Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 20:44   #41
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Wat is het dan wel volgens jou?
Je neukt tenslotte met iemand waar je niet van houdt om zijn centen = prostitutie.
Om het even duidelijker te maken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 20:49   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Euh...ja.
Anders is het vrij zinloos om dingen te posten, nietwaar ?
Negeren is ook een optie.
Oud 18 oktober 2011, 20:49   #43
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Was dit dan geen antwoord op je vraag?
Ik stelde de vraag aan jou en aan niemand anders. Ik wacht...
Oud 18 oktober 2011, 20:56   #44
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik stelde de vraag aan jou en aan niemand anders. Ik wacht...
Ik kan moeilijk een ander antwoord gaan formuleren als ik er hetzelfde over dacht hé?
Oud 18 oktober 2011, 21:03   #45
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk een ander antwoord gaan formuleren als ik er hetzelfde over dacht hé?
Dat kan wel. Ik had je wat hoger ingeschat.

Ten eerste, geslachtsgemeenschap hebben met iemand waar je niet van houdt is geen prostitutie. Of denk jij van wel? Dus alle dames die zich na een feestje laten pakken door een vent zijn prostituees?

Ten tweede, waar haal jij de lef om te beweren dat deze persoon het doet omwille van het geld? Je hebt het gevraagd?
Oud 18 oktober 2011, 21:03   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Klopt niet helemaal, de praktijk is iets anders, maar islamitisch gezien, wat je vindt in de antieke islamitische jurisprudentie, zijn er, qua leeftijd, geen restricties voor het huwelijk, dat wil zeggen zelfs een pasgeboren baby mag trouwen. Het consumeren is iets anders.

In het consumeren van het huwelijk zijn er meningsverschillen tussen de juristen, islamitische geleerden en rechtsscholen.

Een mening bepaalt volwassenheid op basis van bepaalde kenmerken, terwijl de andere meningen duidelijk vaststellen dat alles aan de tradities en belangen moet overgelaten worden, dit laatste impliceert enerzijds dat het consumeren van huwelijk syntactisch mogelijk is ook al zijn de partners geen volwassenen, en anderzijds dat volwassenheid (bulugh) semantisch bepaald wordt door heersende rechtschool, tradities, normen, cultuur, maatschappelijke akkoord enz.

Praktisch wordt het altijd individueel bepaald waardoor alles gecontextualiseerd moet worden op basis van algemene fiqh regels zoals: (daf' al-darar) het voorkomen van (mentale/fysische) schade is prioritair (moqaddam) aan het verwezenlijken van het belang (jalb al-maslaha).
(raf' al-haraj) het verwijderen van de ontbering/last/ongemak .. enz.
Om spontaan van over je nek te gaan, maar ik ben dan ook geen moslim en vind die koehandel in kinderen walgelijk.
De beslissing om te trouwen kun je maar nemen wanneer je inzichten kunt bevatten, weet wat de verantwoordelijkheden binnen een huwelijk betekenen en voldoende tijd hebt gehad voor je eigen ontwikkeling.
Daarom ligt de leeftijd hier op 18 jaar en tot die leeftijd zit je op de schoolbanken. Toch zo blij als vrouw niet in een moslimland geboren te zijn of te wonen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:05   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De beslissing om te trouwen kun je maar nemen wanneer je inzichten kunt bevatten, weet wat de verantwoordelijkheden binnen een huwelijk betekenen en voldoende tijd hebt gehad voor je eigen ontwikkeling.
Daar zijn we het dan over eens.
Oud 18 oktober 2011, 21:06   #48
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Ad hominem (Maroc arrogantie?)

Citaat:
Ten eerste, geslachtsgemeenschap hebben met iemand waar je niet van houdt is geen prostitutie. Of denk jij van wel? Dus alle dames die zich na een feestje laten pakken door een vent zijn prostituees?
je laat bewust deel weg nl ==>
Citaat:
Ten tweede, waar haal jij de lef om te beweren dat deze persoon het doet omwille van het geld? Je hebt het gevraagd?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:08   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Seks omwille van geld is anders wel prostitutie.
Evengoed is dus trouwen met iemand omwille van geld doodsimpel legale prostitutie.
Dames laten zich pakken omdat ze zin hebben in seks, niets mis mee lijkt me zo...
Oud 18 oktober 2011, 21:09   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het dan over eens.
Dat weet ik niet, wanneer is dit volgens u? Voor mij niet beneden 18 jaar.
Oud 18 oktober 2011, 21:11   #51
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Na een feestje is al niet voor het geld maar voor je eigen plezier. Als deze vrouwen dit doen voor persoonlijk gewin dan noem ik dit evenzeer prostitutie.
Lees verder ook eens even het topic na op wat dat mijn reactie was.
Oud 18 oktober 2011, 21:12   #52
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, wanneer is dit volgens u? Voor mij niet beneden 18 jaar.
Tegenwoordig... Laat ons zeggen: mannen boven de 40. En vrouwen boven de 35 als je begrijpt waar ik op doel
Oud 18 oktober 2011, 21:15   #53
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig... Laat ons zeggen: mannen boven de 40. En vrouwen boven de 35 als je begrijpt waar ik op doel
Is dit een ontwijkend antwoord? Hiermee bedoel je waarschijnlijk niet voor het huwelijk?
Oud 18 oktober 2011, 21:21   #54
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Is dit een ontwijkend antwoord? Hiermee bedoel je waarschijnlijk niet voor het huwelijk?
Zegt degene die met zn bek vol tanden staat en naar anderen verwijst wanneer je hem een doodeenvoudige vraag stelt.
Oud 18 oktober 2011, 21:23   #55
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt degene die met zn bek vol tanden staat en naar anderen verwijst wanneer je hem een doodeenvoudige vraag stelt.
Die hij nochtans onmiddellijk beantwoordde
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:25   #56
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Seks omwille van geld is anders wel prostitutie.
Evengoed is dus trouwen met iemand omwille van geld doodsimpel legale prostitutie.
Dames laten zich pakken omdat ze zin hebben in seks, niets mis mee lijkt me zo...
Dat is zo. Maar waar heb jij gelezen dat zoiets mag en prostitutie is? Neem het me niet kwalijk maar ik lees geen posts van relnichten en debielen. Ik heb blijkbaar iets gemist in deze draad.
Oud 18 oktober 2011, 21:30   #57
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ok en nu het antwoord op mijn vraag?
Oud 18 oktober 2011, 21:35   #58
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ok en nu het antwoord op mijn vraag?
Ik ben uwen hond niet. Ik zie niet in waarom ik jouw vraag moet beantwoorden. Ik heb ook geen antwoord gekregen op mijn vraag.
Oud 18 oktober 2011, 21:40   #59
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dus om honger te vermijden kan men zijn kind-dochtertje uithuwelijken om te laten consummeren op de leeftijd van negen jaar?
1)
Op leeftijd van 9 mag het sowieso volgens bepaalde Hanbali juristen op voorwaarde dat ze rijp genoeg is en dat het huwelijk geen schade teweegbrengt. Hierbij is volwassenheid geen vereiste.

In Saoedi-Arabië zijn de juristen, geleerden en rechters meestal hanbali's, maar Ibnu Utha'ymin, een invloedrijke jurist in SA, heeft een fatwa uitgevaardigd waarin staat dat het huwelijk van onvolwassen (tijdelijk) verboden moet worden. Reden hiervoor is mentale schade en deze wordt veroorzaakt door een verandering in de omgeving:
- Communicatie via de scholen (kinderen vertellen verhalen aan elkaar en hoe het leuk is om bij ouders te blijven, meer vrijheid en minder huishoudelijke taken enz. en dit zorgt voor de creatie van nieuwe verwachtingen, hoop en mentaliteit).
- Welvaart (blijven liever langer bij ouders)
- Instrumentele complexiteit van de maatschappij (basisonderwijs tot 16 is onmisbaar geworden).
- Incidenten: een kind wordt uitgelachen door zijn collega's omdat hij getrouwd is, woont bij zijn ouders die verantwoordelijk zijn voor onderhoud, hij neemt dat allemaal mee naar huis en slaat zijn bruidje in hoop dat ze weggaat. Een kindje heeft niet veel geduld, kan niet lang genoeg nadenken en als ze gekwetst wordt sticht brand in het huis (echt gebeurd).

Andere die tegen zijn meningen zijn doen het omdat hij, volgens hen, veralgemeent, maar Ibnu Utha'ymin veralgemeent de omgeving die algemeen is.

2)
Volgens bepaalde juridische meningen wordt het volledig overgelaten aan de tradities, de gewoontes, dus wat gebruikelijk en praktisch binnen een bepaalde samenleving en cultuur.

3)
En volgens andere juridische oordelen moet het meisje volwassen zijn zodat ze zelf kan beslissen.

Wanneer iets niet toegelaten is en jij hebt twee of meerdere mogelijkheden dan zijn er andere 'fiqh' regels die te pas komen.

De (darora tobih al-mahdor) : noodzaak staat het verbod toe.
Jezelf uithongeren is haram.
Varkensvlees is Haram.
In dit geval mag je varkensvlees eten.

De (agaf al-dararajn) : het minder schadelijke kiezen.
Jezelf uithongeren is haram.
Varkensvlees is haram.
Varkensvlees is besmet (dodelijk).
Er is een kans dat je geëvacueerd wordt.
In dit geval afwachten en geduld oefenen.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 oktober 2011 om 21:45.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 21:42   #60
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben uwen hond niet. Ik zie niet in waarom ik jouw vraag moet beantwoorden. Ik heb ook geen antwoord gekregen op mijn vraag.
Dat antwoord heb je wel gehad, je bent enkel aan het draaien en keren om toch maar geen antwoord te moeten geven op men vraag. Sorry maar ik dacht dat jij een gematigd moslima was maar als ik je bezig zie,.... dan begin ik meer en meer te denken dat er geen gematigde moslims zijn.

Ik ben blijkbaar wel jouw hond.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 18 oktober 2011 om 21:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be