![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga wel graag akkoord met je advies hier de biezen te pakken.
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liefst iets kouder: Schotland, Man, Orkney, Shetland, Noorwegen, IJsland, Groenland, (noord-)Canada, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me hier absoluut niet meer thuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen van 15 maanden kunnen overigens effectief stress ervaren hoor. Cf. verhoogde cortisolniveaus bij kinderen die naar een creche gaan.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd. Ik heb toch het gevoel dat die van mij zich rot amuseert bij de onthaalmoeder en ik heb ook niet de indruk dat ze zich veel zorgen maakt...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou me daar toch zwaar ongerust over beginnen maken dan. Toch een gebrek aan uitdaging, schijnt me.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk niet dat ik echt zin heb om hier nu een literatuurstudie te gaan doen ![]() Als je verschillende elementen samenneemt: a) hogere cortisolniveaus in creches, zeker in de eerste maand b) hogere cortisolniveaus bij kinderen bij veel lawaai en drukte c) langduriger hogere cortisolniveaus kunnen leiden tot een overactief stresssysteem dan denk ik dat zeker de grote crèches nadelig kunnen zijn voor ook al héél jonge kinderen op het gebied van stress. Er zijn natuurlijk ook voordelen van creches (zo zouden ze goed zijn voor de stimulatie van de cognitieve ontwikkeling). De stressoren zijn in ieder geval subtieler dan een pa die zegt van "gij zult later succesvol worden of er zwaait wat!!". Ik heb geen studie in m'n pocket over overprikkeling bij kinderen, maar als ik logisch nadenk dan lijkt me dat behoorlijk nefast. Stress is uiteindelijk een reactie op prikkels - en bij een teveel aan prikkels gaat je lichaam in stressmodus. Nu zijn er toch wel veel meer prikkels dan vroeger. Geluid, visueel, gewoon drukte. Ook qua vrijetijdsbesteding kiezen we steeds vaker dingen die net met prikkeling te maken hebben (cf. videospelletjes, http://www.eoa.umontreal.ca/document...ebertEtAll.pdf). Het zou me niet verbazen mochten de gemiddelde cortisolniveaus bij onze kinderen eigenlijk permanent verhoogd zijn tgo vroeger. Als dat inderdaad leidt tot een overactief stresssysteem, dan krijg je kinderen die ook later fysiologisch minder weerbaar zijn in stresssituaties, én die ook vaker ziek zijn en meer risico lopen op psychologische problemen. Ik denk dat het probleem dus echt wel groter is dan "druk op de kinderen leggen", en dat er ook een chronisch diepliggender probleem is.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, jij zal wel thuis horen op de Noordpool. Laatst gewijzigd door Mam : 19 oktober 2011 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet omwille van die kinderen.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tot ge een ongeneeslijke ziekte krijgt waarvoor geen geneesmiddel bestaat en een bedrijf dit aan het ontwikkelen is. Tot ge kanker krijgt en een duur oncologisch product nodig hebt om uw leven te redden. Tot ge in een patient program van een big pharma bedrijf kunt stappen zodat ge uw geneesmiddel al kunt krijgen voor het in de handel is. Of als dat te abstract is, tot ge het zuur krijgt van u zo op te winden en een motilium moet nemen. ![]() En Big Pharma even aansprakelijk maken voor alle stress in de maatschappij? Alsjeblief. Stel ziekenhuizen dan ook aansprakelijk voor auto ongelukken, uw loodgieter voor een lek of Cote d'or uitschelden omdat ge overgewicht hebt (niet dat ik dat beweer he). Kijk dan naar de dokters die het onterecht voorschrijven, of ouders die een rustig kind willen ten allen koste. Laatst gewijzigd door Liederik : 19 oktober 2011 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |