![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://asp.gva.be/dossiers/-k/geldkerk/dossier.asp Wanneer gaan ze eens écht werk doen?
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 18 augustus 2011 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is ouderdom voor U een verschoning voor lang geleden gepleegde misdrijven? Voor het slachtoffer/familie blijven de gepleegde misdaden sowieso heel het leven meegaan, voor de dader hoeft dat dus allemaal niet! Is dat geen omkering van de rechtsgang? U beseft toch wel dat U de dader beschermt en het slachtoffer/famile negeert met als excuus: ouderdom
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, je hoort het goed, ik ben tegen de onafhankelijkheid van Vaticaanstad. Ik zou het liever als een soort kloosterdeelstaat van Italië zien, zoals Athos in Griekenland. Mjah, dat past niet bij die ziekelijke barokmentaliteit die in de Kerk heerst. Die laatste link bevestigd de dingen die ik heb horen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het hé. Autopsie uitvoeren kan misschien nog uitsluitsel brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al zijn ze 120, dergelijke misdaden kunnen niet verjaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die kinderen in de jaren 50 beschikten over een familiegraf, zou je ze nog kunnen terug vinden. Wat voor die sukkelaars waarschijnlijk niet het geval zal geweest zijn. Indien niet, wordt een graf na 19 jaar weggenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeert ze best toch allemaal op te sporen. Er zullen er wel zijn die nog niet weg gehaald zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eerder geneigd om pedofiele praktijken niet te laten verjaren. Eens een pedofiel, altijd een pedofiel. Het is niet omdat je op uw 20ste een naïeveling was die beïnvloed werd door vrienden ("ik ga in de SS, gij toch ook?"), dat je op latere leeftijd nog altijd achter hetzelfde staan. En zelfs al staat men er nog achter, er is weinig kans dat men hervalt (zeker wanneer men 90 jaar is). Als u dergelijke 'misdadigers' gaat berechten, dan doet u niet aan rechtspraak, maar aan wraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overgens ben ik van mening dat alle geweldsdelicten een verjaringstermijn absurd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag geen excuus zijn. Ik weet dat wraak niet verjaart, maar slechts bitterder wordt met de jaren. Wellicht omdat iemand in uw familie (een oom die u nooit gekend heeft ofzo?) omgekomen is in WO2. Zo gaat dat vaak.
Rechtspraak moet niet op maat zijn van wraakgevoelens, maar op maat van de dader. Laatst gewijzigd door bgf324 : 31 augustus 2011 om 17:02. |
![]() |
![]() |