Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 07:43   #41
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Leren schrijven is voor op school. Het is de boodschap die telt.
Trouwens je kan al eerste minister worden zonder nederlands te kunnen spreken.
De boodschap komt anders wel een stuk minder intelligent over op die manier.
Maar goed, je hebt gelijk, als we al Elio hebben, wie zal er dan nog vallen over een pieteluttig lidwoordje
Oud 14 oktober 2011, 08:05   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In Vlaanderen alvast niet.
Bij mijn weten gaat het over de Belgische regering. En dus over een democratische meerderheid binnen België. Of er ook een meerderheid is binnen Vlaanderen heeft daar niks mee te maken.
Wat jullie willen is dat de meerderheid binnen Vlaanderen haar wil kan opleggen aan alle Belgen.
Ik zal er een tekeninkske bijmaken.
35 van de 60 Vlamingen kiezen A. 25 kiezen B.
10 van de 40 Walen kiezen A. 30 kiezen B.

Volgens uw Vlaamse democratische regels vormt A een meerderheid binnen Vlaanderen, en omdat Vlaanderen een meerderheid binnen België heeft moet A aan de macht komen. Dat wil zeggen dat een minderheid van 45% van de bevolking haar wil oplegt aan de meerderheid.
Dat zijn volgens mijn informatie geen democratische regels. Ik denk dat onze Vlaamse schreeuwers een dringend een cursus democratie moeten gaan volgen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 oktober 2011 om 08:06.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2011, 08:06   #43
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Geen paniek, een regering die slechts 49% van de vlamingen vertegenwoordigd (+ dan nog 66 % van de vlamingen die dit geen goed communitair akkoord vinden) zal die regering wel bijna gegarandeerd binnen het jaar vallen en dan kan je uw wraak gaan uitvoeren in het stemhokje.
net dat is de reden dat er géén vervroegde verkiezingen gaan komen. Dat zie je toch van km ver afkomen?

Tenzij dat Sandertje zeer hardleers is, en nog eens met de stekkerdoos begint te spelen
vrijevlaming is offline  
Oud 14 oktober 2011, 08:45   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten gaat het over de Belgische regering. En dus over een democratische meerderheid binnen België. Of er ook een meerderheid is binnen Vlaanderen heeft daar niks mee te maken.
Wat jullie willen is dat de meerderheid binnen Vlaanderen haar wil kan opleggen aan alle Belgen.

Volgens uw Vlaamse democratische regels vormt A een meerderheid binnen Vlaanderen, en omdat Vlaanderen een meerderheid binnen België heeft moet A aan de macht komen. Dat wil zeggen dat een minderheid van 45% van de bevolking haar wil oplegt aan de meerderheid.
Dat zijn volgens mijn informatie geen democratische regels. Ik denk dat onze Vlaamse schreeuwers een dringend een cursus democratie moeten gaan volgen.
Daar gaat het helemaal niet om.
Ik begrijp dat begrijpen niet uw sterkste kant is.
Oud 14 oktober 2011, 08:46   #45
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
net dat is de reden dat er géén vervroegde verkiezingen gaan komen. Dat zie je toch van km ver afkomen?

Tenzij dat Sandertje zeer hardleers is, en nog eens met de stekkerdoos begint te spelen
Tegen dan staan er 10 depanneurs klaar, eventueel met een noodgroep om deze regering in stand te houden
Oud 14 oktober 2011, 08:55   #46
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
volledig akkoord P.
Maar mijn vraag is dan: nonkel Dolf had in 40-44 toch ook een meerderheid.
Ganses Reich was voor het binnenshuis houden van Flandern und Wallonenland*...en de meerderheid was groot...eigenlijk was het separatistische buitensmijten van die islamnazi niet democratisch denk ik dan...

*en ik ga er geen tekeningetje bij maken...
Oud 14 oktober 2011, 09:22   #47
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Leren schrijven is voor op school. Het is de boodschap die telt.
Trouwens je kan al eerste minister worden zonder nederlands te kunnen spreken.
Nederlands .... met een hoofdletter
Maar goed. Ik veronderstel dat Di Rupo perfect Franstalig is.
Aan boodschappen met flagrante taalfouten hecht ik geen belang.
hurricane is offline  
Oud 14 oktober 2011, 09:26   #48
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Nederlands .... met een hoofdletter
Maar goed. Ik veronderstel dat Di Rupo perfect Franstalig is.
Aan boodschappen met flagrante taalfouten hecht ik geen belang.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/292/

Het vervelende van internet is dat vermits de netiquette zegt dat men elkaars schrijf- en taalfouten niet mag verbeteren, iedereen veelal de fouten begint over te nemen. Ik maakte vroeger NOOIT een dt fout, en als ik nu mijn teksten grondig lees staat het er vol van.
Ik las in de krant gisteren nog een artikel dat het had over "de lijders" van 't een of 't ander.
Het is hopeloos!
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 14 oktober 2011, 09:29   #49
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het helemaal niet om.
Ik begrijp dat begrijpen niet uw sterkste kant is.
Daar gaat het wel om.
Er is één zaak die ik heel goed begrijp. Uw leiders beliegen de Vlaamse bevolking om daar een electoraal voordeel uit te halen.

Als je niet akkoord bent moet je mij aantonen waar mijn redenering fout is.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2011, 09:49   #50
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Kom dan op straat.
Been there, done that. Ben naar betoging Dwars Door Linkebeek gegaan. Dhr. Damien Thiery is zowat in alle mogelijke nieuws programma's aan bod gekomen de weken voor de betoging. De betoging zelf of de manifestanten quasi niets van gezien ondanks massale aanwezigheid van de pers. Enkel het opstootje met het VB was het vernoemen waard blijkbaar. Ze hebben zelfs Damien Thiery en zijn anti-democratische manier van doen niet eens aan de tand gevoeld: hij wou de betoging verbieden (!) en vind het blijkbaar ook al niet kunnen de de Vlaame Leeuw gezongen wordt in een Vlaamse stad.
Athelas is offline  
Oud 14 oktober 2011, 09:57   #51
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben de partijen die de regering gaan vormen samen geen meerderheid behaald bij de federale verkiezingen?
Kon jij stemmen voor de PS CDH etc?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:01   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen dan staan er 10 depanneurs klaar, eventueel met een noodgroep om deze regering in stand te houden
Hoeveel depanneurs zijn er dan nog? Met kopenVLD weg hebben ze waarschijnlijk geen 2/3 meerderheid meer in de kamer.

Laatst gewijzigd door giserke : 14 oktober 2011 om 10:02.
giserke is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:04   #53
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten gaat het over de Belgische regering. En dus over een democratische meerderheid binnen België.
Je kan geen democratische federale verkiezingen hebben zonder federale kieskring.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:07   #54
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Zaak is natuurlijk dat we in Wallonie en Vlaanderen geen gedeelde A en B hebben. In Vlaanderen hebben we A, B, C en D en in Wallonie A', B' C' en D'. Als in Vlaanderen A de meeste stemmen haalt en in Wallonie B' de grootste partij is, dan is het democratisch gezien normaal dat A en B' de winnaars zijn en gaan deel uitmaken van de regering. Het is niet democratisch dat B' samen met de verliezers langs Vlaamse kant ff gaan dicteren wat de Vlaamse kiezers hadden moeten stemmen. Stemmen doe je om een correcte vertegenwoordiging van je inspraak te hebben. Als deze massale gemeenschappelijke mening gewoon genegeerd wordt binnen één van de twee gemeenschappen, dan ben je fout bezig.
Athelas is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:07   #55
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Daar gaat het wel om.
Er is één zaak die ik heel goed begrijp. Uw leiders beliegen de Vlaamse bevolking om daar een electoraal voordeel uit te halen.

1) De vertegenwoordiging is niet representatief (als Vlaming kan ik niet op de PS stemmen, als Waal kan ik niet op de NVA stemmen)
2) Niet alle stemmen zijn gelijk
3) De verdeling is arbitrair
Amon_Re is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:13   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
DE verraad van Bart De Wever ?
Gast....serieus....leer eerst eens schrijven.

Oeps, dubbel.
Anderzijds...zulke kemels
De formulering is weliswaar eerder ongelukkig. Maar toch staan er in Moor zijn boodschap enkele zaken die je langs geen kanten kunt ontkennen.

Misschien is het niet erg "politiek correct", maar je kunt er niet omheen, de feiten zijn daar: binnen de eurozone doen de "germaanse" (ik zou eerder schrijven de niet-latijnse of de niet-mediterrane) landen het stukken beter. Er zijn hier linkse pipo's die hautain vanuit hun ivoren toren zitten kritiek uitoefenen op Duitsland omwille van de, soms vrij drastische, maatregelen die het genomen heeft. Maar, links mag zoveel stampvoeten als het wil, de resultaten kunnen niet ontkend worden. Ik heb nog maar een maand geleden de vroegere DDR bezocht. Het is nauwelijks voorstelbaar hoe ze erin geslaagd zijn om aldaar op twintig jaar tijd dat gebied een totale metamorfose te laten ondergaan. De Walen zouden er goed aan doen om daar eens een kijkje te gaan nemen. Maar... de werklozenvergoeding is er in de tijd beperkt, wie zonder werk valt moet een andere opleiding en een andere job aanvaarden. En wie weigert krijgt geen steun meer. Bovendien kunnen de werklozen gedwongen worden om overheidsopdrachten uit te voeren zoals helpen, bij overstromingen en dergelijke.
Oud 14 oktober 2011, 10:16   #57
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De domste commentaar ooit gepost op dit forum. Maar uiteraard mag elk zijn domheid demonstreren. En ons kieken is er met grote onderscheiding in geslaagd.
Steekt het een beetje, misschien?
De Brabander is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:18   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het wel om.

Wie zijn mijn leiders?
Waarschijnlijk bedoel je:
- OVLD
- SP.A
- CD&V
- PS
- MR
- CDH
Ik kan je hier alleen maar gelijk in geven, ik heb wel niet voor hen gekozen hé.
Oud 14 oktober 2011, 10:20   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je kan geen democratische federale verkiezingen hebben zonder federale kieskring.
+ no taxation without representation

de Belgische federale staat wordt is niet democratisch gelegitimeerd om belastingen te heffen.

DiRupoI kan eigenlijk slechts democratisch belastingen innen in Wallonie, zeker niet in Vlaanderen. ... mooie besparing ineens
Anna List is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:21   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben de partijen die de regering gaan vormen samen geen meerderheid behaald bij de federale verkiezingen?
"Samen", ja. Maar je kunt toch moeilijk gaan beweren dat Vlaanderen in deze regering goed vertegenwoordigd is. Allesbehalve.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be