Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 14:24   #41
Dexter
Vreemdeling

Dexter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem van alle discussies over de Belgische staattschuld is dat die schulden zijn gedaan door het Koninkrijk België in naam van het Koninkrijk België voor het Koninkrijk België. Al die beslissingen in het verleden zijn gedaan in opdracht van Vlaamse premiers en met een Vlaamse meerderheid. Discussies over de verdeling ervan zijn een puur academische oefening maar hebben geen enkele juridische waarde. Als een gehuwd paar schulden aangaat dan zijn die schulden van dat gehuwd paar ongeacht wie die schulden heeft gemaakt en waarvoor dat geld werd gebruikt.
We weten welke partner er te gretig is omgegaan met het geld. En de partners willen zelfs al niet in dezelfde kamer met elkaar praten. Meestal mondt dat praten dan nog uit in ruzie.

Het is beter voor de kinderen dat er een scheiding van komt.
Oud 24 oktober 2011, 14:52   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht
We weten welke partner er te gretig is omgegaan met het geld. En de partners willen zelfs al niet in dezelfde kamer met elkaar praten. Meestal mondt dat praten dan nog uit in ruzie.

Je zou verstelt staan als je moest weten hoeveel geld Vlaanderen heeft uitgegeven aan nutteloze zaken.
We hebben op linker over al het oliedok dat nog nooit gebruikt is geweest.
We hebben Doel, een heel dorpdat voor niets onteigenend is geworden.
We hebben de Lange Wapper. We hebben de premetro in Antwerpen die meer dan 30jaar voor 3/4 niet gebruikt werd. We hebben het onderzoek om de Olypische Spelen van 2012 naar Vlaanderen te halen. We hebben de vele pogingen om het WK en EK voetbal naar Vlaanderen te krijgen. We hebben onze bruggen die NOOIT gebruikt zijn geweest. En zo kan ik nog uren doorgaan.
In verspillen doet Vlaanderen niet onder voor het BHG of Wallonië, alleen heeft Vlaanderen meer geld dankzij zijn betere economie die het vooral te danken heeft aan zijn betere ligging tegenover de andere gewesten.
Jantje is offline  
Oud 24 oktober 2011, 14:53   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je zou verstelt staan als je moest weten hoeveel geld Vlaanderen heeft uitgegeven aan nutteloze zaken.
We hebben de Lange Wapper. We hebben de premetro in Antwerpen die meer dan 30jaar voor 3/4 niet gebruikt werd. We hebben het onderzoek om de Olypische Spelen van 2012 naar Vlaanderen te halen. We hebben de vele pogingen om het WK en EK voetbal naar Vlaanderen te krijgen. We hebben onze bruggen die NOOIT gebruikt zijn geweest. En zo kan ik nog uren doorgaan.
In verspillen doet Vlaanderen niet onder voor het BHG of Wallonië, alleen heeft Vlaanderen meer geld dankzij zijn betere economie die het vooral te danken heeft aan zijn betere ligging tegenover de andere gewesten.
was er overlaast niet een brug die beneden gehaald werd omdat ze toch nergens toe diende?
Oud 24 oktober 2011, 15:07   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
was er overlaast niet een brug die beneden gehaald werd omdat ze toch nergens toe diende?
Nee, het waren 2 bruggen die na 35 jaar dienst te doen als versiering van het landschap zijn afgebroken.
Jantje is offline  
Oud 24 oktober 2011, 15:10   #45
Dexter
Vreemdeling

Dexter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik geef u geen ongelijk, toch blijf ik bij mijn standpunt dat een scheiding enkel beterschap kan brengen. Ik weet zelfs niet welke van de dingen die u aanhaalt nu effectief de schuld zijn van de vlaamse of de federale overheid. Wel weet ik dat ze allemaal de schuld zijn van het onheilige kluwen van onze staatsstructuur.
Oud 24 oktober 2011, 16:26   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

La Meuse stroomt ook door Nederland en uiteraard Frankrijk
Henri1 is offline  
Oud 24 oktober 2011, 16:27   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht

Dat is geen antwoord op mijn opmerking. Bij een scheiding is het totaal irrelevant wie het meeste geld heeft uitgegeven. Beiden zijn mee verantwoordelijk. Op iedere geldophaling en uitgave staat een Vlaams handtekening. Daarna nog gaan beweren dat het Franstalige schulden zijn is een leuke academische en politieke oefening maar juridisch totaal irrelevant. Schuldeisers richten zich trouwens liever tot schuldenaars met poen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 oktober 2011 om 16:29.
solidarnosc is offline  
Oud 24 oktober 2011, 16:32   #48
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn opmerking. Bij een scheiding is het totaal irrelevant wie het meeste geld heeft uitgegeven. Beiden zijn mee verantwoordelijk.
Inderdaad en als er schuld te erven valt zal zowel de kleine als de grote (= kinderen) - die misschien al werkt en meer heeft dan de kleine - evenveel schuld erven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 oktober 2011, 16:38   #49
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
La Meuse stroomt ook door Nederland en uiteraard Frankrijk
Vandaar SAMBER & Maas.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 24 oktober 2011, 17:25   #50
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn opmerking. Bij een scheiding is het totaal irrelevant wie het meeste geld heeft uitgegeven. Beiden zijn mee verantwoordelijk. Op iedere geldophaling en uitgave staat een Vlaams handtekening. Daarna nog gaan beweren dat het Franstalige schulden zijn is een leuke academische en politieke oefening maar juridisch totaal irrelevant. Schuldeisers richten zich trouwens liever tot schuldenaars met poen.
Een beter pleidooi om NVA te stemmen is onmogelijk te vinden.
Vreemd dat jij nog altijd Belgisch gezind bent.
Je snapt de ziekte van het systeem, maar je bestrijdt de remedie.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 oktober 2011, 17:37   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Inderdaad en als er schuld te erven valt zal zowel de kleine als de grote (= kinderen) - die misschien al werkt en meer heeft dan de kleine - evenveel schuld erven!
Nogmaals. Daar bestaan nergens richtlijnen voor.
solidarnosc is offline  
Oud 24 oktober 2011, 17:39   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik zie de relevantie niet. Als de Vlaamse schulden stijgen omdat ze daar in Antwerpen gigantische sluizen aanleggen en klooien rond de aanleg van de Oosterweelverbinding dan zijn dat als West-Vlaming evenzeer mijn schulden als van mensen uit Antwerpen ook al wordt dat geld in Antwerpen uitgegeven.
solidarnosc is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:16   #53
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit topic staat al een hele dag online, en nog altijd niemand van de die-hards met een eigen inbreng.
Ze zijn vast koortsachtig bezig met alles na te rekenen...
Op wat moet men dan reageren ? forumlid demonen komt hier een tekst dumpen met daarboven enkel de melding : publikatie op 26 september 2011 en geen enkele link.
Is dat normaal ? Van wie komt dat ? wie schreef dat ?

Drie volle pagina's gejuich en geroep, voor iets waarvan we zelfs niet weten van wie het komt...

Of kan demonen het zelf niet meer terugvinden ?
peter1962 is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:40   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen de N-VA wel beoordelen naar hun beleid dat ze gaan voeren op federaal niveau.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:44   #55
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Op wat moet men dan reageren ? forumlid demonen komt hier een tekst dumpen met daarboven enkel de melding : publikatie op 26 september 2011 en geen enkele link.

Drie volle pagina's gejuich en geroep, voor iets waarvan we zelfs niet weten van wie het komt...

wie zoekt, de vindt!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:49   #56
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
We zullen de N-VA wel beoordelen naar hun beleid dat ze gaan voeren op federaal niveau.
Ze zijn al druk bezig om druk uit te oefenen op federaal niveau. Een begroting in evenwicht op gewestelijk niveau. Wat wil je meer.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:52   #57
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de relevantie niet. Als de Vlaamse schulden stijgen omdat ze daar in Antwerpen gigantische sluizen aanleggen en klooien rond de aanleg van de Oosterweelverbinding dan zijn dat als West-Vlaming evenzeer mijn schulden als van mensen uit Antwerpen ook al wordt dat geld in Antwerpen uitgegeven.
Inderdaad, daar heb je gelijk. Dat noemt solidariteit.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:57   #58
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Inderdaad, daar heb je gelijk. Dat noemt solidariteit.
En West-Vlaanderen heeft daar ook voordeel bij! Waar blijven de Waalse investeringen in de haven die ook hun export mogelijk maakt?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:11   #59
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet zelf wel wat het verschil is. Dat werd al genoeg gezegd. Ik ga het niet nog eens herhalen. Triestig dat je dit non-argument blijft gebruiken hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:13   #60
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

De bronvermelding, hoewel totaal irrelevant, is onderaan het stuk terug te vinden.

Persoonlijk snap ik niet wat het er toe doet van wie het komt, niet de boodschapper moet gecorrumpeerd, maar de boodschap moet worden weerlegd.

Weerlegt u dus gerust die drie paginas geroep en gejuich zonder u over de boodschapper zorgen te maken.
Ik durf erom te wedden dat het uw mogelijke antwoord er alleen maar interessanter op zal maken...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 oktober 2011 om 19:17.
Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be