Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 20:17   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elcapi Bekijk bericht
Wat Bart niet kon is compromissen maken. Hij heeft met zijn partij campagne gevoerd rond een paar punten en hij wou ze allemaal zonder uitzondering verwezenlijken.
Ik denk niet dat een politicus dat ooit heeft bereikt, het verwezenlijken van zijn hele programma. Daarom heet het ook politiek: het draait net rond compromissen sluiten.
Maar Bart dacht bij zichzelf: ik doe daar niet aan mee. IK ga de eerste politicus ooit zijn die al zijn "beloftes" (lees verkiezingspropaganda) nakomt.

Vandaar dat we met problemen zitten. Doordat de NVA geen compromissen wou sluiten (en door het cordon sanitaire rond onze extreemrechtse partij) moeten we nu verder met 8 verschillende partijen, wat haast onmogelijk is.
Kunt U mij dan toch eens bewijzen dat Bart de Wever tijdens de onderhandelingen de volgende punten op tafel gelegd heeft:
- afschaffing van het Brussels Gewest en het onder curatele stellen van Brussel stad
- de volledige splitsing van de Sociale Zekerheid
- de onmiddelijke stopzetting van de solidariteit met Wallonië
- de teruggave van de wederrechtelijk bezet gehouden Vlaamse gebieden
- afschaffing van de faciliteiten
- oprichting van een instituut voor opsporing en vervolging van inbreuken op de taalwetgeving
- ...

Bart de Wever heeft alles gedaan om tot een compromis te komen. Zelfs in de discussies over de financieringswet is hij uiteindelijk akkoord gegaan met de oekazes van Elio Di Rupo, om toch maar één stapje verder te geraken. Maar het mocht niet baten: het Belgisch regime zal nooit toelaten dat de Vlaams-nationalisten mee aanschuiven aan de vette tafelen van het Belgisch regime.
fonne is offline  
Oud 20 augustus 2011, 20:17   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En tegen welk artikel zou dat dan wel ingaan?
Artikel 1 van de Belgicystenwet: Thou shalt not question thy French-speaking Gods!
Oud 20 augustus 2011, 20:20   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kunt U mij dan toch eens bewijzen dat Bart de Wever tijdens de onderhandelingen de volgende punten op tafel gelegd heeft:
- afschaffing van het Brussels Gewest en het onder curatele stellen van Brussel stad
- de volledige splitsing van de Sociale Zekerheid
- de onmiddelijke stopzetting van de solidariteit met Wallonië
- de teruggave van de wederrechtelijk bezet gehouden Vlaamse gebieden
- afschaffing van de faciliteiten
- oprichting van een instituut voor opsporing en vervolging van inbreuken op de taalwetgeving
- ...

Bart de Wever heeft alles gedaan om tot een compromis te komen
. Zelfs in de discussies over de financieringswet is hij uiteindelijk akkoord gegaan met de oekazes van Elio Di Rupo, om toch maar één stapje verder te geraken. Maar het mocht niet baten: het Belgisch regime zal nooit toelaten dat de Vlaams-nationalisten mee aanschuiven aan de vette tafelen van het Belgisch regime.
Leugenaar - iedereen weet dat Di Rupo vroeg of Bart bereid was zijn kinderen op de BBQ te leggen om een regering te vormen. En BDW zei gewoon nee. Van onwil gesproken....
Oud 20 augustus 2011, 20:25   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Blijkbaar is het al zo "super" gegaan dat ze al een streefdatum hebben vastgelegd. Let op: die datum is bepaald doordat alle vlaamse partijen met hun billen bloot de hielen van de franstaligen gaan likken.
Ik dacht dat de Onverkozene de Laeken van zijn gat gemaakt had, omdat het dringend was.
Ik dacht dat er een slagkrachtige regering dringend nodig was, nu, midden in de €-crisis ...

Dus qua timing: twee dagen zeveren over BHV (ze staan al bijna twee jaar op een zucht van een akkoord ...), zeven dagen zeveren over de rest, en hopsaké, naar Laeken.

maar ja, ... http://www.youtube.com/watch?v=1s8oYi5z-u0

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 augustus 2011, 20:35   #45
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak;5639739[B
]Ik dacht dat de Onverkozene de Laeken van zijn gat gemaakt had, omdat het dringend was.[/b]Ik dacht dat er een slagkrachtige regering dringend nodig was, nu, midden in de €-crisis ...

Dus qua timing: twee dagen zeveren over BHV (ze staan al bijna twee jaar op een zucht van een akkoord ...), zeven dagen zeveren over de rest, en hopsaké, naar Laeken.

maar ja, ... http://www.youtube.com/watch?v=1s8oYi5z-u0
Moest ik denken dat ge het meende, zou ik medelijden hebben ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be