Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 01:41   #41
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Meende dat nu echt dat ge dát gelooft?
Allez helemaal ongelijk heb je niet echt maar als je zou zien zoals het werkelijk inelkaar zit dan zou je anders praten hoor.
Die landen die je opnoemt zijn inclusief met de USA zélf allemaal schuldenaar aan het monster van de IMF... Het IMF dat oorspronkelijk zo goed als "amerikaans"' was is nu een consortium van wereldwijde superrijken die in feite niet enkel de economie zelf sturen maar dusdanig ook de politiek zelf, lokaal en op wereldvlak. De politiek die ervoor zorgt dat de mens gedwee volgt in de illusie en de systematische uitbuiting; het laken over het hoofd, de leugens verdoezeld,... moderne slavernij.
En dat men onderling redetwist en voor de scharrels vecht zal hun worst wezen, meer nog dat heeft hun tot op heden alleen nog maar makkelijker gemaakt de teugels stevig in handen te houden terwijl de meesten van ons in het ongewisse ervan verkeren.
Maar ja d�*e realiteit schildert men in en door de publieke opinie af als leugens, complot theorie met zo negatief mogelijke lading, ze noemen dat dwalen of ijlen. Uiteraard noemen ze dat zo omdat als iedereen de waarheid onder ogen zou zien dat ze hun macht verliezen of moeten afgeven.

De superrijken en hun schoothondjes/protegees hebben geen baat bij een sociale maatschappij waar alles in overvloed voor iedereen ter beschikking is, nee door gehoorzaamheid en schulden slikken de mensen alle crap die je ze voert. Door kunstmatige schaarste en manipulatie creëer je macht en willekeur. Door de mens te verdelen en asociaal te maken en te houden kun je het systeem zo lang als mogelijk staande houden want miljarden verdeelde visies voorkomen echte vooruitgang daar een gelijkgestemde visie van 6.5 miljard samenwerkende mensen dat wel doet.
Zolang er mensen zijn zoals u, zullen mensen zoals ik hopen op verbetering (en guillotines).

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 01:43.
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 08:22   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Meende dat nu echt dat ge dát gelooft?
Allez helemaal ongelijk heb je niet echt maar als je zou zien zoals het werkelijk inelkaar zit dan zou je anders praten hoor.
Die landen die je opnoemt zijn inclusief met de USA zélf allemaal schuldenaar aan het monster van de IMF... Het IMF dat oorspronkelijk zo goed als "amerikaans"' was is nu een consortium van wereldwijde superrijken die in feite niet enkel de economie zelf sturen maar dusdanig ook de politiek zelf, lokaal en op wereldvlak. De politiek die ervoor zorgt dat de mens gedwee volgt in de illusie en de systematische uitbuiting; het laken over het hoofd, de leugens verdoezeld,... moderne slavernij.
En dat men onderling redetwist en voor de scharrels vecht zal hun worst wezen, meer nog dat heeft hun tot op heden alleen nog maar makkelijker gemaakt de teugels stevig in handen te houden terwijl de meesten van ons in het ongewisse ervan verkeren.
Maar ja d�*e realiteit schildert men in en door de publieke opinie af als leugens, complot theorie met zo negatief mogelijke lading, ze noemen dat dwalen of ijlen. Uiteraard noemen ze dat zo omdat als iedereen de waarheid onder ogen zou zien dat ze hun macht verliezen of moeten afgeven.

De superrijken en hun schoothondjes/protegees hebben geen baat bij een sociale maatschappij waar alles in overvloed voor iedereen ter beschikking is, nee door gehoorzaamheid en schulden slikken de mensen alle crap die je ze voert. Door kunstmatige schaarste en manipulatie creëer je macht en willekeur. Door de mens te verdelen en asociaal te maken en te houden kun je het systeem zo lang als mogelijk staande houden want miljarden verdeelde visies voorkomen echte vooruitgang daar een gelijkgestemde visie van 6.5 miljard samenwerkende mensen dat wel doet.
Het IMF heeft niets te maken met de beurs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 13:27   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Om de zogezegde systeembanken te redden doet men dat.

Volgens mij volstaat het om de spaarder te redden. Alleen sparen creëert welvaart.

Hoe we hier anders uitraken? Een nulrente tot in het oneindige?
Het enige dat welvaart creëert is de productie ervan. Als ik efkes mijn printerke opdracht geef om briefkes van 100 uit te spuwen en dat dan op mijn bankrekening deponeer, dan mag ik nog zoveel hebben gespaard als ik wil, mijn geld representeert 0 koopkracht, en als ik er toch mee ga kopen dan ben ik gewoon een dief.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be