![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 augustus 2011 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je kan de middenstand niet beboeten voor het gebruik van het Frans. Je kan ze wel beboeten voor het ongebruik van het Nederlands. Etikettering moet hierdoor tenminste altijd in het Nederlands gebeuren. Staat er op het etiket dan ook toevallig iets in het Frans (of voor hetzelfde geldt het Engels, het Swahili of het Maleis) dan zij het maar zo. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik geen enkele behoefte met deze lieden daarover in gesprek te treden. Citaat:
Een perfecte stimule voor Engelstalige en Franstalige Vlaamse artiest die zo lachend de auteursrechten iva de Vlaamsche media binnenrijven. De quota zijn niet taalgestuurd ( zoals in Frankrijk bijvoorbeeld) maar rasgestuurd in Vlaanderen. Een taalquotum zou leiden tot nogal wat gekleurde artiesten op de Vlaamse radio. Waarom zouden Belgicistisch "progressieven" daar echt een probleem mee hebben? Op de radio zie je dat toch niet? Citaat:
Wel dat de trainingen steeds vaker in het Frans gegeven worden. En dat daartoe tegen opgetreden moet worden. Citaat:
De lingua franca in de Rand is Frans, De Vlamingen hebben daarvoor zelf gestudeerd. Trek dan ook de consequenties. Citaat:
Kijken hoe lang je dat volhoudt met straks < 20 % Nederlandstaligen natuurlijk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 augustus 2011 om 22:53. |
|||||
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
90% van wat Eberhard zegt is bullshit 85% van wat Eberhard denkt is bullshit
![]() |
#48 |
|
![]() 100% van wat hij zegt zou je als waarschuwing moeten nemen.
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ll shit. Franstalige bullys, hun dagen zijn voorbij. Hij is even achterhaald als een trabant... Wij spreken nederlands, engels, frans en duits en dat is een zwakte? pff, zijt ge zeker Fox?
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 augustus 2011 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Je doet alsof alle Vlamingen zoveel talen spreken. Ik denk dat de meerderheid enkel Nederlands goed kent en eventueel een 2de taal gebrekkig. De Vlamingen die er 3 of meer spreken vormen al een minderheid. Bij de jeugd van tegenwoordig is dit almaar meer gebrekkig Engels als 2de taal en minder en minder kennis van het Frans.
|
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Nee, niets mis mee. Dat hoor je mij niet zeggen. Je zou beter moeten weten.
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf niets tegen het Engels (als het tenminste behoorlijk wordt uitgesproken). Wél tegen het misbruiken van de VRT ten nadele van het Nederlands. Citaat:
Citaat:
Als de Franstaligen het hebben kunnen "volhouden" toen ze slechts met 20 % waren, dan is er volstrekt geen reden waarom de Vlamingen het met het Nederlands niet zouden kunnen volhouden als ze met 20 % zijn.
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helemaal mee eens. Niet dat ik verwacht dat 100% van zijn voorspellingen ook exact zullen uitkomen zoals hij ze hier neerschrijft, maar dat handen voor de oren houden en dan 'ik hoor je niet' roepen wat sommigen hier doen als reactie op zijn posts, lijkt me toch eerder een soort van gecamoufleerde angst.
|
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, maar nogmaals: waarom moet iedereen in Vlaanderen verplicht jarenlang Frans als tweede taal hebben als het belang daarvan stelselmatig afneemt? Bovendien is de kennis van het Frans bij veel Vlamingen, ondanks die jarenlange studie, nog altijd vrij basaal te noemen, ook al omdat velen die taal niet echt nodig blijken te hebben en ze na de school snel weer gaan verwaarlozen. Ook zorgt de vrij fantasieloze manier waarop het vak op school onderwezen wordt - toch mijn persoonlijke ervaringen in mijn schooltijd - gecombineerd met de absolute verplichting om het te leren voor weinig enthousiasme om de taal te leren kennen. Het gevolg is dat veel mensen uiteindelijk een basiskennis hebben van de taal, in plaats van dat een zeker percentage van de bevolking de taal goéd beheerst, een stelling die hij hier ook al geponeerd heeft en waar ik me wel in kan vinden. Want uiteindelijk, als iemand als Bart De Wever bijvoorbeeld aankondigt dat hij de regeringsonderhandelingen in het Frans wil voeren 'om zijn kennis van de taal bij te schaven', is dat de juiste plaats daarvoor? Nu heb je dus een hele bevolking die in staat is met anderstaligen een basisgesprek te voeren, wat bij die anderstaligen de noodzaak om het Nederlands grondig te leren ontneemt, maar in een moeilijke discussie wellicht het gesprek zal moeten ondergaan omdat ze daar het Frans ovoldoende voor beheersen.
Laatst gewijzigd door SDG : 21 augustus 2011 om 08:41. |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Het wordt gewoon een beetje een zelfvervullende voorspelling, of je kan het ook vergelijken met de jongen die 'wolf!' riep. Op zich is het zeker waar dat men voortdurend op zijn hoede moet zijn en maatregelen moet blijven nemen, maar de kracht van die waarschuwingen gaat wel een beetje verloren door te impliceren dat Friesland weldra met verfransing bedreigd zal zijn als er niets verandert. In een minder hyperbolische vorm zou er niets op aan te merken zijn, maar beweren dat binnen de twintig jaar geheel Vlaams-Brabant (nota bene inclusief Leuven/Oost-Brabant) Frans spreekt kan men niet serieus nemen.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 augustus 2011 om 09:31. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die traditionele onderdanigheid van de Vlamingen nooit goed begrepen. Zo ook inzake de taal waarin de Belgische politieke onderhandelingen worden gevoerd. Goed, ze moeten hetzij in het Frans, hetzij in het Nederlands verlopen. Maar ik vind het principe "elk spreekt zijn eigen taal" het gezondst. De taal van de andere begrijpen is voor iedereen gemakkelijker dan zelf die taal van de andere te moeten spreken. Zitten er dan bij de Franstaligen een of meer pipo's die volstrekt Nederlandsonkundig zijn, dan is het maar zo. Dat ze er dan een simultaanvertaler bijnemen.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kent helemaal niets van het FDF. Er is helemaal niets verkeerds met het feit dat Franstaligen zich in Vlaanderen vestigen en dit moeten Vlamingen zoals u moeten begrijpen.
Laatst gewijzigd door Everytime : 21 augustus 2011 om 11:01. |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() FDF: Anti-vlaamse partij die voor een ééntalig (franstalig) België streeft zonder rechten voor vlamingen. Dat zegt al genoeg. Een woord van FDF is evenveel waard als koeienstront.
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En niet alleen in de zes Randgemeenten , maar ook daarbuiten.