Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 september 2011, 14:25   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aan welke voorwaarden moet een splitsing dan voldoen vooraleer u akkoord gaat?
De splitsing zelf? Democratische meerderheid tiens. Of ik al dan niet zal stemmen voor die meerderheid hangt af van wat ze van plan zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 14:26   #42
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Die laeremans slaagt de bal mis volgens mij. Hij zegt dat de omzendbrief Peeters niet meer van kracht zal zijn. Dat heeft hij ter plaatse uit zijn duim zitten zuigen.
Dat zegt men in de Franstalige media ook.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 14:26   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Die laeremans slaagt de bal mis volgens mij. Hij zegt dat de omzendbrief Peeters niet meer van kracht zal zijn. Dat heeft hij ter plaatse uit zijn duim zitten zuigen.
ni de simpele uithangen hé peter1962, da's 1+1 immers.

CD&V kan nu toeteren de "omzendbrief blijft overeind !" hiphip

maar dat is toch compleet zonder voorwerp als zo'n burgemeester daar vierkant zijn voeten aanveegt en toch volledige bevoegdheden behoudt ...

hier is vanaf nu eerder sprake van de 'veronderstelde omzendbrief Peeters'
Anna List is offline  
Oud 15 september 2011, 14:32   #44
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mijn "probleem" is dat ik daar weinig over hoor, ik wil gerust ja stemmen op een referendum om te splitsen, maar wil dan wél weten hoe het verder gaat de dag nadien.

Nu, zolang we geen 50%+1 halen is het sowieso speculatie.
En hoeveel stemmen zou NVA nog halen indien ze daar mee naar de kiezer trekken?
speurneus is offline  
Oud 15 september 2011, 14:33   #45
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En hoeveel stemmen zou NVA nog halen indien ze daar mee naar de kiezer trekken?
Geen idee, en afhankelijk van hoe ze het zien krijgen ze al dan niet mijn stem.
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 14:36   #46
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Toch niet om wat Laeremans zegt zeker.
Ik kan moeilijk aannemen dat je dat zelf geloofd.
speurneus is offline  
Oud 15 september 2011, 14:40   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toch niet om wat Laeremans zegt zeker.
Ik kan moeilijk aannemen dat je dat zelf geloofd.
nog iemand die de impact van die 'dienstdoende burgemeesters' niet inziet ?

zie mijn post hierboven

dit gecombineerd met N-VA die dit akkoord verdedigt ... (wat nb de prijs nog opdrijft ...)
Anna List is offline  
Oud 15 september 2011, 14:40   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zet die heldere analyse tegenover "geen goed akkoord, maar ook geen nachtmerrie"... De N-VA probeert zowel haar kiezers uit CD&V- als VB-hoek te paaien. Iets dat natuurlijk gedoemd is te mislukken.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 september 2011, 14:43   #49
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ze gaan voor directe democratie en BROV teken ik direct. Gaan ze terug voor absurde constructs zoals we nu hebben, dan teken ik niet.
Wat het Vlaams Belang betreft is directe democratie inderdaad de richting die Vlaanderen uit moet gaan. In een onafhankelijk Vlaanderen behoort directe democratie tot de mogelijkheden, in België is het echter per definitie onmogelijk.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 september 2011, 14:46   #50
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als een democratisch België, dat is ook onwaarschijnlijker geworden.
Ik hoor u veel mekkeren over "ondemocratisch", maar ik heb u dat nog nooit hard zien maken. Mekkeren is kennelijk het enige wat u kan.
drosophila is offline  
Oud 15 september 2011, 14:48   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik hoor u veel mekkeren over "ondemocratisch", maar ik heb u dat nog nooit hard zien maken. Mekkeren is kennelijk het enige wat u kan.
het is u mss ontgaan dat men wel de verkiezing voor de senaat heeft afgeschaft, maar niet de senaat zelf ?
Anna List is offline  
Oud 15 september 2011, 14:49   #52
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zie U vooral op de man spelen. Ik zal je één voorbeeldje geven: grendelwetten.
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 14:53   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat het Vlaams Belang betreft is directe democratie inderdaad de richting die Vlaanderen uit moet gaan. In een onafhankelijk Vlaanderen behoort directe democratie tot de mogelijkheden, in België is het echter per definitie onmogelijk.
als ik zie wat de laatste maanden binnen (intern dus) die partij is gebeurd, lijkt "directe democratie" niet echt de core-business van die partij.
Pietje is offline  
Oud 15 september 2011, 14:55   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
als ik zie wat de laatste maanden binnen (intern dus) die partij is gebeurd, lijkt "directe democratie" niet echt de core-business van die partij.
rofl !

goeike, als het er boef op is, is het er ook boef op hé

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2011 om 14:55.
Anna List is offline  
Oud 15 september 2011, 14:59   #55
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geef eens wat voorbeelden?
De ene wil stuk per stuk belgie overhevelen naar regio's en europe, de andere wil direct uit europe en uit belgie . migratie, economie, ... ze willen misschien ten dele hetzelfde einddoel maar de manier waarom verschilt compleet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 15 september 2011, 15:03   #56
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie U vooral op de man spelen. Ik zal je één voorbeeldje geven: grendelwetten.
Allang weerlegd, mijn beste. Informeer u. Wij zitten met een meerderheid van een taalgroep die niet KAN doorbroken worden door verkiezingen. Grendelwetten zorgen dus integendeel voor MEER democratie.
drosophila is offline  
Oud 15 september 2011, 15:04   #57
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De manier waarop men een partij intern moet organiseren verschilt nochtans sterk van die waarop men een samenleving dient te organiseren. Een partij is per definitie een deel- en strijdorganisatie die een bepaald standpunt moet verkondigen, terwijl een samenleving net iets is waar elk standpunt aan bod moet kunnen komen. Bovendien is de uitsluiting van de Belfortploeg door een meerderheid van de partijraad goedgekeurd, iets dat enkele jaren geleden onmogelijk zou geweest zijn.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 september 2011, 15:06   #58
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De ene wil stuk per stuk belgie overhevelen naar regio's en europe, de andere wil direct uit europe en uit belgie . migratie, economie, ... ze willen misschien ten dele hetzelfde einddoel maar de manier waarom verschilt compleet.
Inderdaad, het ene middel blijkt niet te werken, terwijl het andere wél kan werken indien de N-VA haar strategie omgooit en tactisch gaat samenwerken met het VB. Wat mogelijk zou moeten zijn, gelet op het feit dat beiden hetzelfde einddoel hebben.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 september 2011, 15:20   #59
k9

Standaard

Citaat:
Allang weerlegd, mijn beste. Informeer u. Wij zitten met een meerderheid van een taalgroep die niet KAN doorbroken worden door verkiezingen. Grendelwetten zorgen dus integendeel voor MEER democratie.
Hoe is de macht in handen van een kleine minderheid beter voor de democratie?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 15 september 2011, 15:21   #60
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad, het ene middel blijkt niet te werken, terwijl het andere wél kan werken indien de N-VA haar strategie omgooit en tactisch gaat samenwerken met het VB. Wat mogelijk zou moeten zijn, gelet op het feit dat beiden hetzelfde einddoel hebben.
De direct afsplitsing zonder enige onderhandeling is een utopie en zou rampzalig voor vlaanderen zijn. De enige manier waar de vlmaing van beter word is de NVA manier .

maar dat houd in dat het VB haar top en programma moet rondgooien, en dan nog zijn ze gewoon nva bis.

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be