Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 21:09   #41
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Is u allang vergeven hoor Bgf. Ge weet dat ik op u niet kwaad kan blijven he.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:12   #42
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De calorische waarde van een bloempot is minimaal.
Een paar bakstenen of een kersepitkussen is denkelijk beter.
Ja, wss heb je gelijk. Maar dat van die bloempotten heb ik ooit gelezen. Weet wel niet meer waar. Is een tijd geleden al. Maar echt waar; moest ik of mijn kinderen ooit verkleumen van de kou, ik zou dat wel uitproberen hoor. Ik denk toch wel dat die verhitte bloempotten nog een hele tijd warmte afgeven. Kan toch niet anders?
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:13   #43
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

"Exercise; get in shape. 20 minutes of vigorous exercise can warm you up and keep you warm well after the exercise session. And your healthy body is generally more tolerant of the cold."

Dansen!

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:14   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vooral stoppen met zagen en meer drinken
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:16   #45
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vooral stoppen met zagen en meer drinken
Nog meer als dat ge nu al doet??
Oud 30 augustus 2011, 21:18   #46
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
"Exercise; get in shape. 20 minutes of vigorous exercise can warm you up and keep you warm well after the exercise session. And your healthy body is generally more tolerant of the cold."

Dansen!
De wals? De kazachoc? De Leemhouse of den Tango?
Oud 30 augustus 2011, 21:23   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog meer als dat ge nu al doet??
hoe meer hoe liever
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 30 augustus 2011, 21:44   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een truukje dat ik ooit las over arme studenten vroeger die geen verwarming konden betalen: neem een stenen bloempot. Je weet wel; zo'n baksteenkleurige. Mss heb je er wel eentje staan? Zet deze 10 minuutjes op je hete kookplaat. Schijnt dat , nadat de kookplaat uitgezet wordt, zo'n bloempot nog heel lang warmte afgeeft en effectief de temperatuur laat stijgen. Ik zou dat toch eens proberen hoor. Mss met meerdere bloempotten tegelijk? Lijkt mij ook wel veilig, geen brandgevaar ofzo.

Mijn moeder zei hetzelfde. Maar of ze heeft het verkeerd verwoord, of ik heb het verkeerd verstaan (was via telefoon) ... hoe zij het uitlegde was: theelichtje met een bloempot erover, wat bij mij betekent: kaarsje gaat uit wegens zuurstofgebrek. Ik zag er dus geen graten in. Maar zo uitgelegd ...

Moeders ...
Oud 30 augustus 2011, 21:45   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zit momenteel in een tshirt bij mijn thuis met het raam open en vind het niet koud hier

Ik vind voor kleine kamers elektrische verwarmers het geschiktste. Ik had vroeger van die kleine elektrische verwarmers van rond de 30 euro, en sinds vorig jaar eentje gekocht van 150 euro en ben daar heel content van. Ik kan van mijn kamer een sauna maken op een kwartiertje tijd.
Als huurder van een kleine ruimte (waarvan de electriciteitskosten mee in de prijs verwerkt zitten) heb je vaak niet veel andere keuze denk ik. Milieu-matig gezien is het wel een ramp. Toch als die dingen nog zo energieverslindend zijn als vroeger.

Het klopt dat ik niet zo bestand tegen koude ben, maar in een t-shirt met deze temperaturen. Bij de gedachte alleen al val ik bijna in zwijm. Ik weet niet goed hoe ik me hier zodadelijk moet gaan omkleden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb compassie met u.
Op mijn eerste kot was de verwarming kapot en een mooi blond meisje kwam bij mij aankloppen om hulp te vragen. In mijn kamer was het superwarm door een elektrisch vuurtje. Ik heb haar dat vuurtje gegeven omdat het bij mij toch nog een tijdje warm bleef. Vreemd genoeg was ze vanaf dan zeer afstandelijk, alsof ik avances maakte door dat vuurtje uit te lenen. Vrouwen.

Anyway, Groentje, kom in mijn armen slapen.
Bedankt.

Ik ben blond, maar dat andere is helaas andere koek. Maar mijn vriendje gaat dat niet zo tof vinden (zit momenteel te ver om af te komen en kan niet ook )).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2011 om 21:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:51   #50
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In dat geval is de keuze toch snel gemaakt: een elektrisch vuurtje. Te koop in Brico's, Hubo's en andere doe-het-zelfzaken. In de winter vind je die ook wel in Blokkers of zo, maar in augustus zou me dat verwonderen (je kan natuurlijk altijd eens lijken op de websites van die winkels). En als dat ook allemaal niet lukt qua transport (echt, zo'n vuurtje weegt nauwelijks een paar kilo), dan kan je het altijd nog laten leveren:

http://www.beslist.be/products/huish...cheverwarming/

Tot uw dienst!
Bedankt!! Zeer handig (zeker door die leveringsservice want helaas, zonder wagen ...)!! Ik wist niet dat ze in zoveel formaten, prijzen, ... bestonden!
Je toont je hier van een kant waarvan ik niet wist dat je die had.

Ik ga morgen even langs de kringloop om te kijken (er zouden er twee binnenkomen die volgens hun makkelijk draagbaar waren). Als dat misloopt ga ik het via die weg proberen!

Citaat:
Een harig lief, genre urang utang helpt ook.

Ps. waar zit je misschien, toch niet in Belgie, hier is het niet echt koud nu lijkt me....?
België, maar het is zo'n type gebouw wat niet goed en heel traag opwarmt maar integendeel zeer snel afkoelt.
(grote venster aan korte zijde, die veel korter is dan de lange zijde waardoor maar een klein deeltje verwarmd wordt (door de zon).

Het lijkt alsof de nachttemperatuur hier is blijven hangen, m.u.v. rond de middag. Maar tegen 15u werd het hier al pokkekoud. Zelfs tijdens de koude winter heb ik het binnenskamers nooit zo koud gehad (maar toen woonde ik niet hier dus ). Wat dat in de winter moet geven ... Daar wil ik zelfs niet aan denken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2011 om 21:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:51   #51
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Mijn moeder zei hetzelfde. Maar of ze heeft het verkeerd verwoord, of ik heb het verkeerd verstaan (was via telefoon) ... hoe zij het uitlegde was: theelichtje met een bloempot erover, wat bij mij betekent: kaarsje gaat uit wegens zuurstofgebrek. Ik zag er dus geen graten in. Maar zo uitgelegd ...

Moeders ...
Tja, ik ben een rasechte mama he!
Oud 30 augustus 2011, 21:52   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik ben een rasechte mama he!
bomma
Oud 30 augustus 2011, 21:55   #53
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Doe gewoon een extra trui aan. Ik zag op facebook groen gepeupel die zeiden 'het is augustus en de verwarming staat hier aan'.
Ze staan in de eerste rij om vroegtijdig patatten te trekken in Wetteren, maar een beetje kou lijden voor het milieu is te veel gevraagd.
Ik heb mijn warmste winterkleren aan, lagen over mekaar van boven tot beneden, incluis (nep) uggs.

Een extra laag kleding en ik kan niet meer ademen denk ik. :-/ (Dat lost het probleem natuurlijk ook op.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k wil u wel een baaltje vers stro openen in mijn schapenhok, daar is het op dit ogenblik nog 16.5 °C
Dat is warmer dan hier denk ik. Volgens mijn natuurlijke thermostaat is/was het hier zo'n 10°C...
Oud 30 augustus 2011, 21:59   #54
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Help. Ondanks dat het niet extreem koud is, bevries ik hier zowat. Ik ben binnen, je kent het wel: oude blok, enkel glas, glas dat niet geheel dichtgaat wegens een tochtgat (speciaal gemaakt en ooit vastgeroest op stand "open"), de verwarming doet het niet en de technische dienst geeft zowel telefonisch als via e-mail niet thuis ... en zonder een streepje zon is het hier blijkbaar om te klappertanden.

Ik vermoed dat het hier rond 10° zal zijn want ondanks dat ik van kop tot teen volledig in winterkleding gehuld zit blijft het hier ijzig koud.
's Nachts was hetzelfde probleem, met een dikke winterpyjama gebibberd onder mijn donsdeken alwaar ik de slaap niet kon vatten wegens de koude. Opgestaan met een joekel van een keelontsteking en lekker aangespannen spieren door de koue ...

Interessant allemaal, zullen jullie denken.
Maar de reden dat ik dit post is: weet er iemand wat ik kan doen?
Ik overweeg de aanschaf van een elektrische verwarming (op zeer korte termijn ) maar weet iemand waar ik dit kan vinden (een klein en draagbaar en vooral geen onbetaalbaar ding, moet met bus of fiets te vervoeren zijn)? Blokker, Hema, Kruidvat, grotere GB (carrefour), ... hebben die zoiets?

Andere oplossingen of tips zijn zeer welkom. Ik heb echter geen kaarsen, aanstekers, kersenpitkussens, ...
Vodka
Oud 30 augustus 2011, 22:00   #55
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Schaap kopen.
Schaap naar je thuis laten wandelen
Schaap dicht tegen u trekken, levend houden ze langere tijd warm dan gekeeld...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Dikke 2!

En daarnaast:

vers stro
Eigenlijk op zich geen slecht en zeker geen ongezellig idee.

@ Trixi: ik heb hier geen bloempot, maar dat breng ik morgen zeker mee uit de kring. Wie weet. Inderdaad, het proberen waard, zeker als kiekenvel het alternatief is. (Echt, ik stond op het punt van huilen van de koude en radeloosheid ... Wat ik uiteindelijk heb gedaan is mijn waterkoker gepakt en deze laten koken met het deksel open ... (zodat hij blijft koken dus). De vochtigheidsgraad (en het energieverbruik) is ernstig gestegen (mijn arme boeken ) maar ik heb de avond tenminste overleefd (het is daardoor tijdelijk iets warmer geworden).
Oud 30 augustus 2011, 22:02   #56
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De calorische waarde van een bloempot is minimaal.
Een paar bakstenen of een kersepitkussen is denkelijk beter.
Hoe bedoel je?

Kan een kersenpitkussen de temperatuur laten stijgen?

En bakstenen heb ik hier rond mij. Het helpt niet.
Oud 30 augustus 2011, 22:07   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ga naar een sauna. Pik een paar keien. Stook een vuurke ergens (buiten). Keien in het vuur. Keien heet. Keien naar kot. Kot heet.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 22:09   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ga naar een sauna. Pik een paar keien. Stook een vuurke ergens (buiten). Keien in het vuur. Keien heet. Keien naar kot. Kot heet.
Veel te duur.
Oud 30 augustus 2011, 22:11   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Veel te duur.
Volgens mij heeft Groentje wel een abonnement in een wellnessding.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 22:13   #60
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Kunt ge er geen pikken van iemand? Zo'n vuurke.
Een terras verwarming van een café is te zwaar, maar warmen doet het wel. Die krengen gebruiken we elk jaar voor onze winter barbecue.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be