Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 13:32   #41
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Europa bestaat enkel in het hoofd van politici. Geen enkele burger uit de EU heeft volgens mij enige voeling met Europa .
Ik voel mij 100 % Europeaan, hetgeen de Europese Unie, in haar momentele vorm betreft, ben ik minder enthousiast.
Ik droomde van een economisch sterk en sociaal Europa, met weinig immigratie, met één ge-unifieerde sociale wetgeving, één minimumloon, véél samenwerking, waarin de Europese burgers een vreedzaam en voorspoedig leven kunnen leidden ...
We zijn daar ver van verwijderd.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 10:16   #42
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Barroso: Eurozone is niet meer geloofwaardig.

Citaat:
Griekenland is en blijft onderdeel van de eurozone, meldt president van de Europese Commissie Jose Manuel Barroso woensdag.

De bestuurder voegt er tevens aan toe dat meer integratie en discipline binnen de eurozone nodig is om de geloofwaardigheid te stimuleren. "Om als eurozone geloofwaardig over te kunnen komen, moeten we verder integreren", aldus Barroso tijdens een toespraak tot het Europese parlement in Straatsburg.

Barroso zei dat de Commissie woensdag zijn goedkeuring heeft gegeven aan een belasting op financiele transacties, waarmee meer dan EUR55 miljard per jaar opgehaald zou kunnen worden.
http://www.beurs.nl/nieuws/buitenlan...an-de-eurozone

De belasting op financiële transacties is een slag in het gezicht van de hele financiële wereld. Want de kosten en uitvoering van deze maatregel komen voor rekening van de banken. Ik vertrouw er niet op dat deze belasting op een rechtvaardige wijze wordt vormgegeven.

Laatst gewijzigd door Piero : 28 september 2011 om 10:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 11:16   #43
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Met name in de UK zijn ze niet bepaald verheugd met deze mededeling van het opperhoofd van de bende van drie.
"Dit is een serieuze bedreiging voor Engeland" (BBC) en met "dit" wordt bedoeld de belasting op financiele transacties.
Wie die zal gaan betalen?

Uiteraard zullen de banken deze nieuwe kostenfactor aan u gaan doorberekenen.

In ieder geval gaat zich langzamerhand het contourenstelsel aftekenen van iets dat het einde van de Unie zal betekenen.
Als die belasting wordt doorgezet zie ik het niet als onwaarschijnlijk dat GB de Unie verlaat. Ze rijden nog steeds links en de Euro hebben ze ook niet.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 28 september 2011 om 11:16.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 12:14   #44
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel de UK, maar ook Euro-landen met traditioneel een (relatief) sterke bankensector zoals Nederland zijn hier niet voor. Dit soort verschillen waren ook al duidelijk toen een aantal Euro landen Short Selling (speculatie op koersdaling) verbood zoals Italie en Frankrijk, maar Euro-Landen zoals Duitsland en Nederland zagen daar weinig in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be