Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2011, 11:51   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is het een of het ander, ofwel is er enkel en alleen het minderhedenverdrag en dan heb je geen faciliteiten pariteiten en alambel procedures. Ofwel heb je die zaken allemaal wel en dan is het minderheden verdrag niet nodig want in feite hebben wij een eigen uitwerking ervan. Europa kwam voor ons gewoon te laat.
Het minderheden verdrag dient trouwens voor de Walen alleen maar om ons nog meer te onderdrukken. Gevolg die serres die niet onderhouden worden enkel maar om uw wil door te drijven. Of hoe 2 zaken die niets met elkaar te maken hebben aan elkaar gekoppeld worden door een extremist die toevallig ook minister president is van de Waalse natie.
Wat er ook van zij, ooit zal ons land het minderhedenverdrag moeten in wet gieten willen we niet uit de Verenigde Naties en de EU worden gestoten.

Laat ons hopen dat het BHV akkoord bestendigd wordt dan is er een obstakel minder voor de ratificatie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 september 2011, 12:04   #42
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat er ook van zij, ooit zal ons land het minderhedenverdrag moeten in wet gieten willen we niet uit de Verenigde Naties en de EU worden gestoten.

Laat ons hopen dat het BHV akkoord bestendigd wordt dan is er een obstakel minder voor de ratificatie.
Ik geloof zelfs niet meer dat de EU gaat blijven bestaan. laat staan dat het bovenstaande zal gebeuren. Griekenland gaat eruit en dat zal wel een en ander teweeg brengen. De beurzen zullen wel beslissen voor de EU. De EU stond stil en keek ernaar en reageert steevast te laat en te laks.
stuyckp is offline  
Oud 17 september 2011, 12:05   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Samen met Frankrijk dan?
Oud 17 september 2011, 12:21   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof zelfs niet meer dat de EU gaat blijven bestaan. laat staan dat het bovenstaande zal gebeuren. Griekenland gaat eruit en dat zal wel een en ander teweeg brengen. De beurzen zullen wel beslissen voor de EU. De EU stond stil en keek ernaar en reageert steevast te laat en te laks.
Welke maatregelen tref je in dat vooruitzicht om je eigen activa en je naasten te beschermen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 september 2011, 12:23   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke maatregelen tref je in dat vooruitzicht om je eigen activa en je naasten te beschermen ?
Belgische banken mijden als de pest

alles bij banken die door de Nederlands, Duitse etc. overheden gegarandeerd worden is een goed begin

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 september 2011 om 12:31.
born2bewild is offline  
Oud 17 september 2011, 12:28   #46
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke maatregelen neemt u.
stuyckp is offline  
Oud 17 september 2011, 12:33   #47
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Belgische banken mijden als de pest

alles bij banken die door de Nederlands, Duitse etc. overheden gegarandeerd worden
Hm ... die garanties gelden dan toch enkel voor de inwoners van die respectievelijke landen ? Ik denk dat, grofweg gezegd, het veiliger is om geen geld op de bank te hebben
december is offline  
Oud 17 september 2011, 12:36   #48
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nuja, van een door inteelt geplaagde partij als O-VLD kun je helemaal niets verwachten. Heeft junior al iets constructiefs bijgebracht sinds hij er de stekker uittrok???
Hij heeft sinds dien... euhm... euhm... BHV gesplitst misschien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 12:40   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
Sorry maar dat is gewoon onzin. Je hebt maar een blokkering als je met zijn 2 de zaak blokkeert in dat geval is de PS en consoorten ook schuldig.
Je kent blijkbaar je eigen maddens doctrine niet... die gaat uit van verrotting en nee niet door twee partijen maar juist door 1 partij.
Citaat:
Ten andere aangezien zij totnutoe altijd hun zin hebben gekregen is het niet meer dan logisch dat het evenwicht hersteld zou worden en dat zij nu toegevingen zouden gedaan hebben of nog doen.
BHV is een Vlaamse eis... moeilijk iets wat de Franstaligen wouden te noemen. Ook de Staatshervorming is dat... maar goed ook dat gaan we erdoor krijgen we zijn toch nog altijd 60% van de bevolking.
Citaat:
Al durf ik dat sterk te betwijfelen aangezien Brussel en Wallonië niet mogen verarmen.
Vlaanderen natuurlijk ook niet dat spreekt voor zich.
Citaat:
Het infuus zal dus blijven bestaan en Vlaanderen zal verarmen tot het een evengroot economisch kerkhof is als in het Zuiden. Proficiat aan de parasiet die niet wil inzien dat hij zijn gastheer aan het vermoorden is.
Daar moet U niet op hopen... dat gebeurd nooit. Wallonië zal daarentegen wel uit dat kerkhof rechttrekken daar kan je van op aan... onze toekomst samen is er dan ook één om met positieve blik naartoe te kijken. Is eens wat anders dan verrotting si en verdamping sa nietwaar?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 12:41   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Sorry maar dat schrijf ik op het conto van Beke. En voor een stuk zelfs op het conto van BDW aangezien de gebruikte constuctie heel sterk gelijkt op hetgene in zijn nota stond. Waaraan te zien is dat het zogenaamde langs de kant gaan staan toch duidelijk wel invloed heeft op het geheel.
Niet dat ik daarom voorstander ben van het nu bereikte akkoord. Uiteindelijk verliest Vlaanderen de voogdij over 6 gemeenten.
stuyckp is offline  
Oud 17 september 2011, 12:45   #51
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je stemt in Limburg wel op dezelfde partijen als in West- en Oost-Vlaanderen... U vergelijkt dus appelen met peren. Het democratisch deficit zit hem in het feit dat men federaal verplicht wordt te stemmen op of Vlaamse of Franstalige partijen.
Fout. Er is niets dat verbiedt dat Franstaligen lijsten indienen in Vlaanderen en Vlamingen in Wallonië. En dat gebeurt ook. UF in Vlaams-Brabant, VB in Henegouwen.

Er is niets dat de Limburgers verbiedt van met een eigen Christen-democratische lijst op te komen (als voorbeeld) zoals de CSU in Beieren. Als die mee in de regering zit, hoor jij in Duitsland dat verwijt? Ik niet, maar misschien heb ik iets gemist.

Bovendien is er geen enkele, maar dan ook geen enkele wettelijke regel die zegt dat er geen partijen mogen bestaan die opkomen in heel het land. Het probleem is niet de kieskring, maar de partijenstructuur die eerder confederaal is. En aangezien er vrijheid van vereniging is, ga je daar niet veel aan veranderen
Vito is offline  
Oud 17 september 2011, 12:46   #52
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hier zie je een klassiek voorbeeld van de politiek geschoolde beroepsleugenaar aan het woord.

Hij fietst heel kundig rond de kern van de vraag:

Sinardet = beroepsleugenaar voor Belgie.
Waar in het arrest staat dan dat BHV gesplitst moet worden?
Ik vraag me af wie hier de leugenaar is.
speurneus is offline  
Oud 17 september 2011, 12:49   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
Sorry maar dat schrijf ik op het conto van Beke. En voor een stuk zelfs op het conto van BDW aangezien de gebruikte constuctie heel sterk gelijkt op hetgene in zijn nota stond. Waaraan te zien is dat het zogenaamde langs de kant gaan staan toch duidelijk wel invloed heeft op het geheel.
Niet dat ik daarom voorstander ben van het nu bereikte akkoord. Uiteindelijk verliest Vlaanderen de voogdij over 6 gemeenten.
Onbelangrijk op wiens conto je het wil schrijven en of je het "goed genoeg" vindt het is gebeurd en De Croo was erbij net als juist vooraleer hij de stekker eruit trok. Ik heb ook niet de pretentie te beweren dat hij het geflikt heeft hoor... wees gerust.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 12:53   #54
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Fout. Er is niets dat verbiedt dat Franstaligen lijsten indienen in Vlaanderen en Vlamingen in Wallonië. En dat gebeurt ook. UF in Vlaams-Brabant, VB in Henegouwen.
Blijft een marginaal gebeuren dat helemaal de ondemocratische toestand op federaal niveau niet wegneemt. Ik kan als Oost Vlaming niet stemmen voor de MR vanwie ik Reynders bvb. premier wil zien worden. Ik kan daarentegen wel stemmen voor de CD&V van wie ik Kris Peeters minister president van Vlaanderen wil zien worden... jij ziet nog steeds geen verschil? ECHT?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 12:53   #55
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij?????
Hij zat erbij en keek ernaar. wWel een groot bakkes achteraf! Een nul voor inzet! All vansinds hij er de stekker uitgetrokken heeft! De peuter van de buren heeft ondertussen al veel meer gepresteerd! Het enigste wat de De Crookes kunnen is de hielen van de bende van Laeken likken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 september 2011, 12:54   #56
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Die waren allemaal opgebruikt toen De Croo de stekker eruit trok.

Als de Croo de stekker er niet had uitgetrokken hadden de franstalige ministers in het federale parlement dit wel gedaan.
Iedereen met ietwat gezond verstand weet dat een splitsing zonder compensaties onmogelijk is.
Dit heeft zelfs jou opperhoofd alsook mister 5 minuten politieke moed tot zijn schande moeten toegegeven.

Laatst gewijzigd door speurneus : 17 september 2011 om 12:56.
speurneus is offline  
Oud 17 september 2011, 12:55   #57
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Onbelangrijk op wiens conto je het wil schrijven en of je het "goed genoeg" vindt het is gebeurd en De Croo was erbij net als juist vooraleer hij de stekker eruit trok. Ik heb ook niet de pretentie te beweren dat hij het geflikt heeft hoor... wees gerust.
Bart Somert zegt o.a. in DS dat Bart De Wever intellectueel oneerlijk is.

'We zullen niet alles binnenhalen dat we willen. Dat weten we. Maar er is geen ander alternatief dan onderhandelen. En hoe moeilijk ook: dat lukt. Dat heeft BHV onomstotelijk aangetoond.'

Somers is zelf intellectueel oneerlijk want hij vergeet te zeggen dat zijn voorzitter in 2010 de onderhandelingen opblies en de regering liet vallen... omdat onderhandelen met de Franstaligen zinloos was...

---------------------------------------

En het - voorlopig - BHV-akkoord heeft men slechts kunnen realiseren dankzij de enorm druk om de N-VA er af te kunnen rijden...

Of dacht U dat Gennez, Van Besien en uw Alexandertje veel hebben bijgedragen?

Laatst gewijzigd door freelancer : 17 september 2011 om 12:58.
freelancer is offline  
Oud 17 september 2011, 12:57   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kent blijkbaar je eigen maddens doctrine niet... die gaat uit van verrotting en nee niet door twee partijen maar juist door 1 partij.
Toch wel want Maddens gaat ervan uit dat de tweede partij de Walen dus sowieso ook blokkeren. Het zaakje is trouwens al rot. Heeft BDW al menig keer gezegd.

Citaat:
BHV is een Vlaamse eis... moeilijk iets wat de Franstaligen wouden te noemen. Ook de Staatshervorming is dat... maar goed ook dat gaan we erdoor krijgen we zijn toch nog altijd 60% van de bevolking.
Ik beperkte me niet tot het huidige akkoord maar alle voorgaande en dan is het evenwicht er niet. Meer vlaamse toegevingen dus. Om niet te zeggen altijd.

Citaat:
Daar moet U niet op hopen... dat gebeurd nooit. Wallonië zal daarentegen wel uit dat kerkhof rechttrekken daar kan je van op aan... onze toekomst samen is er dan ook één om met positieve blik naartoe te kijken. Is eens wat anders dan verrotting si en verdamping sa nietwaar?
Ik zie niet in waarom Wallonië zich plots na al die jaren nu uit het slop zou trekken. Ze hebben nog nooit enige verantwoordelijkheidszin in die richting aangetoond. Anders zouden ze ook geen probleem mee hebben dat de transferten beperkt zouden worden in de tijd. Bijvoorbeeld vanaf nu 10 jaar zoals bepaald in de nota van De Wever. Maar dit soort van verantwoordelijksheiszin heeft men niet in Wallonië.
U bent blijkbaar sterk gelovig dat Wallonië gaat herstellen. Ik hoop het maar ik geloof het niet. In tegenstelling tot wat u denkt heb ik geen voordeel met dat economisch kerkhof in het Zuiden. Ik wens daar een herstel en betaal err ook genoeg voor. Er zijn landen die een communistisch regime achter de rug hebben en die er heel slecht voor stonden en die nu economisch sterker staan dan Wallonië.
stuyckp is offline  
Oud 17 september 2011, 13:02   #59
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bart Somert zegt o.a. in DS dat Bart De Wever intellectueel oneerlijk is.

'We zullen niet alles binnenhalen dat we willen. Dat weten we. Maar er is geen ander alternatief dan onderhandelen. En hoe moeilijk ook: dat lukt. Dat heeft BHV onomstotelijk aangetoond.'

Somers is zelf intellectueel oneerlijk want hij vergeet te zeggen dat zijn voorzitter in 2010 de onderhandelingen opblies en de regering liet vallen... omdat onderhandelen met de Franstaligen zinloos was...

---------------------------------------

En het - voorlopig - BHV-akkoord heeft men slechts kunnen realiseren dankzij de enorm druk om de N-VA er af te kunnen rijden...

Of dacht U dat Gennez, Van Besien en uw Alexandertje veel hebben bijgedragen?
Inderdaad, het is dankzij de druk van NVA dat men er nog een redelijke zuivere splitsing heeft kunnen uitkrijgen. Anders zaten we hier misschien met franse bevoegdheden, minderheden verdrag, etc... Dan was de volledige verfransing voor de toekomst een feit.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 17 september 2011 om 13:03.
matthias999 is offline  
Oud 17 september 2011, 13:03   #60
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Eventjes uitgelicht of hoe de ware aard van de 'Belg' Sinardet boven komt:
over de Brusselse Metropolitane Gemeenschap:
in de chat van Le Swaar:
[/b]

in de chat van De Standaard:
[/b]

Zoek het verschil of hoe 'Belg' Sinardet bewust andere dingen zegt naargelang van wie hij voor zich heeft. Typisch Sinardet! Of hoe Belg-zijneen gespleten persoonlijkheid kan ontwikkelen!
Ofwel versta jij geen Frans ofwel ben jij echt van slechte wil, want er is werkelijk geen verschil tussen beide antwoorden.
"la communauté metropolitaine reste a ce stade surtout symbolique" is toch hetzelfde als zeggen dat het een lege doos is.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be