Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 15:35   #41
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Maar in de gewone wereld, denk ik dat mensen nog altijd veel liever een basis met veel fouten en rotslecht accent hebben, dan geen basis hebben.
Ja, maar dat zijn dus mensen die zichzelf experts in het Engels noemen...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 15:36   #42
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ja, maar dat zijn dus mensen die zichzelf experts in het Engels noemen...
Nee hoor. Die noemen zich niet experts in het Engels, zij noemen zich uitdrukbaar in het Engels.

Wie durft zich expert in het Nederlands te noemen?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 15:37   #43
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Die noemen zich niet experts in het Engels, zij noemen zich uitdrukbaar in het Engels.
Jij weet beter dan mij hoe mijn voormalige klasgenoten zichzelf noem(d)en?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 augustus 2011 om 15:38.
Oud 12 augustus 2011, 15:40   #44
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij weet beter dan mij hoe mijn voormalige klasgenoten zichzelf noem(d)en?
Ah, mijn verwijzing naar de mensen die liever Engels met een slecht accent hadden dan mensen zonder Engels, was een verwijzing naar uw klasgenoten?

Ik denk dat we een beetje naast elkaar aan het praten zijn. Ik had het over de gemiddelde mens, niet over uw klasgenoten (die ik niet ken).

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 12 augustus 2011 om 15:44.
Oud 12 augustus 2011, 15:41   #45
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, mijn verwijzing naar de mensen die liever Engels met een slecht accent hadden dan mensen zonder Engels, was een verwijzing naar uw klasgenoten?

Ik denk dat we een beetje naast elkaar aan het praten zijn. Ik had het over de gemiddelde mens, niet over uw klasgenoten (die ik niet ken).
Jij antwoordde op dit antwoord:
Citaat:
Idem hier, maar ze logen hier zichzelf voor. Ze kunnen juist de basis met veel fouten en een rotslecht accent, en ik zat in een talenklas.

Een verschrikkelijk slechte uitspraak en massaal veel basisfouten gaat geen goede indruk geven.
Ach soit...

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 augustus 2011 om 15:44.
Oud 12 augustus 2011, 15:45   #46
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij antwoordde op dit antwoord:

Ach soit...
Ja maar mijn besluit over "de mensen" ging niet meer over die groep. Dat was toch vrij duidelijk?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 augustus 2011, 15:46   #47
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar mijn besluit over "de mensen" ging niet meer over die groep. Dat was toch vrij duidelijk?
Dat is voor discussie vatbaar...
Oud 12 augustus 2011, 15:49   #48
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is voor discussie vatbaar...
Kunnen we het er over eens zijn dat de kennis van het Engels bij de jongeren vandaag toch minstens op eenzelfde niveau is als de kennis van het Frans?

Want het argument van het slechte accent kan waarschijnlijk nog meer toegepast worden op het Frans omdat het een Romaanse taal is, dan op het Engels, verwant aan het Nederlands .

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 augustus 2011, 15:52   #49
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunnen we het er over eens zijn dat de kennis van het Engels bij de jongeren vandaag toch minstens op eenzelfde niveau is als de kennis van het Frans?
Ja, maar het is zeker geen hoog niveau.
Oud 12 augustus 2011, 15:57   #50
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar het is zeker geen hoog niveau.
Maar je hebt enerzijds de taalliefhebbers die een taal ook zien als cultuurelement en zich gaan verdiepen in de evolutie van die taal en de literatuur ervan enzo. Anderzijds heb je de mensen die taal als middel zien, open staan om bij te leren uit de fouten maar die niet streven naar het perfect beheersen van die vreemde taal.

Of het een hoog niveau is of niet, da's voor discussie vatbaar omdat het omschrijven van een niveau afhangt van de context waarin die taal moet bekeken worden. Voor de meeste mensen is het na het onderwijs enkel belangrijk dat ze de taal in de praktijk kunnen gebruiken en kunnen communiceren met andere mensen (de laatste groep uit mijn eerste paragraaf). Hoe hoog moet het niveau zijn van de taalbeheersing nadat ze uit het onderwijs komen voor deze mensen? Moeten zij zo goed Frans/Engels/... kunnen spreken dat ze zelfs niet meer opvallen tussen de Engelsen/Fransen/... zelf?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 augustus 2011, 16:25   #51
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
De (zogezegde) reden dat Vlamingen Frans moeten leren, is dat het Frans een wereldtaal is (soms ook omdat het een landstaal is, maar dat blijkt het Nederlands dan niet te zijn, uitgaande van deze redenering) . Dan vraag ik mij toch af hoe het komt dat ik als leerling van het ASO (middelbaar onderwijs), meer Frans (3 uur/week) dan Engels krijg (2 uur/week).
Ik dacht en denk nog steeds dat het Engels eerder de wereldtaal is dan het Frans, doch krijg ik 3 uur per week Frans voorgeschoteld.

Het Frans is dan toch superieur aan andere talen?

Dat lijkt me volkomen normaal. Sinds hoeveel jaren neemt Engels een belangrijke plaats in in ons leven?
Ik dacht me trouwens te herinneren dat in mijn ASO-tijd het verschil in aantal uren nog merkelijk groter was dan 3/2. EN dat we Frans vanaf het 5e studiejaar kregen en Engels vanaf 4e mod.a (=3e jaar humaniora)
Het feit dat Frans in onze regio's gedurende vele eeuwen (lang voor er sprake was van België als standaardtaal/wetenschapstaal gebruikt werd wis je niet op enkele jaren uit.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 20:17   #52
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat lijkt me volkomen normaal. Sinds hoeveel jaren neemt Engels een belangrijke plaats in in ons leven?
Ik dacht me trouwens te herinneren dat in mijn ASO-tijd het verschil in aantal uren nog merkelijk groter was dan 3/2. EN dat we Frans vanaf het 5e studiejaar kregen en Engels vanaf 4e mod.a (=3e jaar humaniora)
Het feit dat Frans in onze regio's gedurende vele eeuwen (lang voor er sprake was van België als standaardtaal/wetenschapstaal gebruikt werd wis je niet op enkele jaren uit.
Ik zie niet in waarom niet, moeten we daar langzamerhand uitstappen dan, is dan dan zo bruut als we het direct afschaffen of alleszins verminderen ten voordele van Engels, want Frans is nu niet meer de standaardtaal & wetenschapstaal hier dus zie ik het nut er niet van in.
Wat niet wil zeggen dat ik geen Frans wil, uiteraard.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 12 augustus 2011 om 20:18.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be