![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2011 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Arbeid wordt momenteel geëxporteerd naar de nieuwe markten waar het consumentisme aanvangt en consumptieproducten geproduceerd worden tegen lage lonen en daardoor de oude Europese markten wegconcurreren.
Handel met lageloonlanden moet zwaar belast of verboden worden, zodat onze prachtige KMO bedrijven levend blijven en zich enkel aan onze meer gevorderde levenstandaard moeten aanpassen om te kunnen concurreren, niet met lageloonlanden, dat is ridicuul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Degenen die over vertrouwen beginnen zijn degenen die weten dat de inhoud van de kluis leeg is maar dat verborgen willen blijven houden. Ja, natuurlijk heeft diefstal gevolgen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet alleen niet dat je niet protectionisme thuis kan prediken gecombineerd met vrije markt elders indien je ethisch wil handelen. Pas dus op waarvoor je vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrije marktkapitalisme is sowieso niet ethisch, je kan er dus geen ethiek inbouwen. Handelen…. (Business) is momenteel veelmeer een internationale gelegaliseerde pickpocketbusiness, een instrument van het arrogante neoliberale systeem, business is business, kassa - kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Michael Moore @ Occupy Wall Street
http://www.youtube.com/watch?v=XCZLh...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een subprime lending is een ongedekte lening. Een Cdo is een groepering van dergelijke schulden. De basis van de crisis is het herverpakken van die.ongedekte.leningen en doorverkopen van die hete pattat aan heel de wereld.
Het omvallen van lehman.ligt dus niet aan de basis van de start van de crisis. Maar wel gans dat cdo gedoe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Parodie,
![]() ![]() ![]() ![]() He jij links-liberaal, Je ontneemt mij al mijn rechtse illusies, Jij beschrijft mijn illusiekapitalisme als een zinkend schip, Mijn geloof in god als een pedofiele grap, Mijn rechts illusieparadijs was toch op komst maar nergens te vinden, Mijn rechtse hemel blijkt een hel te zijn, Ik was goedgelovig maar de realiteit wekte mij, Mijn Amerikaanse droom is dus een nachtmerrie. De links-liberale dichter. Corse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Hé moderator,
Die links-liberaal Corse is hier aan het rijmen & dichten! Het is hier een politiek forum, dat kan toch niet! Moderator, Voor één keer mag dat, maar het mogen niet dezelfde rijmpjes zijn en niet te dikwijls, anders verliest hij twee punten! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Pickpocketbusiness, een instrument van het arrogante neoliberale systeem. Business is business, kassa - kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Dexia was voordien al alles behalve een voorbeeld van de vrije markt. Het was de facto al een overheidsbank, stampvol gepropt met politieke creaturen. 2. Bailout = alles behalve kapitalistisch. Kapitalistisch was geweest om het zaakje simpelweg failliet te verklaren en op te doeken. Het is allesbehalve kapitalistisch om de schulden naar een derde partij (in casu de belastingbetaler) te transfereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het bedriegen van mensen liberaal zijn Corse ?? Dat past nu eens in geen enkele ideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zo'n gigantische verschillen tussen rijk en arm kan je geen werkelijke democratie staande houden. Waarom denk je dat sommigen van die rijken 'plots' wel meer belasting willen betalen of tenminste zeggen dat te willen doen? Is het dat ze de immoraliteit van ongebreideld geïnstitutionaliseerd egoïsme beginnen inzien of uit angst voor de grotere prijs achteraf als de volkswoede zich tegen hen begint te keren? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2011 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar vele liberalen denken wel dat het via 'zelfcontrole' allemaal kan opgelost worden...de dief die zichzelf aan de gevangenispoort gaan aangeven. Niet echt geloofwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "De hoogst denkbare graad van gelijkheid, het communisme, is, daar het de onderdrukking van alle natuurlijke neigingen vooropstelt, de hoogst denkbare graad van slavernij." Duits: "Der höchst denkbare Grad der Gleichheit, der Kommunismus, ist, weil er die Unterdrückung aller natürlichen Neigungen voraussetzt, der höchst denkbare Grad von Knechtschaft." Treitschke Citaat afkomstig uit: Historische und Politische Aufsätze |
|
![]() |
![]() |