Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2004, 01:19   #41
Westvlaming
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Neen, immers, kiezers kunnen nog altijd beslissen of ze hem verkiezen of niet. Als ze vinden dat hij zijn mandaat in de Kamer moet uitzitten, dan stemmen ze er gewoon niet op. Maar ik denk dat dat morgen niet het geval zal zijn
sorry Fibre, maar Bourgeois pleegt wel kiezersbedrog, eigenlijk zelfs "meer" dan Leterme. Bourgeois staat op twee lijsten en zal uiteraard maar voor één zetelen, bovendien verlaat hij de Kamer al na 1 van de 4 jaar waarvoor hij verkozen was. Het is echter niet zijn schuld:: het zou dom om niet met dat spelletje mee te doen dat is georganiseerd door de VLD en de SPa, bovendien steken het Vlaams kartel en Groen! met kop en schouder boven de anderen uit, wat je duidelijk kunt zien in dat rapport
Iedereen mag veranderen van werk. Als ie maar werkt...
Westvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 07:35   #42
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De vaandeldrager van de Vlaamse flank van CD&Tsjeef is een rasechte schijnkandidaat.

Immers, als Kamerlid staat hij nog eens op de lijst van CD&V voor Europa én voor Vlaanderen! Hoe kan hij ooit zetelen in de twee assemblées waarin hij hoopt verkozen te worden PLUS de Kamer, waar het volk hem voor vier jaar heeft aangeduid? Deze zelfverklaarde strijder voor de democratie is zélf een schijnkandidaat!

KIESBEDROG.
wijst er nogmaals op dat wat Leterme en Boerswa vertellen met een grote camion zout moet worden genomen, maar dat was de laatste dagen wel al duidelijk geworden denk ik
Psssst

Al gekeken hoe het er bij het VB aan toe gaat ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 07:38   #43
SaeKoTiC
Vreemdeling

SaeKoTiC's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SaeKoTiC
Standaard

Meer uitleg hoef ik hierbij niet te geven ...
Oud 13 juni 2004, 07:48   #44
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Effectieven - Effectifs
Roovers Kim
Cos Michèle
Vloemans Cedric
Scheers Rita
Marcotte Georges
Geelhand de Merxem Valérie
Coninx Daniel
Cos Joanna
Vloemans Ralph

Opvolgers - Suppléants
Roovers Kim
Cos Michèle
Vloemans Cedric
Scheers Rita
Geelhand de Merxem Othon
Geelhand de Merxem Valérie
Verbeeck Yann
Cos Joanna
Vloemans Ralph

lmao, ik wacht vol ongeduld op een reactie van een BUBbel
Oud 13 juni 2004, 08:07   #45
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:

Ja, maar geldt dat dan ook niet voor de zogezegde 'schijnkandidaten' van andere partijen?

Wat als Geert verkozen is, geeft hij dan zijn zetel in de Kamer op?
Ja, dat heeft hij trouwens openlijk bevestigd op audit04 op de VRT.

Dat is dan ook meteen het verschil tussen een schijnkandidaat en iemand die een mandaat heeft maar opkomt voor een ander.
Een schijnkandidaat heeft een ander mandaat en komt op voor de verkiezingen maar zegt op voorhand al (of beslist dat toch tenminste) om voor de laatste verkiezing niet te zetelen.
Iemand die reeds een mandaat heeft en opkomt bij de laatste verkiezingen neemt het mandaat op waarvoor hij laatst verkozen wordt.

Uw topic is dus weer gebasseerd op eeeeuhm even denken...
NIETS!
Vind ik eerlijk gezegd ook. Als ze zich kandidaat stellen voor een mandaat en deze uiteindelijk ook opnemen vind ik dit correct handelen.
Hun vorig mandaat wordt doroiemand anders van dezelfde partij ingevuld, waar zit het probleem hem dan.
Zie het als promotie. Als je baas je de kans geeft promotie te maken zeg je toch ook niet ja maar ik heb vorig jaar voor deze job gekozen, dus blijf ik deze ook uitoefenen.
Dat is meer iets voor communisten, dioe blijven graag ter plaatse trappelen.

Een mandaat NIET opnemen is puur bedrog! Het heeft de indruk dat er géén vertrouwen is in de kandidaat die WEL het mandaat zal opnemen.
Zo van... hij krijgt de job, ventje, maar 'k zal ik je solicitatiegesprek gaan doen. Begrijp je?

Op meerdere lijsten staan is mi. ook géén probleem, zolang je maar één van de beoogde mandaten ook opneemt. Deze waar je de in vergelijking de meeste stemmen op binnenhaalt. Dat noemt op meerdere paarden tegelijk gokken.

Soms wordt er toch echt over pietluttigheden gediscusiëerd, zeg! Dat ze verdomme een wet opstellen dat dergelijke richtlijnen voor ééns en voor altijd vastlegt. Kan op een halfuur tijd.
Maar ja, met de kiesdrempel hebben ze ook hun (groen) gat verbrandt, hé. Ze zullen wel 412 keer nadenken in het vervolg.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 08:11   #46
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ge liegt dat ge zwart ziet (ga maar snel terug naar het blok).

Wij wensen een vernieuwd België, geschoeid op een leest van wederzijds respect tussen elke burger en alle niveau's, constructieve dialoog in het beleid, duidelijkheid en eenvormigheid in de structuren en bevoegdheden, en vooral: waar politici hun mandaten ook opnemen, en het belang van de Belgische burger voorop wordt gesteld. Tegen eigenbelang en feodalisering.
Op de vraag of jullie ook standpunten hebben kunnen we dus kort antwoorden:
Ja, maar géén enkel zinnige!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 11:40   #47
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

natuurlijk gaat Geert zetelen.

wen ook vera dua, de gucht, frank vanhecke plegen kiezersbedrog in dat geval, met het verschil dat de regeringspartijen hun zetel niet opnemen; en bourgeois en dua wel (dua kan moeilijk anders )
Oud 13 juni 2004, 13:05   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SaeKoTiC

Meer uitleg hoef ik hierbij niet te geven ...
Liever een supernerd dan een vlotte leugenmachine. Het gaat verdomme om het bestuur van het land en niet om leuke tv optredens ! Domheid wordt blijkbaar tot kunst verheven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 13:28   #49
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Status quo monarchie

Wij zien geen reden om nu of morgen iets aan de koninklijke functie te wijzigen.
De macht van de Koning is quasi onbestaande, maar hij kan wel gezien zijn ervaring en gelet op zijn politieke ongebondenheid de politici controleren. Zijn kostprijs is heel beperkt vergeleken met andere koningen of presidenten en in elk geval ver beneden de kost van de voorbije Staatshervormingen die België met zes regeringen en zes parlementen hebben opgescheept. De Belgische koningen hebben over het algemeen zeer goed hun plichten vervuld zodat er geen reden is om wat dan ook aan hun functie te wijzigen.

Vlaams-nationalisten en rattachisten bekritiseren de Koning bijna uitsluitend om separatistische redenen en maken zo elk sereen debat over de koninklijke functie onmogelijk.
Je lult maar wat raak.

1. De macht van de koning is spijtig genoeg wel bestaande.
De overspelige hypocriet heeft een sociale voorbeeldfunctie voor bepaalde burgers. Hij steld nog steeds de formateur aan. Kan altijd een regeringscrisis teweeg brengen wanneer hij geruggesteund wordt door monarchistische fossielen. Heeft internationale betrekkingen (ook letterlijk op te nemen bij onze overspelige vorst 8) ) en heeft massa's geld. Welke idioot gaat nu nog beweren dat hij geen macht heeft?

2. Je hoort vaak dat een monarchie een mooi iets is naar de buitenwereld toe. Laat me niet lachen!? Steek de grens over met Duitsland of Frankrijk of steek het Kanaal over en 99% van de mensen weet zelfs niet dat België een koning heeft.

3. Het prinicpe van een monarchie is principieel ondemocratisch en sociaal onrechtvaardig. Het verbaast me steeds hoe het linkse uitschot niet veel kritiek uit op het koningshuis terwijl dit in theorie één van hun grootste vijanden zou moeten zijn.

4. Je stelt dat een president even veel zou kosten? U bent toch gek?...
Wanneer je een republiek sticht, beslis je nog altijd wettelijk zelf hoeveel je de president laat verdienen. Ook ben je niet verplicht om aan zijn/haar hele familie rijkelijk dotaties uit te delen. Wat je zegt houdt dus weer totaal geen steek. Hierbij komt nog eens dat een president democratisch verkozen wordt (en begin nu niet te zaniken over het geval Bush want het kiessysteem is ook zelf te bepalen in het begin).

Face it, er bestaat geen enkel argument om het koningshuis te verdedigen. Het is fundamenteel ondemocratisch en verwerpelijk. Het is trouwens samen met de Kerk de enige instelling die met massamoorden uit het verleden (en nog niet zo ver terug zelfs) zo makkelijk weg komt...
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 13:49   #50
Jeroom Leuridan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Agitator
Citaat:
- Status quo monarchie

Wij zien geen reden om nu of morgen iets aan de koninklijke functie te wijzigen.
De macht van de Koning is quasi onbestaande, maar hij kan wel gezien zijn ervaring en gelet op zijn politieke ongebondenheid de politici controleren. Zijn kostprijs is heel beperkt vergeleken met andere koningen of presidenten en in elk geval ver beneden de kost van de voorbije Staatshervormingen die België met zes regeringen en zes parlementen hebben opgescheept. De Belgische koningen hebben over het algemeen zeer goed hun plichten vervuld zodat er geen reden is om wat dan ook aan hun functie te wijzigen.

Vlaams-nationalisten en rattachisten bekritiseren de Koning bijna uitsluitend om separatistische redenen en maken zo elk sereen debat over de koninklijke functie onmogelijk.
Je lult maar wat raak.

4. Je stelt dat een president even veel zou kosten? U bent toch gek?...
Wanneer je een republiek sticht, beslis je nog altijd wettelijk zelf hoeveel je de president laat verdienen. Ook ben je niet verplicht om aan zijn/haar hele familie rijkelijk dotaties uit te delen. Wat je zegt houdt dus weer totaal geen steek. Hierbij komt nog eens dat een president democratisch verkozen wordt (en begin nu niet te zaniken over het geval Bush want het kiessysteem is ook zelf te bepalen in het begin).

Face it, er bestaat geen enkel argument om het koningshuis te verdedigen. Het is fundamenteel ondemocratisch en verwerpelijk. Het is trouwens samen met de Kerk de enige instelling die met massamoorden uit het verleden (en nog niet zo ver terug zelfs) zo makkelijk weg komt...
en daarbij komt nog, al sje ontevrden bent over de president, dan stem je hem /haar weg, met de van saksen coburgs kan dat niet! schande!!
Jeroom Leuridan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 13:51   #51
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroom Leuridan
en baarbij komt nog, al sje ontevrden bent over de president, dan stem je hem /haar weg, met de van saksen coburgs kan dat niet! schande!!
Mijn allochtone echtgenote beheerst beter het Nederlands dan jij. Maar ja, jij spreekt Vlaams, die taal kent ze nog niet.

Misschien kan je eerst die laars uit je mond halen als je de volgende keer nog wat typt
Oud 13 juni 2004, 13:54   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
en baarbij komt nog, al sje ontevrden bent over de president, dan stem je hem /haar weg, met de van saksen coburgs kan dat niet! schande!!
Mijn allochtone echtgenote beheerst beter het Nederlands dan jij. Maar ja, jij spreekt Vlaams, die taal kent ze nog niet.

Misschien kan je eerst die laars uit je mond halen als je de volgende keer nog wat typt
Wat heeft je allochtone echtgenote haar Nederlands te zien met het ondemocratisch karakter van de monarchie ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 juni 2004, 13:57   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Citaat:

Wat heeft je allochtone echtgenote haar Nederlands te zien met het ondemocratisch karakter van de monarchie ?
Wie ligt daar nog van wakker? Driekwart van de Vlamingen is pro-monarchie en anti-Blok. Niet ik, ik ben tegen de monarchie en gewoon anti-racist.

En die kwiet die inlogt met de nicknaam van een collaborateur van WOII(Jeroom Leuridan), mag best wat meer moeite doen om A.N. te schrijven.
Jeroom moest het horen!
Oud 13 juni 2004, 13:58   #54
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

mss kan je beter met je allochtone echtgenote vertrekken naar haar land

en dan maar hopen dat ze daar nog niet van het internet hebben gehoord
Oud 13 juni 2004, 14:04   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Citaat:

Toen jouw (en mijn) voorouders nog in de grond leefden en hun reet schoonveegden met bladeren, stonden in haar land al duizenden jaren kastelen. Ken je geschiedenis voor je zulke onzin uitkraamt.
Oud 13 juni 2004, 14:17   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf

Toen jouw (en mijn) voorouders nog in de grond leefden en hun reet schoonveegden met bladeren, stonden in haar land al duizenden jaren kastelen. Ken je geschiedenis voor je zulke onzin uitkraamt.
Knap... kastelen in de tijd van de nomaden

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 juni 2004, 15:54   #57
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Gelieve respect op te brengen voor de Zuiderse/Belgische/Vlaamse (zoals je wil) variant van het Nederlands...

P.S.: waar komt je echtgenote vandaan?
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be