![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het RVA vrijwilligerswerk sponseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
ja maar -specificeer |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 50,00% |
nee maar -specificeer |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
anders - specificeer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wie heeft het over 40 uur per week vrijwilligerswerk doen? Je kan dat toch ook bijvoorbeeld 10 uur per week doen?
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 5 augustus 2011 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vult gewoon woordbetekenissen in naar je eigen dunk. werkloosheid-vergoeding is niet:loon Je noemt dat zo om vervolgens werkzoekenden gedwongen aan het werk te zetten voor het ontvangen "loon" Vrijwilligers ontvangen ook geen loon. Het woord loon is hier dus gewoon niet op zijn plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je snapt gewoon niet wat ik bedoel. Wat ik wil zeggen, is: een uitkering trekken en vrijwilligerswerk doen, vind ik een eerlijke manier om aan geld te komen, aangezien een heleboel beroepen sowieso door de staat betaald worden. Ook al is het feit dat je dat vrijwilligerswerk doet niet de reden dat je geld van de staat krijgt, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde als wanneer datzelfde werk een job door de staat betaald zou zijn.
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 5 augustus 2011 om 13:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets op tegen dat jonge mensen nuttig worden beziggehouden als ze niet werken maar noem het dan geen vrijwilligerswerk, dat is het niet. Noem het PWA zonder loon voor mijn part. Ik zie het al gebeuren dat er bij ons een paar jonge snaken aankomen omdat ze van de staat vrijwilligerswerk "moeten" doen. D�*t zal bijdragen tot de sfeer. En als u zelf niet ziet dat het niet klopt vrijwilligerswerk "moeten" doen, dan moet u daar toch maar eens over nadenken
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 18:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() [quote]Dat heet: sociale bijdragen.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() En het is, net als het geld waarmee leerkrachten, politie-agenten, enz. betaald worden, geld dat betaald is door mensen die in de privé werken.
Citaat:
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 5 augustus 2011 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ken ik er zeer veel die geen loon meer verdienen.
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik zie dat jij denkt dat alle staatsuitgaven door werknemers uit de privé betaald worden. Dat i s al een grote vergissing. Ik weet ook niet aan welk effect dat je denkt. Vrijwilligerswerk heeft een heel ander effect dan werk van loontrekkenden op de samenleving. Het is bv veel betaalbaarder, kost minder en ze leveren diensten die anders niet zouden geleverd worden want te duur. Dopperds geven in de regel alles uit, terwijl de meeste loontrekkenden veel oppotten. Geld geven aan doppers stimuleert direct voor de volle 100% de consumptie. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 19:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijwilligers verdienen wel een loon omdat ze werken en bovendien verdienen ze geen loon omdat ze vrijwilliger zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2011 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Vreemdeling
|
![]() Ik ken in ieder geval naast mij één iemand die het snapt, en die het volledig eens is met mijn redenering.
Citaat:
Citaat:
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 5 augustus 2011 om 20:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
link: |
|
![]() |
![]() |