![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet hem dat niet kwalijk nemen, hij kan waarschijnlijk niet anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Men beweert dat het puur wetenschappelijk gemotiveerd is dat enkel mannelijke homofielen geen bloed mogen geven omdat dit dé risico groep bij uitstek zou zijn.
Wel ik blijf dat grotendeels BS vinden. En wel om volgende reden. Ten eerste zeggen ze zelf dat het veiligheidsssteem voor goed bloed (ziekte vrij) grotendeels daarvan afhangt wat tevens dan ook de grootste achillespees is ervan gelijk. Men weet goed genoeg dat mensen van alle slag liegen op zulk een papier, anoniem of niet. Elke hetereo die geen condooms gebruikt bij wisselende contacten ( swingers bv), zal niet of geen 100% eerlijk zijn over zijn sexgedrag, net als elke lesbienne. De uitzonderingen daarop niet meegeteld uiteraard. Ik verschiet dan ook niet dat er nog steeds een diep verankerde homofobie blijft bestaan mede hierdoor, zeker als je de reacties leest, ziet of hoort hierop. Tenslotte door immer aflatende ontwikkeling in technologie en medische inzichten moet het mogelijk zijn risico's te detecteren of op te sporen zodat ongeacht een levensstijl of geaardheid bloed geven een optie is. Of moeten we echt gaan wachten tot men volwaardig synthetisch bloed kan kweken zodat nood aan bloeddonatie in zijn geheel overbodig wordt?
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: leer eens lezen, meisje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf, je zal toch moeten toegeven dat de oorzaak van deze topic leugen en bedrog is.
Het geslacht en de voorkeur van de liegende persoon doen er niet toe. Dat de regels ivm bloedgeven door homofoben zouden kunnen opgesteld zijn, doen er ook niet toe. Wat er wel toe doet is het feit dat iemand zijn sexuele geaardheid gebruikt als reden om te liegen en bedriegen. Wilt U daarmee geassocieerd worden?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2011 om 06:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De boodschap is in eerste instantie dat er niemand zakens heeft met het feit of ik homo of hetero ben. Als ik bloeddonor ben dan neem ik aan dat mijn bloed wordt onderzocht vooraleer het wordt gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Rode Kruis kan je evengoed de kleur van je onderbroek vragen, en dan zal je daar uiteraard eerlijk plichtsbewust op antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar wat ik vermoed, is dat het Rode Kruis ondertussen al een hele hoop heeft geleerd, en door het gericht vragen stellen, alswel observatie van de beantwoorder, een selectie kan maken van "goede doneerder" , "hmm, zeer mogelijk ok, maar controleer toch maar" tot "Luc Appermont wandelde net binnen". Ter informatie, ik heb me laten controleren voor ik bloed ben gaan geven. Misschien zonde van't geld, maar ik ben nog geen hardvochtige klootzak die een onbekende zomaar met miserie wil opzadelen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2011 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat U een volledige batterij van proeven laten uitvoeren om het fruitpapje van uw nichtje te laten onderzoeken op politiek niet correcte sporen?
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, het is zonde van je geld. Ik zie niet in waarom jij, en niet het Rode Kruis of de ziekenhuizen, moet opdraaien voor de kosten om je bloed te laten controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus gebeurt het verkeerd. Of dacht je dat homoseksuelen de enigen zijn die liegen op dat formulier van het rode kruis? Hoeveel mensen zijn er niet die persé bloed willen geven omdat ze dan een extra dag verlof krijgen. Is het ondenkbaar dat daar mensen tussen zitten die bereid zijn het formulier oneerlijk in te vullen en hun risicogedrag te verzwijgen? Is het ondenkbaar dat daar mensen tussen zitten die zich niet eens bewust zijn van hun risicogedrag? Het is ongehoord dat in deze tijden het bloed nog steeds steekprofgewijs wordt gecontroleerd. Dat k�*n gewoon niet langer.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Correctie dat leerden we vroeger in het middelbaar tegenwoordig is dat een ander paar mouwen
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eens kijken wat zij ervan denken.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vaak ik het ook lees, ik zie enkel maar dat jij op dit:
Citaat:
Citaat:
Jij hebt duidelijk nog een derde optie in je zak zitten. Leg gerust uit, hoor.
![]() |