Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2011, 18:10   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik vond het anders heel doorzichtig, hoor.
Dat is zo...

En dan het terug laten komen van de PS koning... en niet vergeten de aankondiging van het vertrek van Leterme... ► om de toestand nog ernstiger te laten uitschijnen...
freelancer is offline  
Oud 14 september 2011, 18:10   #42
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
"met de dood in het hart en voor de allerallerallerlaatste keer..."

Hopelijk idd de allerlaatste keer, omdat ze de volgende keer hopelijk gewoon niet meer bestaan
Het zal ons dan zoiezo veel kosten.
alfa16vjtd is offline  
Oud 14 september 2011, 18:14   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik vond het anders heel doorzichtig, hoor.
Daarom dat je al een jaar de ene foute inschatting na de andere maakt.
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2011, 18:14   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is een schande dat de burgemeesters volle bevoegdheid krijgen, ook als de Vlaamse regering zich verzet. Dit is een compleet negeren van het Vlaamse regeerakkoord! De verkiezingen van 2014 zullen schitterende resultaten opleveren! De volksverraders zullen van de kaart geveegd worden!
Het enige verschil tussen een waarnemend niet-benoemde burgemeester en een benoemd burgemeester is 1 extra schepenpost.

Voor de rest is het een fabeltje dat de waarnemend niet-benoemde burgemeester geen volle bevoegdheden hebben.

Welk volk is juist door wie verraden ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 september 2011, 18:21   #45
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het enige verschil tussen een waarnemend niet-benoemde burgemeester en een benoemd burgemeester is 1 extra schepenpost.

Voor de rest is het een fabeltje dat de waarnemend niet-benoemde burgemeester geen volle bevoegdheden hebben.

Welk volk dat zult U wellicht nooit uit uw eigen kunnen raden...
freelancer is offline  
Oud 14 september 2011, 18:26   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Welk volk dat zult U wellicht nooit uit uw eigen kunnen raden...
Dan kan je niet spreken van volksverraad.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 14 september 2011, 18:31   #47
end
Schepen

Standaard

De Vlaming verdient niet beter. Ze hebben toch in meerderheid op die partijen (CD&V, SPa, Groen, VLD) gestemd, of niet? We zullen voor eeuwig de pispaal zijn van de franstaligen, en volledig terecht.
end is offline  
Oud 14 september 2011, 18:32   #48
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen idee maar er wordt in elk geval alweer een uitzonderingsregime in het leven geroepen, een privilige geschapen, en altijd weer voor dezelfde fractie franco-Brusselse bourgeois. Dat dit soort privileges niet meer kan in 2011 is voor iedereen duidelijk (behalve voor Belgicisten). Ik eis ook het recht op om in Brussel te mogen stemmen, en zal er - als deze zever werkelijkheid zou worden - samen met gelijkgezinde verenigingen klacht indienen bij de bevoegde rechtbanken om de discriminatie ongedaan te maken.
Oud 14 september 2011, 18:34   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
De Vlaming verdient niet beter. Ze hebben toch in meerderheid op die partijen (CD&V, SPa, Groen, VLD) gestemd, of niet? We zullen voor eeuwig de pispaal zijn van de franstaligen, en volledig terecht.
Hm, ik heb niet op die partijen gestemd dus wat mij betreft is het niet terecht. Ik denk trouwens dat menig kiezer zich ondertussen bedrogen zal voelen.
stuyckp is offline  
Oud 14 september 2011, 18:36   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen idee maar er wordt in elk geval alweer een uitzonderingsregime in het leven geroepen, een privilige geschapen, en altijd weer voor dezelfde fractie franco-Brusselse bourgeois. Dat dit soort privileges niet meer kan in 2011 is voor iedereen duidelijk (behalve voor Belgicisten). Ik eis ook het recht op om in Brussel te mogen stemmen, en zal er - als deze zever werkelijkheid zou worden - samen met gelijkgezinde verenigingen klacht indienen bij de bevoegde rechtbanken om de discriminatie ongedaan te maken.
Dat recht heb je toch ?

Of verbied je overheid om naar Brussel te verhuizen ?

Wie behoort er juist tot die franco-Brusselse bourgeois fractie en hoe talrijk zijn die ?

Oud 14 september 2011, 18:37   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al zei. Een staaltje commedia del arte van de bovenste plank tot en met het wegsturen van de koning om hem dan op kosten van de belastingbetaler naar Melsbroek te halen. Beschamend.

Dat de CD&V ook maar 1 seconde denkt dat ze met deze wanvertoning wegraken is nog belachelijker.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 14 september 2011, 18:51   #52
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
2 sleutelwoorden : lijkt en in zicht.
Als ik de trein zie vertrekken die ik moest halen kan ik er nog achter lopen, en hopen dat ik hem nog haal.
Hij lijkt letterlijk in zicht, maar voor hetzelfde geld ben ik net iets te traag, en mag ik hopen op een volgende...
Oud 14 september 2011, 18:54   #53
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Theater dinsdagnacht

Het lijkt er meer en meer op dat de totale impasse van gisterennacht ook een stukje theater was.

Di Rupo verliet toen rond 2.30 uur boos de onderhandelingen om een vlammend communiqué te schrijven. 'Ondanks alle geleverde inspanningen en een duidelijke vooruitgang op een aantal vlakken zijn de onderhandelingen ernstig geblokkeerd', stelde Di Rupo vast. 'De houding van sommigen verbreekt het evenwicht dat onontbeerlijk is om een akkoord te bereiken.'

Hij hoopte vandaag 'op een ultieme blijk van verantwoordelijkheid. Het gaat om de toekomst van ons land.'

Ook de terugkeer van de koning vanuit Nice vanmorgen kan in dat licht worden gezien. Blijkbaar heeft het geholpen.
Natuurlijk was dit een theater, Di Rupo is een toneelspeler eerste klas, had er iemand iets anders gedacht?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110914_004
matthias999 is offline  
Oud 14 september 2011, 18:56   #54
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
2 sleutelwoorden : lijkt en in zicht.
Als ik de trein zie vertrekken die ik moest halen kan ik er nog achter lopen, en hopen dat ik hem nog haal.
Hij lijkt letterlijk in zicht, maar voor hetzelfde geld ben ik net iets te traag, en mag ik hopen op een volgende...
Serieus, geloof je dat zelf?
BWarrior is offline  
Oud 14 september 2011, 18:56   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals ik al zei. Een staaltje commedia del arte van de bovenste plank tot en met het wegsturen van de koning om hem dan op kosten van de belastingbetaler naar Melsbroek te halen. Beschamend.

Dat de CD&V ook maar 1 seconde denkt dat ze met deze wanvertoning wegraken is nog belachelijker.
Waarom niet? VRT komt wel weg met de elvendertigste herhaling van De Kampioenen.
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2011, 18:57   #56
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Compromissen zoeken betekent nu eenmaal water bij de wijn doen. De wijn moet natuurlijk drinkbaar blijven!
Dus als uw buurman overal rond bazuint dat een deel van uw tuin van hem is, dan moet je een compromis sluiten en een deel van uw rechten op uw eigen tuin aan hem afstaan?
Burry is offline  
Oud 14 september 2011, 18:58   #57
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Wouter zijn poep lang gaat pijn doen.
Oud 14 september 2011, 18:58   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Dus als uw buurman overal rond bazuint dat een deel van uw tuin van hem is, dan moet je een compromis sluiten en een deel van uw rechten op uw eigen tuin aan hem afstaan?
Welke rechten moet Vlaanderen afstaan?
solidarnosc is offline  
Oud 14 september 2011, 19:00   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Volgens de pachtwet wel. Het is het beste om je grond nooit in pacht te geven als je er de rechten op wil behouden.

Oud 14 september 2011, 19:00   #60
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat recht heb je toch ?
De discriminatie zal aangeklaagd worden voor de rechtbank, wees maar zeker.

Citaat:
Of verbied je overheid om naar Brussel te verhuizen ?
Dat hoeft niet om stemrecht in Brussel te krijgen, voor de inwoners van zes gemeenten wordt het land maandenlang geblokkeerd teneinde dat voorrecht te krijgen. Ik ben als inwoner van een grote Vlaamse stad gelijkwaardig en moet dus ook de keuze krijgen om mijn stem uit te brengen op een Brusselse lijst.

Citaat:
Wie behoort er juist tot die franco-Brusselse bourgeois fractie en hoe talrijk zijn die ?
Dat is niet zo moeilijk: het zijn degenen voor wie steeds nieuwe priviliges in het leven geroepen worden die niet gelden voor de rest van de Belgen. In casu de kleine 100.000 Franstaligen in Halle-Vilvoorde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be