Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2011, 12:22   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Men mag zeggen wat men wil, dat in groep aanvallen van enkelingen, is een fenomeen dat nog niet zo heel lang bestaat.

Ik ben er 35, op het eind van mijn uitgaansperiode, en da's nu toch al een tiental jaar geleden, begon dat op te komen.

De laatste keer dat ik écht uitging, was naar een discotheek. Ik denk dat ik toen 27 was.
Een gast van amper 20 begon handtastelijk te doen naar mijn vriendin.
Ik tikte hem op zijn schouder en vroeg hem er mee te stoppen.

Ik vergeet nooit zijn antwoord: "ge weet nie woar da ge an begint".

Het verwonderde mij, omdat ik een stuk ouder was, en vooral, een stuk imposanter, en ik stond me écht perplex af te vragen of ie dat nu meende.
Binnen de kortste keren stonden er ook een paar van zijn vrienden rond mij en m'n vriendin, en begreep ik al beter waar ie op doelde.

Ik poogde nog uit te leggen dat hun vriend diegene was die ambetant begon te doen, en ze leken het nog min of meer te begrijpen.
Ik begon me wel te enerveren, en mogelijk deden ze gewoon alsof omdat ze angst hadden dat ik klappen wou uitdelen.
Omdat die gast steeds meer anderen om zich heen begon te verzamelen, de sfeer dreigender werd, en ik voelde dat ze niet écht bang meer waren, ben ik weggegaan.

Toen we op de parking naar onze auto liepen, schoten ze achter ons aan.
Omdat ik één van die portiers meedeelde dat we last gingen krijgen, liep die met ons mee.
Mijn vriendin was doodsbang, en ik was er ook niet meer gerust in.
Toen we bij onze auto aankwamen, zagen we dat ze iets uit de auto van één van hen haalden, een mes, een knuppel, ik ben er gelukkig nooit achter gekomen.

Toen we wegreden liep de hele meute achter ons aan, één stampte nog tegen mijn portier en liep me met wijdopen armen te wenken dat ik moest stoppen. Het was één van de twee die zoëven nog had aangegeven dat hij begreep dat zijn vriend over de schreef was gegaan, een opgeschoten gastje wiens ribben je vast kon tellen indien hij in zijn blote bovenlijf stond.

Het waren er minstens tien, waarvan er niet één tussen zat waar ik bang van hoefde te zijn. Met de hele meute daarentegen hadden ze me waarschijnlijk minstens halfdood geslagen.

We zijn naar huis gereden en besloten toen al tijdens die rit, dat we nooit nog zouden uitgaan (die vorm van uitgaan tenminste).

Tegenwoordig lees je dikwijls over groepen die zich op één of twee slachtoffers storten.

Het is mijn perceptie dat die gasten die daar tegenover mij stonden, geen greintje respect hadden, en geen beetje angst. Toen ik 16 was, had ik ontzag voor oudere jongens, en zeker als ze een kop groter waren, of wanneer ik er twee keer in paste. Het zou nooit in ons opgekomen zijn om in groep iemand aan te vallen waarvan je wist dat hij ons allemaal elk apart zou inmaken.

Respect bestaat niet meer, dus dagen ze oudere kerels uit, en omdat ze weten dat ze hen niet aankunnen, vallen ze in groep aan.

Laffe generatie.
Bedankt voor je reactie, ben het volkomen met je eens!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:25   #42
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik weet ook alleen hetgene ik gehoord heb hé. het probleem is dat er altijd veel mensen buiten staan daar, zeker nu met het rookverbod.

en langs de andere kant zijn er in onze gemeente een paar gekken (meestal allochtonen, het mag gezegd worden) die de snelheidslimieten negeren en dus ook daar aan 80-90 km/u doorscheuren en zo de mensen in gevaar brengen.

en blijkbaar is er nekeer gereageerd.
Allemaal de schuld van de allochtonen, nietwaar? Een optie: Nultolerantie.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:30   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
neen, niet echt allemaal de schuld van "de" allochtonen, wel de schuld van die paar allochtonen die asociaal gedrag tonen, de gemeente die weigert er iets aan te doen, de politie die niet durft optreden en een paar Zeelse heethoofden voor wie elk excuus goed is om te kunnen vechten, zeker tegen allochtonen.

maar ach, dat een realiteit wat complexer is, wie trekt zich dat nu aan??
Oud 24 augustus 2011, 12:34   #44
Oblique
Banneling

Standaard

Dat autochtoon christelijk krapuul ook altijd.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:37   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toevallig daar?
Ik weet dat zelfs niet liggen.
Dat was op 15 km van mijn deur, en op 2 km van mijn toemallig lief haar deur...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:59   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Je bent een betweter. Hoe oud ben je?

Fred.
36
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:06   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld en agressiviteit worden tegenwoordig opgehemeld in de media. Zachtaardige mensen worden vaak beschouwd als mietjes. Mensen zoals ik die de link zien tussen geweldfilms, videospelletjes enz en het gedrag van sommige jongeren worden belachelijk gemaakt of als ouderwets of oubollig bekeken.

Fred.
Sorry dat ik het moet zeggen maar das nu eens echte ouwe ventenpraat...

Vroeger werd er evenveel getimmerd..drank+puberale hormonen

Voor de west-limburgers..herinner u aan dancing 'Oud België' in Lummen eind jaren 70-begin jaren 80..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:26   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Voor de west-limburgers..herinner u aan dancing 'Oud België' in Lummen eind jaren 70-begin jaren 80..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan zou heel mijn pensioenplanning er aan gaan
Bezorgd dat je pensioen onvoldoende zal zijn?

Oplossing voor de levenszorgen van senioren:

Je bent dus een oudere en de overheid beweert dat er geen opvangplaats is voor jou?
Wat kan je dan doen?
Ons voorstel is om jou en elke andere oudere boven 65 jaar een wapen te geven en 4 kogels.
Hiermee mag je 4 illegale immigranten neer schieten.

Natuurlijk word je hierna naar de gevangenis gestuurd. Je krijgt daar 3 maaltijden per dag, een dak over je hoofd, centrale verwarming, airconditioning en al de gezondheidszorg die je nodig hebt.

Nieuwe tanden? Geen probleem. Bril nodig? Wordt voor gezorgd.
Nieuwe heup, knie, nier, longen, hart? Alles wordt voorzien.

En de kinderen kunnen op bezoek komen wanneer ze willen.
Er staat altijd iemand voor je klaar en al je wensen worden ingewilligd.

En wie gaat dit alles betalen? Dezelfde overheid die je eerst vertelde
dat ze je niet kunnen onderhouden in een tehuis.
Moet je je pensioen inleveren? Neen, natuurlijk niet.
En, omdat je in de gevangenis zit hoef je natuurlijk ook geen belastingen te betalen.

IS DIT DAN GEEN GEWELDIG LAND OM IN TE LEVEN?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 augustus 2011 om 13:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:29   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tijdens de kermis van Mere is er altijd gevochten geweest, ik kan me geen kermis herinneren waar er niet gevochten werd. Meestal waren het die van Nieuwerkerken die ambras kwamen zoeken.
  • twee van 19 jaar uit Lede
  • Kenneth Vanbaeden: acteur in "De Helaasheid der Dingen"
  • een 20-jarige uit Aalst
  • een 25-jarige uit Lebbeke
  • + twee minderjarigen
Niet van Nieuwerkerken, wel allemaal van de regio Aalst.

Het slachtoffer was 31 jaar.
Oud 24 augustus 2011, 13:32   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Men mag zeggen wat men wil, dat in groep aanvallen van enkelingen, is een fenomeen dat nog niet zo heel lang bestaat.

Ik ben er 35, op het eind van mijn uitgaansperiode, en da's nu toch al een tiental jaar geleden, begon dat op te komen.

De laatste keer dat ik écht uitging, was naar een discotheek. Ik denk dat ik toen 27 was.
Een gast van amper 20 begon handtastelijk te doen naar mijn vriendin.
Ik tikte hem op zijn schouder en vroeg hem er mee te stoppen.

Het verwonderde mij, omdat ik een stuk ouder was, en vooral, een stuk imposanter, en ik stond me écht perplex af te vragen of ie dat nu meende.
Binnen de kortste keren stonden er ook een paar van zijn vrienden rond mij en m'n vriendin, en begreep ik al beter waar ie op doelde.

Ik poogde nog uit te leggen dat hun vriend diegene was die ambetant begon te doen, en ze leken het nog min of meer te begrijpen.
Ik begon me wel te enerveren, en mogelijk deden ze gewoon alsof omdat ze angst hadden dat ik klappen wou uitdelen.
Omdat die gast steeds meer anderen om zich heen begon te verzamelen, de sfeer dreigender werd, en ik voelde dat ze niet écht bang meer waren, ben ik weggegaan.

Toen we op de parking naar onze auto liepen, schoten ze achter ons aan.
Omdat ik één van die portiers meedeelde dat we last gingen krijgen, liep die met ons mee.
Mijn vriendin was doodsbang, en ik was er ook niet meer gerust in.
Toen we bij onze auto aankwamen, zagen we dat ze iets uit de auto van één van hen haalden, een mes, een knuppel, ik ben er gelukkig nooit achter gekomen.

Toen we wegreden liep de hele meute achter ons aan, één stampte nog tegen mijn portier en liep me met wijdopen armen te wenken dat ik moest stoppen. Het was één van de twee die zoëven nog had aangegeven dat hij begreep dat zijn vriend over de schreef was gegaan, een opgeschoten gastje wiens ribben je vast kon tellen indien hij in zijn blote bovenlijf stond.

Het waren er minstens tien, waarvan er niet één tussen zat waar ik bang van hoefde te zijn. Met de hele meute daarentegen hadden ze me waarschijnlijk minstens halfdood geslagen.

We zijn naar huis gereden en besloten toen al tijdens die rit, dat we nooit nog zouden uitgaan (die vorm van uitgaan tenminste).

Tegenwoordig lees je dikwijls over groepen die zich op één of twee slachtoffers storten.

Het is mijn perceptie dat die gasten die daar tegenover mij stonden, geen greintje respect hadden, en geen beetje angst. Toen ik 16 was, had ik ontzag voor oudere jongens, en zeker als ze een kop groter waren, of wanneer ik er twee keer in paste. Het zou nooit in ons opgekomen zijn om in groep iemand aan te vallen waarvan je wist dat hij ons allemaal elk apart zou inmaken.

Respect bestaat niet meer, dus dagen ze oudere kerels uit, en omdat ze weten dat ze hen niet aankunnen, vallen ze in groep aan.

Laffe generatie.
Citaat:
In 't Allochtoons natuurlijk, ondertiteling Nierika
Oud 24 augustus 2011, 13:34   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
  • twee van 19 jaar uit Lede
  • Kenneth Vanbaeden: acteur in "De Helaasheid der Dingen"
  • een 20-jarige uit Aalst
  • een 25-jarige uit Lebbeke
  • + twee minderjarigen
Niet van Nieuwerkerken, wel allemaal van de regio Aalst.

Het slachtoffer was 31 jaar.
Ik heb ooit nog een Oilsters liefke gehad.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 augustus 2011 om 13:34.
Oud 24 augustus 2011, 13:36   #52
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is nu net wat ik bedoel. Onze maatschappij is in sneltempo aan het verloederen en wie daar iets over zegt verkoopt zogezegd ouwe ventenpraat. Ik groeide op in de jaren '50 en '60. Vandalisme was zo goed als onbestaande toen. Drugs, daar hoorde je nauwelijks van.

Citaat:

Eind jaren '70 was de normvervaging al goed bezig. Ge ziet wat er van gekomen is. Ik praat over de jaren '50-'60. Men was op bepaalde punten inderdaad veel te streng toen, en als reaktie besloot men toen maar om zowat alles toe te staan. De alles-moet-kunnen maatschappij was geboren.

Vroeger was men te streng, nu is men te tolerant.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 13:40   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In 't Allochtoons natuurlijk, ondertiteling Nierika
Begin jaren 80 is (spijtig voor u ) ook het georganiseerd ambras maken door bendes allochtonen ook sterk opgekomen...toendertijd is men begonnen met het 'clubregeltje' in dancings om groepen allochtonen te kunnen weren..

Ja, ook toen ik kind/tiener was in de jaren zeventig hebben we een hoop geziek gehad met migranten(jongeren)..niet alleen met hun maar hun vertegenwoordiging in marginaal gedrag is altijd buiten proporties geweest..
Oud 24 augustus 2011, 13:42   #54
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
36
En jij meent beter te weten dan ik wat er gebeurde toen jij nog niet geboren was en ik er met mijn neus op zat te kijken?

Je hebt er echt geen idee van hoeveel er veranderd is de laatste 50 jaar. Ik wil niet terug naar toen hoor, maar men is veel te tolerant tegenwoordig. Sommige zaken tolereer je gewoon niet. Zelfs een fietsendiefstal kan de eigenaar van die fiets enorm veel overlast en miserie bezorgen.

Fred.
Oud 24 augustus 2011, 13:44   #55
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is nu net wat ik bedoel. Onze maatschappij is in sneltempo aan het verloederen en wie daar iets over zegt verkoopt zogezegd ouwe ventenpraat. Ik groeide op in de jaren '50 en '60. Vandalisme was zo goed als onbestaande toen. Drugs, daar hoorde je nauwelijks van.

Eind jaren '70 was de normvervaging al goed bezig. Ge ziet wat er van gekomen is. Ik praat over de jaren '50-'60. Men was op bepaalde punten inderdaad veel te streng toen, en als reaktie besloot men toen maar om zowat alles toe te staan. De alles-moet-kunnen maatschappij was geboren.

Vroeger was men te streng, nu is men te tolerant.

Fred.
Dat klopt, veel landelijke jeugd werd toen 'kort' gehouden en bezig gehouden met werk..

Drugs waren toen redelijk onbekend maar daarom niet persé onbemind..zuipen was toen nog meer aanwezig in het dagelijks leven..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 augustus 2011 om 13:44.
Oud 24 augustus 2011, 13:51   #56
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Drugs waren toen redelijk onbekend maar daarom niet persé onbemind..zuipen was toen nog meer aanwezig in het dagelijks leven..
Dat is juist, alcohol is er altijd al geweest. Ik heb nooit gesnapt wat er nu zo plezant is aan het zuipen tot je bijna niet meer weet wat je doet. Blijkbaar zijn veel mannen zodanig gefrustreerd dat ze zich pas goed voelen als ze zich in een halve coma hebben gezopen. En dan die kater achteraf...

PS: vrouwen doen het ook, maar meer in het geniep en ze worden meestal zo agressief niet van de drank.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 augustus 2011 om 13:52.
Oud 24 augustus 2011, 13:58   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij meent beter te weten dan ik wat er gebeurde toen jij nog niet geboren was en ik er met mijn neus op zat te kijken?

Je hebt er echt geen idee van hoeveel er veranderd is de laatste 50 jaar. Ik wil niet terug naar toen hoor, maar men is veel te tolerant tegenwoordig. Sommige zaken tolereer je gewoon niet. Zelfs een fietsendiefstal kan de eigenaar van die fiets enorm veel overlast en miserie bezorgen.

Fred.
Ja, ik meen het beter te weten.
Dat is niet eens zo moeilijk als men jou kan wijsmaken dat Nonkel Freddie voor het kraken van een "chiquepot" 3 maanden naar een verbeteringsgesticht werd gestuurd.
Oud 24 augustus 2011, 14:13   #58
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik meen het beter te weten.
Dat is niet eens zo moeilijk als men jou kan wijsmaken dat Nonkel Freddie voor het kraken van een "chiquepot" 3 maanden naar een verbeteringsgesticht werd gestuurd.
Het was Nonkel Fons en het was een recividist. Maar nooit echt zware zaken, altijd kruimeldiefstallen. Zaken die nu gewoon geseponeerd worden. Mijn moeder schaamde zich trouwens dood voor haar broer. In ieder geval, na dat verbeteringsgesticht had hij zijn lesje wel geleerd.

Fred.
Oud 24 augustus 2011, 14:19   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was Nonkel Fons en het was een recividist. Maar nooit echt zware zaken, altijd kruimeldiefstallen. Zaken die nu gewoon geseponeerd worden. Mijn moeder schaamde zich trouwens dood voor haar broer. In ieder geval, na dat verbeteringsgesticht had hij zijn lesje wel geleerd.

Fred.
Ja, daar kom je nu pas mee af.
Je kon niet onmiddelijk zeggen dat hij recidiveerde?
Oud 24 augustus 2011, 14:21   #60
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, daar kom je nu pas mee af.
Je kon niet onmiddelijk zeggen dat hij recidiveerde?
Neen
Ik mag ook al eens dwarsliggen hé.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 augustus 2011 om 14:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be