![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 20 oktober 2011 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds pukkelpop als organisatie die zeer veel geld verdient en in de zakken steekt, anderzijds pukkelpop als financieel malfunctionerende organisatie die geen lening zou kunnen afsluiten. In ieder geval worden de kosten van een lening OOK doorgetrokken naar de festivalganger eh. en dan moet er geen 12 miljoen gehaald worden, maar meer. Dan moet ge nog een instelling vinden die zo'n lening wil aangaan ook. De ticketverkoop lijkt me toch een groot deel van de jaarlijkse inkomsten van zo'n festival eigenlijk. Biedt idd onmiddellijke tegemoetkoming, maar wat zijn de gevolgen? Zou het dan niet beter zijn om tickets terug te betalen over een periode van pakweg 5 jaar?
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn diezelfden die diegene die hun geld wél terugwillen nu uitmaken voor 'egoïsten' en zo. Laag bij de grond als ge het mij vraagt. Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 20 oktober 2011 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het ook nog steeds onduidelijk in welke mate het festival wel nog kon doorgaan eh. Niet alles was verwoest, maar het plein was wel één grote modderpoel. In hoeverre kan men constructies die nog rechtstaan op zo'n korte tijd grondig controleren op hun veiligheid? Het risicio op paniek bij méér onweer lijkt me ook een factor. Daarnaast kun je je afvragen of de mensen die er werkten nog wel voldoende konden functioneren. Als er brand is in een deel van een school en het personeel ziet kindjes levend gestoofd worden, kun je dan verwachten dat de school de dag nadien open gaat en het personeel daar allemaal staat? Ook als het andere deel van de school nog functioneel is? Al die mensen die daar werken (betaalde en vrijwilligers) zijn geen robots die de dag na zo'n ramp rustig kunnen verder doen alsof er niks aan de hand was. Mag emotie voor hen echt geen rol spelen? Het lijkt me ook onrealistisch om al die medewerkers ineens te vervangen en te briefen op zo'n korte tijd en de rest van de veiligheid te garanderen. Ik betwijfel of het gerecht zou redeneren dat die mensen er wel moesten staan, trauma of niet.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een VZW moet in het begin van het jaar een begroting indienen. Een VZW moet als rechtspersoon een belastingsbrief invullen. Indien een VZW meer dan .... op de rekening heeft staan, moet ze belastingen betalen (vroeger was dit 25.000 euro). Los daarvan, de woorden zonder winstoogmerk slaat op de bestuurders van de VZW, zij mogen geen voordeel uit de VZW halen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Pukkelpop niet meer zal bestaan (iets wat ik persoonlijk niet erg vind). - De bestuurders aangepakt kunnen worden wegens schuldig verzuim, ze hadden zich niet voldoende ingedekt tegen tegenslagen zoals deze. (wat ik persoonlijk ook al niet erg zou vinden).
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou gewoon graag je argumenten weten daarvoor. Ben je zeker dat het wel nog kon doorgaan? Was alles veilig genoeg? Telt emotie van de medewerkers die de volgende twee dagen alles in goede banen zouden moeten leiden echt niet mee? Telt emotie van de bezoekers niet mee als het gaat om veiligheid? Stel dat er zaterdag opnieuw een onweer boven het festival zou gegaan zijn. De medewerkers die nog steeds van de kaart zijn kunnen makkelijk bevriezen, onder de bezoekers kan zeer snel paniek ontstaan die op zich tot slachtoffers kan leiden. Kun je argumenteren waarom zoiets geen reden zou kunnen zijn om te oordelen dat een festival niet meer kan doorgaan?
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me dan toch de vraag of een rechter kan eisen dat de organisator zélf zijn gasten terugbetaald. In ieder geval lijkt het me van een andere orde dan de auto's van de gasten die ook mee de lucht zijn ingegaan.
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel u de vraag: een jury zoals in de zaak R. Janssens, moet die oordelen op basis van emoties of op basis van de geleverde bewijzen en feiten? (het is niet te vergelijken, alleen al maar omdat dit assisen is en zo voort, maar het gaat om het aspect emoties in rechstzaken) Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 20 oktober 2011 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat stel je voor? Dat de vzw de medewerkers onderwierp aan een hormonen- en neurotransmitteronderzoek om aan te tonen dat zij niet meer in staat waren hun taak te doen ofzo? Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn dat zaken die met opzet zijn gebeurt?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand, want ik heb me niet verzekerd voor de verplaatsingskosten van anderen. Mensen verzekeren hun eigen lichaamsdelen, dus kom niet af dat je iets niet KAN verzekeren e. Daar kies je zelf voor. Pukkelpop heeft dat niet gedaan en moet het daarom nu maar uit eigen zak betalen. Maar ik kan wel bij mijn verzekering aankloppen voor mijn huis, omdat dat ten eerste verplicht is en ten 2de omdat dat een fortuin waard is. Als ik dus op een festival een tent zou plaatsen zou ik een verzekering nemen voor die tent. Jij niet? Als jij voor miljoenen eten aankoopt...ga jij je dan niet verzekeren voor eventueel verlies? Stel dat een huis verzekeren niet verplicht was...de ene neemt het risico en verzekerd zich niet, een ander betaald wel verzekering gedurende 30 jaar. Dan gebeurt er iets...moeten ze beiden dan behandeld worden alsof ze beide jarenlang verzekering hebben betaald voor dergelijke rampen?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 oktober 2011 om 11:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zie je me ergens pleiten dat het festival had moeten doorgaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: "Ik reageerde op je argument dat overmacht niks te maken had met het niet doorgaan za + zo en het feit dat emotie volgens jou geen invloed mag hebben." Niet gelijk een dolle hond in cirkelkes beginnen draaien eh ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze betalen allerlei kosten op voorhand (groepen, materiaal,...) ze hebben een deel inkomsten op voorhand (ticketverkoop, sponsors,...) ze missen het deel inkomsten dat zou gemaakt zijn tijdens het festival zelf als ge dan ook nog een deel inkomsten dat ge op voorhand had moet teruggeven, dan is het toch redelijk evident dat dat festival verlieslatend was? ![]() Denkt ge nu ECHT dat ze dat festival kunnen betalen met de bonnekes die verkocht waren op donderdag? ![]()
![]() |