![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er een kleine minderheid is die dat wel wil en hard kan roepen dat het daarom een meerderheid wordt.
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kiezers die maar kiezen om te kiezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is een bepaald ongenoegen dat maar geen invulling krijgt door de traditionele politici (en naar ik vermoed nu ook weer niet: de Copernicaanse omwenteling heeft niet plaats gehad), dat lijkt me een ideale voedingsbodem voor Vlaams-nationalistische partijen. Maar de kiezers moeten goed beseffen dat in deze particratische maatschappij eenmaal hun stem gegeven, ze deze kwijt zijn voor 4 (en binnenkort misschien 5) jaar en ze de partij waarop ze stemden een mandaat geven voor die tijd. N-VA heeft als hoofdreden van zijn bestaan, zijn core business het einde van België, waar VB nog het vreemdelingenthema heeft. Als je daar op stemt, moet je niet dom zijn en weten dat ze daar separatistische manoeuvers mee gaan doen. En terecht, elke partij die niet denkt aan zijn core business en zijn USP verkwanseld, wordt afgestraft. Een voorbeeld van dat laatste zal ene YL uit I u wel kunnen vertellen. Zo zie je nog maar eens wie er het radicaalst is: de gewone burger of de beroepspoliticus. Denk daar maar eens aan wanneer je anti-democratische uitlatingen hoort zoals van system. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Vito : 7 oktober 2011 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is een goed onderzoek, van een gewone bevraging snel snel geproduceerd om wat te hebben om uit te zenden heb ik daar mijn vragen bij, maar u gaat mij daar wat meer over vertellen, nietwaar speurneus? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
63% van de N-VA kiezers wil een responsabilisering van de regio's, 17% een splitsing en 10% wil terug naar het unitaire België. Ik vermoed dat nonkel Henri ook bevraagd is geweest. ![]() Tenzij er veel veranderd is het laatste jaar, is wel meer dan 61% tegen de splitsing van het land. Dat ze er dan niet op stemmen, verdorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alhoewel die onafhankelijkheid hun eerste programmapunt is weten heel wat kiezers niet dat de N-VA een separatistische partij is. Je mag ervan op aan dat het nog vele jaren zal duren voor de N-VA naar de kiezer zal durven gaan met een verkiezingsprogramma waarin zij de onafhankelijkheid zullen prediken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat primordiaal is bij enquêtes is dat de ondervraagde doelgroep of survey een afspiegeling is van de huidige bevolking, zowel in leeftijd, sexe, opleiding, beroep, sociale klasse, etc. Als deze survey correct is doet het er echt niet toe of je nu 1000 of 10.000 mensen ondervraagd. Het resultaat zal toch dezelfde zijn. In dit land zit bijna iedereen ergens opgeslagen. Als je je bij een groep wil aansluiten of inschrijven moet je dikwijls een ellenlange lijst met persoonlijke date invullen. Het zijn deze deze data die dikwijls voor veel geld verkocht worden aan peilingbureaus. Wat mij persoonlijk stoort is dat geen enkel peilingbureau het aantal mensen dat geen antwoord geeft, de zogenaamde onbeslisten, vrijgeeft. Ik zou echt graag weten waarom dat zo is. Laatst gewijzigd door speurneus : 7 oktober 2011 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zelfs hier blijkt hoe broos een slecht gevoerde peiling kan zijn, omdat er openheid is in de cijfers. Op 1000 mensen die effectief een partij antwoorden, zeiden er 359 op CD&V-NVA gestemd te hebben, 35,9% dus, in werkelijkheid was het 30,2%. Er zijn peilingen die op deze manier gevoerd worden en dus 5% foutenmarge geven, hoewel ze maar 2% aangeven, ALS ze het al aangeven, want je kan de standaarddeviatie alleen maar narekenen als je gedetailleerde resultaten hebt. Maar dat was hier niet de bedoeling, het was de bedoeling te peilen naar communautaire kwesties en dan heeft men zeer correct een stratificatie hiervan uitgevoerd. Je kent immers de verkiezingsuitslag en zo ga je je steekproef corrigeren. Je gaat er wel van uit dat de ondervraagden eerlijk zijn, want het is niet ondenkbaar dat het aantal CD&V/NVA stemmers zo hoog waren omdat mensen logen: iedereen wil bij het kamp van de winnaars horen. Confounders dus, hier schiet mijn onderzoek vind ik tekort om deze op te sommen, maar goed, het is al beter dan de klassieke TNS Pipo polls die sommigen hier slikken als zoete koek, afhankelijk of het hen goed uitkomt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dit is voor de separatisten zoals ikzelf een schitterend resultaat. Kijk: 22% wil een onafhankelijk Vlaanderen...en vertegenwoordigen vandaag 45% van het electoraat. Dit wil dus zeggen dat wij nog enkel tot pakweg 27% moeten aangroeien om ver boven de 50% uit te komen. ![]() Joehoe....dat geeft de burger serieus wat moed hoor...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 oktober 2011 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() De PS is corrupt, het FDF is anti-Vlaams, de belastingen zijn te hoog, justitie functioneert niet, de NMBS functioneert niet... België werkt niet gewoon. Ik snap niet waarom sommige mensen dat nog willen, behalve natuurlijk het regime dat haar zakken wilt vullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Bij de PS is de corruptie wel heel erg. Bovendien staat België ook de nodige hervormingen in de weg. De vergrijzing is er al, maar de PS weigert de nodige hervormingen. Ik denk ook dat België niet goed kan reageren of inspelen op de toenemende globalisering. De wereld (in het buitenland) verandert heel snel, maar België zit vastgeroest doordat Vlaanderen het achterhaalde beleid van de corrupte PS maar blijft sponsoren en dat met steeds meer en meer geld. De banken hebben ons bestolen en wat zegt de CDenV? "Walen, besteel ons nog wat meer". Ik bedoel: de crisis met de banken is blijkbaar nog niet erg genoeg voor de CDenV. Ze willen nog extra geld geven aan de Franstaligen daarbovenop. En open VLD is ook anti-Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Wel, dan zal België blijven bestaan.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens gekeken waar Denemarken, Finland, Singapore, Noorwegen staan op de rangschikking?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |