![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Mijn heksie perfeksie zoekt al 7 jaar een schoonmaakster.
Dit ligt echter niet aan het gebrek aan schoonmaaksters. Wel aan het perfektionisme van mijn eega : dat schoonmaakmens zou pas mogen komen als alles eerst grondig gepoetst en opgeruimd is. Zij mag toch geen verkeerd idee over ons huishouden krijgen, zeker ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenzij ge via dienstencheques bij mensen thuis ga en ik ken iemand die dat doet... Zo zwaar is dat niet zenne. Ge moet natuurlijk wel werken... Maar als dat zwaar is, wat is de zware handarbeid dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Bukken, knielen rekken, buigen, strekken, ... Sommige taken zijn zwaar voor de rug, iets wat op 55+ toch redelijk kan beginnen te mankeren.
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Niet zwaar? Kan zijn. Maar ik heb na een paar km wandelen dikwijls al moeite om een trap af te gaan vanwege de pijn in mijn knieën. Tien jaar geleden was dat geen probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sleur maar eens met die emmers water en stofzuiger, want niet op elke verdieping is er stromend water en er is geen lift. Laatst gewijzigd door Jantje : 6 augustus 2011 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is vooral een juiste werkwijze/methode handhaven dat de lasten aanzienlijk verminderd. Als ik zo sommige mensen zie kuisen, dan denk ik: ga toch rond he verdorie. En ipv u er tussen te wringen, verschuif die tafel eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een 55+ heeft recht op een pensioen waarin hij mag bijverdienen zonder pensioenverlies voor mijn part. Laatst gewijzigd door Alienation : 6 augustus 2011 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een emmer water weegt al snel 11kilogram. Loop maar eens een hele dag met dat gewicht in je handen rond. Plus de kracht die je moet gebruiken om een dwijl uit te wringen. Kuisen is zware handenarbeid en word vaak onderschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
edit: en bij jobs als schoonmaker krijgt ge wel materiaal waarin ge uw dweil niet meer moet uitwringen, maar gewoon een handel moet bewegen. Laatst gewijzigd door Alienation : 6 augustus 2011 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Tiens, in uw superbolide zag je er nochtans een afgetrainde atleet uit ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 58+ met een loopbaan van 45 jaar( effectief of gelijkgestelde jaren) kon om vol pensioen en mag bijverdienen. Een bruggepensioeneerde is gelijk gesteld aan een dopper en mag volgens de wet zelfs zijn eigen woning niet kuisen tijdens de dagwerkuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb nog NOOIT een ladder gezien in een bankgebouw. En een bureau weegt vaak meer dan 100kg met alles wat er in steekt, plus dat je dan nog eens weg moet geraken met de PC's en telefoons die daar op staan. Trouwens er zijn mensen die niet op een ladder kunnen gaan wegens medische reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als de firma die u naar die bank stuurt U geen ladderke meegeeft moete uwe mond opendoen en dat vragen aan uwen baas. Elke kuisman heeft een ladderke. Hoe anders kunt ge de kasten vanboven kuisen? De brandkasten? Door U te strekken? Gewoon uwe mond opendoen en dat vragen als ge dat niet hebt, ipv uzelf overal in te wringen. Krijgt ge het niet? Laat ge die plaatsen ongekuist open. Oplossingen zoeken, geen excusen. Laatst gewijzigd door Alienation : 6 augustus 2011 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen enkele reden waarom een 55+ die pas op zijn 30ste is beginnen werken op pensioen zou mogen en dan nog eens zou mogen bij verdienen zonder beperkingen.
Die kan dan even goed blijven werken tot hij/zij een volledige loopbaan heeft afgewerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Nu ik kan nog perfect werken. Maar moest ik kuiswerk doen zou dat niet lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kuisvrouw/man is geen zwaar beroep, tenzij ge het uzelf moeilijk maakt. Natuurlijk is het werken, en zult ge al eens moe naar huis kunnen gaan. Zeker als elk verdiep van die bank een vergadering had en het heel vuil ligt, plus enorm veel afwas. Maar het zwaarste dat ik zou kunnen opnoemen aan zo'n job is de afval op het einde weggooien in containers. Dat is het zwaarste gewicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon: kuisen is geen zwaar beroep. En niet elke langdurige werkloze is 50+ he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat elke kuisvrouw/man een auto van de firma krijgt en daar mag mee rondrijden? Trouwens volgens de Codex mag je NOOIT alleen op een ladder werken en bedrijven vertikken het om een kuisvrouw/man een tweede persoon mee te geven enkel om enkele uren per week bij een ladder te staan en om deze vast te houden. En die ladder moet dan op regelmatige tijdstippen gekeurd worden door een erkend keuringsbedrijf. |
|
![]() |
![]() |