![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Feierabend, ik hoop dat ze jouw bijdrage lezen! Zijn het "simplistische randdebielen"? Wat moet je dan denken van de linksen in België die pal achter het koningshuis staan en gretig met de Belgische driekleur zwaaien? De koningskwestie vergeten?
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is er nog goed aan te merken. Jouw teksten dragen nog steeds de sporen van een franskiljonse opvoeding tegen heug en meug: zinsbouw, idioom, woordkeuze............ Ik geef je de goede raad mee, om steeds, waar je je ook heenspoedt, je eigen moedertaal te hanteren. Ze is wonderzoet, voor wie haar geen geweld aandoet. Om je daarin bij te staan, zal ik steeds paraat wezen. Herschrijf maar eens je bovenstaande paragraaf en vervang "Jamais." door "Nooit!!" Bemerk dat de uitroeptekens ook krachtdadiger overkomen, mochten de smerige waalse taalimperialisten uw conterfeitsel onder ogen krijgen. De strijd is nooit volledig gestreden. Blijf alert! België rekent op u. 8) *vette cursivering door Superstaaf®
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() We zullen na de volgende verkiezingen nog eens spreken, nadat Agalev de zwaarste verkiezingsnederlaag in haar bestaan heeft meegemaakt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
We hebben dringend nood aan mensen die willen vechten voor een democratisch Vlaanderen, SOLIDAIR met de wereld!
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wordt volgens jou nu ook de Belgische vlag misbruikt op de sportmanifestaties en vooral ook tijdens de matchen van de Rode Duivels? Is dat dan ook geen uiting van racisme, xenofobie en haat? Zijn het niet de media die schuld zijn aan die diabolisering van onze Vlaamse symbolen? 't Is maar een vriendelijk vraagske!
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Luddo
Zal ik om de verbroedering alhier te bevorderen, mijn mixed-vlaggenparade nog eens laten défileren? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dus wel verplicht om de originele formaten te handhaven. Ze zijn echt héél toevallig gekozen, maar dat zal je wel niet geloven. Daarvoor lijk je me te intelligent. ![]() Geniet van de broederlijke vlaggenparade. Vlamingen en Belgen één front. Huphuphububububububububub ![]() <marquee> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() Circe:
Dat verhaal over het medestrijdend Namen en Henegouwen is al lang historisch ontkracht, het was een fabel die in de beginjaren van het zo geprezen land België de wereld werd ingestuurd. Wij hebben geen ruzie gekregen met Willem Na 1795 waren de zuidelijke Nederlanden opgeslorpt binnen de expansionistische Franse republiek Na de nederlaag van Napoleon tegen de Europese coalitie raakte ze binnen het koninkrijk der Nederlanden kortstondig herenigd met hun vroegere 17 provincies. Ook hier waren spanningen Nederlands/Frans katholiek/ protestant en de buitenlandse invloeden. Iedereen had interesse, we waren het slagveld van Europa en een rijke natie. In 1830 werden de zuidelijke Nederlanden door de toenmalige niet Franse grootmachten uiteindelijk omgevormd tot de staat België als een buffer tegen Frankrijk. Er werd een ver familielid en arm familielid van de Saxen Cobourgs geïnstalleerd, die de scepter zou zwaaien. Indachtig het voorgaande; de invloed die frankrijk wilde behouden, het geld dat vandaar kon verkregen worden en het feit dat de taal aan de adellijke huizen ( ook in D en GB) Frans was, het gedwongen karakter (niet de keuze van de burgers telde) is het gewoon de weg van de minste weerstand die maakte dat Vlaanderen een wingewest werd zonder inspraak. Een van de doelen was de verfransing van Vlaanderen. In 1838 schrijft de Franse Consience zijn romantische “leeuw van Vlaanderen” een fel gelezen boek dat ook de nieuwe rijken aanspreekt. De mensen leven hier in erbarmelijke toestanden dan en worden uitgebuit door de Franse adel/industrie administratie en landadel, er is dus een terechte basis tot weerstand. Het gewone volk komt slechts traag in contact met het boek maar zowel bij hen als bij sommige meer begoede burgers zorgt het voor een zelfbewuster houding en Vlaamse trots. De leeuwen vlag was destijds (1302) al het wapenschild van de Graven van Vlaanderen, overigens ook maar een bende franse Adel die alleen de strijd mee voerde om hun onafhankelijkheid van Frankrijk te behouden ( geen vazal van Fr te zijn) en zo hun rijkdom te behouden. Anderzijds hadden de Vlaamse steden zoveel vrijheden en rijkdom dat ze een doorn waren in de ogen van het Franse vorstenhuis. ( Een gezegde was dat de vrouwen in Brugge en Gent beter gekleed waren dan de Franse koningin) . Vlaanderen wilde zijn vrijheden en rijkdom niet verliezen ze accepteerde een gematigde graaaf en de graven wilde hun deel van de koek niet kwijt, de Franse koning wilde de rijkdom van de Vlamingen door Vlaanderen te annexeren en onder zijn kroondomeinen te brengen. Vandaar het samengaan van steden en graven. De andere Europese steden hadden deze verworvenheden niet en er was hier een voorbeeld dat hen op ideeën bracht. De Vlaamse leeuw heeft geen gelakte nagels of rode tong oorspronkelijk had de VL leeuw geen tong, het is dus een goede indicatie of we te doen hebben met een Vlaming of een B-B-Q worsten etende onderdaan van België, de mijne heeft zwarte nagels en een zwarte tong. De slag van 1302 was een revolutie op militair vlak, een democratische en sociale revolutie en een politieke revolutie, en een les in nederigheid voor het Franse hof. Het is niet de slag om Hastingen die het begin van de democratie inluid maar de slag van 1302. Feit is dat men hier ten lande voortdurend in strijd is met het Frankrijk en dat de Franse opmars voor eeuwen tot staan is gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gebruik voor de Vlaamse leeuw maar deze link: http://www.vlananet.org/symbolen/anivlaams.gif ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Superstaaf, jij lijkt me een echte vlaggen-liefhebber. Wanneer hang jij zoal 'de nationale driekleur' buiten?
Of zit jou living er thuis misschien zo uit: ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Het was al langer geweten dan vandaag dat er allerhande ondermaatse soort ,zoals communisten en geitenwollensokken dragende groenen vlaanderen haten.
Toch ben ik blij dat opnieuw hier te mogen meemaken ,maskers van verdraagzaamheid vallen af. Net als je kiezers op 18mei 2003. ![]() ![]() Het sterkt me ook keer op keer,meer en meer om voor mijn vlaanderenland te strijden. De echte vlamingen lopen rond met een zwart gele leeuwenvlag groentje. ![]() En vuil flaminganten begot ![]() ![]() Als het dan toch o zo zielig was om die mensen van vlaanderen vlagt bezig te zien ,zet gewoon je tv af, groen slijmpje. Dat doe ik ook als ik mie vogels of wrat geysels zie,en de rest van de erwtjes. ![]() En simplistische randdebielen,die vind je alleen in de linkse hoek. ![]() Frolic:de vlag word enkel besmeurd door zo een gepeupel als jij,de land-en volksverraders van vlaanderen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
beelden uit Afrika waar de grote olifanten hun kleintjes beschermen tegen allerlei gevaren! En zeggen dat die kleintjes groot worden! Ik hoop dat ze nooit in het Belgisch circus moeten optreden want als je die beelden van Gaia ziet, en de snoet van Michel Van den Bossche dan zou ik niet in hun plaats willen zijn!
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ach groen slijmpje,je mag hier eens komen lachen met de vlaamse beweging
![]() ![]() Maar tja, met niet meer dan jointjes rook in de kop ,weet je niets serieus te zeggen nietwaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
met beide vlaggen, de officiële met rode tong en rode klauwen, en de zwartgele die we noemen "de vlag van de Vlaamse Beweging". De vlaggenverkoop leert ons dat 1/3 officiële en 2/3 "Vlaamse Beweging"-vlaggen gekocht worden. Wij willen niet doordrammerig zijn en volgen de wil van de (overtuigde!) Vlaming ... dus de twee vlaggen! Veel actievoerders (waaronder ikzelf) hadden eerst ook heel wat bedenkingen bij dat voorstel van Ivan Mertens om met de twee vlaggen te zwaaien maar nu hebben we ingezien dat hij het bij het rechte eind heeft! Wie bij ons té fanatiek is haakt vanzelf af! Onze gedragsregels zijn op dat punt nogal strikt en wie zich daar niet kan of wil aan houden voelt zich niet thuis bij "Vlaanderen Vlagt"! En, baai te weej, we hebben meer last om onze ongebondenheid te bewaren en te vrijwaren ten opzichte van diverse Vlaamse verenigingen en partijen dan van de toeschouwers en de Belgische driekleurzwaaiers tijdens de wedstrijden! En, terwijl ik je toch "aan de lijn" heb, het zou niet slecht zijn moest je je tekst eens herlezen en "je mond spoelen" vooraleer je op "OK" drukt! En ik heb het niet over de inhoud maar wel over de vorm! Met vriendelijke Vlaamse groeten!
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Luddo voor mij is maar één vlag van tel en dat is de ECHTE leeuwenvlag ,enkel geel met een zwarte leeuw op dus.
En dat je deze ook meer verkoopt zal niet zo bedenkelijk zijn me dunkt. Voor mij hoef je helemaal niet gebonden te zijn ,het belangerijkste is dat jullie er staan met mijn geliefde vlag. En de dag dat ik voor wie dan ook mijn mond spoel die is toch nog zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeer ver weg zenne. ![]() |
![]() |
![]() |