Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2011, 06:43   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
http://www.zita.be/nieuws/binnenland...-te-maken.html

Het was natuurllijk de schuld van Bart De Wever! Waalse idiotie ten top!
Citaat:
De technieker uit Alken vermoedt zelfs dat de Waalse overheid de Vlaamse ondernemers bewust tegenwerkt. "Ik ben zelfstandig keurder van mazouttonnen. Ik heb alle opleidingen, diploma's en zelfs mijn blanco strafregister overgemaakt aan de Waalse overheid en nog altijd mag ik geen keuringsattesten afleveren. Anderhalf jaar ben ik daar al mee bezig.
Zelfs de Waalse overheid is niet vies van enig racisme!
Ik vind ook geen erkend vakman om dubbel glas of isolatie te plaatsen in Moeskroen op de site van de Vlaamse overheid.

Is dit ook discriminatie?

Dat is het gevolg van al dat gesplits. Dat is naar het schijnt in het voordeel van de mensen.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 06:49   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is in bepaalde kringen in la Belgique al véél langer dan sinds 1830 bon ton om op alles wat flamin en flamouche is te sakkeren, te schijten en te spuwen.

Die bepaalde kringen worden er blijkbaar maar niet kleiner op.
Die kring van Franstalige Vlamingen wordt wel kleiner.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 07:36   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die kring van Franstalige Vlamingen wordt wel kleiner.
Was dat maar de énige 'bepaalde kring' in la Belgique waar het - al dan niet al véél langer dan sinds 1830 - bon ton is om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat flamin en flamouche is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 oktober 2011, 07:37   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Slim gezien van die zelfstandige. Een gratis reklame campagne, met aktieve steun van de televisie.
Zijn orderboekje zal wel vol staan nu.
Wie weet krijgt hij binnenkort een eigen praat programma.

Eén vraagje : had de journalist van dienst een herseninfarct, of dacht hij dat het komkommertijd was, om zulke onzin in het nieuws op te nemen ?
Zoek eens op wanneer die friturist die aan een klant vroeg om haar sjalleke af te zetten in de gazet kwam, misschien was het toen wel tomatentijd?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 22 oktober 2011, 07:42   #45
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook geen erkend vakman om dubbel glas of isolatie te plaatsen in Moeskroen op de site van de Vlaamse overheid.

Is dit ook discriminatie?

Dat is het gevolg van al dat gesplits. Dat is naar het schijnt in het voordeel van de mensen.
U bedoelt dat ze de Walen niet WILLEN komen als jij het vraagt? is dat niet eerder racisme?
Oud 22 oktober 2011, 07:54   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Was dat maar de énige 'bepaalde kring' in la Belgique waar het - al dan niet al véél langer dan sinds 1830 - bon ton is om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat flamin en flamouche is.
Ja, bij de Franstalige rijken was dat hetzelfde.
Bij beide kringen was het bon ton om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat arm was.

Laatst gewijzigd door artisjok : 22 oktober 2011 om 07:54.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 07:56   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U bedoelt dat ze de Walen niet WILLEN komen als jij het vraagt? is dat niet eerder racisme?
Neen, ik bedoel dat ik geen erkend vakman om dubbel glas of isolatie te plaatsen in Moeskroen op de site van de Vlaamse overheid vind.

Ik vraag me af of dit ook discriminatie is.

artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 08:01   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, bij de Franstalige rijken was dat hetzelfde.
Bij beide kringen was het bon ton om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat arm was.
Ik begin mij toch af te vragen hoeveel - Oude én Nieuwe - Belges u eigenlijk wel kent, of u met die mensen ook al eens een babbeltje slaat, en of u werkelijk LUISTERT naar wat die mensen zo allemaal (durven te) zeggen als het geslagen babbeltje over de flamin en de flamouche begint te gaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 oktober 2011, 08:12   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begin mij toch af te vragen hoeveel - Oude én Nieuwe - Belges u eigenlijk wel kent, of u met die mensen ook al eens een babbeltje slaat, en of u werkelijk LUISTERT naar wat die mensen zo allemaal (durven te) zeggen als het geslagen babbeltje over de flamin en de flamouche begint te gaan.
Met die van 1830 heb ik uiteraard nooit een babbeltje geslaan.

Mijn vader was vrachtwagenbestuurder, in Vlaanderen en Wallonië, en Vlaamsgezind. Hij heeft nooit het gevoel gehad dat het bon ton is om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat flamin en flamouche is bij de werknemers waar hij moest leveren.
Bij de bazen (zijn Franstalige Vlaamse baas inbegrepen) was dat wel anders.

Ik werk in een bedrijf waar 2 op 3 Franstalig is, met wie ik al eens een praatje sla.
Ik woon op 3 KM van de taalgrens, en neem iedere werkdag de trein in Wallonië. waar ik met de andere pendelaars al eens een praatje sla.
Ik doe dikwijls boodschappen in Wallonië.

Ik heb niet het gevoel dat het bon ton is om te sakkeren, te schijten en te spuwen op alles wat flamin en flamouche is.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 08:14   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het woord "bougnoule" is volgens u van Nederlandstalige origine ?
Het woord "macacque" is van franstalige origine, maar is nochtans de meest gebruikte term in vlaanderen als men op een denigrerende manier over noord afrikanen spreekt.
peter1962 is offline  
Oud 22 oktober 2011, 10:37   #51
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woord "macacque" is van franstalige origine, maar is nochtans de meest gebruikte term in vlaanderen als men op een denigrerende manier over noord afrikanen spreekt.
En je punt is? Dat Vlamingen alleen dat woord gebruiken? Het zijn immers allemaal superracisten, zeker de Vlaams-nationalisten, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 oktober 2011, 11:25   #52
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom zou "makaak" van franstalige origine zijn? Het is gewoon de naam voor een Noord-Afrikaanse aap. Heb je er een probleem mee indien Vlamingen hun taal gewoon gebruiken ook als die woorden afgeleid zijn van latijnse benamingen?

Citaat:
Makaken (Macaca) zijn een geslacht van de apen van de Oude Wereld. Makaken leven in Azië van India en Tibet oostwaarts tot Japan, Java, de Filipijnen en Celebes. Eén soort, de berberaap (Macaca sylvanus) leeft in Noordwest-Afrika. In 2005 werd voor het eerst in meer dan 100 jaar een nieuwe soort ontdekt, Macaca munzala uit Arunachal Pradesh (Noordoost-India).
Oud 22 oktober 2011, 12:49   #53
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als makak kan ik dat alleen maar beamen. Ik heb nog niet veel gehoord van allochtonen dat ze racistisch behandeld werden in Walenland, in Vlaanderen daarentegen... Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alle Vlamingen racisten zijn. Vlamingen zijn vooral xenofoob en onwetend. Walen zijn voornamelijk tolerant en verdraagzaam.
Oud 22 oktober 2011, 12:54   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En je punt is? Dat Vlamingen alleen dat woord gebruiken? Het zijn immers allemaal superracisten, zeker de Vlaams-nationalisten, niet?
Wat is jouw punt? : "Waals racisme groeit!"
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2011, 12:54   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, zijn niet alle Vlamingen (nationalisten) racisten. Zijn punt is dus dat Vlamingen het woord makak meer in de mond nemen itt de Walen. Daar hoeft niemand een tekening bij te maken. Loop als allochtoon eens rond in Aalst en loop daarna eens rond in een Waalse stad of Waals dorp. Dan pas zul het verschil merken.
Oud 22 oktober 2011, 12:58   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamsnationalisten staan ervoor bekend om warm en koud tegelijk te blazen....

Eerst jarenlang alle Walen op een hoopje gaan afkakken met spreekbuis Bart De Wever op kop en.....
... dan verbaasd zijn dat de Walen stilaan gedégouteerd geraken ?

Jullie vlaamsnationalisten maken handelszaken in de taalgrens-streek kapot.
Dat is natuurlijk allemaal geen probleem want alles gaat beter zijn nietwaar als vlaanderen onafhankelijk is of bij Holland hoort ?

Uw Goddelijke De Wever zal ervoor zorgen dat de Walen zodanig gedégouteerd gaan garaken dat het zal voelbaar worden in alle vlaamse handelszaken en ondernemingen.

Proficiat Bart, N-VA en VB.
Henri1 is offline  
Oud 22 oktober 2011, 13:00   #57
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het woord "bougnoule" is volgens u van Nederlandstalige origine ?
Ik typ alleen maar wat mij opvalt als ik in Vlaanderen en in Wallonië ben. Ik snap niet dat jullie deze kwestie in vraag durven te stellen. Het is algemeen bekend dat Walen toleranter zijn tov allochtonen. Met allochtonen bedoel ik 'iedereen van een andere afkomst behalve de Vlamingen'. Wij zijn beter geplaatst om tot deze conclusie te komen. We zijn niet blind noch doof.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 22 oktober 2011 om 13:02.
suqar_7loe is offline  
Oud 22 oktober 2011, 13:12   #58
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als makak kan ik dat alleen maar beamen. Ik heb nog niet veel gehoord van allochtonen dat ze racistisch behandeld werden in Walenland, in Vlaanderen daarentegen... Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alle Vlamingen racisten zijn. Vlamingen zijn vooral xenofoob en onwetend. Walen zijn voornamelijk tolerant en verdraagzaam.
zijn er wel allochtonen in Walenland? Me dunkt worden de meesten op onze kosten in Brussel gedumpt en de rest naar Vlaanderen afgevoerd door de PS ministers die wèl de deur wagewijd openzetten.

Walen zijn leuke mensen. dat vinden de meeste Vlamingen. Het probleem zit hem bij de verfransing door de franskiljons in Brussel.
Oud 22 oktober 2011, 13:13   #59
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik typ alleen maar wat mij opvalt als ik in Vlaanderen en in Wallonië ben. Ik snap niet dat jullie deze kwestie in vraag durven te stellen. Het is algemeen bekend dat Walen toleranter zijn tov allochtonen. Met allochtonen bedoel ik 'iedereen van een andere afkomst behalve de Vlamingen'. Wij zijn beter geplaatst om tot deze conclusie te komen. We zijn niet blind noch doof.
als ik van U was zou ik verhuizen naar de Ardennen!
Oud 22 oktober 2011, 13:15   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zijn er wel allochtonen in Walenland?
Duidelijk nooit in Wallonië geweest.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be