Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2011, 18:53   #41
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dure vorm van klanten binding als je het mij vraagt. Nu ja de heroïne is ook al versneden tot de laatste korrel hé.
Het verwonderd mij dat die druggebruikers nog geen croissants kunnen schijten.
Weet je wat ?
Het wordt toch gebruikt, maar 80% kent er niets van en gebruiken het dan ook nog als ze bezopen zijn.
Ze sprekenj steeds over de schadelijkheid van coke maar ze zouden eveneens de gebruikers eens beter moeten inlichten hoe ze "goede" en slechte (gevaarlijke) coke kunnen onderscheiden en hoe ze het vlug kunnen testen.
De testpipetten van de politie over coke kan je in Amsterdam zo kopen en naargelang de blauwe kleur kan je de graad van zuiverheid zelf bepalen.
Deze pipetten geven ook onmiddelijk aan dat er heroine in zit.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 20:08   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Weet je wat ?
Het wordt toch gebruikt, maar 80% kent er niets van en gebruiken het dan ook nog als ze bezopen zijn.
Ze sprekenj steeds over de schadelijkheid van coke maar ze zouden eveneens de gebruikers eens beter moeten inlichten hoe ze "goede" en slechte (gevaarlijke) coke kunnen onderscheiden en hoe ze het vlug kunnen testen.
De testpipetten van de politie over coke kan je in Amsterdam zo kopen en naargelang de blauwe kleur kan je de graad van zuiverheid zelf bepalen.
Tja dat zal wel zo zijn.
Ik heb ooit eens één geweten die sla in de mixer stak en dat verkocht voor drugs. Een ander die gistpillen verkocht en nog een ander die gewoon zijn gerolde sigaretten verkocht aan 100 fr stuk.

Nu cocaïne en heroïne is een andere zaak natuurlijk. Ik weet niet hoeveel keer ze het kunnen versnijden. Hoeveel kilo kunnen ze van 1 kilo maken?
't is natuurlijk een serieus financieel verschil hé...en je zou een uil moeten zijn als je dat zelf ook niet zou doen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 20:46   #43
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is er trouwens mis met cocaïne gebruik?
Op zich niets. Jammer van al dat bloedgeld.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 23:02   #44
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou gek zijn om van een marrokaan coke te kopen
Er zijn genoeg Vlamingen die goed spul aan de man kunnen brengen.

Marroks mengen met heroine
Of met strychnine !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 23:06   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dure vorm van klanten binding als je het mij vraagt. Nu ja de heroïne is ook al versneden tot de laatste korrel hé.
Het verwonderd mij dat die druggebruikers nog geen croissants kunnen schijten.
Heroïne is dikwijls niet duurder meer als hasjisj. Ze zijn een nieuwe klantenkring aan het creëren, ze zijn op een veel groter publiek aan het mikken dan dat in jouw jonge tijd het geval was. Harddrugs zijn dikwijls gratis in het begin, daarna low cost, en pas als je verslaafd bent worden ze stinkend duur.
Weet ook dat je met elke gram hero die je koopt, een Afgaanse Taliban van munitie voorziet.

Laatst gewijzigd door den dinges : 13 augustus 2011 om 23:08.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 00:38   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heroïne is dikwijls niet duurder meer als hasjisj. Ze zijn een nieuwe klantenkring aan het creëren, ze zijn op een veel groter publiek aan het mikken dan dat in jouw jonge tijd het geval was. Harddrugs zijn dikwijls gratis in het begin, daarna low cost, en pas als je verslaafd bent worden ze stinkend duur.
Weet ook dat je met elke gram hero die je koopt, een Afgaanse Taliban van munitie voorziet.
Misschien is dat wel zo.
In elk geval zowel mijn generatie als jullie generatie heeft er mee te maken. Of het minder of meer is dan vroeger dat weet ik niet. Het voordeel voor jullie generatie is misschien dat veel van de junkies uit mijn generatie al dood zijn of nog steeds ergens achter tralies zitten en dat jullie ze zo niet meer zien. Maar ze waren talrijk. De meesten die ik kende die er mee te maken had zijn ofwel opgesloten (nog steeds) ofwel doorgaans met een overdosis geëindigd en een paar hebben zich een kogel door het hoofd gejaagd of misschien hebben anderen dat wel gedaan. Bijna al mijn relaties van vroeger zijn reeds dood op één of andere rare manier. En ze zaten allemaal in het super zware milieu.

Nu ik zou er niet van verschieten dat ze heroïne bij de cocaïne doen. Mensen die er full time mee bezig zijn hebben meer geld dan de doorsnee kmo en een miljoen meer of minder daar liggen ze toch niet wakker van. Als je weet dat een lijfwacht al 750'000 bfr krijgt en dat ze onder de 10 miljoen al geen lijfwachten meer mee sturen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 01:14   #47
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Klinklare onzin! De opiumproductie is in het door de yanks "bevrijd" gebied veel hoger. Daarnaast is ook de Gouden Driehoek in het Verre Oosten weer aan een opmars bezig, vooral vanuit Myanmar.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 01:33   #48
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat ?
WHAHAHAHA... "goede coke" en "slechte coke"

Weet jij eigenlijk wel wat cocaïne is, of geloof je ook nog dat het om zuiver gedroogde blaadjes van de cocaplant gaat?

Een filmpje over hoe cocaïne gemaakt wordt, eens goed kijken wat ze er allemaal indraaien, dus ook in uw "goede coke":

Making cocaine

Cocaine: how they made it

Cocaïne is hoe dan ook zeer schadelijk, voor elke mens. De effecten op oa de hersenen, de hartwerking, neus,... zijn al uitvoerig bestudeerd.
Oud 14 augustus 2011, 08:35   #49
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Werk kwijt, woonst kwijt, vrouw kwijt, kinderen kwijt..
druggebruiker sinds 25 jaar & nu eindelijk willen afkicken onder begeleiding...

Het gaat vanzelfsprekend niet alleen over "hard drugs", ook alcoholis een "hard drug"
ca. 20% van alle mensen moet van die dingen afblijven : want ze zijn ultra-gevoelig aan het ontwikkelen van verslavingsverschijnselen.

De voordeur legalizeren en de achterdeur criminalizeren is volgens mij geen oplossing;
er is dringend nood aan ver doorgedreven medische begeleiding en bijstand, want inderdaad het is een ziekte & de "middelen" moeten dringend uit de handen van criminelen gehaald worden.

Dat "de burgemeester van antwerpen" dat probleem al lang had moeten oplossen is flauwe kul : wat er hier nodig is is een gecoördoneerde aanpak op internationaal niveau;
financiële crisis of niet...

Vooruitgang mag niet door speculanten afgeremd worden- de politiek moet het heft in handen nemen maw de kiezers : jij en ik.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:19   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom denken jullie dat Hot Marijke naar Knokke verhuisd is ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:32   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Werk kwijt, woonst kwijt, vrouw kwijt, kinderen kwijt..
druggebruiker sinds 25 jaar & nu eindelijk willen afkicken onder begeleiding...

Het gaat vanzelfsprekend niet alleen over "hard drugs", ook alcoholis een "hard drug"
ca. 20% van alle mensen moet van die dingen afblijven : want ze zijn ultra-gevoelig aan het ontwikkelen van verslavingsverschijnselen.

De voordeur legalizeren en de achterdeur criminalizeren is volgens mij geen oplossing;
er is dringend nood aan ver doorgedreven medische begeleiding en bijstand, want inderdaad het is een ziekte & de "middelen" moeten dringend uit de handen van criminelen gehaald worden.

Dat "de burgemeester van antwerpen" dat probleem al lang had moeten oplossen is flauwe kul : wat er hier nodig is is een gecoördoneerde aanpak op internationaal niveau;
financiële crisis of niet...

Vooruitgang mag niet door speculanten afgeremd worden- de politiek moet het heft in handen nemen maw de kiezers : jij en ik.
Vraag is alleen wie dat weer allemaal gaat betalen ? Misschien kan men best ook maar drugsverslaafde worden. Leeft men tenminste in een permanente roes, ver van de werkelijkheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:33   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Klinklare onzin! De opiumproductie is in het door de yanks "bevrijd" gebied veel hoger. Daarnaast is ook de Gouden Driehoek in het Verre Oosten weer aan een opmars bezig, vooral vanuit Myanmar.
En de Taliban produceert geen opium ?
Oud 14 augustus 2011, 09:40   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vraag is alleen wie dat weer allemaal gaat betalen ? Misschien kan men best ook maar drugsverslaafde worden. Leeft men tenminste in een permanente roes, ver van de werkelijkheid.
Welke "dat"?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 10:01   #54
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
cocaïne is gewoon overal.
ik heb nog nooit cocaïne gebruikt in m'n leven, maar mocht ik dat seffes eens willen doen, heb ik er binnen het half uur op m'n tafel liggen. En daar heb ik geen marokkaans theehuis voor nodig.
2

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 10:07   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Allez.. Hoboken en Borgerhout. Rara oekandana?

Lees het volledige artikel: http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...in-europa.aspx
Zouden ze de stalen genomen hebben in de rioleringen van het stadhuis?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 11:01   #56
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En de Taliban produceert geen opium ?
Dat heb ik niet gezegd, ze tolereren het in zekere mate en romen inderdaad opbrengsten ervan af. Maar de Taliban zijn in principe TEGEN papaverteelt en moedigen het zeker niet aan, wat de krijgsheren van de Noordelijke Alliantie en andere bondgenoten van de yanks in Afghanistan wel doen. De broer van president Karzai, Ahmed Wali, werd begin deze zomer vermoord en stond bekend als één van de grootste drugsbaronnen van Afghanistan. In 2001 had de Taliban de opiumproductie in Afghanistan herleid tot een fractie wat het voordien was, nog hetzelfde jaar vielen de imperialisten het land binnen... De gegevens over hoeveelheden kan je terugvinden bij de UNODC.
Oud 14 augustus 2011, 14:32   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is uiteindelijk, waar ge in geloofd, of nog beter, wat het beste overeenstemt met Uw eigen ideologie.
Voor elk standpunt dat niet tot het domein van de exacte wetenschap behoort, zal men wel één of meerdere professoren vinden, die het daar mee eens zijn, zoals men ook wel één of meerdere professoren zal vinden, die het daar niet mee eens zijn.
Oud 14 augustus 2011, 14:34   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd, ze tolereren het in zekere mate en romen inderdaad opbrengsten ervan af. Maar de Taliban zijn in principe TEGEN papaverteelt en moedigen het zeker niet aan, wat de krijgsheren van de Noordelijke Alliantie en andere bondgenoten van de yanks in Afghanistan wel doen. De broer van president Karzai, Ahmed Wali, werd begin deze zomer vermoord en stond bekend als één van de grootste drugsbaronnen van Afghanistan. In 2001 had de Taliban de opiumproductie in Afghanistan herleid tot een fractie wat het voordien was, nog hetzelfde jaar vielen de imperialisten het land binnen... De gegevens over hoeveelheden kan je terugvinden bij de UNODC.
Kan zijn, dus spreek het niet tegen.
Oud 14 augustus 2011, 14:50   #59
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is er trouwens mis met cocaïne gebruik?
Dit
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 15:10   #60
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of met strychnine !
Sterk businessmodel is dat, je coke mengen met strychnine. Dat zijn zo van die typische urban legends die maar al te graag worden rondverteld, net zoals die kul van die harddrugs die gratis worden uitgedeeld. Of zoals de weeddealer die aan de schoolpoorten de kinderen weed komen verkopen om ze daarna verslaafd te maken aan het hardere spul.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be