![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Negeren is ook een optie.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Ik stelde de vraag aan jou en aan niemand anders. Ik wacht...
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Ten eerste, geslachtsgemeenschap hebben met iemand waar je niet van houdt is geen prostitutie. Of denk jij van wel? Dus alle dames die zich na een feestje laten pakken door een vent zijn prostituees? Ten tweede, waar haal jij de lef om te beweren dat deze persoon het doet omwille van het geld? Je hebt het gevraagd?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beslissing om te trouwen kun je maar nemen wanneer je inzichten kunt bevatten, weet wat de verantwoordelijkheden binnen een huwelijk betekenen en voldoende tijd hebt gehad voor je eigen ontwikkeling. Daarom ligt de leeftijd hier op 18 jaar en tot die leeftijd zit je op de schoolbanken. Toch zo blij als vrouw niet in een moslimland geboren te zijn of te wonen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Daar zijn we het dan over eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Ad hominem (Maroc arrogantie?)
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed is dus trouwen met iemand omwille van geld doodsimpel legale prostitutie. Dames laten zich pakken omdat ze zin hebben in seks, niets mis mee lijkt me zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees verder ook eens even het topic na op wat dat mijn reactie was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Zegt degene die met zn bek vol tanden staat en naar anderen verwijst wanneer je hem een doodeenvoudige vraag stelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Dat is zo. Maar waar heb jij gelezen dat zoiets mag en prostitutie is? Neem het me niet kwalijk maar ik lees geen posts van relnichten en debielen. Ik heb blijkbaar iets gemist in deze draad.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Ik ben uwen hond niet. Ik zie niet in waarom ik jouw vraag moet beantwoorden. Ik heb ook geen antwoord gekregen op mijn vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op leeftijd van 9 mag het sowieso volgens bepaalde Hanbali juristen op voorwaarde dat ze rijp genoeg is en dat het huwelijk geen schade teweegbrengt. Hierbij is volwassenheid geen vereiste. In Saoedi-Arabië zijn de juristen, geleerden en rechters meestal hanbali's, maar Ibnu Utha'ymin, een invloedrijke jurist in SA, heeft een fatwa uitgevaardigd waarin staat dat het huwelijk van onvolwassen (tijdelijk) verboden moet worden. Reden hiervoor is mentale schade en deze wordt veroorzaakt door een verandering in de omgeving: - Communicatie via de scholen (kinderen vertellen verhalen aan elkaar en hoe het leuk is om bij ouders te blijven, meer vrijheid en minder huishoudelijke taken enz. en dit zorgt voor de creatie van nieuwe verwachtingen, hoop en mentaliteit). - Welvaart (blijven liever langer bij ouders) - Instrumentele complexiteit van de maatschappij (basisonderwijs tot 16 is onmisbaar geworden). - Incidenten: een kind wordt uitgelachen door zijn collega's omdat hij getrouwd is, woont bij zijn ouders die verantwoordelijk zijn voor onderhoud, hij neemt dat allemaal mee naar huis en slaat zijn bruidje in hoop dat ze weggaat. Een kindje heeft niet veel geduld, kan niet lang genoeg nadenken en als ze gekwetst wordt sticht brand in het huis (echt gebeurd). Andere die tegen zijn meningen zijn doen het omdat hij, volgens hen, veralgemeent, maar Ibnu Utha'ymin veralgemeent de omgeving die algemeen is. 2) Volgens bepaalde juridische meningen wordt het volledig overgelaten aan de tradities, de gewoontes, dus wat gebruikelijk en praktisch binnen een bepaalde samenleving en cultuur. 3) En volgens andere juridische oordelen moet het meisje volwassen zijn zodat ze zelf kan beslissen. Wanneer iets niet toegelaten is en jij hebt twee of meerdere mogelijkheden dan zijn er andere 'fiqh' regels die te pas komen. De (darora tobih al-mahdor) : noodzaak staat het verbod toe. Jezelf uithongeren is haram. Varkensvlees is Haram. In dit geval mag je varkensvlees eten. De (agaf al-dararajn) : het minder schadelijke kiezen. Jezelf uithongeren is haram. Varkensvlees is haram. Varkensvlees is besmet (dodelijk). Er is een kans dat je geëvacueerd wordt. In dit geval afwachten en geduld oefenen. Laatst gewijzigd door porpo : 18 oktober 2011 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben blijkbaar wel jouw hond. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 18 oktober 2011 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |