Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 11:27   #41
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een volmaakt compromis bestaat alleen in de hoofden van naïevelingen.

En zeker wanneer partijen akkoorden moeten sluiten over dingen waar ze in feite vaak diametraal tegenover mekaar staan. Herinner u het gezegde van de Franstaligen: 'on est demandeur de rien'. Wel, deze keer hebben wij duidelijk gemaakt dat wij wel 'demandeurs' waren en hebben we, zeker op communautair vlak, maar ook op het vlak van de responsabilisering, onze eisen weten af te dwingen.

En wat uw 'status-quo' betreft. Niets doen, er vanonder trekken, de deur dichtslaan, zoals de NVA dit deed, d�*t is pas 'status-quo'.
Zwak

Als akkoorden/compromissen uiteindelijk meer kosten dan dat ze zouden moeten opbrengen, dan kan men toch moeilijk naïef zijn als men het dan over een totaal andere boeg wil gooien?

Men heeft wat meer Red Monkeys nodig en veel minder settlers.

Laatst gewijzigd door HRobin : 15 oktober 2011 om 11:27.
HRobin is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:31   #42
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Waarbij regimepartijen een loopje nemen met de democratie, een vlaamse minderheidsregering installeren.

Bent u zo getraumatiseert dat u maar laat begaan? Of zijn het typische kenmerken van een vlaming om laf en als voetveeg te dienen?

Gaarne uw mening.
In afwachting van dit in het stemhokje te kunnen duidelijk maken sta ik te popelen om op straat te komen. Vanaf dat er zo'n initiatief komt doe ik er zeker aan mee om alvast een héél belangrijk signaal te kunnen geven.
Dit gaat in het voordeel zijn van de traditionele partijen, want éénmaal iedereen de kans krijgt om zijn ongenoegen in het stemhokje te uiten is het te laat voor hen...
Yow is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:31   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarbij regimepartijen een loopje nemen met de democratie, een vlaamse minderheidsregering installeren.

Bent u zo getraumatiseert dat u maar laat begaan? Of zijn het typische kenmerken van een vlaming om laf en als voetveeg te dienen?

Gaarne uw mening.
Momenteel kan je zeer weinig doen.
Met weinig bedoel ik in het openbaar protesteren en...
Wat wij wel kunnen is het volgende:
- Ons voorbereiden op de komende verkiezingen.
- Mensen overtuigen van het flagrante onrecht dat de Vlamingen aangedaan wordt.

We gaan zeker ons hoofd niet laten hangen.

BTW: Morgen gaan we in Leuven onze batterijen opladen.
Oud 15 oktober 2011, 11:32   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Zwak

Als akkoorden/compromissen uiteindelijk meer kosten dan dat ze zouden moeten opbrengen, dan kan men toch moeilijk naïef zijn als men het dan over een totaal andere boeg wil gooien?

Men heeft wat meer Red Monkeys nodig en veel minder settlers.
Niets van! U doet aan partijpolitiek.

BHV is gesplitst ( de laatste 40 jaar een zeer belangrijke eis van de Vlamingen die daar woonden), de responsabilisering is ingebouwd en onvermijdelijk voor de Franstaligen, er komt een pak geld en bevoegdheden naar Vlaanderen.

Dat is het het gevolg van de -weliswaar onvolmaakte, maar toch degelijke - deal afgesloten door de standvastige Vlaamse onderhandelaars zonder de NVA.

En moest ik nu NVA-er zijn, ik zou me diep schamen voor de verkeken kans.

Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 11:33.
system is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:33   #45
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Als Vlaming ben ik fier op onze democratie.

Wanneer blijkt dat een zweeppartijtje dat de verkiezingen won niet dynamisch of ervaren genoeg is om een regering te vormen, dan moeten de serieuze partijen met ervaring een oplossing zoeken. Wat dus is gebeurd.

En bij dit alles blijven Vlamingen die zich "vernederd" en verzuurd voelen, toch rustig. Ze bezuipen zich, of wentelen zich in hun miserie, of ze komen op politieke fora hun geblijt neerschrijven, - maar ze blijven tenminste kalm.

Dat siert onze democratie.

Bravo. En nu Elio.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 oktober 2011 om 11:34.
C2C is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:35   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaarne uw mening.

Ik ben niemands voetenveeg, noch een lafbek, noch getraumatiseerd, noch laat ik begaan. Spreek voor jezelf, Scheve!

Het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle begeleidingsteam vind bovenstaande reply net te zwak, desondanks verleent de Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle equipe voor één keer de goedkeuring tot publikqtie, mits Oblique door Scheve vervangen wordt en afgesloten wordt met een uitroepingsteken.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2011 om 11:45.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:37   #47
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bestaat er dan toch zoiets als een Vlaamse eigenheid?
Nee.

(Het gebruik van 'nee' zondermeer is conform de richtlijnen van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle Weekend.)

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:37   #48
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BHV is gesplitst ( de laatste 40 jaar een zeer belangrijke eis van de Vlamingen die daar woonden), de responsabilisering is ingebouwd en onvermijdelijk voor de Franstaligen, er komt een pak geld en bevoegdheden naar Vlaanderen.

Dat is het het gevolg van de -weliswaar onvolmaakte, maar toch degelijke - deal afgesloten door de standvastige Vlaamse onderhandelaars zonder de NVA.

De topictitel is: Hoe gaat u als vlaming om met de vernedering?
Spijtig genoeg kun jij als belgicist hierover niet meespreken omdat jij alleen maar een Vlaming bent (omdat je hier per ongeluk woont), maar je geen Vlaming voelt. Dit topic is dus niet aan jou besteed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:39   #49
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge weet toch wat het woord betekent?
Ik wel, jij niet.

(De socio-demografische commissie die het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle assisteert, verleent hun kwaliteitslabel aan deze reply.)

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2011 om 11:40.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:42   #50
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is het het gevolg van de -weliswaar onvolmaakte, maar toch degelijke naar mijn mening- deal afgesloten door de standvastige Vlaamse onderhandelaars zonder de NVA.

Ik heb een klein, edoch belangrijke, toevoeging gemaakt, wat een hele wereld van verschil maakt
HRobin is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:45   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yow Bekijk bericht
In afwachting van dit in het stemhokje te kunnen duidelijk maken sta ik te popelen om op straat te komen. Vanaf dat er zo'n initiatief komt doe ik er zeker aan mee om alvast een héél belangrijk signaal te kunnen geven.
Dit gaat in het voordeel zijn van de traditionele partijen, want éénmaal iedereen de kans krijgt om zijn ongenoegen in het stemhokje te uiten is het te laat voor hen...
Gezeik, beweren te 'popelen' op straat te willen komen maar de voorwaarde eraan koppelen dat iemand het maar moet doen.

De Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle deontologische commissie raadt aan om 'gezeik' in vetjes te zetten.

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:49   #52
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat doet toch allemaal niet meer ter zake?
BDW is weggelopen van de onderhandelingen en daarmee basta, al de rest is niet meer van tel
Dit doet wel terzake.
Het getreuzel is relevant, namelijk 489 dagen die uiteindelijk verzilverd worden door de PS en CDH.
Het feit dat Di Rupo, geen enkele verantwoording moet afleggen in Vlaanderen, doet wel terzake. Want door de nota af te schieten met enkel "Comment est-ce qu'il ose?”, wint hij kiezers, zonder hiervoor afgestraft te worden. In tegendeel, argumenteren was in zijn nadeel
Feit is, dat de democratie in dit land niet werkt. Ondertussen staan quasi alle gezondheidsparameters van België in het rood en blijven dezelfde loser-partijen aan de macht.
Beter was geweest dat 23 jaar lange dominantie van de PS, eindelijk eens doorbroken werd met meer responsabilisering, zodat de PS-kiezer eindelijk beseft dat bomen niet eeuwig tot in de hemel groeien.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:49   #53
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bestaat er dan toch zoiets als een Vlaamse eigenheid?
Elkaar verraden is altijd een vlaamse eigenheid geweest.
Oud 15 oktober 2011, 11:51   #54
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Momenteel kan je zeer weinig doen.
Met weinig bedoel ik in het openbaar protesteren en...
Wat wij wel kunnen is het volgende:
- Ons voorbereiden op de komende verkiezingen.
- Mensen overtuigen van het flagrante onrecht dat de Vlamingen aangedaan wordt.

We gaan zeker ons hoofd niet laten hangen.

BTW: Morgen gaan we in Leuven onze batterijen opladen.
vlaams-populisten kunnen nooit genoeg zuur in hun batterijen kappen.

De Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle week-end organisatie apprecieert de verwijzing naar de auto-mekaniek.

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:52   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De topictitel is: Hoe gaat u als vlaming om met de vernedering?
Spijtig genoeg kun jij als belgicist hierover niet meespreken omdat jij alleen maar een Vlaming bent (omdat je hier per ongeluk woont), maar je geen Vlaming voelt. Dit topic is dus niet aan jou besteed!
Hoeveel van die soort vlamingen zijn er in vlaanderen ?
Henri1 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:52   #56
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
...Wanneer blijkt dat een zweeppartijtje dat de verkiezingen won niet dynamisch of ervaren genoeg is om een regering te vormen, dan moeten de serieuze partijen met ervaring een oplossing zoeken. Wat dus is gebeurd...
Meen je nu echt dat er "oplossingen" zijn gekomen?
Veel zaken zijn bijlange niet opgelost, of zelfs gewoon ontieglijk veel moeilijker gemaakt (o.a. door de ruimte voor interpretatie en dus ook voor discussies en betwistingen nog veel groter te maken).
Hetgeen werkelijk als "opgelost" kan worden beschouwd zijn dan weer peanuts.

Er wordt ons gewoon een rad voor ogen gedraaid.

En toch beginnen meer en meer mensen het door te hebben, alleen duurt het een tijdje...
(de tijd zal uitwijzen of het zo is)
Yow is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:52   #57
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel me helemaal niet vernederd. Het geen volmaakt compromis, maar toch al een goede stap vooruit.

Maar pruilers en grientjes van een bepaalde soort voelen zich al vlug verongelijkt. Ze jeremiëren de godganse dag en , eilaas, ze houden meer van zeggen dan van doen.
Nochthans is er totnutoe enkel wat papier dat van geen betekenis is.
Voorlopig is het dus voor iedereen van zeggen geweest en niets van doen.
Voor DeCroo in het bijzonder, hij keer ernaar en hij zei niets. OpenVLD zat er bij voor spek en bonen, te wachten op de postjes.
In die mate dat hij zich amper bewust was van hetgene er werkelijk gezegd werd en dat er dan bij gemis maar vlug bij fantaseerde. Een parametertje hier en daar dat verkeerd was, geen kat die dat merkt toch ?
Helaas voor hem wel. Gevolg een gat in zijn voet.
stuyckp is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:53   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yow Bekijk bericht
Meen je nu echt dat er "oplossingen" zijn gekomen?
Veel zaken zijn bijlange niet opgelost, of zelfs gewoon ontieglijk veel moeilijker gemaakt (o.a. door de ruimte voor interpretatie en dus ook voor discussies en betwistingen nog veel groter te maken).
Hetgeen werkelijk als "opgelost" kan worden beschouwd zijn dan weer peanuts.

Er wordt ons gewoon een rad voor ogen gedraaid.

En toch beginnen meer en meer mensen het door te hebben, alleen duurt het een tijdje...
(de tijd zal uitwijzen of het zo is)
Uw denkwijze is het gevolg dat u in problemen denkt i.p.v. in oplossingen.
Henri1 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:54   #59
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Elkaar verraden is altijd een vlaamse eigenheid geweest.

De kerngroep van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle Weekend heeft een zwak voor non-verbale replies.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2011 om 11:55.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 11:54   #60
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel van die soort vlamingen zijn er in vlaanderen ?
Ik begrijp dat jij hier nu niet kunt volgen! Maar geen nood: ik had daar ook niet op gerekend!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 oktober 2011 om 11:54.
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be