Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 12:13   #41
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Wa kom je dan ier kakke aigentlaik?
Omdat ik goesting heb .
Mijn vriendin zei , stop met zagen over die elektriekenkeurder en uit pure frustratie heb ik mijn colére op internet gezet .
Voila .
Oud 17 september 2011, 12:18   #42
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Omdat ik goesting heb .
Mijn vriendin zei , stop met zagen over die elektriekenkeurder en uit pure frustratie heb ik mijn colére op internet gezet .
Voila .
De colére over het bezitten van een lapje bouwgrond dat je een paar 100K gaat opbrengen?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 12:50   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik goesting heb .
Voila .
Internet is dan ook een zegen voor de immense horde gefrustreerde Vlamingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 15:42   #44
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik goesting heb .
Voila .
Als ik goesting heb, vraag ik mijn vriendin er mij vanaf te helpen en werk zo mijn colère weg.
Is plezanter als frustraties uiten op internet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 16:59   #45
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik goesting heb, vraag ik mijn vriendin er mij vanaf te helpen en werk zo mijn colère weg.
Is plezanter als frustraties uiten op internet.
Oud 18 september 2011, 18:46   #46
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach wat , het is een oud klein huisje , verhuurd in de lagere prijsklasse , 300 euro en dan kom je een pak risicohuurders tegen , ik had tientallen kandidaten , allemaal risicogevallen en ik bedoel het niet beledigend , soms kunnen ze echt niet betalen , betrokkene staat echter onder schuldbemiddeling , ik wordt betaald door een advocatenbureau en ik was toch al van plan om het ooit te verkopen voor bouwgrond maar dan moest ik er die pipo uitsmijten en ik ken hem al van in zijn jeugd enz..
Trouwens , door die persoon er in te laten leven heb ik serieuze winst gemaakt , de bouwgrond is de laatste 20 jaar bijna verdrievoudigd denk ik , dat haal je niet op de bank
En wat die firma betreft , het is een grote erkende firma , ze zijn telefonisch en per mail op de hoogte gebracht van de feitelijkheden .
Typische redenering van een huisjesmelker.
En degelijke electriciteit zit in de nutsvoorzieningen die een huurder moet aanbieden vooraleer hij mag verhuren.
Ik hoop dat er geen aarding aanwezig is en dan kan JIJ voor alles opdraaien.
Hoe redeneer jij nu man ? Jij spreekt over een Pipo die je al 20 jaar kent en hem daar laat wonen in een herbarmelijke staat op gebied van electriciteit ( brandgevaar,kans op elektrocutie )
Als slot telt maar 1 ding voor jou en dat is geld
Zwijg dan over die sukkelaar welke je nooit een proces aan je been heeft gelapt
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 22:18   #47
Karen007
Vreemdeling

Standaard Elektrische keuring

Een keuring van de huishoudelijke elektrische installatie is verplicht bij:

1. verkoop van een woning of appartement met een elektrische installatie van vòòr 1 oktober 1981

2. de aansluiting van :

· een nieuwe installatie

· een uitbreiding van installaties

· een belangrijke aanpassing van installaties

· een tijdelijke installatie (bv. Werfkasten)

3. ieder verzoek tot verzwaring van de aansluiting

4. Om de 25 jaar

Alles wat hier besproken is, is ook terug te vinden op de volgende locatie :
Elektrische keuring verkoop .
Karen007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 05:30   #48
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Nergens staat dat je MOET een maatschappij nemen om de herstellingen te doen. Als je genoeg kennis hebt van de voorschriften kan je het zelf doen (alhoewel ik de meesten niet in staat zie een verdeel bord te installeren zonder professionele hulp).
DE meeste keurders die ik ken zijn zeer bekwame EN beleefde mensen die zeker geen deuren inbreken en andere van zulke indianenverhalen. Wel krijgen ze heel wat smeerlapperij naar hun hoofd van de eigenaar(zoals in dit geval ?) omdat ze een installatie (terecht)afkeuren.
Als u enigszins mee bent met de huidige reglementering dan zal u weten dat een brandverzekering een schadeclaim bij brand kan weigeren wegens het ontbreken van een keuring verslag.
Het ontbreken van een algemene differentieel schakelaar (300mA) en differentieel voor vochtige ruimten (30mA), het ontbreken van een aardverbinding + een onvoldoende weerstand tussen de geleiders zijn de grootste reden om af te keuren en wees eerlijk DAT zijn allemaal maatregelen om de bewoner te beschermen tegen ongevallen (en een abnormaal hoge elektriciteit factuur wegens de onvoldoende weerstand).
a propos de normale prijs voor een keuring van een huishoud installatie bedraagt 130 euro.
voor een overzicht van de reglementering : http://www.atk.be/p_elektriciteit_huishoudelijk_nl
Rookie, lezen wat er staat.
Keuring is verplicht bij verkoop.
Van een gedegen keurder krijg je een volledig verslag met plan en te verbeteren of te vervangen onderdelen. De verkoper is echter niet verplicht iets met dit verslag te doen. De koper wel.
Ben je in staat het zelf te doen mag je dat rustig zelf doen, want je krijgt er 18 maanden voor.
Kan je het niet zelf, laat je het door iemand doen die het wel kan. Zwart of wit.
Je kan altijd zeggen dat je het zelf gedaan hebt.
Na 18 maanden krijg je de vraag of je installatie in orde is en wanneer de keurder zich bij je kan aanmelden. Dan heb je nog 6 maanden om het uit te stellen, als je het niet hersteld hebt. Pas daarna gaan de poppen aan het dansen.
Maar zoals ik zei, als je huis verkocht is zijn dat problemen voor de koper.
En nee, de prijzen verschillen al naargelang de keuring firma die je vraagt en naargelang de tijdsduur, die nodig is om je installatie te keuren.
Net zoals bij eventuele herstelling kan je dus beter even offertes aanvragen bij verschillende firma's.
Er zijn zelfs gedegen firma's die al je keuringen, gas, mazout tank, elektriciteit en water in een maal uitvoeren, wat ook in prijs een verschil maakt.
Oud 26 november 2011, 07:34   #49
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Rookie, lezen wat er staat.
Keuring is verplicht bij verkoop.
inderdaad LEZEN wat er staat Waar betwist ik dat ?
Citaat:
Van een gedegen keurder krijg je een volledig verslag met plan en te verbeteren of te vervangen onderdelen. De verkoper is echter niet verplicht iets met dit verslag te doen. De koper wel.
mits een niet te versmaden meerprijs. Men duidt enkel de gebreken aan en soms (afhankelijk van de inschikkelijkheid van de keurder) worden enkele tips meegegeven( meestal verwijzingen naar firma's)
Citaat:
Ben je in staat het zelf te doen mag je dat rustig zelf doen, want je krijgt er 18 maanden voor.
Kan je het niet zelf, laat je het door iemand doen die het wel kan. Zwart of wit.
Je kan altijd zeggen dat je het zelf gedaan hebt.
inderdaad LEZEN WAT ER STAAT
Citaat:
Na 18 maanden krijg je de vraag of je installatie in orde is en wanneer de keurder zich bij je kan aanmelden. Dan heb je nog 6 maanden om het uit te stellen, als je het niet hersteld hebt. Pas daarna gaan de poppen aan het dansen.
Aangezien je vrij bent om gelijk welk (erkend) keuringsorganisme te nemen is controle daarop eerder moeilijk om niet te zeggen onmogelijk
Citaat:
Maar zoals ik zei, als je huis verkocht is zijn dat problemen voor de koper.
En nee, de prijzen verschillen al naargelang de keuring firma die je vraagt en naargelang de tijdsduur, die nodig is om je installatie te keuren.
Net zoals bij eventuele herstelling kan je dus beter even offertes aanvragen bij verschillende firma's.
de prijzen zijn afhankelijk van het aantal te keuren installaties (nachttarief/dagtarief ev. zonnecellen)
Citaat:
Er zijn zelfs gedegen firma's die al je keuringen, gas, mazout tank, elektriciteit en water in een maal uitvoeren, wat ook in prijs een verschil maakt.
enkel de verplaatsingskost wordt dan maar eenmaal gerekend, de rest zijn vaste tarieven
achter +/- 120 keuringen meen ik wel te mogen spreken over enige expertise

Laatst gewijzigd door rookie : 26 november 2011 om 07:36.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 10:06   #50
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonder mijn toestemming en zonder toestemming van de huurder ( ligt in t'hospice ) dit is op zijn minst poging tot inbraak .
Maar ik heb het niet gemunt op die simpele , wel op de betrokken firma , die dergelijke mensen tewerkstelt omdat ze gehandicapten minder moeten betalen .
Kereltje kun jij niet eens op een ander gaan zagen.
Individuele problemen horen hier niet thuis.
Probeer uw gezaag eens te verkopen bij seniorennet doen ze niet anders.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 11:57   #51
Dietrus
Vreemdeling

Dietrus's schermafbeelding

Standaard elektrische keuring bij verkoop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Waar je dit gelezen hebt, weet ik niet
Het zit hem zo
Bij iedere verkoop MOET er een keuringsverslag van de electro bijzijn van een geregistreerde firma. (Vele firmas doen keuringen, maar hun verslag telt niet)
Dit verslag maakt deel uit van de definitieve verkoop bij de Notaris.
Zelfs indien er geen electro ligt (bij manier van spreken) is dit verplicht.
Doch voor de verkoper speelt dit geen rol ( indien de electro wordt agfgekeurd) verkoop kan steeds doorgaan.
De koper is wel verplicht om binnen de 18 maanden alle mankementen van dit keuringsverslag in orde te brengen.
Daarom in verkoopakte STEEDS laten vermelden dat de koper het huis verkoopt in de staat waarin het zich bevind ( anders kan koper later ev entueel verborgen gebreken inroepen)
Normalieter zijn die keurders van hoge kwaliteit en meestal roepen mensen firma's in als Vincotte enz......

@ Pajoske & The Syndrome & wie-weet-nog:

ipv met woorden als 'mongool' en 'MOET' te lopen goochelen. Een kort huiswerkje levert volgende info op. Terug te vinden in het Belgische Staatsblad. Zoek maar op.

Koninklijk Besluit dd 25 juni 2008, gepubliceerd op 30/06/2008 in BS mbt AREI art276 & art276bis gaande over keuringen van elektrische installaties bij verkoop van een wooneenheid.

Never argue with an ....... je kent de rest zeker wel......

Waarom zitten fora altijd vol met mensen die de wijsheid in pacht hebben? Ongelooflijke desinformatie veroorzaakt dat. Iets niet 100% zeker weten en daar eerlijk in zijn, is absoluut geen schande hoor.
Dietrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 13:05   #52
subocaj

Standaard

Citaat:
Nergens staat dat je MOET een maatschappij nemen om de herstellingen te doen.
Rookie, waar schrijf ik dat je een firma moet nemen voor herstelling.
En ik betwijfel je kunde nergens.
Wat ik wel weet is, dat jij praat over jouw prijs en dat die verschilt van firma tot firma.
Het is dat ik nu geen keuring nodig heb, want anders stond je aan die prijs bij mij te keuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be