal gebruikt en daarna het engels. Vanaf het 5e middelbaar heeft men mij ondergedompeld in Franse literatuur Baudelaire, Camus, Sartre, ... het gevolg laat zich raden.
2. De vertaal machines er ook moeite mee hebben.

Is dit representatief frans ? Lijkt me eerder van een journalist te komen.
Of ik moet dringend bijschaven.
stuyckp is offline  
Oud 6 augustus 2011, 12:33   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik stel vast dat :
1. Mijn kennis van de franse taal te slecht is om zonder hulpmiddelen die tekst te lezen. Op mijn werk wordt vooral de nederlandse taal gebruikt en daarna het engels. Vanaf het 5e middelbaar heeft men mij ondergedompeld in Franse literatuur Baudelaire, Camus, Sartre, ... het gevolg laat zich raden.
2. De vertaal machines er ook moeite mee hebben.

Is dit representatief frans ? Lijkt me eerder van een journalist te komen.
Of ik moet dringend bijschaven.
Het is een tekst die vooral opvalt door krullerige stijlfiguren. De auteur, monsieur Maget, wil vooral tonen hoe briljant hij daarin wel is. Het doet een beetje denken aan "la langue fleurie" waarmee men indertijd poogde indruk te maken aan het Franse koninklijk hof.
Oud 6 augustus 2011, 12:46   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Een groot deel van dit forum in ieder geval.
Toon dan eens een grote Vlaamse krant die een lezersbrief zo openlijk publiceert van iemand die zijn haat ventileert op Walen?
Savatage is offline  
Oud 6 augustus 2011, 12:51   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Toon dan eens een grote Vlaamse krant die een lezersbrief zo openlijk publiceert van iemand die zijn haat ventileert op Walen?
Google eens:

Vic Van Aelst franstaligen

Uiteindelijk is het maar iemand die gewoon recent lid is geworden van een politieke partij en het is niet eens zeker of hij op een lijst gaat staan.

Het is nu niet een doorsnee lezersbrief maar het wel representatief voor het soort lezersbrieven de kranten soms krijgen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 augustus 2011, 13:05   #54
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Le Soir gebruikt dit soort uitlatingen gewoon als excuus.
Komt er zo'n laag-bij-de-grondse lezersbrief aan, dan wordt die met plezier gepubliceerd, en als er kritiek op komt, dan komt men af met de drogreden dat zij het niet gezegd hebben, maar die lezer.
Idem ditto voor de vrije tribune die gegeven werd aan die pipo die alle NV-A'ers op een boot wou krijgen, naar het midden van de oceaan wou brengen en daar tot zinken brengen.

Dat het een drogreden is, is duidelijk voor eenieder, Le Soir beslist immers natuurlijk zelf voor elk artikel of het gepubliceerd wordt of niet.
Of ze dat goor taaltje nu zelf geschreven hebben, of het gewoon laten passeren doet niets ter zake.
Oud 6 augustus 2011, 13:10   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Google eens:

Vic Van Aelst franstaligen

Uiteindelijk is het maar iemand die gewoon recent lid is geworden van een politieke partij en het is niet eens zeker of hij op een lijst gaat staan.

Het is nu niet een doorsnee lezersbrief maar het wel representatief voor het soort lezersbrieven de kranten soms krijgen.
Dat is zo, maar hij heeft zijn standpunt reeds veel eerder klaar en duidelijk naar voor gebracht in een interview op de uitzending "Reyers laat". Je kan eventueel hem bekritizeren omwille van de scherpe en onbehouwen formulering van zijn standpunt. Maar inhoudelijk heeft hij gelijk. Of vindt u het "normaal" dat een advocaat bij het opvragen van een dossier op het Brussels Justitiepaleis met een Nederlandsonkundige bediende geconfronteerd wordt. Als zoiets als "bijzaak" hoort beschouwd te worden, dan hoef je als Francofoon niet verbaasd te zijn dat Vlamingen zich serieus beledigd voelen. Zelfs al ware "Bruxelles" voor 100 % een francofone stad, dan nóg hoort het Nederlands er gerespecteerd te worden en moeten alle publieke diensten van de twee talen gebruik kunnen maken. Als "Bruxelles" dat niet wil, dan kan het ook niet langer aanspraak maken op de titel "Région Capitale" en dan zou Vlaanderen er beter aan doen zich een andere hoofdstad te kiezen en geen Eurocent meer naar die Beulemansstad toe te schuiven.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 augustus 2011 om 13:13.
quercus is offline  
Oud 6 augustus 2011, 13:52   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is zo, maar hij heeft zijn standpunt reeds veel eerder klaar en duidelijk naar voor gebracht in een interview op de uitzending "Reyers laat". Je kan eventueel hem bekritizeren omwille van de scherpe en onbehouwen formulering van zijn standpunt. Maar inhoudelijk heeft hij gelijk. Of vindt u het "normaal" dat een advocaat bij het opvragen van een dossier op het Brussels Justitiepaleis met een Nederlandsonkundige bediende geconfronteerd wordt. Als zoiets als "bijzaak" hoort beschouwd te worden, dan hoef je als Francofoon niet verbaasd te zijn dat Vlamingen zich serieus beledigd voelen. Zelfs al ware "Bruxelles" voor 100 % een francofone stad, dan nóg hoort het Nederlands er gerespecteerd te worden en moeten alle publieke diensten van de twee talen gebruik kunnen maken. Als "Bruxelles" dat niet wil, dan kan het ook niet langer aanspraak maken op de titel "Région Capitale" en dan zou Vlaanderen er beter aan doen zich een andere hoofdstad te kiezen en geen Eurocent meer naar die Beulemansstad toe te schuiven.
Van Aelst is gewoon een bekrompen man die een serieus probleem met zichzelf heeft. De man heeft in Asse en Zellik gewoond en heeft er veel Franstaligen gezien. "En dan?", zal u me zeggen. Ja, inderdaad, "en dan?" maar voor Van Aelst is het blijkbaar het einde van de wereld dat Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen. Als ik me niet vergis, heeft Van Aelst die twee gemeenten verlaten vanwege de sterke Franstalige aanwezigheid. Wat meer dan genoeg over die man zegt.

Laatst gewijzigd door Everytime : 6 augustus 2011 om 13:54.
Everytime is offline  
Oud 6 augustus 2011, 13:57   #57
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Van Aelst is gewoon een bekrompen man die een serieus probleem met zichzelf heeft. De man heeft in Asse en Zellik gewoond en heeft er veel Franstaligen gezien. "En dan?", zal u me zeggen. Ja, inderdaad, "en dan?" maar voor Van Aelst is het blijkbaar het einde van de wereld dat Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen. Als ik me niet vergis, heeft Van Aelst die twee gemeenten verlaten vanwege de sterke Franstalige aanwezigheid. Wat meer dan genoeg over die man zegt.
Als je als een knecht leeft heb je daar natuurlijk geen last van.
Oud 6 augustus 2011, 14:03   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als je als een knecht leeft heb je daar natuurlijk geen last van.
Wat zou het u kunnen schelen als u in een Vlaamse stad/Vlaams dorp met een sterke Franstalige aanwezigheid woont? Zou u verhuizen? Men zou echt bekrompen moeten zijn om zo te reageren.

Laatst gewijzigd door Everytime : 6 augustus 2011 om 14:04.
Everytime is offline  
Oud 6 augustus 2011, 14:28   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zou mij ook helemaal niet bevallen als ik een winkel in mijn dorp, waar ik reeds jaren mijn inkopen doe, binnenstap en op zekere dag systematisch wordt aangesproken met "vous désirez Monsieur?". Ik zou mij ronduit geaffronteerd voelen, net zoals een Waal dat ook zou zijn als de kruidenier of de krantenman in zijn dorp hem/haar plots zou aanspreken in het Nederlands. Wanneer u als Brussels Francofoon dat niet aanvoelt, dan ziet het er helemaal niet goed uit voor wat betreft de toekomstige verstandhouding tussen Vlaanderen en "Bruxelles".
Oud 8 augustus 2011, 12:41   #60
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Denken die nu echt dat er ook maar één nva-stemmer naar een anti-vlaamse krant als le soir gaat luisteren?? Net of ze denken dat wij imbecielen zijn...
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be