![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij wel iets cool om ne film van te maken, ...
JC's puberjaren, een highschool comedy die zich afspeelt in het jaar 0 JC met zijn eerste lief, Simon Petrus die aan de wiet of drank geraakt, Johannes die in ware surf style over het meer van galielea scheurt, en daarbij alles pakt wat een rok draagt, (in die tijd dus ook mannen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zou monseigneur Leonard dat laatste ook een vorm van immanente rechtvaardigheid vinden ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
http://www.newadvent.org/cathen/05054c.htm Pauselijke bullen kunnen ook bepaalde regels veranderen of onderstrepen. Verder ben ik het wel eens met AdrianHealey: als de regels van de club niet bevallen, dan hoef je er natuurlijk niet bij te blijven. De houding van sommigen dat hun katholicisme een of andere onontkoombaar natuurlijk fenomeen is, lijkt mij nogal onnozel. Ik wil nog aannemen dat een bepaalde vorm van religiositeit een gevolg is van bepaalde niet te veranderen structurele eigenschappen van de hersenen, maar dat die hele poppenkast in Rome daar een deel van zou uitmaken lijkt mij bijzonder sterk. Echter, hoewel ik Leonard alleen maar kan aanmoedigen in zijn rechte lijn, vind ik niet dat de gemeenschap daar financieel voor moet opdraaien. Bovendien lijkt mij het weigeren van leerkrachten (werknemers dus) louter op basis van bijvoorbeeld hun burgerlijke stand een duidelijke schending van de discriminatiewetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden dan best God afschaffen bedoel je, Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat dit er wat over is.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() is kindermishandeling, en van de grofste soort.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je dat los van alle dogma's bekijkt, ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij gelooft echt het verhaal van de vermenigvuldiging van het brood en de vissen ? Jij gelooft dat Jezus op water kon lopen ? Nog nooit van beeldspraak gehoord ? Dit maakt dan ook dat je de bijbel moet interpreteren. Slaafs alles letterlijk opvolgen zonder na te denken, lijkt wat op de stelling "befehl ist befehl". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Laat de kinderen tot mij komen... " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Het zal wel zijn dat hij tegen een scheiding is. Behalve als het gaat om de scheiding tussen Kerk en Staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er waren er altijd die zeiden: "Ja maar het was wel betere stront!" Durf jij met je hand op het hart zeggen dat er vroeger niemand wist wat er in die vrome middens gebeurde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de zever die in Rome verkocht wordt, en die hij dan doorverkoopt, dat is er wel over, dat is ook wat ik bedoel met de dogmatische ideen die de paus kan opleggen, (AIDS verhaal, celibaat etc... ) Waarom zou een gescheiden leerkracht geen godsdienstles kunnen geven, ... ? dan kan een ongetrouwde die vrolijk in het rond vogelt dat ook niet, en dan kan een getrouwde die op regelmatige basis zijn kinderen afklopt dat ook niet. Wat verder die beleving of geloof betreft, het is belangrijker om in de geest van te leven, kortom uw manieren te houden en uw naaste niet te veel te kloten, dan u aan al die regeltjes te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |