Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2011, 20:41   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Oh ja ....
1% dus ...
Oh, ja, hoeveel Vlamingen waren er op IJzerbedevaart en Ijzerwake samen (op 6.000.000 Vlamingen) ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 20:46   #42
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zijn mening en interpretatie
Zijn? Er staan bijdragen in van 20 mensen.
De versen spreken overigens voor zichzelf.

Lees maar als je durft.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 20:46   #43
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oh, ja, hoeveel Vlamingen waren er op IJzerbedevaart en Ijzerwake samen (op 6.000.000 Vlamingen) ?
Zijn dat marsen tegen terroristische Vlamingen?
Oud 27 september 2011, 20:49   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het in braille gelezen.
Een knots van +700 blz, vers per vers

http://www.aspeditions.be/article.as..._id=DEI8LA555C
+700 blz, inderdaad, het exemplaar van de koran dat ik hier bezit.
(Die van Circe gaat op 40 velletjes A4, beweert ze toch. )

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 september 2011 om 20:54.
Oud 27 september 2011, 20:51   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn dat marsen tegen terroristische Vlamingen?
Nee, die gaan ervan uit dat ze representatief zijn voor alle Vlamingen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 september 2011 om 20:52.
Oud 27 september 2011, 20:55   #46
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn? Er staan bijdragen in van 20 mensen.
De versen spreken overigens voor zichzelf.

Lees maar als je durft.
De mening en interpretatie van 20 rechtse xenofoben tegenover dat van 12,000 moslims... M.a.w., die link dat je gaf (en ik heb daadwerkelijk de inhoud gelezen) was weer zo'n poging tot zwartmakerij door middel van versjes verkeerd te interpreteren, en heeft dus een hoog Cool story bro-gehalte

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 27 september 2011 om 20:55.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 21:01   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is dan ook hetzelfde bronboek.
Alleen volgden niet alle profeten die moorddadige teksten.
Maar volgelingen van die profeten wél. Niets nieuws dus.
Oud 27 september 2011, 21:07   #48
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
De mening en interpretatie van 20 rechtse xenofoben tegenover dat van 12,000 moslims... M.a.w., die link dat je gaf (en ik heb daadwerkelijk de inhoud gelezen) was weer zo'n poging tot zwartmakerij door middel van versjes verkeerd te interpreteren, en heeft dus een hoog Cool story bro-gehalte
Ik zou Arthur Schopenhauer nu niet bepaald een rechtse xenofoob durven noemen.

Afgezien daarvan is er aan die hele koran niets te interpreteren. De koran is volgens de islamitische doctrine namelijk het rechtstreekse woord van allah, van en voor alle tijden en daar dient niet aan getornd te worden op straffe van de bekende islamitische gruwelen. Wat er in de koran staat, dient volgens de gebruiksaanwijzing, die dus volgens de gelovigen van allah himself afkomstig is, letterlijk te worden genomen en opgevolgd.
Oud 27 september 2011, 21:17   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar volgelingen van die profeten wél. Niets nieuws dus.
En die beschouwen we niet als te volgen voorbeeld.
Groot verschil dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 21:32   #50
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, die gaan ervan uit dat ze representatief zijn voor alle Vlamingen.
Geloven alle vlamingen in dezelfde onzin? Dacht het niet.

Geloven alle moslims in dezelfde onzin? Dacht het wel : "Koran"

Oeps ...probleempje
Oud 27 september 2011, 21:33   #51
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik zou Arthur Schopenhauer nu niet bepaald een rechtse xenofoob durven noemen.

Afgezien daarvan is er aan die hele koran niets te interpreteren. De koran is volgens de islamitische doctrine namelijk het rechtstreekse woord van allah, van en voor alle tijden en daar dient niet aan getornd te worden op straffe van de bekende islamitische gruwelen. Wat er in de koran staat, dient volgens de gebruiksaanwijzing, die dus volgens de gelovigen van allah himself afkomstig is, letterlijk te worden genomen en opgevolgd.
Zo is het ...
Oud 27 september 2011, 21:37   #52
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De islamitische rechtscholen interpreteren afschaffing op verschillende wijze. Zo kan volgens het sjafisme vanuit de soennah geen teksten uit de Koran worden afgeschaft. Volgens het hanafisme kan dit onder bepaalde voorwaarden wel.
Afschaffing heeft vooral betrekking op verzen in Mekkaanse soera's (dus van vóór de hidjra, de verhuizing of emigratie van Mohammed van Mekka naar Medina). Over het algemeen zijn de Mekkaanse verzen godsdienstiger en zachtaardiger dan de latere Medinaanse soera's. Dit is te verklaren uit het feit dat in Mekka Mohammed enkel profeet was, terwijl hem in Medina ook wereldlijke macht werd toegekend. De soera's in Medina geopenbaard geven concrete leefregels die door de meeste moslims als van toepassing op die tijd worden gezien. Doordat de Mekkaanse soera's ouder zijn is er een grotere kans dat er abrogatie op toepast is. Daarnaast werd de islam gradueel geïntroduceerd, waardoor bepaalde richtlijnen werden aangescherpt in de loop der openbaringen om de overgang van niet-moslim naar moslim geleidelijk te laten verlopen.

De Soedanese schriftgeleerde Mahmoed Mohammad Taha heeft met nieuwe standpunten getracht de afschaffingsleer ongedaan te maken door de islam van de Mekkaanse soera's als de ware islam te duiden. Volgens zijn filosofie bezitten de Mekkaanse openbaringen universele en tijdloze geldigheid, terwijl de openbaringen die opgetekend zijn in de Medinaanse soera’s doorgaans slechts een contemporaine betekenis hadden en minder een religieus dan een politiek doel dienden. Taha werd beschuldigd van ridda, openlijke afvalligheid van de islam en een aanval daarop. Om die reden is hij in 1985 in het openbaar ter dood gebracht door ophanging.
Oud 27 september 2011, 22:40   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=filosoof;5714591(Die van Circe gaat op 40 velletjes A4, beweert ze toch. )[/QUOTE]

Dat hou je inderdaad ongeveer over als je er alle oproepen tot geweld, vervolging en moord uit hebt verwijderd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 09:56   #54
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weeral een rechtse puntzak die een religie afkraakt zonder te denken aan degene die het aanhangen, alsof ze gewetenloze en hersendode slaven zijn.
Zou uw naam niet beter 'Anti-Marxmannetje' zijn?

'Rechtse puntzakken' doen nu exact hetzelfde met een vreemde religie wat 'linkse puntzakken' afgelopen eeuw met onze eigen religie gedaan hebben.
Vroeger was het politiek correct om de invloed van religie op de samenleving zoveel mogelijk beperkt te zien, nu is het blijkbaar politiek correct om religie een zo ruim mogelijke rol te laten spelen in de samenleving, zelfs al betekent dit op sommige vlakken een manifeste achteruitgang (bv op het vlak van holebirechten en onderwijs).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 11:36   #55
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
Net als de Bijbel werd de Koran aangepast en herschreven, dus het is een grote knoeiboel en een kleurboek geworden. Dus is het niet echt meer letterlijk het woord van Allah, maar meer het woord van vrome en preutse fanatici.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus
'Rechtse puntzakken' doen nu exact hetzelfde met een vreemde religie wat 'linkse puntzakken' afgelopen eeuw met onze eigen religie gedaan hebben.
Vroeger was het politiek correct om de invloed van religie op de samenleving zoveel mogelijk beperkt te zien, nu is het blijkbaar politiek correct om religie een zo ruim mogelijke rol te laten spelen in de samenleving, zelfs al betekent dit op sommige vlakken een manifeste achteruitgang (bv op het vlak van holebirechten en onderwijs).
U slaat hier de bal volledig mis. Ik heb tot nu toe nergens geschreven dat er een massale godsdienstvrijheid moet zijn. Ikzelf ben een voorstander van het idee om religies tot de huiskring te beperken. Dus nogmaals, ik ben voor godsdienstvrijheid, dat men mag kiezen welke godsdienst hij/zij wilt aanhangen, kan het niet verdragen dat mensen die religies aanhangen over een kam geschoren worden, omdat ik zelf moslims ken die veel anders zijn dan wat men denkt, en ik ben voor een beperking van religies tot de huiskring.

Dus nee, ik ben geen anti-marxmannetje, en dat zou u moeten weten moest u eens wat meer reacties van mij lezen, of tenminste je in het vervolg niet blindelings bemoeien met een discussie over iets waar jij net de bal misslaat.
Oud 28 september 2011, 12:36   #56
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U slaat hier de bal volledig mis. Ik heb tot nu toe nergens geschreven dat er een massale godsdienstvrijheid moet zijn. Ikzelf ben een voorstander van het idee om religies tot de huiskring te beperken. Dus nogmaals, ik ben voor godsdienstvrijheid, dat men mag kiezen welke godsdienst hij/zij wilt aanhangen, kan het niet verdragen dat mensen die religies aanhangen over een kam geschoren worden, omdat ik zelf moslims ken die veel anders zijn dan wat men denkt, en ik ben voor een beperking van religies tot de huiskring.

Dus nee, ik ben geen anti-marxmannetje, en dat zou u moeten weten moest u eens wat meer reacties van mij lezen, of tenminste je in het vervolg niet blindelings bemoeien met een discussie over iets waar jij net de bal misslaat.
U verdedigt ongenuanceerd een godsdienst die er juist alles aan doet/aan gedaan heeft om zich niet enkel tot de huiskring te beperken (net zoals het Christendom hier in het verleden gedaan heeft trouwens).

Oproepen tot haat tegenover alles wat anders is in een 'heilig' boek beschouwt u als 'versjes die verkeerd geïnterpreteerd worden'.
Godsdiensten die duidelijk het verschil maken tussen 'wij' en 'zij', tussen 'uitverkoren' en 'verworpen', beschouwt u als onaantastbaar en vrij van alle kritiek tenzij men wil beschouwd worden als 'rechts' en alle negatieve connotatie die u daar wellicht aan verbindt?

Marx had terechte kritiek op godsdienst daar het de mens vervreemdt van zijn essentie en apatisch maakt (hersenloze slaven zo u wil). Aangezien u elke kritiek op godsdienst in deze draad afdoet als komend van 'rechtse puntzakken', is Marx volgens u een 'rechtse puntzak'?
Wat u ook in uw andere reacties mag gezegd hebben, ofwel hebt u zich vergist in uw stellingen in deze draad (te ongenuanceerd misschien) ofwel bent u anti-Marx ofwel bent u een hypocriet.
Oud 28 september 2011, 12:44   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
U verdedigt ongenuanceerd een godsdienst die er juist alles aan doet/aan gedaan heeft om zich niet enkel tot de huiskring te beperken (net zoals het Christendom hier in het verleden gedaan heeft trouwens).

Oproepen tot haat tegenover alles wat anders is in een 'heilig' boek beschouwt u als 'versjes die verkeerd geïnterpreteerd worden'.
Godsdiensten die duidelijk het verschil maken tussen 'wij' en 'zij', tussen 'uitverkoren' en 'verworpen', beschouwt u als onaantastbaar en vrij van alle kritiek tenzij men wil beschouwd worden als 'rechts' en alle negatieve connotatie die u daar wellicht aan verbindt?

Marx had terechte kritiek op godsdienst daar het de mens vervreemdt van zijn essentie en apatisch maakt (hersenloze slaven zo u wil). Aangezien u elke kritiek op godsdienst in deze draad afdoet als komend van 'rechtse puntzakken', is Marx volgens u een 'rechtse puntzak'?
Wat u ook in uw andere reacties mag gezegd hebben, ofwel hebt u zich vergist in uw stellingen in deze draad (te ongenuanceerd misschien) ofwel bent u anti-Marx ofwel bent u een hypocriet.
De marxisten op dit forum zitten allemaal in dezelfde spagaat, onbegrijpelijk!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 12:49   #58
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:

U heeft een punt. Inderdaad, nu besef ik het, ik ben hier onbeschaamd hypocriet bezig en bij deze neem ik alles terug En neen, dit is niet sarcastisch.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 28 september 2011 om 12:49.
Oud 29 september 2011, 12:15   #59
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U heeft een punt. Inderdaad, nu besef ik het, ik ben hier onbeschaamd hypocriet bezig en bij deze neem ik alles terug En neen, dit is niet sarcastisch.
Indien dit inderdaad niet sarcastisch bedoeld is, bent u een groot mens en neem ik mijn hoed af voor u.
Oud 29 september 2011, 19:31   #60
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien dit inderdaad niet sarcastisch bedoeld is, bent u een groot mens en neem ik mijn hoed af voor u.
Neen, ik bedoelde dit inderdaad niet sarcastisch. Ik ben de jongste forummer (denk ik) hier(14 jaar), en heb erg veel te leren zo te zien. In deze discussie heb ik al zelf iets bijgeleerd, namelijk dat ik in principe religie niet moet verdedigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be