Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 15:00   #41
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Dat klopt maar hebben ze het nu beter?
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/

http://jobs.excite.nl/banen-schoonma...ie-N10730.html

Dus tussen de 1200 en de 1350 netto/maand, volledige opbouw pensioenrechten, eindejaarspremie, vakantiegeld, in sommige gevallen vervoerskosten ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:13   #42
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik betaal nu 7.5 (of na belastingsaftrek 5.25 of zoiets) aan dienstencheques.

Het standaard zwart uurloon in mijn buurt ligt rond de 10 �* 12 euro (niet mis om netto in de pocket te krijgen).
Ik prefereer dus dienstencheques.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/

http://jobs.excite.nl/banen-schoonma...ie-N10730.html

Dus tussen de 1200 en de 1350 netto/maand, volledige opbouw pensioenrechten, eindejaarspremie, vakantiegeld, in sommige gevallen vervoerskosten ...

Daar kan je amper alleen van leven, laat staan met bvb een kind of twee erbij. Ik moet er niet aan denken 3 kinderen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:13   #43
karo
Banneling

Standaard

Walgelijk.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:17   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan je amper alleen van leven, laat staan met bvb een kind of twee erbij. Ik moet er niet aan denken 3 kinderen.
Als je je geen kind kan permitteren moet je er geen nemen. Met 1300 euro kan je als alleenstaande wel degelijk rondkomen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 oktober 2011 om 15:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:20   #45
giserke
Banneling

Standaard

Bij ons is er ook een Portugese die elke week komt kuisen.
Wat kan mij dat bommen dat we dat meisje een euro per week meer moeten gaan betalen?
Ze doet zelfs meer dan we vragen, en straks wordt ons eerste kindje geboren. Ze staat al te springen om te mogen thuiswachten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:25   #46
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betaal nu 7.5 (of na belastingsaftrek 5.25 of zoiets) aan dienstencheques.

Het standaard zwart uurloon in mijn buurt ligt rond de 10 �* 12 euro (niet mis om netto in de pocket te krijgen).
Ik prefereer dus dienstencheques.
En je doet dus hetzelfde als wat je de werklozen verwijt, profiteren van de belastingbetaler en de sociale voorzieningen. Over hypocrieten gesproken.

Laatst gewijzigd door subocaj : 19 oktober 2011 om 15:26.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:33   #47
Steve_M

Standaard

Citaat:
Reken anders even uit hoeveel uren je in het zwart moet werken aan welk uurloon om dezelfde rechten voor jezelf te garanderen (inclusief je pensioen, je dertiende maand en vakantiegeld). Daar ging de discussie tenslotte over.

Wat die kinderen betreft:

Hoeveel je elke maand ontvangt, hangt af van je gezins- en werksituatie, het aantal kinderen, hun leeftijd en eventuele mindervaliditeit. De basiskinderbijslag bedraagt vandaag:

voor het eerste kind : 86,77 EUR
voor het tweede kind : 160,55 EUR
voor elk kind vanaf het derde : 239,72 EUR

http://www.kids.partena.be/Content/D...anguagecode=NL

En er zijn natuurlijk altijd nog condooms en/of de pil.
Oud 19 oktober 2011, 15:36   #48
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En je doet dus hetzelfde als wat je de werklozen verwijt, profiteren van de belastingbetaler en de sociale voorzieningen. Over hypocrieten gesproken.
schatje, ik heb net mijn belastingen betaald, en neen ik ga hier geen privé informatie geven.
De dienstencheques zijn er nu eenmaal, net zoals de sociale woningen ondertussen enkel voor vreemdelingen zijn of de OCMW uitkeringen voor 80 % naar vreemdelingen gaan.

Ja, ik maak gebruik van dienstencheques. Nog iets?
Zou U liever hebben dat ik die afghaanse moeder met haar vijf kinderen hier voor vijf euro in het zwart liet werken of zo?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 oktober 2011 om 15:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:36   #49
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Dat klopt inderdaad. Ik geloof zelfs dat 8 op de 10 werknemers in België één of andere subsidie voor zijn werkgever oplevert. Alsof dat geen geld kost.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 15:39   #50
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad. Ik geloof zelfs dat 8 op de 10 werknemers in België één of andere subsidie voor zijn werkgever oplevert. Alsof dat geen geld kost.
Daar zou ik toch graag eens een bron voor zien. Maar goed, als ik het begrijp, moeten die dekselse dienstencheques maar snel afgeschaft worden, zodat poetsvrouwen terug in het zwart kunnen gaan fakken en met een voet in de armoede gaan staan, zodat ze eens ze te ziek of te oud zijn om te gaan kuisen gewoon terugvallen op het OCMW? Lekker sociaal.
Oud 19 oktober 2011, 16:01   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
schatje, ik heb net mijn belastingen betaald, en neen ik ga hier geen privé informatie geven.
De dienstencheques zijn er nu eenmaal, net zoals de sociale woningen ondertussen enkel voor vreemdelingen zijn of de OCMW uitkeringen voor 80 % naar vreemdelingen gaan.

Zou U liever hebben dat ik die afghaanse moeder met haar vijf kinderen hier voor vijf euro in het zwart liet werken of zo?
Schandalige desinformatie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 16:04   #52
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schandalige desinformatie
tuurlijk. Ook een autochtone vlaming krijgt zo'n woning hoor. Wel even 10 jaar geduld hebben tot de kinderen groot zijn hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 16:23   #53
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen die deze dienstencheques gebruiken doen dit omdat ze de godganse dag zelf hard moeten werken en dus amper tijd hebben om thuis nog het huishouden te gaan doen. En wie hard werkt, betaalt veel belastingen...

Altijd dat eeuwig gezaag, ieder maand voor meer dan 1000 euro belastingen afdokken maar o wee als ge gebruikt maakt van hetgeen waarvoor ge belastingen betaalt. Dan zijt ge iemand die profiteert van de belastingbetaler en de sociale voorzieningen...

Iedereen die het openbaar vervoer neemt, profiteert van de belastingbetaler, néh!
Oud 19 oktober 2011, 17:24   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk. Ook een autochtone vlaming krijgt zo'n woning hoor. Wel even 10 jaar geduld hebben tot de kinderen groot zijn hé.
Ge blijft altijd grappig
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 22:22   #55
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lieveling, het gaat er enkel om dat rechts iedere werkloze, die gebruik maakt van zijn rechten als profiteur beschouwt. Die gebruik maakt van de belastingbetaler. Maar dat je zelf dus ook gebruik maakt van dezelfde rechten en dat de belastingbetaler, voor jou gemak, mag opdraaien en je daar geen kwaad in ziet. Daarom "hypocrieten". Hoe kon ik trouwens weten dat jij daar toebehoorde?

Nu ik je veralgemening hoor over 80% sociale woningen naar allochtonen en 80% allochtone OCMW gebruikers, kan ik me dus wel iets bij je gedachtegang voorstellen.

Mvg je schat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be