![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed, je hebt gelijk, als we al Elio hebben, wie zal er dan nog vallen over een pieteluttig lidwoordje
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij mijn weten gaat het over de Belgische regering. En dus over een democratische meerderheid binnen België. Of er ook een meerderheid is binnen Vlaanderen heeft daar niks mee te maken.
Wat jullie willen is dat de meerderheid binnen Vlaanderen haar wil kan opleggen aan alle Belgen. Ik zal er een tekeninkske bijmaken. 35 van de 60 Vlamingen kiezen A. 25 kiezen B. 10 van de 40 Walen kiezen A. 30 kiezen B. Volgens uw Vlaamse democratische regels vormt A een meerderheid binnen Vlaanderen, en omdat Vlaanderen een meerderheid binnen België heeft moet A aan de macht komen. Dat wil zeggen dat een minderheid van 45% van de bevolking haar wil oplegt aan de meerderheid. Dat zijn volgens mijn informatie geen democratische regels. Ik denk dat onze Vlaamse schreeuwers een dringend een cursus democratie moeten gaan volgen. Laatst gewijzigd door pajoske : 14 oktober 2011 om 08:06. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij dat Sandertje zeer hardleers is, en nog eens met de stekkerdoos begint te spelen |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat begrijpen niet uw sterkste kant is.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen dan staan er 10 depanneurs klaar, eventueel met een noodgroep om deze regering in stand te houden
#46 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar mijn vraag is dan: nonkel Dolf had in 40-44 toch ook een meerderheid. Ganses Reich was voor het binnenshuis houden van Flandern und Wallonenland*...en de meerderheid was groot...eigenlijk was het separatistische buitensmijten van die islamnazi niet democratisch denk ik dan... ![]() *en ik ga er geen tekeningetje bij maken...
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed. Ik veronderstel dat Di Rupo perfect Franstalig is. Aan boodschappen met flagrante taalfouten hecht ik geen belang. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vervelende van internet is dat vermits de netiquette zegt dat men elkaars schrijf- en taalfouten niet mag verbeteren, iedereen veelal de fouten begint over te nemen. Ik maakte vroeger NOOIT een dt fout, en als ik nu mijn teksten grondig lees staat het er vol van. Ik las in de krant gisteren nog een artikel dat het had over "de lijders" van 't een of 't ander. Het is hopeloos! |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Er is één zaak die ik heel goed begrijp. Uw leiders beliegen de Vlaamse bevolking om daar een electoraal voordeel uit te halen. Als je niet akkoord bent moet je mij aantonen waar mijn redenering fout is. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Been there, done that. Ben naar betoging Dwars Door Linkebeek gegaan. Dhr. Damien Thiery is zowat in alle mogelijke nieuws programma's aan bod gekomen de weken voor de betoging. De betoging zelf of de manifestanten quasi niets van gezien ondanks massale aanwezigheid van de pers. Enkel het opstootje met het VB was het vernoemen waard blijkbaar. Ze hebben zelfs Damien Thiery en zijn anti-democratische manier van doen niet eens aan de tand gevoeld: hij wou de betoging verbieden (!) en vind het blijkbaar ook al niet kunnen de de Vlaame Leeuw gezongen wordt in een Vlaamse stad.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Kon jij stemmen voor de PS CDH etc?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Hoeveel depanneurs zijn er dan nog? Met kopenVLD weg hebben ze waarschijnlijk geen 2/3 meerderheid meer in de kamer.
Laatst gewijzigd door giserke : 14 oktober 2011 om 10:02. |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Je kan geen democratische federale verkiezingen hebben zonder federale kieskring.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
2) Niet alle stemmen zijn gelijk 3) De verdeling is arbitrair
|
||
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het niet erg "politiek correct", maar je kunt er niet omheen, de feiten zijn daar: binnen de eurozone doen de "germaanse" (ik zou eerder schrijven de niet-latijnse of de niet-mediterrane) landen het stukken beter. Er zijn hier linkse pipo's die hautain vanuit hun ivoren toren zitten kritiek uitoefenen op Duitsland omwille van de, soms vrij drastische, maatregelen die het genomen heeft. Maar, links mag zoveel stampvoeten als het wil, de resultaten kunnen niet ontkend worden. Ik heb nog maar een maand geleden de vroegere DDR bezocht. Het is nauwelijks voorstelbaar hoe ze erin geslaagd zijn om aldaar op twintig jaar tijd dat gebied een totale metamorfose te laten ondergaan. De Walen zouden er goed aan doen om daar eens een kijkje te gaan nemen. Maar... de werklozenvergoeding is er in de tijd beperkt, wie zonder werk valt moet een andere opleiding en een andere job aanvaarden. En wie weigert krijgt geen steun meer. Bovendien kunnen de werklozen gedwongen worden om overheidsopdrachten uit te voeren zoals helpen, bij overstromingen en dergelijke.
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk bedoel je: - OVLD - SP.A - CD&V - PS - MR - CDH Ik kan je hier alleen maar gelijk in geven, ik heb wel niet voor hen gekozen hé.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de Belgische federale staat wordt is niet democratisch gelegitimeerd om belastingen te heffen. DiRupoI kan eigenlijk slechts democratisch belastingen innen in Wallonie, zeker niet in Vlaanderen. ... mooie besparing ineens ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Samen", ja. Maar je kunt toch moeilijk gaan beweren dat Vlaanderen in deze regering goed vertegenwoordigd is. Allesbehalve.