Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2011, 21:02   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerder in de draad, heb ik al gezegd over de groeipijnen, van zo wat 15 jaar geleden.
Ge hebt gelijk: ik heb geen enkele binding, rechtstreeks of onrechtstreeks, vb. via familie, met niemand uit de bankwereld.

Verder heb ik mijn ervaringen als gewone simpele onnozele klant: gebruik van debet- en kredietkaart, in binnen- en in buitenland;
ik help soms eens mijn dochter die in een Europees-niet €-land woont, vb. op het ogenblik dat zij een huis kocht ginder .. bla bla ...

Maar het gaat mij helemaal niet om Argenta.
Het gaat mij om een gevoel van afkeer tegenover alle instellingen die zodanig met de centen van de gewone mensen gespeeld hebben, dat zij staatssteun nodig hadden. En dat voor de klanten hun meest veilig geachte centen, die van het spaarboekje, ter discussie gesteld werd.
Ik vond dat afgrijselijk. Met stip afgrijselijk.
In de Middeleeuwen zouden de verantwoordelijken door de volksopstand op de brandstapel terecht gekomen zijn.
Inderdaad... om er kotsmisselijk van te worden... en die heren gaan gewoon vrijuit (met enorme oprotpremies als ze 'bedankt' worden).

Maar om U te helpen heb ik toch een het algemeen regelment der verrichtingen opgesnord (was niet simpel - ik vond het zelfs niet terug op hun internetsite .... maar dat kan 'misschien' aan mij liggen).

http://www.argenta.be/nl/Images/Alge...cm55-15514.pdf

Geef eens in de zoekopdracht 1.205 in...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 21:46   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Inderdaad... om er kotsmisselijk van te worden... en die heren gaan gewoon vrijuit (met enorme oprotpremies als ze 'bedankt' worden).

Maar om U te helpen heb ik toch een het algemeen regelment der verrichtingen opgesnord (was niet simpel - ik vond het zelfs niet terug op hun internetsite .... maar dat kan 'misschien' aan mij liggen).

http://www.argenta.be/nl/Images/Alge...cm55-15514.pdf

Geef eens in de zoekopdracht 1.205 in...
Zeg, ik ga deze draad verlaten.
Mijn eerste 'hit' op 1250 (niet 1205) ging over cash.
Ge moet goed onnozel zijn om klant te zijn in een kantoor met zoveel nutteloos cash, om aan een verwachting van 'meer' te kunnen voldoen.

Ik durf te wedden dat soortgelijke 'veiligheden' bij alle banken voorzien is. (behalve voor uitzonderlijke klanten ...)

Allez, pakt dat ge een nieuwe auto gaat kopen: die garagist gaat toch geen cash aanvaarden zeker !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 22:01   #43
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

die wet is er al vanaf 01 dec 2010

http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/l...87850-1626.art

http://www.test-aankoop.be/lenen/nie...od-s690903.htm

Laatst gewijzigd door neutron : 17 augustus 2011 om 22:02.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 22:06   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Er zou klaarblijkelijk een nieuwe wet zijn om met je zichtrekening in het rood te mogen gaan.
Mijn vrouw heeft een rekening bij Fortis.
Enkele maanden geleden had men haar aan het loket trachten te overhalen om een bundel papieren te tekenen, wat volgens hen de normale gang van zaken was.
Mijn vrouw vroeg waarover dit ging en kreeg als antwoord " niets bijzonders, als je dit niet tekent kan je nietmeer in het rood gaan"
Waarop mijn vrouw antwoorde " Ik teken niets en daarbij ik ben nog nooit in het rood moeten gaan"
Dus dossier gesloten.
Nu begint men opnieuw per tel en per mail haar te overtuigen om toch maar te tekenen of anders moeten ze een AANGETEKEND schrijven sturen --->>???????

Indien ze zo ver gaan, zit er volgens mij méér achter dan in het rood gaan indien je iets tekent.

Zijn er hier nog personen die dit hebben meegemaakt of weet iemand de juiste draad hiervan, want banken (en zeker Fortis) zijn totaal nietmeer te vertrouwen
Bedankt
Veel kans dat tussen die papieren een loonsafstand zit.

't is maar een tip: niet tekenen.

En van ING kreeg ik vanmorgen een codemachientje in de brievenbus.Ik mag ook een kaartje gaan halen in hun kantoor.
Probleempje: ik liquideerde die rekening een jaar geleden.
Probleempje voor ING dus .
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 22:42   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 augustus 2011, 07:24   #46
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, ik ga deze draad verlaten.
Mijn eerste 'hit' op 1250 (niet 1205) ging over cash.
Ge moet goed onnozel zijn om klant te zijn in een kantoor met zoveel nutteloos cash, om aan een verwachting van 'meer' te kunnen voldoen.

Ik durf te wedden dat soortgelijke 'veiligheden' bij alle banken voorzien is. (behalve voor uitzonderlijke klanten ...)

Allez, pakt dat ge een nieuwe auto gaat kopen: die garagist gaat toch geen cash aanvaarden zeker !!
Men moet wel goed onnozel zijn om de voorwaarden niet te kennen op welke manier men zijn spaarbank - in de gevallen dat men het zelf nodig acht - kan/wil 'ontlasten'...

Oud 18 augustus 2011, 08:14   #47
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik moet me inderdaad verontschuldigen. Ik heb het eens nagevraagd vandaag. En blijkbaar moet er inderdaad niet gereageerd worden: wie niet reageert, kan binnenkort sowieso niet meer in het rood gaan, tenzij het achteraf nadrukkelijk gevraagd wordt.

Je hebt dus gelijk: het filiaal mag stoppen met jullie daarover lastig te vallen.
oK BEDANKT
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 08:19   #48
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Mevr.Pin en Puk zat onlangs bij de Notaris om een huis te verkopen en de koper moest voor een bepaalde datum een voorschot overmaken van 18.000€

Wisten jullie dat je vanaf 17.000€ je moet verantwoorden vanwaar dat geld komt ????
Dus je kan niet zomaar contant een auto gaan kopen - De garagehouder heeft de plicht je te vragen vanwaar en hoe je aan dat geld komt.

Dit zou een nieuwe rfegel zijn tegen de witwas praktijken

Nogmaals het is vanaf 17.000€

Waar gaan we naartoe ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:32   #49
Jeroenm
Burger

Standaard

ik heb dat ook gehad en ook getekend want ik wil soms in het rood kunnen gaan.
Oud 19 augustus 2011, 13:08   #50
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ondertussen zijn we daar met alles weg naar Argenta.
De beste keuze. Ben al 10 jaar overgeschakeld van het peperdure FORTIS naar het gratis ARGENTA. En geloof me ... dik tevreden !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 21:02   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men moet wel goed onnozel zijn om de voorwaarden niet te kennen op welke manier men zijn spaarbank - in de gevallen dat men het zelf nodig acht - kan/wil 'ontlasten'...

Moet ik nu echt nog eens herhalen dat ik een paar keer een mooie som heb moeten "terugtrekken" van mijn rekening, vb.
- aankoop nieuwe auto ongeveer zeven jaar terug; garagist had op voorhand gezegd dat hij alleen een bankcheque aanvaard. Niks geen probleem.
- enkele internationale overschrijvingen naar een Europees niet-€-land
- deze maand nog: voor een nieuwe auto, met overname oude, moest ik nog iets meer dan 25.000 € afdokken. Simpel per overschrijving op twee dagen.

Ik ga de naam van de bankinstelling niet meer vernoemen, want ik heb er geen belang bij om reclame voor hen te maken (in tegenstelling tot de banken die staatsteun nodig hadden: van hen moet ik nooit ofte nooit nog één eurocent te geven of te krijgen hebben),
maar met de instelling waar ik nu klant van ben sedert meer dan tien jaar, heb ik geen klachten die zouden maken dat ik zou veranderen. Integendeel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 augustus 2011, 21:10   #52
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik nu echt nog eens herhalen dat ik een paar keer een mooie som heb moeten "terugtrekken" van mijn rekening, vb.
- aankoop nieuwe auto ongeveer zeven jaar terug; garagist had op voorhand gezegd dat hij alleen een bankcheque aanvaard. Niks geen probleem.
- enkele internationale overschrijvingen naar een Europees niet-€-land
- deze maand nog: voor een nieuwe auto, met overname oude, moest ik nog iets meer dan 25.000 € afdokken. Simpel per overschrijving op twee dagen.

Ik ga de naam van de bankinstelling niet meer vernoemen, want ik heb er geen belang bij om reclame voor hen te maken (in tegenstelling tot de banken die staatsteun nodig hadden: van hen moet ik nooit ofte nooit nog één eurocent te geven of te krijgen hebben),
maar met de instelling waar ik nu klant van ben sedert meer dan tien jaar, heb ik geen klachten die zouden maken dat ik zou veranderen. Integendeel.
Ik zeg niet dat U moet veranderen...
Ik geef U maar de raad kennis te nemen van de algemene voorwaarden...
En met het 'ontlasten' bedoel ik natuurlijk niet de normale transacties (betaling leverancier enz.)... maar het 'dringend' kunnen beschikken over cash... ingeval van een dreigende 'crash'...

En de rating van BBB wordt natuurlijk maar gegeven om te zwanzen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 20 augustus 2011 om 21:10.
Oud 20 augustus 2011, 21:29   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat U moet veranderen...
Ik geef U maar de raad kennis te nemen van de algemene voorwaarden...
En met het 'ontlasten' bedoel ik natuurlijk niet de normale transacties (betaling leverancier enz.)... maar het 'dringend' kunnen beschikken over cash... ingeval van een dreigende 'crash'...

En de rating van BBB wordt natuurlijk maar gegeven om te zwanzen...
Ik zeg wel dat je de hele draad eens rustig moet herlezen.

Oud 20 augustus 2011, 21:36   #54
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg wel dat je de hele draad eens rustig moet herlezen.
En ik heb U maar willen attent maken op 'bepaalde' zaken...

Maar soit, laat het ons hier maar bij houden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be