Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 08:28   #41
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Ryan Dunn (Jackass) in een Pörsche 911 GT3.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 18:04   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Unhappy

Niet echt beroemd, maar ik heb hem persoonlijk goed gekend.

Bart Pangemanan van de Hilversumse popgroep Husky kocht van de opbrengst van deze plaat een wagen.
Ipv de trein ging hij nu naar Amsterdam naar zijn school, hij was daar leraar.
Reed zich helaas dood tegen een in aanbouw zijnde pijler.
Hij is de Indo achter het keyboard.

http://www.youtube.com/watch?v=-dGp-ArgfnA

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 oktober 2011 om 18:04.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 18:07   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
En rockartiest Eddie Cochran in 1960 in een taxi onderweg naar de luchthaven van Londen.
De politieagent die als eerste ter plekke was was Dave Dee.

http://www.youtube.com/watch?v=hTR06...eature=related
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 18:57   #44
Mam
Banneling

Standaard

Prinses Diana van Wales

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Spencer

(wat is trouwens de bedoeling van deze draad ?)
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 19:04   #45
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Peter "Jack to the sound of the underground" Slaghuis.

wat een vreemde songtitel trouwens. µ
"Masturberen op het geluid van de metro"
Oud 24 oktober 2011, 22:10   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Prinses Diana van Wales

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Spencer

(wat is trouwens de bedoeling van deze draad ?)
Belangstelling wekken voor de auto.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:05   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Belangstelling wekken voor de auto.
Open snel beter belangstelling voor de "boemeltreinen", want binnenkort gaan er weer iets meer mensen met de auto rijden, en mss verongelukken; wie weet dan... zelfs onder de trein...

Citaat:
NMBS schrapt 170 treinen
© belga

De raad van bestuur van de NMBS heeft vanavond ingestemd met de afschaffing van 170 treinen op het binnenlands verkeer vanaf december 2012. De maatregel betreft maximaal 2.800 reizigers bij een besparing van ongeveer 13 miljoen euro tegen 2015, zei Marc Descheemaecker, gedelegeerd bestuurder van de NMBS. De maatregel komt overeen met een vermindering van het aanbod met 1,91 procent.

"We zijn heel fier dat de NMBS een reuzenstap gezet heeft zonder haar ambities te laten varen", voegde de NMBS-topman eraan toe.

Parlementair debat
Kamerlid David Geerts (sp.a) wil deze week nog een parlementair debat over de beslissing van de raad van bestuur. Hij wil duidelijkheid over de criteria die tot deze beslissing hebben geleid, wat de eventuele opbrengst is van de schrapping en welke alternatieven werden bestudeerd. Geerts wil dat het parlement ten volle geïnformeerd wordt over het hoe en waarom van de beslissing door bevoegd minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) en/of het management van de NMBS. Dat kan wat hem betreft morgen, na de vergadering van de opvolgingscommissie Spoorveiligheid, of eventueel later deze week. "Het parlement moet correct worden ingelicht", aldus de sp.a'er.

"Eerst naar eigen structuur kijken"
Voor Ecolo en Groen! moet de NMBS beter eerst naar de eigen werking en structuur kijken "alvorens in zijn corebusiness te snijden en het de reiziger moeilijker te maken". Groen!-Kamerlid Stefaan Van Hecke bespeurt een gebrek aan een "positieve visie op duurzame mobiliteit" en wijst op de nadelen van de drieledige structuur van de NMBS-groep. "Laten we de structuur vereenvoudigen, kijken of bepaalde taken niet efficiënter georganiseerd kunnen worden en besparen op dubbele uitgaven bij de drie entiteiten."

Beheersovereenkomst
Van Hecke vindt dat minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zich "al te gemakkelijk verschuilt achter de beheersovereenkomsten". "Het is aan de politici om die sterk en strak genoeg te maken in het belang van de reiziger. Net dat gebeurde in het verleden niet." Van Hecke wil dat de beheersovereenkomst in het parlement besproken wordt. Daarvoor heeft hij samen met Ecolo'er Ronny Balcaen een wetsvoorstel geschreven om beheerscontracten van overheidsbedrijven in de Kamer te bespreken.

"Andere manieren"
De beslissing van de raad van bestuur van de NMBS om 170 binnenlandse treinen af te schaffen en niet 300 zoals eerst gezegd werd, is een stap in de goede richting. Dat zegt Jan Vanseveren, woordvoerder van reizigersvereniging TreinTramBus woensdag. Toch vreest hij dat er nog reizigers zullen zijn die geen alternatief zullen hebben voor hun geschrapte trein. Er zijn volgens Vanseveren andere manieren om te besparen. Zo verwijst hij naar de consultancyopdrachten, waarvoor "de NMBS al jaren miljoenen euro betaalt". Ook de NMBS Holding ligt onder vuur. Vanseveren vindt die structuur overbodig. "We hebben Infrabel voor de sporen en de NMBS rijdt met de treinen. De holding bestaat niet in andere landen. Ze is niet nodig en we zouden ze dus beter afschaffen." (sam/belga/adb/tma)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-treinen.dhtml

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2011 om 14:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:26   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Open snel beter belangstelling voor de "boemeltreinen", want binnenkort gaan er weer iets meer mensen met de auto rijden, en mss verongelukken; wie weet dan... zelfs onder de trein...
Ik laat het over aan Groen!

Minder kopzorgen.
Oud 25 oktober 2011, 14:46   #49
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voetballer Francois Sterchele in 2008 op de A11 in Vrasene waar hij van de baan geraakte, waardoor hij dankzij de goede diensten van onze geliefde overheid een vogel voor de kat was, in een Porsche Cayman http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayman
Me dunkt dat de hoge snelheid er iets meer mee te maken had dan een 'falende overheid'. Maar bon.
Oud 25 oktober 2011, 14:54   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Me dunkt dat de hoge snelheid er iets meer mee te maken had dan een 'falende overheid'. Maar bon.
De overheid moet maar landingsbanen aanleggen voor falende ("Airborne") Porsche's

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 oktober 2011 om 14:55.
Oud 25 oktober 2011, 15:15   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Torsten Fenslau (DJ /Producer )

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsten_Fenslau
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 18:18   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Onderzoek het eens, ge gaat verschieten dat "overdreven snelheid" helemaal niet de oorzaak was.
Oud 25 oktober 2011, 18:19   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid moet maar landingsbanen aanleggen voor falende ("Airborne") Porsche's
Ge lult maar sommige media na die geen onderzoek deed.

Enkel directe familie weet wat er in het onderzoeksverslag van het parket staat:

http://www.hln.be/hln/nl/2547/Afsche...-dronken.dhtml

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2011 om 18:42.
Oud 25 oktober 2011, 18:32   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge lult maar sommige media na die geen onderzoek deed.
Ik lul Backfire na die ook geen onderzoek deed.
Oud 25 oktober 2011, 18:43   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lul Backfire na die ook geen onderzoek deed.
Idd...

Enkel directe familie weet wat er in het verslag van het parket staat:
(lees eens)

Citaat:
http://www.varu.be/artikel.aspx?artikelID=3460

De moeder van François Sterchele stort haar hart uit

'Ik besef nu pas dat hij niet terugkeert'

Elke moeder die haar kind verliest, gaat door de hel. Marleen Boonen, de mama van de verongelukte François Sterchele, is er nog steeds het hart van in. Boos is ze wegens de roddels over haar zoon, maar dankbaar voor de massale steun. Haar monoloog. Zaterdag, iets voor de middag. Net wanneer de hemelsluizen even inhouden, komt Marleen Boonen op de plaats van afspraak. In Knokke, niet in Momalle bij Luik, luidde de uitdrukkelijke wens. In het appartement van de verongelukte Club Brugge-aanvaller François Sterchele vindt zijn moeder rust, meer dan in haar huis. 'Ik vertoef voorlopig liever niet in Momalle. De mensen vertellen er de domste dingen, iedereen roddelt er maar op los. Ik vind er geen rust. Vlamingen hebben een andere mentaliteit. Ze zijn serener. Mensen herkennen me en groeten me wel, maar daar blijft het bij. Want de leugens over mijn zoon storen me.' Een stilte valt. In de ogen, de neus ligt de schaduw van de verongelukte voetballer. Zelfs de glimlach die soms wat gedwongen, vaak gemeend om haar lippen krult bij het oprakelen van anekdotes van zoonlief, is herkenbaar. Vaker echter wellen de tranen op, sluiten herinneringen haar keel af en zwijgt ze. 'François aanbad het leven', zal ze wel vijf keer herhalen. Vandaar het onbegrip over de zogenaamde omstandigheden waarin het Brugse nummer 23 op 8 mei om het leven kwam. Wat velen dachten, blijkt larie en apekool.

Drie Martini's

'In sommige kranten stond dat hij 247 of 217 kilometer per uur reed en al die andere onzin. Ik heb het dossier van het parket ingekeken. Ik wil dat de mensen de waarheid kennen. François reed 138 kilometer per uur, de knal tegen de boom gebeurde tegen 110 �* 120 per uur. Hij overleed om kwart na twee en niet om drie uur zoals beweerd werd. Veertig minuten later stonden de hulpdiensten er. Laat het dan een geluk zijn dat hij op slag dood was. Stel dat hij nog leefde en veertig minuten had moeten wachten. Had die boom er niet gestaan, dan was hij allicht nog bij ons. Nu ja, zelfs tegen zeventig per uur een boom raken is fataal. Pas de chance, quoi .'

'Want hij was niet in slaap gevallen, hij was niet bezig met zijn gsm. Aan de bruuske en rechte bandensporen was te zien dat hij was uitgeweken voor iets. Ernaast ligt een natuurdomein en er lag ook een dode fazant naast de weg. Hij was niet dronken. Ja, hij was uitgegaan en had drie Martini's gedronken. Hij had geen drugs genomen, niet dat ik daar aan twijfelde, maar het parket is verplicht op alles tests uit te voeren.'

Recht op amusement

'Ik wist dat hij niet zo snel reed als gezegd werd. Het is niet omdat je een Porsche hebt dat je de hele tijd 200 per uur rijdt. En wie rijdt er niet eens tegen 140 km per uur? Zeker op dat uur. François aanbad het leven. Hij wou nog zoveel zaken realiseren. Hij wou opnieuw topschutter in België worden, kampioen worden met Club Brugge.'

'Als hij lol kon trappen, deed hij dat. Zonder dat zijn werk, het voetbal, daaronder leed. Hij had toch het recht zich te amuseren? Hij was tenslotte 26 jaar. Er zijn mensen die niet uitgaan maar thuis wel een glaasje drinken en pas om vier uur 's ochtends gaan slapen. Denk maar niet dat hij voortdurend uitging. 's Vrijdags kwam hij altijd bij ons slapen. Dan maakte ik pasta, niet te vettig, zoals hij vroeg. Hij bleef met zijn vrienden thuis en ten laatste om elf uur stuurde hij hen naar huis. François was met zijn vak bezig.'

'Zijn grootvader droomde altijd al van een Porsche. Zoals elke jongere. Ze zijn samen die auto gaan kopen. Mijn vader vond het mooi, tot mijn moeder hem toch zei dat hij beter een Mercedes, BMW of een jeep had gekocht. Een meer familiale en veiligere wagen. Dan is ook mijn vader van gedacht veranderd. Maar François zei: Ik ben jong, ik heb zin om mezelf iets te gunnen. Ik ga hem niet lang houden. Een Mercedes is voor oudere mensen. Maar ik wijt het niet aan de auto. Zelfs met een BMW was de klap fataal geweest.'

Onbeschrijflijke pijn

'Mijn pijn is nog steeds even erg als de dag dat ze me kwamen vertellen dat hij overleden was. Een deel van me is weg. Ik moet proberen verder te leven met die pijn en dat is zo moeilijk. Het is nu bijna drie maanden geleden en het wordt hoe langer hoe lastiger. In het begin maakte ik mezelf wijs dat hij op stage was en dat het niet waar was, zelfs ondanks de begrafenis en zijn graf. 's Nachts stond ik op om naar zijn kamer te gaan en wist ik dat hij zou terugkeren. Ik besef meer en meer dat het niet zo is. Maar ik weet en ik voel dat hij er altijd is. Hij gidst me voortdurend. Ik praat veel met hem, vraag hem of iets goed is of niet. Hij antwoordt me ga verder . Ik moet ook voortgaan met mijn leven. Hij zou niet willen dat ik triest ben. Dat verafschuwde hij. En ik heb nog zijn broer en zijn zus, ik moet er voor hen zijn. Maar iedereen voelt het grote verlies.'

'Thibault aanvaardt de dood van zijn broer niet, hij revolteert, zegt dat het kerkhof zijn plaats niet is. Het is de eerste keer dat hij een accident had en meteen zoveel pech. Terwijl er zoveel schoften zijn in het verkeer, mensen die zich drogeren en hen overkomt niets , zegt hij dan. Hij loopt met de kop in de grond. Mijn dochter die binnenkort bevalt, is zeer gesloten. Marine praat er niet over. Ze kropt alles op. Het gemis is ook bij hen enorm.'

Onbegrip

'Als je zoiets meemaakt voel je eerst boosheid, haat en onbegrip. Waarom hij? vroeg ik me dikwijls af. Het was blijkbaar zijn uur. Mijn moeder zei me in het funerarium dat het zo moest geweest zijn. Stel dat hij dit seizoen zwaar geblesseerd zou geraakt zijn en nooit meer zou kunnen spelen. Dat had hij niet geaccepteerd. Sinds zijn zevende zei hij altijd dat hij profvoetballer wou worden. Ja, ja François , zei ik toen, je moet eerst een diploma halen en je school afmaken. En er zijn zoveel jongens die dromen prof te worden. Maar mij gaat het lukken , zei hij. Toen hij zijn kans kreeg bij Charleroi, zei hij: zie je wel, nu begint het pas. '

'Hij had nog zoveel plannen. Ik wil die nu voor hem realiseren. Binnenkort zullen we met iets naar buiten komen. Ik ben ook bezig met een boek dat in november zal uitkomen. Niet zozeer over het voetbal, wel over hoe François als persoon was. Anekdotes, foto's...'

De tol van het verkeer

'Alle dagen komen er mensen in het verkeer om. Elke dag worden families uit elkaar gerukt. Ik heb er nu meer aandacht voor dan vroeger. Ik zie veel ongevallen met bomen. En veel jongeren. Verantwoord gedrag in het verkeer is zo belangrijk. Maar laat jongeren dat maar eens inzien. Volwassenen beseffen dat snel rijden geen zin heeft. In onze omgeving rijden mensen ook al veiliger - trager, of met een taxi als ze gedronken hebben - na wat er met François gebeurd is. Maar zelfs tegen veertig per uur kan je verongelukken.'

'Ik heb het geluk dat, dankzij het beroep van mijn zoon, ik enorm veel video's, dvd's, artikels heb, anekdotes van allerlei mensen. Er is zoveel. Als ik me slecht voel, dan lees ik een interview of luister ik naar zijn stem. Er zijn mensen die niets hebben, behalve enkele foto's. Maar dat maakt het verdriet er voor mij niet minder om.'

Geen respect

'De dag van zijn overlijden stonden er om zeven uur 's ochtends al journalisten bij ons aan de deur. Twee vrouwen van Sud Presse kwam me vragen hoe ik de begrafenis zou regelen. Pas een uur nadat ik vernomen had dat mijn zoon weg was! Zijn die gek? Ik heb hen gezegd dat ze geen greintje respect hadden. Het is onze baas. .. zegden ze. Ik begrijp dat niet. Het respect voor de familie mocht soms wat groter zijn. Ik weet ook dat mijn zoon een publieke figuur was, maar ik heb me te zelden alleen kunnen terugtrekken in het funerarium. Waarom moesten fotografen per se een foto hebben van de zerk die het funerarium buiten ging. Er waren toch foto's genoeg?'

'Nadien kreeg ik onophoudelijk telefoontjes van Dag Allemaal , P-Magazine , sommige kranten. Ik had er genoeg van en ik ben van nummer veranderd. Ik wilde zelf beslissen wanneer ik erover wilde praten.'

'Dat anderen wel zaken vertellen, verdient geen aandacht. Ik wil die mensen (ex-vriendin Rachel Licata en in mindere mate Joke Van de Velde, red.) niet belangrijk maken. Wie echt van mijn zoon hield en jaren met hem samen was, gaat geen onnozelheden vertellen in de pers. Om nog te zwijgen van de sms'jes die ik ontving. Ik wil er niet over praten. Iedereen is er gedegouteerd van.'

Financieel moeilijk

'Ons gezin draaide rond François. Drie jaar geleden ben ik ernstig ziek geweest (kanker, red.) . Ik heb het overleefd. Na alle behandelingen zei Fra me: Luister, moeder nu ga ik voor jou zorgen want jij hebt altijd alles voor ons gedaan. Ik ben ruim tien jaar geleden gescheiden. Naast mijn job werkte ik tegelijk nog in restaurants en tavernes voor mijn kinderen. Ik wilde dat ze niets te kort kwamen Door zijn dood nu is het financieel niet makkelijk, al zijn bankrekeningen staan geblokkeerd. Maar ik krijg veel hulp van vrienden en familie. Er was zelfs een supportersclub die een benefietavond wilde organiseren en de opbrengst aan mij zou doneren. Dat wilde ik niet. Maar het ontroerde me wel.'

Bedevaartsoord

'Hijzelf had nooit kunnen denken dat zoveel mensen van hem hielden. Hij wist dat hij populair was maar zó. Neen. Als je ziet hoeveel mensen hem een laatste groet zijn komen brengen in het funerarium, het bewijst dat hij geliefd was, ook bij kinderen. Er zijn zelfs jongetjes die me komen vragen of zij het gebaar dat François maakte, nog mogen doen. Jaja, je mag nog, hij ziet dat ginder boven en zal er blij om zijn , zeg ik dan.'

'De mensen van het kerkhof in Alleur vertellen me dat er nog steeds veel mensen zijn graf komen bezoeken, uit Antwerpen, Brugge. Soms zelfs met hele autobussen. Er liggen sjaals, bloemen, brieven. De Brugse fanshop verkoopt nog steeds shirts van hem. Hij blijft voortleven, ook bij zijn vrienden. Sommigen hebben tatoeages laten zetten, zoals SF 23 op de pols.'

'Stijn Stijnen heeft me onlangs het shirt van Luca Toni bezorgd. Als ik weer in Brugge ben, moet ik met hem naar de frituur gaan waar hij altijd met François na de match kwam. En ik zal er ook nog heen gaan. Zijn vrienden, zoals Vincenzo Verhoeven en Gérald Forschelet van Tubeke zal ik ook volgen. Dankzij François houd ik van voetbal en zal ik ook naar het voetbal blijven gaan.'

Bedankt aan iedereen

'Woensdag met de galamatch tussen Germinal Beerschot en Club Brugge (de zogenaamde Coppa Sterchele van vandaag, red.) wordt een heel zware dag. Terug naar het stadion gaan waar hij explodeerde, alles opnieuw zien. Het moeilijkste wordt nog die spelers van Club Brugge te zien. Ik heb aan hen gedacht bij de eerste trainingen en de lege plek van François in de kleedkamer. Hij is er niet meer om onnozelheden uit te halen. Voor hen is het ook bijzonder hard. Ik zal voor de wedstrijd speechen want ik wil alle supporters bedanken die naar het funerarium, de begrafenis zijn gekomen, die allerlei zaken organiseren zoals tornooitjes die naar mijn zoon genoemd zijn, avonden die georganiseerd worden. Het zaken die mijn hart met warmte vullen. Het is een teken dat hij niet snel vergeten wordt.'

Sportwereld.be
Koen Van Uytvange

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2011 om 18:52.
Oud 25 oktober 2011, 18:50   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd...

Enkel directe familie weet wat er in het verslag van het parket staat:
(lees eens)

http://www.hln.be/hln/nl/2547/Afsche...-dronken.dhtml

Wat zijn ma zegt klopt niet. Ik heb ben eens tegen 140 km per uur tegen twee Waalse bomen gegleden over rottende boombladeren in de herfst bij regenweer (kostprijs 2x5000bf in 1984) en had een licht verstuikt sleutelbeengewricht.

Of anders was het een stuurbreuk.

Ik had alleszins niet de hele nacht gedronken en ruzie gemaakt met mijn vrouw.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 oktober 2011 om 18:50.
Oud 25 oktober 2011, 18:56   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn ma zegt klopt niet. Ik heb ben eens tegen 140 km per uur tegen twee Waalse bomen gegleden over rottende boombladeren in de herfst bij regenweer (kostprijs 2x5000bf in 1984) en had een licht verstuikt sleutelbeengewricht.

Of anders was het een stuurbreuk.

Ik had alleszins niet de hele nacht gedronken en ruzie gemaakt met mijn vrouw.
Ge lult alweer. Helpt niet hier.

Lees het geciteerde nog eens (heb het wat ingekort), zijn ma zegt gewoon wat er in het deskundig ongevalverslag staat (dat van het parket).

Citaat:
Ik heb het dossier van het parket ingekeken. Ik wil dat de mensen de waarheid kennen. François reed 138 kilometer per uur, de knal tegen de boom gebeurde tegen 110 �* 120 per uur. Hij overleed om kwart na twee en niet om drie uur zoals beweerd werd. Veertig minuten later stonden de hulpdiensten er. Laat het dan een geluk zijn dat hij op slag dood was. Stel dat hij nog leefde en veertig minuten had moeten wachten. Had die boom er niet gestaan, dan was hij allicht nog bij ons. Nu ja, zelfs tegen zeventig per uur een boom raken is fataal. Pas de chance, quoi .'

'Want hij was niet in slaap gevallen, hij was niet bezig met zijn gsm. Aan de bruuske en rechte bandensporen was te zien dat hij was uitgeweken voor iets. Ernaast ligt een natuurdomein en er lag ook een dode fazant naast de weg. Hij was niet dronken. Ja, hij was uitgegaan en had drie Martini's gedronken. Hij had geen drugs genomen, niet dat ik daar aan twijfelde, maar het parket is verplicht op alles tests uit te voeren.'

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2011 om 18:58.
Oud 25 oktober 2011, 21:37   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge lult alweer. Helpt niet hier.

Lees het geciteerde nog eens (heb het wat ingekort), zijn ma zegt gewoon wat er in het deskundig ongevalverslag staat (dat van het parket).
Ik ga stoppen met lullen
Oud 25 oktober 2011, 21:42   #59
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Dat bgf deze homofiele nazi nog niet heeft vernoemd mag de wenkbrouwen doen fronsen

Jorg -ik mis hem ni- Haider

En om in dat fucked up alpenland te blijven te blijven:
Falco : Rock me amadeus

alles klar herr kommissar

Laatst gewijzigd door koe de poing : 25 oktober 2011 om 21:43.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 22:06   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Dat bgf deze homofiele nazi nog niet heeft vernoemd mag de wenkbrouwen doen fronsen

Jorg -ik mis hem ni- Haider
Hey, familie van onze onnozele L. Michel ?

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...ST12072001_021

Louis Michel gaat skiën in Oostenrijk

donderdag 12 juli 2001

Auteur: (bb)

-- Minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel gaat volgende winter in Oostenrijk skiën. Hij deed deze belangwekkende mededeling gisteren, na een langdurig onderhoud met Benita Ferrero-Waldner, zijn Oostenrijkse ambtgenote. Louis Michel was vorig jaar een van de voortrekkers van de maatregelen tegen Oostenrijk toen de extreem-rechtse FPÖ in de coalitie van kanselier Wolfgang Schüssel werd opgenomen.

Hij liet zich toen in een interview vangen door te suggereren dat Belgen in die omstandigheden beter niet meer in Oostenrijk gaan skiën. Die aankondiging kan dus gelden als definitief bewijs dat alles weer goed is gekomen tussen de twee landen. Michel wil overigens niet meer terugkomen op de kwestie en verwijst naar een nieuw verdragsartikel waardoor lidstaten die politiek over de schreef zouden gaan, kunnen aangepakt worden.

bgf niet, maar wel in # 29:

Citaat:
En de Oostenrijkse politicus Jörg Haider die in 2008 verongelukte in zijn Volkswagen Phaeton http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton
Op Haider´s begrafenis waren ~ 25.000 mensen, een rechtsliberale politicus in Be die dat krijgt moet wel ne hele goeie geweest zijn...

Hij was 9 jaar Landeshauptmann van Karinthië. (~ gouverneur)

Citaat:
De leider van ’s lands grootste rechtse partij FPÖ, Heinz-Christian Strache, roept intussen op de rijen te sluiten. Hij en Haider konden niet samen door een deur. Maar naar nu blijkt, hebben beiden vorige week een gesprek gevoerd. Haider zou daarin nog eens hebben gepleit voor een coalitie van de twee rechtse partijen met de conservatieve partij ÖVP. Strache zei gisteren dat hij BZÖ-politici een nieuwe ‘Heimat’ aanbiedt: ,,Alle verstandige krachten reik ik de hand.’’ De twee partijen zijn samen goed voor een kleine 30 procent van de stemmen, waardoor rechts de op twee na grootste politieke stroming van de Alpenrepubliek is.[9] Een woordvoerder van de deelstaat Karinthië, waar Haider Landeshauptmann was, gaf daags na het ongeval in de Oostenrijkse krant Der Standard aan dat de politicus "een soort staatsbegrafenis op provinciaal niveau" zou krijgen.[3]

Volgens de politie hadden zo'n 25.000 mensen afscheid genomen van de politicus. Het centrum van de stad werd afgezet voor het autoverkeer en de Oostenrijkse spoorwegen hadden extra treinen ingezet. De Oostenrijkse televisie zond de rouwplechtigheid rechtstreeks uit.[10] De begrafenis van Haider werd gehouden in Klagenfurt, de hoofdstad van de provincie Karinthië. Baardragers droegen de met rode rozen bedekte kist van Haider eerst naar een volgepakt plein in de stad. Daar voerde een reeks sprekers, onder wie bondskanselier Alfred Gusenbauer en de burgemeester van Klagenfurt, het woord. Gusenbauer zei dat de grote opkomst aantoonde dat Haider niet alleen veel voor zijn familie betekende, maar dat hij ook in staat was mensen te raken. 'Hij was iemand die niemand koud liet, zowel in positieve als in negatieve zin', aldus Gusenbauer, een sociaaldemocraat die Haider vaak heeft aangevallen. De ceremonie met veel folklore werd live op televisie uitgezonden. De afscheidsplechtigheid verliep onder strikte veiligheidsmaatregelen. De plechtigheid verliep uiteindelijk zonder opstootjes, waarna in de kathedraal van Klagenfurt een herdenkingsdienst werd gehouden. Na de misviering werd Haiders lichaam gecremeerd.[11]

http://nl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6...der#Overlijden

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2011 om 22:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be