Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 20:20   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha, door het feit dat Eva in den appel beet , schijten we nu in een toilet en niet gewoon in de beek of op de grond.
Een mens leert hier elke dag iets bij.
Nu begrijp ik de posting op een andere site: Bekeschijter. Ze bedoelden Wouterke.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 20:56   #42
freelancer
Banneling

Standaard

Inderdaad... Blij dat ik gelijk krijg:
Maar een onderzoek van de Europese Centrale Bank (ECB) uit 2003 toonde aan dat de Belgische overheid haar middelen weinig efficiënt inzet. In een vergelijking kwam België samen met Frankrijk op de 21ste plaats van 23 landen. Op basis van dat onderzoek zouden de Belgische overheden dezelfde output kunnen genereren met slechts 66% van de middelen die ze daar vandaag voor inzetten. Om het even stout te stellen: de Belgische overheden zouden ook goed kunnen draaien met 200.000 ambtenaren minder.
En hoe goed 'marcheert' een overheid als men dan nog geen 140 man voor de douane kan vinden,
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 23:13   #43
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Inderdaad... Blij dat ik gelijk krijg:
Maar een onderzoek van de Europese Centrale Bank (ECB) uit 2003 toonde aan dat de Belgische overheid haar middelen weinig efficiënt inzet. In een vergelijking kwam België samen met Frankrijk op de 21ste plaats van 23 landen. Op basis van dat onderzoek zouden de Belgische overheden dezelfde output kunnen genereren met slechts 66% van de middelen die ze daar vandaag voor inzetten. Om het even stout te stellen: de Belgische overheden zouden ook goed kunnen draaien met 200.000 ambtenaren minder.
En hoe goed 'marcheert' een overheid als men dan nog geen 140 man voor de douane kan vinden,
Ik heb alleen een vergelijking gemaakt over de aantallen in beide landsdelen en daar komt Vlaanderen zeker niet beter uit dan Wallonië. Ik vermoed dat je deze discussie met iemand anders aan het voeren bent? En dat ambtenaren efficiënter kunnen werken heb ik ook nooit bestreden. Maar wie is verantwoordelijk voor het ambtenaren apparaat en de structuren waarin ze werken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 15:36   #44
Beleepok
Banneling

Standaard

ik denk dat er nogal wat wit poeder binnenkomt met plezierjachten
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 16:57   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als ik U goed begrijp is het feit dat men het tekort bij de douane niet kan opvullen met personeel uit de andere openbare diensten► het bewijs van goed bestuur...
Reeds jaren geleden bood de Minister van Defensie aan om militair personeel dat enkele jaren voor het (militair) pensioen staat ,en waarvan de militaire waarde wat verminderd is,te detacheren naar andere administraties..Dat impliceerde natuurlijk ook dat tenminste een deel van hun loon(tje) door de andere administraties gedragen zou worden.....

Het lijkt me dat patrouillewerkzaamheden bijna op het lijf geschrevenb staan van dergelijke wat oudere militairen,zeker als je er een aantal hondenteams van vormt...Niet iedere patrouille moet kompleet samengesteld worden uit be-edigde douaniers die gerechtigd zijn geldige vaststellingen in een PV te gieten,eentje per patrouille is genoeg...

grote stilte.....zoals zoveel logische ideeen...

Onze (piep-)kleine strijdkrachten werken al jaren intensief samen zowel met elkaar (intermachten) als met andere legers,desnoods in verre buitenlanden.Maar ze MOGEN niet samenwerken met andere staatsdiensten....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 augustus 2012 om 16:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be